Menu główne
Forum
Klubowicze
marcin90pl |
Dodany dnia 05-09-2013 15:01 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Witajcie, nie dalej jak w zeszłą sobotę zmieniałem ze szwagrem rozrząd. Od kilku tygodni zauważyłem również, że jak wrzucę luz lub przy skręcie w boczną uliczkę wrzucę dwójkę to auto samo sobie doda gazu. Tak do 2 tys i w ciągu 20sek spada do normy. Natomiast po wymianie rozrządu dodatkowo utrzymuje 900obr (wcześniej było 800-850) i jakby zamula. Co mogliśmy zepsuć? Chyba że to oznaka padającej od kilku tygodni pompy. Dodatkowo zauważyłem, że auto się nie dogrzewa. Wcześniej po około 10km wskazówka stawała na 2 długiej kresce i tak stała nie ważne co się działo. Teraz po przejechaniu 20km wskazówka wachluje między 2 długą kreską a 2 małe kreski niżej. Czy możliwe, że coś przy okazji uszkodziliśmy? (młotkiem nie działaliśmy, ale może coś się mogło uwalić?) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 05-09-2013 15:01 |
maestro |
Dodany dnia 05-09-2013 23:39 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@marcin90pl Skoki temperatur to termostat lub ubytek płynu/zapowietrzenie. Co do reszty to pewny jesteś że pompe poprawnie ustawiliście? Na pewno na ustawienie identyczne jak przed wymianą nie bedzie tak samo chodził, bo zawsze o ileś sie wszystko wypracuje i inaczej naciągnie/rozciągnie. Trzeba sprawdzić kąt wtrysku i samo ustawienie pompy vs rozrząd. Jak odpala ciepły i zimny? Jest różnica teraz a przed wymianą?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 06-09-2013 18:22 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Nowy rozrząd ustawiliśmy ząbek w ząbek na pasku. Szwagier też coś wspominał, że tamten pasek mógł być już rozciągnięty. Odpala normalnie zimny i ciepły, zauważyłem jednak, że ma tak jakby twardszy klank. Głośniej chodzi. Nie wiem jeszcze jak spalanie bo robię za mało kilometrów na razie. Kopcić nie kopcił wcześniej, teraz też nie kopci, ale doszły te objawy. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 06-09-2013 18:57 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Trzeba to sprawdzić przyrządem i tyle żeby mieć 100% pewności.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
tomi |
Dodany dnia 06-09-2013 21:33 |
Postów: 628 Data rejestracji: 26.07.2005 21:54 Skąd: śląskie Częstochowa |
Twardsza praca to napewno do ustawienia kat wtrysku.
Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/ I30crdi GD Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
|
Robsajson |
Dodany dnia 06-09-2013 21:40 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Kęt wtrysku trzeba ustawiać w starszych klekotach za każdym razem po wymianie paska rozrządu, nawet jak jest dobrze. Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 31-10-2013 16:15 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Sorry za odgrzewanie tematu, ale problem jakby nie minął. Byłem u znajomego ojca, który za piwo ustawił mi zapłon (luzował pompę, coś przestawiał i przykręcał). Ustawiał na słuch i po tym ustawieniu auto chodzi fajnie cicho, ale prędkość 130km/h to marzenie osiągalne na prostej 2km. Wcześniej zbierał może się tak samo, ale 150-160km/h to była bezproblemowa prędkość. Doszło do tego odpalanie rano z nogą na gazie bo inaczej się dławi i gaśnie. Mam możliwość ustawienia zapłonu na jakimś przyrządzie, ale potrzebują skoku tłoczka czy jakoś tak w pompie. Podobno do pomp bosha jest podany, a jako, że mam lucasa to nie wiedzą, bo wg katalogu powinno pisać na obudowie pompy, a nie pisze Kąt wtrysku podobno też jest nie do przestawienia. Czy wie ktoś jaki parametr trzeba w warsztacie podać i ile on wynosi, aby zapłon był dobrze ustawiony? P.S. Wcześniej auto paliło na poziomie 5-5,3L/100km a teraz 5,8-6,1L/100km mimo, że jeszcze tak zimno nie jest Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
tomi |
Dodany dnia 31-10-2013 18:30 |
Postów: 628 Data rejestracji: 26.07.2005 21:54 Skąd: śląskie Częstochowa |
O ile pamietam to powinna byc taka mala tabliczka doczepiona do pompy od gory z tymi danymi.
Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/ I30crdi GD Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
|
maestro |
Dodany dnia 31-10-2013 19:27 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@marcin90pl na słuch to ja Ci moge ustawić. przyrządem tylko i wyłącznie
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 31-10-2013 22:10 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
A czy może ktoś zajrzeć do siebie czy ma czytelną tabliczkę na pompie? Bo u mnie wszystko jest wytarte... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 01-11-2013 09:49 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@marcin90pl bede dzisiaj przy zdemontowanej pompie - zerkne jak nie zapomne.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
tomi |
Dodany dnia 01-11-2013 14:30 |
Postów: 628 Data rejestracji: 26.07.2005 21:54 Skąd: śląskie Częstochowa |
Ale ten nr był indywidualny dla każdej pompy, ta tabliczka doczepiona ma byc do dzwigni "gazu" na pompie.
Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/ I30crdi GD Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
|
marcin90pl |
Dodany dnia 02-11-2013 21:33 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Takie plastikowe coś na cięgnie/lince? Jakiś żółty plastik chyba tam był jutro zerknę.
Treść dodana dnia 13 listopad 2013 13:51: Niestety plastik na lince gazu nie posiada żadnych informacji lub jest nieczytelny. Może ktoś podać swoją wartość? Albo porównać na 2-3 dt i zobaczyć czy faktycznie jest różny? Z tego co wiem powinno być między 0 a 1, ale ile dokładnie ma pisać właśnie gdzieś na pompie. Edytowane przez marcin90pl dnia 13-11-2013 14:51 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
Koucz |
Dodany dnia 13-11-2013 18:58 |
Postów: 541 Data rejestracji: 28.09.2009 20:19 Skąd: małopolskie Jordanów |
Tak jak wyżej piszą ma być na cięgnie gazu, plastikowa tabliczka mała na spinke, kolor biały czy żółty, to jest wyprzedzenie kąta wtrysku ale spójrz na tabliczke pod pompą wtryskową tam masz numer pompy, były różne, więc jak już chcesz ustawiać do kogoś to żeby pompy były tego samego kodu, pozdro Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 140000km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 13-11-2013 23:05 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
ok. Jutro zerknę i porobię fotki. Muszę to ustawić bo teraz jak temp. na dworze spadła to auto się mocno nie dogrzewa i pali dużo
Treść dodana dnia 19 listopad 2013 14:54: Witajcie ponownie. Porobiłem zdjęcia i mam pytania. Gdzie powinna się znajdować informacja o tym parametrze? [img]http://zapodaj.net/images/34bcd1b86eb72.jpg[/img] is not a valid Image. Czy to ta wartość? [img]http://zapodaj.net/images/5f01109a3f9db.jpg[/img] is not a valid Image. Podobno musi być między 0 a 1, ale oprócz jedynki na drugim zdjęciu nie ma zbytnio pasujących wartości... Treść dodana dnia 23 listopad 2013 19:38: Ktokolwiek? Edytowane przez marcin90pl dnia 23-11-2013 20:38 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |