29 Marca 2024 11:40:12
Zdjęcia użytkowników
usik DominikR19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Skrzynia biegów jb3x "od środka" 
zibiboniek1
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2013 09:53
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 22.09.2013 16:24
Skąd: lubelskie
Lublin

Witam, jako że nie dawno rozbierałem i składałem skrzynie biegów, zrobiłem przy tym kilka zdjęć może komuś się przydadzą jak by się brał za rozkładanie.ok
łożysko 5 biegu,synchronizatora oraz kawałek wodzika 5 biegu
http://ubuntuone....G3PE8A079N
www.renault19.pl//images/42575-01.JPG

wybierak oraz wodzik 5biegu
http://ubuntuone....LozBOWPT3m
www.renault19.pl//images/42575-02.JPG

obie połówki skrzyni
http://ubuntuone....xncoIgx82g
www.renault19.pl//images/42575-03.JPG

ustawienie kołeczków blokujących poszczególne wodziki
http://ubuntuone....xTKOkhDWBR
www.renault19.pl//images/42575-04.JPG

http://ubuntuone....cMhKqGRijc
www.renault19.pl//images/42575-05.JPG
http://ubuntuone....AxMI8Ja8HK
www.renault19.pl//images/42575-06.JPG
http://ubuntuone....f8kIkteOHd
www.renault19.pl//images/42575-07.JPG
http://ubuntuone....iN6Vu83Dzi
www.renault19.pl//images/42575-08.JPG
http://ubuntuone....M30S09lsEC
www.renault19.pl//images/42575-09.JPG
http://ubuntuone....6yMWXc1N5G
www.renault19.pl//images/42575-10.JPG
http://ubuntuone....5QM4UKCaGG
www.renault19.pl//images/42575-11.JPG
http://ubuntuone....6eqH3HVyIa
www.renault19.pl//images/42575-12.JPG
http://ubuntuone....bZJjG0UsYp
www.renault19.pl//images/42575-13.JPG
http://ubuntuone....LS9aHBrsKo
www.renault19.pl//images/42575-14.JPG
http://ubuntuone....rCXQVO1P2l
www.renault19.pl//images/42575-15.JPG
resztę dopiszę przy odrobinie czasu. jak by ktoś miał jakieś pytania to pisaćok

Edytowane przez Krzychup dnia 10-11-2013 23:49
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 314006km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-10-2013 09:53
Awatar
takeoff
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2013 15:29
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

A masz zdjecie wnetrza dyfra od zewnatrz?
Chodzi mi dokladnie o bebechy po wyjęciu koła koronowego.
Jeszcze dokładniej to chodzi mi o to czy po wyjęciu półosi oraz koła koronowego da się wymienić/założyć zębnik napędu predkościomierza.

Zebnik ten spadł mi jak wyrwalem ośkę predkościomierza wyciągając linkę.

Dzięki z gory za wszelką pomoc

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
zibiboniek1
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2013 22:01
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 22.09.2013 16:24
Skąd: lubelskie
Lublin

nie, nie rozbierałem go niestety (a może i stety) wszystko było z nim w porządku, ja wymieniałem łożysko wałka sprzęgłowego

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 314006km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2013 01:10
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

wygląda skomplikowanie, dużo czasu schodzi na złożenie skrzyni od zera?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
zibiboniek1
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2013 10:21
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 22.09.2013 16:24
Skąd: lubelskie
Lublin

po otworzeniu skrzyni to z całego wałka spada tylko połowa tych zębatek.
Reszta jest osadzona na łożyskach i siedzą ciasno tj. nie spadają.
tak naprawdę to dłużej zajęło mi złożenie dwóch połówek żeby biegi wchodziły bo albo blokowało mi 5bieg lub 3/4(jeden wodzik).

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 314006km
 
bllacha
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2013 10:40
Awatar


Postów: 99

Data rejestracji: 08.03.2009 21:30
Skąd: dolnośląskie
Szklarska Poręba

fajna zabawa przy skrzyni jest Grin jak rozbierałem swoją pierwszą skrzynie to otwierałem ją chyba 2 dni bo nie wiedziałem czemu się blokuje Grin ogólnie teraz rozłożę i złoże w 1h bo to tylko sie wydaje takie skomplikowane Grin
co do tego od prędkościomierza to nie pamiętam czy wystarczyło wyjąc tylko koło koronowe od półośki ale na dniach będę rozbierać swoją skrzynkę więc napiszę czy da rade wymienić to bez rozbierania skrzynki Grin

Moje auto: renault r5 gte 1,8 16v :), benzyna, 175393km
 
zibiboniek1
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2013 10:43
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 22.09.2013 16:24
Skąd: lubelskie
Lublin

bllacha napisał(a):

fajna zabawa przy skrzyni jest Grin jak rozbierałem swoją pierwszą skrzynie to otwierałem ją chyba 2 dni bo nie wiedziałem czemu się blokuje Grin ogólnie teraz rozłożę i złoże w 1h bo to tylko sie wydaje takie skomplikowane Grin
co do tego od prędkościomierza to nie pamiętam czy wystarczyło wyjąc tylko koło koronowe od półośki ale na dniach będę rozbierać swoją skrzynkę więc napiszę czy da rade wymienić to bez rozbierania skrzynki Grin

trzeba tylko pamiętać żeby 5biegu nie wkładać razem z wodzikami 1/2 i 3/4 biegu bo się zablokuje

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 314006km
 
bllacha
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2013 10:48
Awatar


Postów: 99

Data rejestracji: 08.03.2009 21:30
Skąd: dolnośląskie
Szklarska Poręba

dokładnie Grin piątkę wbijasz po skręceniu skrzyni Grin z 5 mozna by jeszcze 6 zrobić Grin tylko trzeba by dotoczyć sobie wałki by na wałki zmieścić jeszcze jedno przełożenie Grin ale to tak teoretycznie tylkoSmile

Moje auto: renault r5 gte 1,8 16v :), benzyna, 175393km
 
takeoff
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2013 13:21
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

bllacha napisał(a):

co do tego od prędkościomierza to nie pamiętam czy wystarczyło wyjąc tylko koło koronowe od półośki ale na dniach będę rozbierać swoją skrzynkę więc napiszę czy da rade wymienić to bez rozbierania skrzynki Grin


Oki. To czekam na pomoc ;]
Może na PW zeby tu już niezaśmiecać?

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
pavko
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2013 13:27
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

A ja bym proponował odpowiedź dać jednak tutaj - myślę że inni też moga mieć taki problem.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
michor
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2013 14:51
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

O jak pięknie na zdjęciach widać dlaczego wsteczny zawsze zgrzyta jak się go zapinaSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2013 15:10
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@michor ?? na które mam zdjęcie patrzeć żeby to zobaczyć?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
milas92
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 10-11-2013 03:09
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

uf, nie trzeba ruszać segera do zmiany uszczelniacza Grin


Treść dodana dnia 27 maj 2015 10:43:

Jestem po złożeniu takiej skrzyni do kupy Smile

między wodzikami są tulejki które odpowiednio blokują inne wodziki przed przesuwaniem jak wrzucamy bieg, trzeba zwrócić uwagę na ich montaż.
zaczynamy od ustawienia wodzików:
1/2, 3/4 i wstecznego biegu muszą zostać w obudowie dolnej razem z trybami i muszą być ustawione jak na zdjęciu (zdjęcia nr 1)

i.imgur.com/nu7pKyP.jpg

wsadzamy magnes i to na tyle z dołem
teraz bierzemy się za pokrywkę i w miejsce wkładamy dwie kulki ze sprezynkami, zabezpieczamy je jakośzeby nam nie wypadły. ja wsunąłem na ich wysokosc od góry delikatnie wodziki z innej skrzyni. Trzeba wsadzić i ustawić Wodzik piątego biegu to ten w górnej obudowie na zdjeciu , musi być też zabezbieczony kulką i ustawiony w takiej pozycji jak na zdjęciu.

i.imgur.com/XIQmiRY.jpg

teraz należy ustawić wybierak ustawiajac go na maksa w strone obudowy jak na rysunku ze strzałkami, a jedno ramie musi wejść w wodzik piątego biegu jak na zdjęciu.

i.imgur.com/WwUpCuQ.png

bierzemy jakis silikon i ulszczelniamy połówki skrzyni. nakładamy równomiernie góre skrzyni (wczesniej mozna posmarować sobie olejem wodzili, łatwiej wchodzi) i w momencie jak wodziki 1/2 i 3/4 biegu zaczną wchodzić na swoje miejsca to z osadzeniem z dwaoma sprzezynkami i kuleczkami co zabezpieczaliśmy wczesniej energicznym ruchem nabić wrecz połówki na siebie. teraz nic nie ruszamy, skręcamy sobie połówki klikoma śrubami. piąty bieg może teraz wylatywać ale bez paniki, przekręcić lekko w przeciwną strone do ruchu wskazówek zegara i zacznie działać.

kołujemy sobie jakiś haczyk i unosimy na maksa do góry wodzik biegu wstecznego jego kółko (jest miejsce w skrzyni na to), ze spokojem powinien luźno podejść do góry. teraz juz nie pamiętam ale chyba trzeba zrobić ruch jakbyśmy wrzucali wsteczny. wybierak wejdzie między łapy wodzika wstecznego i wtedy za pomocą wybieraka ustawiamy go do pozycji takiej, zeby wsadzić kulke ze sprezynką i taką blaszką w tym kształcie: ``\__/``

teraz wszystkie biegi chodzą, poza tym nieszczesnym piątym który sobie wylatuje bo rusza sie na boki (ale nic sie nie stanie spokojnie Grin )
zakładamy koła piątego biegu wsadzamy tą łape wybieraka z plasticzkami, wbijamy klin rozprezający/zabezpieczający w wałek piątego biegu

1.wciskamy wodzik PIERWSZEGO/DRUGIEGO biegu w DÓŁ! ma przeskoczyć o raz.
2. wrzucamy wybierakiem PIĄTKĘ

skrzynia się zablokuje i pozwoli nam dokręcić momentem piąty bieg
nakrętka 130 nm
śruba 80 nm

teraz wyrzucamy piątke
i od boku o ile dobrze pamiętam to tam gdzie wlewamy olej do skrzyni (taki motylek) wsadzamy długi płaski srubokręt i unosimy bieg 1/2 w góre (w poprzednie położenie)

wszystko

Edytowane przez milas92 dnia 27-05-2015 10:59
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: