Menu główne
Forum
Klubowicze
Kujtek |
Dodany dnia 30-10-2013 16:37 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Bry
Miałem ostatnio problem z wariującymi przyciskami od szyb - przycisk przepuszczał plus na podświetlenie i robiła się choinka w środku przy opuszczaniu/podnoszeniu szyb. Postanowiłem rozebrać przycisk i zobaczyć co się dzieje. Naprawa jest banalna i zajmuje pół godzinki. Potrzebujemy: Lutownica Cyna Papie ścierny Śrubokręt płaski Młoteczek (mały) Pęseta Najpierw ściągamy górę przycisku i dostajemy się do środka. Podwadzamy z jednej strony ten żółty plastik z żaróweczką. Teraz bierzemy płaski śrubokręt i wsadzamy go między plastik a metal na zdjęciu. Lekko odpychamy metal w stronę środka i łapiąc po bokach wyciągamy plastik razem ze sprężynką (nie zgubcie jej bo nie będzie odbijać!) To samo robimy z drugiej strony przycisku. Teraz trzeba wyciągnąć jeden kawałek metalu z blaszką. Polecam obrócić przycisk do góry nogami i delikatnie stukać w ostatnią nóżkę z jeden ze stron (nóżka jest z tej samej strony z której chcemy wyciągnąć metal) młoteczkiem. Gdy nóżka schowa się delikatnie w głąb przycisku obracamy przycisk i tak jak na zdjęciu podwadzamy ten metal śrubokrętem. To samo robimy z drugiej strony przycisku. Teraz obracamy przycisk do góry nogami i młoteczkiem pukamy w środkowy pin aż się cały schowa. Z drugiej strony pęsetą wyciągamy go całkowicie Tak wyglądają dwa boczne elementy i środkowy wyciągnięty: Z jednej strony środkowy Z drugiej strony środkowy Teraz od tyłu przycisku (mając wypukłość ustalającą na górze jak na zdjęciu) wybijamy najpierw pin po lewej Potem dopiero ten po prawej Bierzemy papier ścierny i nagrzewamy lutownicę. Miejsca stykowe czyścimy najpierw papierem ściernym, a potem dajemy trochę cyny. Tak wyglądają dwa piny, jeden przed naprawą, drugi wyczyszczony z ocynowanym miejscem styku: Z jednej strony Z drugiej Elementy z blaszkami tylko przecieramy papierem ściernym, z obydwu stron: No i składamy przycisk od końca. Powyższa instrukcja prawdopodobnie zadziała także dla przycisku od centralnego zamka. hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | Dodany dnia 30-10-2013 16:37 |
WoZnY |
Dodany dnia 30-10-2013 23:01 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
O siebie dodam tylko, ze regeneracja platynek poprzez ich cynowanie to słaby pomysł. Myślę, że długo nie wytrzyma taki patent. Za czasów PRLu takie platynki wymieniało się na nowe, a te pozyskiwało się ze styczników. W dzisiejszych czasach po prostu wymienia się włącznik. Pozdrawiam
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 30-10-2013 23:03 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@WoZnY Właśnie o to chodzi że cynowałem tylko środkowy pin z plusem do podnoszenia/opuszczania szyb, nie cynowałem "platynek"
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Przejdź do forum: |