25 Kwietnia 2024 19:09:22
Zdjęcia użytkowników
prezes92 futrzak1989
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
luz na kielichu przegubu wewnętrznego 
mattik
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2013 08:46
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 13.10.2013 11:17
Skąd: podkarpackie
Dębica

Witam od penego czasu przy niskich prędkościach na nieobciążonych półośkach słychać rzegotanie. Najpewniej jest to zbyt duży luz na kielichu przegubu wewnętrznego bo jakiś czas temu położyłem się pod autem i poszarpałem troche. I tu pytanie jak ten luz usunąć?
Są dwie opcje:
Luz jest na łączeniu przegubu ze skrzynią czyli chyba wieloklin i tu może być duzy luz z racji przebiegu 260 000km. Czy sam kielich jest częścią zamienną i wystarczy go wymienić czy może wałek z wieloklinem wychodzący z mechanizmu różnicowego też może być do wymiany /czy jest wymienialny?/
Druga opcja
Luz jest na łożysku przy mechaniźmie różnicowym, czy łożysko jest do wymiany czy raczej szukać skrzyni?
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 05-11-2013 08:46
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2013 09:55
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Wymień półośki w pierwszej kolejności jeżeli już - i posprawdzaj dokładnie luzy na nich.

U mnie po ponad 400k KM żadnych rechotań grzechotań nie było.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
mattik
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2013 10:36
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 13.10.2013 11:17
Skąd: podkarpackie
Dębica

Czemu wymieniać półośki ? zdziwko
Półośki to koszt ponad 300zł wiec wole miec pewność że jest to koniecznościa a nie metoda prób i błędów.
 
michor
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2013 11:12
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

No to szukaj gdzie jest luz jak chcesz mieć pewność.
Ja Ci tego przez internet nie wymacam, a moim zdaniem to jest raczej wina półosi a nie skrzyni, bo co jak co, ale ze skrzyniami (poza segerem czasami) w tych samochodach problemów nie ma.

Tak jak pisałem, moja skrzynia po ponad 400,000 km przebiegu jakiś rechoczących luzów nie miała.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
mattik
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2013 11:50
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 13.10.2013 11:17
Skąd: podkarpackie
Dębica

Luz jest na kielichu przegubu wewnętrznego tak jak w pierwszym poście napisałem. Wiec jeśli wymiana półośki miałaby cokolwiek poprawić to i wymiana kielicha przegubu półosi to samo by poprawiła za połowe ceny albo i mniej.

Zbyt długo pracowałem u tzw mechaników którzy wszystko by wymieniali a nie szukali przyczyny uszkodzenia dlatego na wymienianie wszystkiego bez sensu jestem uczulony.
Skoro u ciebie skrzynia wytrzymała 400 000km i nic z nią nie robiłeś znaczy to że nie masz o tym praktycznych wiadomości na których mi zależy, czyli wolałbym porade kogoś kto miał luz na kielichu i to naprawił i w jaki sposób to zrobił.
 
michor
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2013 12:39
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Mhm.

Ok, jeżeli uważasz że da się wymienić sam kielich to ok.
(tzn technicznie się da oczywiście)

Powodzenia w znalezieniu samego kielicha bez półośki w zestawie.
Chyba że może same kamienie wymienisz?
(też powodzenia ze znalezieniem)
A ten klin za kielichem to rozumiem że już znalazłeś?
Czy jeszcze nie?
czy jesteśmy na etapie braku praktycznych wiadomości - i myślimy że kielich jest na stałe połączony ze skrzynią?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
bej
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2013 14:17
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

Wyciągnij póloś i sprawdź czy ma luz na przegubie wewnętrznym, jeśli ma to wymień półoś lub jak wolisz sam przegób, jeśli nie ma luzu to coś nie tak ze skrzynią. Bez wyjęcia półosi nikt Ci z fusów nie wywróży gdzie jest luz skoro sam go nie potrafisz określić.

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
mattik
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2013 14:43
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 13.10.2013 11:17
Skąd: podkarpackie
Dębica

michor Tak wiem że kielich jest przestrzelony przez wałek ze skrzyni. Ale właśnie chodziło mi o takie info jak podałeś a przynajmniej można z nich wywnioskować że nie da się kupić kielicha przegubu. To jest przydatna informacja.

Jeżdze autem pare tys km miesiecznie i nie bardzo mam czas rozgrzebać auto a potem mysleć dlatego ten temat aby być przygotowanym do naprawy a nie improwizować.
 
michor
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2013 17:29
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Tak więc, dochodzimy do mojego pierwszego posta, czyli:

Kup półośkę.

Sugeruję używkę w dobrym stanie.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: