Menu główne
Forum
Klubowicze
milas92 |
Dodany dnia 06-11-2013 23:15 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
Wrzucając już nawet dwójke sprzęgło ślizga się jak głupie, nie mówiąc już o jeździe w 5 osób, kompletnie nie da się przyspieszyć. nie mam pojęcia czy robić to teraz czy czekać na wiosne.
Leci mi olej z wałka skrzyni, simeringiem, jak to wygląda z wymianą? ile czasu? szczerze wolałbym sam tego nie robić, bo jak mam włożyć skrzynie źle złożoną to dziękuje. Ktoś coś wie na temat regeneracji skrzyni biegów? koszty? gdzie najlepiej? (mieszkam w poznaniu) Jak próbuje ruszyć z piątki to ślizga się i nawet nie rusza auto. Czy sprzęgło ślizgając się po oleju ze skrzyni dostaje po du*ie? Druga sprawa, wrzucając piątkę i dodając gazu (delikatnie/mocno bez różnicy) słysze delikatny szum/pisk z okolic skrzyni. (jak odpuszczam gaz jest cicho). jakieś pomysły? Da się wymienić te uszczelniacze nie rozbierając różnicowego? za akcje z segerem też podziękuje Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 06-11-2013 23:15 |
maestro |
Dodany dnia 06-11-2013 23:19 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jeżeli mówimy o wałku sprzęgłowym no to skrzynia na części pierwsze do rozbierania. Wchodzisz w to?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
milas92 |
Dodany dnia 06-11-2013 23:36 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
no chodzi mi o główny wałek skrzyni, to na czym jest łożysko oporowe, leci stamtąd.
jakie ceny takiej regeneracji skrzyni? nie ma sesnu szukać kolejnej z 16v i wydawać kilka stów, bo może da się zregenerować tą.. sprzedano mi szit a nie skrzynie ;] Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
maestro |
Dodany dnia 07-11-2013 06:54 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
skrzynia moze przeleżała swoje i uszczelniacz puścił. sa ludzie ktorzy mowia ze skrzynie sie rozklada/sklada w miare logicznie i normalnie jesli mozna to tak okreslic. ja wiem ze bym sie nie podjął
decyzja nalezy do Ciebie. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kosiarz79 |
Dodany dnia 11-11-2013 11:03 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
z ekonomicznego punktu widzenia w tych czasach skrzyn sie nie naprawia -sa za tanie i przewaznie nic dobrego nie wylazi z tego -osobiscie za skrzynie sie nie zabieram nigdy bo pozniej jaja wychodza
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 11-11-2013 11:23 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
skrzynie sprzedac na zlomie, dolozy sie pare groszy i juz ma sie skrzynie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 11-11-2013 12:12 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
@milas92 to ta skrzynia co kiedys Ci ją przywoziłem? ze 2 lata temu? jak dobrze pamiętam to ona była z Grzesia sedana
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
Sylas |
Dodany dnia 11-11-2013 12:18 |
Postów: 1535 Data rejestracji: 19.05.2009 17:39 Skąd: łódzkie Łódź |
z tego co sie orientuje to regeneracvja skrzyni kosztuje ok 500zł
Moje auto: Opel Omega B 1995r poj. 2.0 16V b+g, Przebieg 189000km, 4xel. szyby el. lusterka, klimatyzacja dwustrefowa, el.szyberdach, el. roleta tylnej szyby
Moje auto: Opel Omega 2.0 16V, benzyna+LPG, 191000km
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 11-11-2013 12:30 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
tak pytanie co oni tam regeneruja
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
Sylas |
Dodany dnia 11-11-2013 12:38 |
Postów: 1535 Data rejestracji: 19.05.2009 17:39 Skąd: łódzkie Łódź |
wszystko rozbieraja co to jednego kola zębatego wymieniają wszystkie uszczelniacze czyszcza smaruja i składaja
Moje auto: Opel Omega B 1995r poj. 2.0 16V b+g, Przebieg 189000km, 4xel. szyby el. lusterka, klimatyzacja dwustrefowa, el.szyberdach, el. roleta tylnej szyby
Moje auto: Opel Omega 2.0 16V, benzyna+LPG, 191000km
|
maestro |
Dodany dnia 11-11-2013 18:44 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Sylas no to galancie liczą za robocizne
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
milas92 |
Dodany dnia 11-11-2013 19:41 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
@misiek_Pt to ta co mi przywiozłeś w tym roku około maja
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 01-06-2019 00:42 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Wiadomo, zależy co padnie, ale 500 zł to chyba robocizna. Ostatnio regenerowałem skrzynię osobiście, którą kupiłem jako padakę do 16V. Znaczy kupiłem długą JB3041 bo wkurzały mnie krótkie biegi w serii. Przy kupnie jeszcze się nie znałem na skrzyniach Historia w skrócie - jb3041 - po 10 km przestały wchodzić biegi, poszła decyzja o zmianie oleju na hipol, pomogło. Spuszczony olej był jakby zagotowany. Po 3 zmianach oleju "jakoś" skrzynia zaczęła chodzić. Na zimnym problem z redukcją do 1 i wbijaniem dwójki. Wsteczny wył, jedynka wyła i w ogóle z niej ciekło. Kupiłem jeszcze jedną skrzynię, trochę krótszą, jb3097. Dałem do skrzyniarza na przekladkę fantów z mojej ori i obudowę pod miskę alu. Kosztowało mnie to 400 zł, zmieniony tylko uszczelniacz prawej półosi. 097 dostałem w obudowie pod miskę alu a drugą skrzynię rozebraną na części pierwsze. I gdyby nie to, nie nauczyłbym się tych skrzyń robić, bo najpierw złożyłem tą skrzynię co dostałem luzem i stwierdzając że wszystkie biegi wchodzą i nic się nie blokuje, rozebrałem tą 041. Efekty: Główny winowajca to było zatarte łożysko w tylnej obudowie od wałka głównego. Aż waliło spalenizną. Zmienione od razu oba (70 zł jedno). Do tego synchronizatory 1 i 2 biegu poszły nówki. Przy okazji nowe blaszki przesuwki 1/2 biegu ale stare były sprawne. Wszystko w oryginale bo zamówilem zestaw pomniejszony naprawy skrzyń biegów w serwisie, zawierający 5 synchronizatorów, 6 blaszek do przesuwek, uszczelniacz wybieraka z tulejkami, łożysko z uszczelniaczem wałka sprzęgłowego i "segerki" do zabezpieczania zębatek. Zestaw ten kosztuje 500 zł w tej chwili. Ale dla samych synchronizatorów opłaca się go wziąć bo synchronizator pojedynczy to cena ok 120 zł. Czyli liczmy same części które poszły to mojej 041 - łożyska 140, synchronizatory - 240, nie licząc blaszek. (łożysko z uszczelnieniem wałka sprzęgłowego próbowałem wybić ale odpuściłem - bo nie ciekło stamtąd i właściwie nic się nie działo). To jest 380 zł za same części. A jak są uszkodzone już zęby jakiegoś biegu to jedna zębatka kosztuje 250 zł a trzeba też zmienić przesuwkę bo ona też ma wtedy zniszczone zęby i to już koszt następne 500. Te 500 zł za regenerację to chyba chodzi o usunięcie wycieków A moja jb3041 wrzucona na auto i śmiga aż miło Tylko z wysprzęglaniem muszę coś zrobić bo nie do końca wysprzęgla i mam niewielki problem z biegami 1, 2 (już mniej) i wsteczny zgrzytnie (ale przed wrzuceniem wstecznego wbijam 3 i potem wsteczny i igła ) - i dlatego kopię po tematach tu, bo to forum to kopalnia wiedzy Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |