28 Marca 2024 17:47:19
Zdjęcia użytkowników
darekja3 Pastor
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
swap silnika f8q 742 na A706 pompa BOSCH na LUCAS podłączenie 
Raptor37
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 11-11-2013 23:14
Awatar


Postów: 73

Data rejestracji: 07.08.2007 19:28
Skąd: -

Witam,
pękł mi pasek rozrządu w silniku f8q 742 z pompą BOSCH i zdecydowałem się wymienić cały silnik. Po długich poszukiwaniach padło na silnik A706 z pompą LUCAS. Wszystko szło dobrze dopóki nie trzeba było podłączyć pompy. Wtyczka do Lucasa ma 3 styki/przewody natomiast wtyczka od Boscha miała ich 5. Czy konieczna jest wymiana wiązki? Nie orientuję się w tej elektryce, ale pewnie jest jakiś moduł który steruje działaniem pompy bo gdzieś te przewody od pompy jednak idą. Teraz wstawiony jest inny silnik a elektryka zostaje stara. Pytanie czy ten moduł sterujący pompą (wcześniej Boscha) prawidłowo wysteruje pompą Lucasa. Nie znalazłem na googlach śmiałka, który swapowałby pompę z Boscha na Lucasa zwykle robili odwrotnie i do tego też nie ma szczegółowych opisów jak poradzili sobie z elektryką. Czy istnieje możliwość przerobienia wiązki, chodzi o to czy te 3 przewody od Lucasa można połączyć z odpowiednimi trzema z pięcioprzewodowej wiązki sterującej Boschem? Orientuje się ktoś do czego ta wtyczka jest potrzebna? Próbowałem odpalić silnik bez podłączonej wtyczki i ciężko ale dał radę. Topornie chodził ale to może być też wina zapowietrzonego układu paliwowego, odpaliłem na chwilę żeby sprawdzić czy w ogóle ten silnik ruszy. Czy ktoś próbował zmieniać pompy w tym silniku i mógłby pomóc?

Teraz postaram się opisać różnicę pomiędzy silnikami f8q 742 i f8q A706, bo szukałem takiej informacji przed zakupem i niestety nic nie znalazłem.

Po rozpakowaniu paczki z silnikiem, na pierwszy rzut oka, wszystko wygląda podobnie. Pompa Lucasa troszkę bardziej szpetna i rzuciła się w oczy inna obudowa napędu rozrządu. W 742 w większości plastik gdzieniegdzie obudowa przechodziła w metalową blachę. W A706 obudowa po obwodzie z blachy do której dokręcone są plastikowe dekle przysłaniające pasek i koła. Myślę sobie nawet lepiej to wygląda, nie obyło się jednak bez zonka. Silnik przyszedł bez łapy do poduszki. Rozstaw otworów wyglądał tak samo no to przekładam łapę z 742 i lipa nie idzie skręcić. Obudowa rozrządu przeszkadza, łapy nie idzie dociągnąć do odlewu z otworami bo się zapiera o blachę pozostawiając przestrzeń około 6mm. Na razie wstawiłem po 3 podkładki pod każdą śrubę, albo tak zostanie albo będę rzeźbił w tej osłonie rozrządu. Kolejna sprawa w A706 nie ma zaworu EGR i nie ma jak go zamocować na kolektorach (brak przyłączy). Obwód płynu chłodzącego jest też skrócony, nie ma podgrzewania filtra paliwa. Jak na razie tyle zauważyłem. Skrzynia pasuje, z tą łapą idzie coś wykombinować. Wydawało mi się, że A706 to nowszy/lepszy model, ale chyba się myliłem skoro 742 ma EGR i podgrzewanie filtra paliwa, ktoś się orientuje jak to jest z tymi modelami f8q?

Proszę o pomoc z podłączeniem pompy Lucas. Z tego co widzę 2 przewody idą do krańcówki która jest włączana przy maksymalnie pociągniętej dźwigni gazu (gaz do dechy) i chyba jeden do hmm jakby silniczka elektrycznego od boku pompy.
Pozdrawiam

r19 1.9D 91r. grafitowy metalik
elektryczne szyby, elektryczny szyberdach, wspomaganie, alarm, felgi 13 stalowe Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 11-11-2013 23:14
Awatar
Robsajson
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 11-11-2013 23:54
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Bardzo źle zrobiłeś, bo pompa Lucasa jest beznadziejna.
Jedynymi przewodami, które idą do pompy to:
-2x do pseudo TPS-u
-2x do korektora kąta wtrysku
-2x lub 1x(w zależności czy jest immo czy nie)do zaworu Stop
-1xZ tyłu pompy do jakiegoś ustrojstwa
Jutro mogę Ci zrobić zdjęcia jak to u mnie wygląda.
Może i mam Mondeo ale pompa i jej osprzęt jest ten sam(oprócz siłownika drugiej dźwigienki)

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
gielab0019
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 00:37
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

@Robsajson dokładnie jak kolega mówi tylko i wyłącznie bosch ... nigdy nie miałem problemów z tym silnikiem fakt faktem wtryskiwacze wymienialem ale bosch jest o wiele bardziej zywotniejszym osprzętem

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
bej
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 11:21
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

praktycznie bez podlączenia tych przewodów auto i tak powinno odpalać i jeździć bez porblemu, przewód od zaworu stop masz w tej kostce czy luzem?

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
Raptor37
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 18:13
Awatar


Postów: 73

Data rejestracji: 07.08.2007 19:28
Skąd: -

Robsajson dlaczego pompa Lucas jest beznadziejna, masz taką? Są z nią problemy? Miałeś boscha i po przesiadce poczułeś różnicę? Zbyt dużego wyboru nie miałem, w okresie jak werbowałem silnik ten co kupiłem był jednym z nielicznych w miarę dobrze wyglądających, w dodatku kupując silnik od osoby prywatnej za wysyłkę płaci się zaporowe kwoty (ok 600zł) więc było wąskie pole do manewru. Panowie rzucacie mi takimi terminami, że się tępy poczułem. Może wiecie gdzie można poczytać o budowie tej pompy bo te tps'y to mi nic nie mówią. Ostateczna ostateczność to przełożenie ze starego silnika pompy boscha ale trochę się obawiam regulacji kąta wtrysku, jeszcze nigdy tego nie robiłem. Postaram się wrzucić dziś zdjęcia tej pompy Lucasa co mam, bo widzę, że konstrukcje różne bywają.
Pozdr.

r19 1.9D 91r. grafitowy metalik
elektryczne szyby, elektryczny szyberdach, wspomaganie, alarm, felgi 13 stalowe Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 200000km
 
Robsajson
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 18:45
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Mam pompę Lucasa i ciągle się coś sypie.Graty są trudno dostępne ale znalazłem źródełko nowych części i jest ok.
Sama pompa składa się z wielu awaryjnych elementów.
Pompa Boscha rzadko się sypie z racji swojej prostoty.
@bej Powinna ale w tych nieszczęsnych pompach, pseudo TPS reguluje korektor kąta wtrysku.
Jeździłem na Boschowskiej pompie w wielu autach-głównie służbowych i mam jakieś tam porównanie.
U mnie w Lucasie jest ten plus, że mogę sobie regulować kąt otwarcia klapki, doładowania turbiny Grin

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Raptor37
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 21:24
Awatar


Postów: 73

Data rejestracji: 07.08.2007 19:28
Skąd: -

Załączam zdjęcia pompy o której podłączenie chodzi. Czerwony przewód nakłada się na element o kształcie walca z napisem rotodiesel. Taki jakby silniczek elektryczny po prawej stronie pompy (przy przyłączach). Dwa przewody idą od krańcówki i jeszcze jest wiązka od znów jakiegoś walcowego czegoś co widoczne jest od frontu pompy, wszystko poza czerwonym przewodem idzie w peszlu i zakończone jest końcówką o trzech stykach. Czy są to ważne elementy do podłączenia? Po coś pewnie są skoro producent tak to wymyślił... Da się to połączyć z kostką od boscha?
Pozdr.
Raptor37 dodał/a następującą grafiki:
pb130066.jpg pb130069.jpg

r19 1.9D 91r. grafitowy metalik
elektryczne szyby, elektryczny szyberdach, wspomaganie, alarm, felgi 13 stalowe Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 21:26
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Raptor37 "Silniczek elektryczny po prawej stronie pompy" to pewnie elektrozawór który otwiera Ci zasilanie w ropke na zapłonie. Wystarczy tylko to przykrecić do elektrozaworu i silnik powinien normalnie odpalić.

Przypadkiem nie jest to silnik który był turbodieslem?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Raptor37
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 21:36
Awatar


Postów: 73

Data rejestracji: 07.08.2007 19:28
Skąd: -

kurcze mam nadzieję, że nie. Kupiłem jako diesela, turbiny nie było przy silniku, na luźno w paczce też nie przyszła Smile. A706 bywały w turbo?
Jeśli ufać tej tabeli to raczej nie: http://www.ajoval...torit2.htm
Tylko wiesz podłączę sam elektrozawór pompa pozwoli na rozruch i może będzie mi tak byle jak chodził i narodzi się we mnie kolejny antyfan Lucasa głoszący, że to badziewie a tak naprawdę olewając tą kostkę pominięte zostały mechanizmy wspomagające normalną pracę pompy (takie moje luźne przemyślenia). Jeśli nie znajdzie się ktoś kto wyczyniał takie cuda i mu udało się wszystko podłączyć to raczej nie będę ryzykował kolejnego wyciągania silnika i wrzucę tam boscha z nastawą kąta wtrysku jak ślady po łbach śrub podpowiedzą Grin Grin
Pozdr.

Edytowane przez Raptor37 dnia 12-11-2013 21:42
r19 1.9D 91r. grafitowy metalik
elektryczne szyby, elektryczny szyberdach, wspomaganie, alarm, felgi 13 stalowe Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 21:37
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Raptor37 Jeżeli to faktycznie 742 to wolnossak.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Raptor37
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 21:46
Awatar


Postów: 73

Data rejestracji: 07.08.2007 19:28
Skąd: -

Znaczy silnik 742 mi poległ na polu walki, teraz nabyłem A706 no i dysponuję resztkami dzielnego 742. Coś z tego poskładam wyjdzie mi A746 GrinGrin
Pozdr.

r19 1.9D 91r. grafitowy metalik
elektryczne szyby, elektryczny szyberdach, wspomaganie, alarm, felgi 13 stalowe Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 200000km
 
Robsajson
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 22:09
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

[img]http://img197.imageshack.us/img197/7664/jgdn.jpg[/img] is not a valid Image.
Przede wszystkim na element zaznaczony jako 1, podaj plus, który będzie się pojawiał po włączeniu zapłonu(inaczej nie odpalisz silnika).Jest to gaszak.
Elementu nr 2 brakuje.Powinien być tam pneumatyczny siłownik, który odpowiada za ssanie.
Nr. 3 to zawór LDA , który też w przypadku turbiny pełni rolę Boostera.
Nr 4 to prawdopodobnie korektor kąta wtrysku ale pewny nie jestem.Z drugiej strony pompy też coś podobnego u Ciebie widnieje chyba.
Pseudo TPS-a nie poziadasz. Moja pompa jest nowsza i wygląda nieco inaczej:
http://img03.tabl...zamosc.jpg

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 22:43
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nr 4 to przeciez zaznaczony jest filtr oleju z podgrzewaczem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
bej
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 22:52
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

a nr 3 to przestawiacz kata wtrysku a nie LDA ktorego przy zwyklym dieslu nie ma

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
Robsajson
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 22:57
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Mam trochę inną pompę i dlatego napisałem, że pewny nie jestem.
U mnie korektor jest mniejszy a tutaj wyglądem przypomina mi zawór LDA.
Co do gaszaka jestem na 200% pewny i od niego trzeba zacząć.

Przynajmniej kolega ma teraz opis co jest co Grin

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 23:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Robsajson Gaszak nie gaszak, to po prostu elektrozawór.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Robsajson
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 23:11
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Gaszak, zawór stop, elektrozawór jeden grzyb.
Jeśli nie dochodzi do niego napięcie to jest zamknięty i blokuje przepływ paliwa.
Swoją drogą jakby ktoś taki posiadał to chętnie odkupie Smile
gaszenie silnika dźwignią Stop jest upierdliwe nowy działał 15 minut Shock
Niestety nie mm drugiego, bo nowy/zepsuty już dawno bym odesłał Czerwona!

Edytowane przez Robsajson dnia 12-11-2013 23:18
Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 23:12
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Robsajson Pacz pan, a ja pompe całą za 150PLN nie moge sprzedaćSmile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Robsajson
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 23:17
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Drugą pompę wożę w bagażniku więc mi kolejny klamot jest zbędny Pfft
Potrzebuję tylko ten nieszczęsny elektrozawór Smile
I tak jest inny, bo mam immo a w tej pompie z bagażnika jest cieknący.Wziąłem ją też dla boostera a skończyło się na ogólnokrajowych poszukiwaniach membran.
Potrzebuje go na sztukę aby tylko wkręcić i nowy zareklamować.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Raptor37
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2013 22:26
Awatar


Postów: 73

Data rejestracji: 07.08.2007 19:28
Skąd: -

Dzięki za opis, coraz bardziej skłaniam się jednak ku wymianie pompy na boscha, nie będzie problemu z podłączeniem kostki, mówicie, że mniej awaryjna no i patrze, że coś ten Lucas mi cieknie od spodu Grin, a jeszcze dobrze u mnie nie popracował... Jedyne co mnie zastanawia to jak zgrać koło pasowe pompy boscha po przełożeniu z pozostałymi kołami. Jeśli chodzi o założenie wałek pompy to oznaczyłem sobie rowek pod wpust na który trzeba nałożyć tylko co dalej... Ponoć na pasku rozrządu powinny być oznaczenia które trzeba zgrać z oznaczeniami na kołach z którymi współpracuje. Obleciałem cały pasek i nic nie ma, nawet jednego znacznika nie znalazłem, wiecie coś o tym? Jeszcze przeszperam to forum może ktoś się już nad tym zastanawiał.
Pozdr.

r19 1.9D 91r. grafitowy metalik
elektryczne szyby, elektryczny szyberdach, wspomaganie, alarm, felgi 13 stalowe Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: