Menu główne
Forum
Klubowicze
Irek |
Dodany dnia 08-12-2013 19:11 |
Postów: 28 Data rejestracji: 27.10.2013 19:51 Skąd: - |
Witam!
Mam takie pytanie : czy wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe w E6J / E7J bez zdejmowania głowicy ? Chodzi mi o to czy wystarczy ustawić tłok w GMP gdy operacje wykonujemy na zaworach danego cylindra aby te nie wsunęły sie zbyt daleko bo zdjęciu sprężyny czy trzeba doprowadzić do cylindra ciśnienie które spowoduje że zawory będą zamknięte. Z góry dzięki z odpowiedzi Pozdrawiam Edytowane przez Irek dnia 13-12-2013 19:10 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-12-2013 19:11 |
se7en3 |
Dodany dnia 08-12-2013 19:17 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
hymmm ja wymieniałem ale głowice ściagałem przy okazji zrobił bys sobie uszczelke Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
Irek |
Dodany dnia 08-12-2013 19:26 |
Postów: 28 Data rejestracji: 27.10.2013 19:51 Skąd: - |
Jakby była konieczność wymiany UPG to bym zdjął głowice i uszczelniacze przy okazji zrobił a że auto z UPG nie ma żadnych problemów to chce sobie ograniczyć i kosztów i roboty Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 10-12-2013 22:21 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Ja wymieniałem bez ściągania głowy. Wystarczyło zakręcić wałem i ustawić tłok w górnym położeniu. Do sprężyn użyć musiałem oczywiście dźwigni.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
Irek |
Dodany dnia 13-12-2013 19:08 |
Postów: 28 Data rejestracji: 27.10.2013 19:51 Skąd: - |
Jednak głowica wylądowała na stole . Po zdjęciu nie wygląda wszystko źle ; gładź tulei cylindrowych w porządku, progów nie czuć, rys nie ma. Prowadnice , gniazda i przylgnie zaworów ok ale zawory będę docierał.
Poza tym tylko dużo nagaru i uszczelniacze całkowicie zużyte i bardzo stwardniałe. , uszczelki kolektorów, pompy paliwa, simeringi aparatu także do wymiany. Oczywiście wymieniona zostanie uszczelka i zrobie planowanie głowicy i tu sie nasuwa pytanie do osób które to robiły w silniku typu E : u mnie jest wymagane - na krawędzi komór spalania jednego z cylindrów są 2 niewielkie ryski / wżery głębokość ~0,1mm więc głowice trzeba na pewno o 0,1-0,2mm zeszlifować. Wobec tego co traktuje serwisówka mam obawy czy nie będzie występowało po takiej operacji spalanie detonacyjne... jeśli robił ktoś planowanie to prosze o odpowiedź czy po splanowaniu głowicy nie występują uboczne skutki. Edytowane przez Irek dnia 13-12-2013 21:10 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |