16 Maja 2024 11:43:27
Zdjęcia użytkowników
tomaszek06 SILVER
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
Zegary Sagem a Veglia 
maestro
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2014 20:44
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

rysunek nie zgadza sie z rzeczywistoscia, nie mozna sie do niego odnieść w żaden sposob.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-01-2014 20:44
Awatar
Rolf
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2014 20:58
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
W zegary Sagem'a chcę wsadzić, a w zasadzie już umieściłem kompletne wskaźnik z Veglie oleju, benzyny i temperatury cieczy.
Tylko że to dziadostwo nie chce współpracować razem, gdy są piny (miedziane śrubki) orginalnie wkręcone folia drukowana Sagem i mechanizmy Veglie (to co namazane długopisem) wskazówki lecą max w dół po niżej punktu 0, natomiast gdy odwrócę połączenie (pin 3 zastępuję pinem 1, pin 2 zostaje ponieważ to jest masa w obydwu zegarach) tak jak jest na "rysunku (kolorowe kreski)" wskaźniki idą w górę po przekręceniu zapłonu.

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2014 20:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Rolf zwykłe zegary z ph1 to sprawa groszowa, nie wiem czy jest w ogóle sens zabawy w takie cuda Smile
wiem, sam gdzieś pisałem że wolę sam naprawiać (hipokryta ze mnie) ale takie coś wydaje mi się nie warte świeczki

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2014 21:04
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

maestro napisał(a):

rysunek nie zgadza sie z rzeczywistoscia, nie mozna sie do niego odnieść w żaden sposob.



AAA!!
Z chęcią bym to całe przedsięwzięcie rąbną młotkiem.....Shock
Ale nie zrobię tego bo wygrają Ci co byli od początku przeciwni Reńce.


Treść dodana dnia 03 styczeń 2014 20:06:

@Kujtek
Jak już się w to bagno z zegarami wpakowałem to albo dokończę, albo je spalę gdy podłączę pod instalację samochodową.....
W tedy kupię nowe Grin

Edytowane przez Rolf dnia 03-01-2014 21:06
http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
TermiFNFAL
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 08:24
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Rolf, przerabiałem u siebie to samo Wink Tyle że ja mam u siebie Sagema (clio 16V).
Chciałem mieć pomarańczowe wskazówki zamiast białych. Ogólnie była jeszcze po drodze opcja zainstalowania komputerka podkładowego i kombinowałem ze wskaźnikiem paliwa.
No i "rozeszła" mi się tulejka wskaźnika od wskaźnika paliwa, a jako że miałem gdzieś tam zegary Vegilia to postanowiłem przełożyć wskazówkę - no i doopa, bo nie pasowała. No to przekładanie samego wskaźnika. P&P też nie pasowało bo w sagemie jest mocowanie na śrubki a w Vegilia na nakrętki.
Udało mi się to jakoś poskładać.
Ogólnie w tego typu wskaźnikach - temperatury, paliwa i temperatury cieczy chłodzącej są trzy piny, jeden jest masowy, drugi dostaje napięcie 12V po zapłonie a trzeci to wskazanie z czujnika - tu już byś musiał sam dojść, który pin jest od czego po ścieżkach obu zegarów i rozpisce pinów wtyczek.
Też miałem inaczej, musiałem zrobić druciarstwo, podlutować się do ścieżki na zegarach i zrobić przejście, gdzieś tam przypadkiem jeszcze mi nożyk się ześlizgnął i przeciąłem inną ścieżkę i też musiałem to zalutować...

Owszem, poskładałem to do kupy i działało, ale gdzieś później na szrocie wypatrzyłem właśnie zegary Sagema, to wziąłem, poprzekładałem bebechy i teraz śpię spokojnie Wink

Jak chcesz zmienić kolor wskazówek to wystarczy lakier do paznokci i zmywacz (wskazówki i tak trzeba ściągnąć), zetrzeć zmywaczem dolną powłokę i potem maznąć lakierem - tak robiłem u siebie. Tyle że jest jedno ale, jako że wskazówki od prędkościomierza i obrotka można szybko i łatwo wcisnąć na właściwe miejsce i żeby pokazywało prawidłowo, to z pozostałymi wskaźnikami już niekoniecznie... Ale jest to możliwe.

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Rolf
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 10:25
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@TermiFNFAL
Dzięki kolego Smile nad tym głębiej posiedzę i zobaczę jak i co wyrzeźbię Frown

Wiesz bałem się że lakier do paznokci ma że tak powiem krótką trwałość Wink i co do niego nie byłem pewien... Ze wskazówkami takiej tragedii nie ma, ale trzeba uważać przy ściąganiu za dużo siły i się ułamie jakieś cholerstwo Zły przechodziłem przez ten temat w dwóch Voplach Cry

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 10:35
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

dwie łyżeczki i można ściągać ile wlezie Smile

co do poprawnego założenia wskazówek kombinowałem żeby dać jakieś napięcie na wskaźnik przed wyjmowaniem wskazówki i przed wkładaniem dać identyczne napięcie

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 11:33
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
Ja używałem poprzednio widelca Grin
A obecnie przy ściąganiu małych śrubokrętów zegarmistrzowskich.

"""co do poprawnego założenia wskazówek kombinowałem żeby dać jakieś napięcie na wskaźnik przed wyjmowaniem wskazówki i przed wkładaniem dać identyczne napięcie""" i co dało radę?

Ja demontuję normalnie, przy zakładaniu to trochę Mi czasu zajmuje znalezienie odpowiedniego punktu, ale ogólnie mówiąc tragedii nie ma tylko trochę czasu to zajmuje Grin

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 11:37
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

najlepiej nowa bateria 9v w temp. pokojowej żeby napięcie nie zmieniało się, szybko zrobić co trzeba i zakładać. temperaturę albo poziom paliwa tak robiłem (veglie)

no i prędkościomierz standardowo, z GPSem

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 12:40
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ja chyba nadal nie wiem o co w tym temacie chodzi.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Rolf
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 13:34
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
Ja wziąłem zasilanie z ładowarki po lapie i napięcie puściłem przez potencjometr. Tak więc już wiem (chyba) gdzie jest pin z czujnik, a gdzie zasilanie po stacyjce....
Jak zmontuję i założę to się okaże Grin

@maestro
Jak zrobić tak by było dobrze ubaw

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
TermiFNFAL
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 14:35
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Co do ustawienia wskaźników - jak wiadomo, wentylator chłodnicy załącza się przy 4 kresce wskaźnika, i tak go ustawiałem Wink czyli załączy się wentylator, to wiem jak wcisnąć wskazówkę. Tylko trzeba to potem sprawdzić przy następnym włączeniu wentylatora będzie wskazówka tam gdzie trzeba Wink

Przy wskaźniku poziomu paliwa dobrze jest ustawiać do rezerwy (po zapłonie).

Możnaby sprawdzić jeszcze rezystancję jaka występuje na kablu z czujników a potem ustawić taką samą rezystancję na osobnym kablu odpowiednim potencjometrem, ale jak dla mnie to za dużo zabawy Wink

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Rolf
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 15:25
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@TermiFNFAL
Ja wskazówki ustawiam "na sucho" po niżej punktu 0... one same się wyważają i wracają na punkt wyjścia Wink a ewentualnie korektę to zrobię już jak wstępnie zegary zamontuję w samochodzie.

Wskazówkę od paliwa tak samo zawsze ustawiałem jak ty piszesz :>

A rezystancji nie będę sprawdzał bo mi się nie chce Grin chyba że będzie konieczna.....

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
TermiFNFAL
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 16:12
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Też ustawiałem poniżej punktu o którym piszesz (przeskoczenia zablokowania wskazówki i opadnięcia jej niżej) ale potem nie pokazywała tego co trzeba. Ale możliwe że trafiłeś Wink Nie jest to łatwe, proste i wymaga dużo cierpliwości...

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Rolf
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 18:43
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@TermiFNFAL
Okaże się jak trafiłem jutro przy montażu w samochodzie Grin
I mam cichą nadzieję że nie będę musiał niczego poprawiać ubaw


Treść dodana dnia 06 styczeń 2014 10:33:

Ustawiłem taj jak powinno być
Kostka 13 pinowa - 13pin czujnik poziomu paliwa
Kostka 11 pinowa - 3pin masa (-)
Kostka 9 pinowa - 1pin czujnik temperatury płynu z chłodnicy, 9pin masa (-)
Po podłączeniu pod ładowarkę od lapka według powyższego opisu (plus (+) na czujniki, masa (-) na 3 i 9 pin) wskaźniki "dobrze się zachowują", ale gdy podpinam w samochodzie paliwo i temperatura płynu chłodniczego znów wariują Angry2(spadają po niżej punktu 0)
Może ktoś coś doradzi? Ja już mam mętlik w głowie...Baseball

Edytowane przez Rolf dnia 06-01-2014 11:33
http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
TermiFNFAL
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2014 19:38
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Dostają napięcie po zapłonie i masę nie tam gdzie trzeba

Nie ustawiaj do kostki (wtyczki) tylko musisz przeanalizować dokładnie każdą ścieżkę na obu zegarach. Wtyczki są takie same, ale rozmieszczenie pinów na "bolcach" wskaźników jest zupełnie inne w Vegilia i Sagem.
Niestety nie jestem w stanie dokładnie podać Ci co i jak bo wszystko mam poskładane, a stare zegary poszły na handel bo ktoś coś potrzebował z nich. Miernik w łapkę i musisz sprawdzać ciągłość ścieżek.

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
maestro
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2014 19:50
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

A ja nadal nie rozumiem co kolega kombninuje i po co.

Nie mozesz calych zegarow zmienic? Albo pomalowac wskazówek? Za chwile temat straci wartości merytoryczne.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Rolf
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2014 20:32
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@TermiFNFAL
Ścieżki sprawdzałem na samym początku przy Vegilia i Sagem'ie. Głównie chodzi Mi właśnie o te nieszczęsne trzy piny przy samych wskaźnikach, dwa na masę i jeden na czujnik Wink tyko który to który Grin jutro odbiorę miernik i się zobaczy. Może głupio się pytam, a tam są jakieś określone wartości?

@maestro
A no po to bo w Sagem'ach połamałem bolce (olej i waha) co trzymają wskazówki, zbyt dużo piwa i jakoś tak samo poszło szok z Vegilia ostały mi się olej, waha i temp. płynu chłodniczego...

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
TermiFNFAL
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2014 20:40
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Rolf napisał(a):

dwa na masę i jeden na czujnik Wink


I tu już mamy błąd w pomiarach Wink

Jest jedna masa, jeden plus po zapłonie. Czujnikiem jest to, co uważasz za masę, bo czujnik "wysyła" sygnał masy, ale o pewnej rezystancji (nie jest to "czysta" masa, a zredukowana przez czujnik).

Pewnie teraz wystarczy podmienić te dwie "masy" miejscami i będzie grało Wink

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
maestro
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2014 20:42
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Rolf nie zamienisz jednego z drugim. szukaj zegarow.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: