Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 03-01-2014 20:44 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
rysunek nie zgadza sie z rzeczywistoscia, nie mozna sie do niego odnieść w żaden sposob.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 03-01-2014 20:44 |
Rolf |
Dodany dnia 03-01-2014 20:58 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Kujtek
W zegary Sagem'a chcę wsadzić, a w zasadzie już umieściłem kompletne wskaźnik z Veglie oleju, benzyny i temperatury cieczy. Tylko że to dziadostwo nie chce współpracować razem, gdy są piny (miedziane śrubki) orginalnie wkręcone folia drukowana Sagem i mechanizmy Veglie (to co namazane długopisem) wskazówki lecą max w dół po niżej punktu 0, natomiast gdy odwrócę połączenie (pin 3 zastępuję pinem 1, pin 2 zostaje ponieważ to jest masa w obydwu zegarach) tak jak jest na "rysunku (kolorowe kreski)" wskaźniki idą w górę po przekręceniu zapłonu. http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Kujtek |
Dodany dnia 03-01-2014 20:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Rolf zwykłe zegary z ph1 to sprawa groszowa, nie wiem czy jest w ogóle sens zabawy w takie cuda
wiem, sam gdzieś pisałem że wolę sam naprawiać (hipokryta ze mnie) ale takie coś wydaje mi się nie warte świeczki hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Rolf |
Dodany dnia 03-01-2014 21:04 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
maestro napisał(a): rysunek nie zgadza sie z rzeczywistoscia, nie mozna sie do niego odnieść w żaden sposob. AAA! Z chęcią bym to całe przedsięwzięcie rąbną młotkiem..... Ale nie zrobię tego bo wygrają Ci co byli od początku przeciwni Reńce. Treść dodana dnia 03 styczeń 2014 20:06: @Kujtek Jak już się w to bagno z zegarami wpakowałem to albo dokończę, albo je spalę gdy podłączę pod instalację samochodową..... W tedy kupię nowe Edytowane przez Rolf dnia 03-01-2014 21:06 http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 04-01-2014 08:24 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Rolf, przerabiałem u siebie to samo Tyle że ja mam u siebie Sagema (clio 16V). Chciałem mieć pomarańczowe wskazówki zamiast białych. Ogólnie była jeszcze po drodze opcja zainstalowania komputerka podkładowego i kombinowałem ze wskaźnikiem paliwa. No i "rozeszła" mi się tulejka wskaźnika od wskaźnika paliwa, a jako że miałem gdzieś tam zegary Vegilia to postanowiłem przełożyć wskazówkę - no i doopa, bo nie pasowała. No to przekładanie samego wskaźnika. P&P też nie pasowało bo w sagemie jest mocowanie na śrubki a w Vegilia na nakrętki. Udało mi się to jakoś poskładać. Ogólnie w tego typu wskaźnikach - temperatury, paliwa i temperatury cieczy chłodzącej są trzy piny, jeden jest masowy, drugi dostaje napięcie 12V po zapłonie a trzeci to wskazanie z czujnika - tu już byś musiał sam dojść, który pin jest od czego po ścieżkach obu zegarów i rozpisce pinów wtyczek. Też miałem inaczej, musiałem zrobić druciarstwo, podlutować się do ścieżki na zegarach i zrobić przejście, gdzieś tam przypadkiem jeszcze mi nożyk się ześlizgnął i przeciąłem inną ścieżkę i też musiałem to zalutować... Owszem, poskładałem to do kupy i działało, ale gdzieś później na szrocie wypatrzyłem właśnie zegary Sagema, to wziąłem, poprzekładałem bebechy i teraz śpię spokojnie Jak chcesz zmienić kolor wskazówek to wystarczy lakier do paznokci i zmywacz (wskazówki i tak trzeba ściągnąć), zetrzeć zmywaczem dolną powłokę i potem maznąć lakierem - tak robiłem u siebie. Tyle że jest jedno ale, jako że wskazówki od prędkościomierza i obrotka można szybko i łatwo wcisnąć na właściwe miejsce i żeby pokazywało prawidłowo, to z pozostałymi wskaźnikami już niekoniecznie... Ale jest to możliwe. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Rolf |
Dodany dnia 04-01-2014 10:25 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@TermiFNFAL
Dzięki kolego nad tym głębiej posiedzę i zobaczę jak i co wyrzeźbię Wiesz bałem się że lakier do paznokci ma że tak powiem krótką trwałość i co do niego nie byłem pewien... Ze wskazówkami takiej tragedii nie ma, ale trzeba uważać przy ściąganiu za dużo siły i się ułamie jakieś cholerstwo przechodziłem przez ten temat w dwóch Voplach http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Kujtek |
Dodany dnia 04-01-2014 10:35 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
dwie łyżeczki i można ściągać ile wlezie
co do poprawnego założenia wskazówek kombinowałem żeby dać jakieś napięcie na wskaźnik przed wyjmowaniem wskazówki i przed wkładaniem dać identyczne napięcie hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Rolf |
Dodany dnia 04-01-2014 11:33 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Kujtek
Ja używałem poprzednio widelca A obecnie przy ściąganiu małych śrubokrętów zegarmistrzowskich. """co do poprawnego założenia wskazówek kombinowałem żeby dać jakieś napięcie na wskaźnik przed wyjmowaniem wskazówki i przed wkładaniem dać identyczne napięcie""" i co dało radę Ja demontuję normalnie, przy zakładaniu to trochę Mi czasu zajmuje znalezienie odpowiedniego punktu, ale ogólnie mówiąc tragedii nie ma tylko trochę czasu to zajmuje http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Kujtek |
Dodany dnia 04-01-2014 11:37 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
najlepiej nowa bateria 9v w temp. pokojowej żeby napięcie nie zmieniało się, szybko zrobić co trzeba i zakładać. temperaturę albo poziom paliwa tak robiłem (veglie)
no i prędkościomierz standardowo, z GPSem hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 04-01-2014 12:40 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
ja chyba nadal nie wiem o co w tym temacie chodzi.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Rolf |
Dodany dnia 04-01-2014 13:34 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Kujtek
Ja wziąłem zasilanie z ładowarki po lapie i napięcie puściłem przez potencjometr. Tak więc już wiem (chyba) gdzie jest pin z czujnik, a gdzie zasilanie po stacyjce.... Jak zmontuję i założę to się okaże @maestro Jak zrobić tak by było dobrze http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 04-01-2014 14:35 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Co do ustawienia wskaźników - jak wiadomo, wentylator chłodnicy załącza się przy 4 kresce wskaźnika, i tak go ustawiałem czyli załączy się wentylator, to wiem jak wcisnąć wskazówkę. Tylko trzeba to potem sprawdzić przy następnym włączeniu wentylatora będzie wskazówka tam gdzie trzeba Przy wskaźniku poziomu paliwa dobrze jest ustawiać do rezerwy (po zapłonie). Możnaby sprawdzić jeszcze rezystancję jaka występuje na kablu z czujników a potem ustawić taką samą rezystancję na osobnym kablu odpowiednim potencjometrem, ale jak dla mnie to za dużo zabawy Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Rolf |
Dodany dnia 04-01-2014 15:25 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@TermiFNFAL
Ja wskazówki ustawiam "na sucho" po niżej punktu 0... one same się wyważają i wracają na punkt wyjścia a ewentualnie korektę to zrobię już jak wstępnie zegary zamontuję w samochodzie. Wskazówkę od paliwa tak samo zawsze ustawiałem jak ty piszesz :> A rezystancji nie będę sprawdzał bo mi się nie chce chyba że będzie konieczna..... http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 04-01-2014 16:12 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Też ustawiałem poniżej punktu o którym piszesz (przeskoczenia zablokowania wskazówki i opadnięcia jej niżej) ale potem nie pokazywała tego co trzeba. Ale możliwe że trafiłeś Nie jest to łatwe, proste i wymaga dużo cierpliwości... Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Rolf |
Dodany dnia 04-01-2014 18:43 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@TermiFNFAL
Okaże się jak trafiłem jutro przy montażu w samochodzie I mam cichą nadzieję że nie będę musiał niczego poprawiać Treść dodana dnia 06 styczeń 2014 10:33: Ustawiłem taj jak powinno być Kostka 13 pinowa - 13pin czujnik poziomu paliwa Kostka 11 pinowa - 3pin masa (-) Kostka 9 pinowa - 1pin czujnik temperatury płynu z chłodnicy, 9pin masa (-) Po podłączeniu pod ładowarkę od lapka według powyższego opisu (plus (+) na czujniki, masa (-) na 3 i 9 pin) wskaźniki "dobrze się zachowują", ale gdy podpinam w samochodzie paliwo i temperatura płynu chłodniczego znów wariują (spadają po niżej punktu 0) Może ktoś coś doradzi Ja już mam mętlik w głowie... Edytowane przez Rolf dnia 06-01-2014 11:33 http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 06-01-2014 19:38 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Dostają napięcie po zapłonie i masę nie tam gdzie trzeba Nie ustawiaj do kostki (wtyczki) tylko musisz przeanalizować dokładnie każdą ścieżkę na obu zegarach. Wtyczki są takie same, ale rozmieszczenie pinów na "bolcach" wskaźników jest zupełnie inne w Vegilia i Sagem. Niestety nie jestem w stanie dokładnie podać Ci co i jak bo wszystko mam poskładane, a stare zegary poszły na handel bo ktoś coś potrzebował z nich. Miernik w łapkę i musisz sprawdzać ciągłość ścieżek. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 06-01-2014 19:50 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
A ja nadal nie rozumiem co kolega kombninuje i po co.
Nie mozesz calych zegarow zmienic? Albo pomalowac wskazówek? Za chwile temat straci wartości merytoryczne. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Rolf |
Dodany dnia 06-01-2014 20:32 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@TermiFNFAL
Ścieżki sprawdzałem na samym początku przy Vegilia i Sagem'ie. Głównie chodzi Mi właśnie o te nieszczęsne trzy piny przy samych wskaźnikach, dwa na masę i jeden na czujnik tyko który to który jutro odbiorę miernik i się zobaczy. Może głupio się pytam, a tam są jakieś określone wartości @maestro A no po to bo w Sagem'ach połamałem bolce (olej i waha) co trzymają wskazówki, zbyt dużo piwa i jakoś tak samo poszło z Vegilia ostały mi się olej, waha i temp. płynu chłodniczego... http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 06-01-2014 20:40 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
I tu już mamy błąd w pomiarach Jest jedna masa, jeden plus po zapłonie. Czujnikiem jest to, co uważasz za masę, bo czujnik "wysyła" sygnał masy, ale o pewnej rezystancji (nie jest to "czysta" masa, a zredukowana przez czujnik). Pewnie teraz wystarczy podmienić te dwie "masy" miejscami i będzie grało Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 06-01-2014 20:42 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Rolf nie zamienisz jednego z drugim. szukaj zegarow.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |