Menu główne
Forum
Klubowicze
bronek19991 |
Dodany dnia 03-01-2014 20:48 |
Postów: 87 Data rejestracji: 11.07.2012 11:28 Skąd: lubelskie Lublin |
Czy trzeba zdejmować koło pasowe żeby założyć pasek rozrządu? Gdzie i na czym dokładnie mam szukać oznaczeń ustawień rozrządu? Czy ustawię rozrząd względem położenia tłoka a położeniem palca rozdzielacza( pierwszy tłok w pozycji max sprężania i palec ustawiony na styku świecy pierwszego tłoka)? Jakieś propozycje i ewentualnie na co mam uważać? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 03-01-2014 20:48 |
maestro |
Dodany dnia 03-01-2014 20:49 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Zerwał Ci sie pasek i zakładasz drugi bez ściagania silnika?
Szukaj w FAQu. Bez zdjęcia koła bedzie bardzo ciężko albo nie do zrobienia. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Irek |
Dodany dnia 03-01-2014 20:52 |
Postów: 28 Data rejestracji: 27.10.2013 19:51 Skąd: - |
Koło pasowe musisz ściągać. Znaki masz na kołach wałka rozrządu (musi sie pokrywać z występem na środku pokrywy zaworów patrząc z boku) oraz kole wału korbowego i obudowie pompy oleju , żeby to ustawić najlepiej zdjąć koło i osłone w nadkolu wtedy wszystko widać. Często producent paska dołącza na opakowaniu rysunek jak ma to być ustawione. Ten silnik jest poza tym kolizyjny, wątpliwe że po zerwaniu nie ma jakich kolwiek szkód... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
bronek19991 |
Dodany dnia 03-01-2014 21:03 |
Postów: 87 Data rejestracji: 11.07.2012 11:28 Skąd: lubelskie Lublin |
Powiem tak. Renia wysłużyła swoje lata więc nie chce pakować się w koszty. Pasek zerwał się przy prędkości 10-15 km/h więc nie powinno być źle. Nie wiem czy jest sens wyjmowania silnika. Chce zaoszczędzić czas i pieniądze. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 03-01-2014 21:06 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@bronek19991 chcesz oszczędzić to kup goły słupek a nie pasek. zawory masz pogięte na 100% i jak założysz nowy dalej będzie kicha
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Irek |
Dodany dnia 03-01-2014 21:08 |
Postów: 28 Data rejestracji: 27.10.2013 19:51 Skąd: - |
Przy odrobinie pecha korbowód i tłok też ucierpiał. 10-15km/h wystarczy, nawet jak przy kręceniu rozrusznikiem zsunie sie / pęknie to i tak pokrzywi. Masa, prędkość obrotowa i siły bezwładności zrobią swoje Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
Driver0 |
Dodany dnia 03-01-2014 21:10 |
Postów: 32 Data rejestracji: 09.02.2013 20:04 Skąd: lubelskie Lublin |
zdjąć głowice i zobaczyć co i jak, bo narazie to wróżym z fusów
konsole, serwis i usługi specjalne
Moje auto: ładne, szybkie i wygodne, benzyna+LPG
|
|
|
bronek19991 |
Dodany dnia 04-01-2014 11:00 |
Postów: 87 Data rejestracji: 11.07.2012 11:28 Skąd: lubelskie Lublin |
Jak najłatwiej zablokować koło pasowe bo meczę się niemiłosiernie. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
|
|
|
Bot |
Dodany dnia 04-01-2014 11:14 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
masz temat w faq ---> http://www.renaul...d_id=21009
Treść dodana dnia 04 styczeń 2014 11:21: @bronek19991 daj filmik jak bęziesz odpalać pierwszy raz po założeniu paska Edytowane przez Bot dnia 04-01-2014 11:21 http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 04-01-2014 11:34 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
szkoda kasy na nowy pasek...
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
bronek19991 |
Dodany dnia 04-01-2014 13:22 |
Postów: 87 Data rejestracji: 11.07.2012 11:28 Skąd: lubelskie Lublin |
Już zamontowałem nowy pasek ale nie mogę dojść z kolejnością zapłonu. Cylindry numerowane od koła zamachowego tylko nie wiem gdzie znajduje się 1 styk od 1 cylindra na kopułce. Zawory chodzą bezproblemowo. Jak odpowiednio podepnę kable to nagram film jak zapalam. Na razie strzela z wydechu tak jakby zła kolejność zapłonu była. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 04-01-2014 14:27 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Bot |
Dodany dnia 04-01-2014 14:39 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
Dziś nawet rozmawiałem z jednym majstrem jaki miał niedawno przypadek urwanego paska.
Pasek pękł wzdłóż i zablokował wał w golfie 1.9 110 KM. Przy wyjeździe z podworka , ale własciciel odrazu to zauważył. Założyli tylko pasek, ustawili na znaki. Zapalił ale kulał jakby jeden zawór czy coś. Chwile pochodził nie przeszło. Właściciel niewiele myśląc przegazował go , i zaczął normalnie chodzić , do tej pory jeździ. Zawór chyba się dogiął czy coś z powrotem. Trzeba mieć farta porpsotu http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
bronek19991 |
Dodany dnia 04-01-2014 14:46 |
Postów: 87 Data rejestracji: 11.07.2012 11:28 Skąd: lubelskie Lublin |
Czarna kropa to 1 styk na 1 cylindrze? Jeżeli tak to nie za wesoło. Silnik się dusi....
Treść dodana dnia 04 styczeń 2014 17:18: Reasumując wszystko złożyłem w poprawnej koniuracji. Zawory otwierają się i zamykają w odpowiednim czasie oraz w odpowiedniej kolejności. Zapłon poprawnie ustawiony jednak podczas uruchomiania silnika strzela z gaźnika. Edytowane przez bronek19991 dnia 04-01-2014 18:18 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 04-01-2014 18:20 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
pisaliśmy, zawory pogięte, nie domykają się i przy zapłonie ciśnienie wraca przez zawór zamiast popychać tłok w dół
szukaj gołego słupka, z clio też podpasuje hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
bronek19991 |
Dodany dnia 04-01-2014 21:30 |
Postów: 87 Data rejestracji: 11.07.2012 11:28 Skąd: lubelskie Lublin |
Gołego słupka? Sorki ale nie wiem co masz na myśli. Czy chodzi o goły silnik z głowicą? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 04-01-2014 22:21 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
tak, sam blok z głowicą, bez osprzętu, kolektorów, węży itp.
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 04-01-2014 22:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jeżeli goły silnik z głowicą = goły silnik = blok
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |