29 Marca 2024 02:47:57
Zdjęcia użytkowników
Kali man35
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Wymiana urwanego paska rozrządu. 
bronek19991
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2014 20:48
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 11.07.2012 11:28
Skąd: lubelskie
Lublin

Czy trzeba zdejmować koło pasowe żeby założyć pasek rozrządu?
Gdzie i na czym dokładnie mam szukać oznaczeń ustawień rozrządu?
Czy ustawię rozrząd względem położenia tłoka a położeniem palca rozdzielacza( pierwszy tłok w pozycji max sprężania i palec ustawiony na styku świecy pierwszego tłoka)?

Jakieś propozycje i ewentualnie na co mam uważać?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-01-2014 20:48
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2014 20:49
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Zerwał Ci sie pasek i zakładasz drugi bez ściagania silnika? Wink

Szukaj w FAQu.

Bez zdjęcia koła bedzie bardzo ciężko albo nie do zrobienia.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Irek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2014 20:52
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 27.10.2013 19:51
Skąd: -

Koło pasowe musisz ściągać. Znaki masz na kołach wałka rozrządu (musi sie pokrywać z występem na środku pokrywy zaworów patrząc z boku) oraz kole wału korbowego i obudowie pompy oleju , żeby to ustawić najlepiej zdjąć koło i osłone w nadkolu wtedy wszystko widać. Często producent paska dołącza na opakowaniu rysunek jak ma to być ustawione.

Ten silnik jest poza tym kolizyjny, wątpliwe że po zerwaniu nie ma jakich kolwiek szkód...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 250000km
 
bronek19991
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2014 21:03
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 11.07.2012 11:28
Skąd: lubelskie
Lublin

Powiem tak. Renia wysłużyła swoje lata więc nie chce pakować się w koszty. Pasek zerwał się przy prędkości 10-15 km/h więc nie powinno być źle. Nie wiem czy jest sens wyjmowania silnika. Chce zaoszczędzić czas i pieniądze.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2014 21:06
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@bronek19991 chcesz oszczędzić to kup goły słupek a nie pasek. zawory masz pogięte na 100% i jak założysz nowy dalej będzie kicha

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Irek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2014 21:08
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 27.10.2013 19:51
Skąd: -

Przy odrobinie pecha korbowód i tłok też ucierpiał. 10-15km/h wystarczy, nawet jak przy kręceniu rozrusznikiem zsunie sie / pęknie to i tak pokrzywi. Masa, prędkość obrotowa i siły bezwładności zrobią swoje

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 250000km
 
Driver0
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2014 21:10
Awatar


Postów: 32

Data rejestracji: 09.02.2013 20:04
Skąd: lubelskie
Lublin

zdjąć głowice i zobaczyć co i jak, bo narazie to wróżym z fusów

konsole, serwis i usługi specjalne

Moje auto: ładne, szybkie i wygodne, benzyna+LPG
 
bronek19991
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 11:00
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 11.07.2012 11:28
Skąd: lubelskie
Lublin

Jak najłatwiej zablokować koło pasowe bo meczę się niemiłosiernie.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
 
Bot
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 11:14
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

masz temat w faq ---> http://www.renaul...d_id=21009


Treść dodana dnia 04 styczeń 2014 11:21:

@bronek19991 daj filmik jak bęziesz odpalać pierwszy raz po założeniu paska

Edytowane przez Bot dnia 04-01-2014 11:21
http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 11:34
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

szkoda kasy na nowy pasek...

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
bronek19991
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 13:22
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 11.07.2012 11:28
Skąd: lubelskie
Lublin

Już zamontowałem nowy pasek ale nie mogę dojść z kolejnością zapłonu. Cylindry numerowane od koła zamachowego tylko nie wiem gdzie znajduje się 1 styk od 1 cylindra na kopułce. Zawory chodzą bezproblemowo. Jak odpowiednio podepnę kable to nagram film jak zapalam. Na razie strzela z wydechu tak jakby zła kolejność zapłonu była.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 14:27
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk


hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Bot
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 14:39
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Dziś nawet rozmawiałem z jednym majstrem jaki miał niedawno przypadek urwanego paska.
Pasek pękł wzdłóż i zablokował wał w golfie 1.9 110 KM. Przy wyjeździe z podworka , ale własciciel odrazu to zauważył. Założyli tylko pasek, ustawili na znaki. Zapalił ale kulał jakby jeden zawór czy coś. Chwile pochodził nie przeszło. Właściciel niewiele myśląc przegazował go , i zaczął normalnie chodzić , do tej pory jeździ. Zawór chyba się dogiął czy coś z powrotem. Trzeba mieć farta porpsotu Grin

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
bronek19991
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 14:46
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 11.07.2012 11:28
Skąd: lubelskie
Lublin

Czarna kropa to 1 styk na 1 cylindrze? Jeżeli tak to nie za wesoło. Silnik się dusi....


Treść dodana dnia 04 styczeń 2014 17:18:

Reasumując wszystko złożyłem w poprawnej koniuracji. Zawory otwierają się i zamykają w odpowiednim czasie oraz w odpowiedniej kolejności. Zapłon poprawnie ustawiony jednak podczas uruchomiania silnika strzela z gaźnika.

Edytowane przez bronek19991 dnia 04-01-2014 18:18
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 18:20
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

pisaliśmy, zawory pogięte, nie domykają się i przy zapłonie ciśnienie wraca przez zawór zamiast popychać tłok w dół

szukaj gołego słupka, z clio też podpasuje

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
bronek19991
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 21:30
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 11.07.2012 11:28
Skąd: lubelskie
Lublin

Gołego słupka? Sorki ale nie wiem co masz na myśli. Czy chodzi o goły silnik z głowicą?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
 
Kujtek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 22:21
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

tak, sam blok z głowicą, bez osprzętu, kolektorów, węży itp.

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2014 22:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jeżeli goły silnik z głowicą = goły silnik = blok

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: