Menu główne
Forum
Klubowicze
marcin90pl |
Dodany dnia 14-01-2014 22:01 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Witajcie. Od kiedy jakieś 2 lata temu wymieniłem termostat z powodu braku ciepłego nawiewu co wcale nie pomogło, moja Renatka nie wskazuje takiej samej temperatury chłodziwa jak do tej pory. Od kiedy go kupiłem czy zima czy lato, po 10-20km wskazówka stawała idealnie pomiędzy 2 a 3 długą kreską czyli w połowie. Tak jak wspomniałem po wymianie termostatu na 89-92st C bodajże, jakiejś lepszej firmy, wskazówka dobijała do 2 kreski i sobie lekko wachlowała w zależności od butowania. Dziś odebrałem auto od pompiarza. Auto chodzi ciszej i trochę odzyskało kopa, ale mimo 30km jazdy powyżej 100km/h wskaźnik latał między pierwszą a drugą długą kreską na wskaźniku. Domyślam się, że może to być związane przy okazji z tym, że ledwo rozpędzam Renię do 160km/h a wcześniej 180km/h było realne w dość krótkim czasie. Czy takie niedogrzewanie ma wpływ na spalanie, dobijanie silnika (w końcu przechłodzony) oraz na osiągi? Jak zwykle się rozpisałem.... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 14-01-2014 22:01 |
gielab0019 |
Dodany dnia 14-01-2014 22:03 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
na zły termostat wymieniłeś
w dieslu się otwiera przy 82*C 89-92*C jest od benzyny Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 14-01-2014 22:24 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
@gielab0019 ale idąc tym tropem, to powinien pokazywać wyższą temperaturę wtedy. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-01-2014 22:26 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
najpierw sprawdź czujnik temperatury miernikiem
słabe grzanie w kabinie? zainteresuj się nagrzewnicą hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 14-01-2014 23:34 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Nagrzewnica wymieniana wraz z termostatem. W aucie ciepło. Jak sprawdzić czujnik? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 15-01-2014 00:11 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
@marcin90pl sprawdzasz opor, w serwisowce masz napisane ile omow powinien miec przy jakiej temperaturze a wiatrak na chlodnicy Ci sie wlacza? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
marcin90pl |
Dodany dnia 15-01-2014 12:46 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
@Szaflarzanin Jeszcze nigdy sie nie zalaczyl przy normalnej jezdzie. A termostat do dT to jaką musi mieć w końcu wartość? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 15-01-2014 13:08 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@marcin90pl Wyjmij termostat z auta i sprawdź go podgrzewając w naczyniu z wodą.Musisz mieć do tego termometr,bo otwiera się na pewno,pytanie tylko czy nie za wcześnie.Ewentualnie nie domyka do końca.W dieslu 82st jeśli dobrze pamiętam. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
marcin90pl |
Dodany dnia 15-01-2014 13:57 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Czyli mam zły termostat... Wymienię w sobotę. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 15-01-2014 14:48 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
to dziwne bo w dT nie podejdzie termostat od benzyny.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 15-01-2014 15:50 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
@maestro A jaka konkretnie powinna być temperatura otwarcia? 82 czy 89-92? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 15-01-2014 15:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
82
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 15-01-2014 16:42 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
A co do osiągów to sprawdź robotę pompiarza- temperatura raczej nie ma tutaj nic do rzeczy.
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 15-01-2014 16:45 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
@michor Przed wizytą u pompiarza ledwo 130 dawał radę i nie mogłem dogonić golfa II 60km. Teraz rozpędzi się do 160 i ma lepszego kopa, ale to jeszcze nie to Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 15-01-2014 16:50 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
pamietaj że silnik swoje też już ma na karku
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 15-01-2014 16:52 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@marcin90pl napisałeś że dawałeś radę i 180 wyciągnąć. a powiedz nam po jakim incydencie zaczęło auto niedomagać
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 15-01-2014 17:08 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
@Kujtek Jeszcze w czerwcu 2013 wracając ze szkoły dało radę bez problemu między 160 a 180 utrzymywać prędkość na prostych. Wiem, że silnik ma swoje lata, ale w krótkim czasie osłabł. Jak skończyłem jeździć 2 razy w tygodniu do szkoły (60km w jedną) to robiłem trasy 15-30km dziennie po mieście bez szaleństw. W listopadzie wymieniłem rozrząd, co przestawiło zapłon i auto zaczęło0 słabo odpalać i jednocześnie wyraźnie zamulił. Myślałem, że to właśnie zły zapłon spowodował zamulenie i problem z osiągnięciem 130, ale 2 dni temu odebrałem auto od pompiarza. Auto chodzi dużo ciszej i z odpalaniem na zimno jest ok. Teraz Vmax to 160 przy długim rozpędzaniu. Może moja jazda na krótkich dystansach go zamuliła i trzeba go przegonić? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 15-01-2014 17:22 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Może LDA trzeba ruszyć, sprawdzić szczelność węży powietrza?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
tomi |
Dodany dnia 15-01-2014 17:23 |
Postów: 628 Data rejestracji: 26.07.2005 21:54 Skąd: śląskie Częstochowa |
Kompresja ok? Wtryski nie leją? Turbo ładuje?
Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/ I30crdi GD Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
|
marcin90pl |
Dodany dnia 15-01-2014 18:04 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Kompresja po 30, 31 o ile dobrze pamiętam. Turbo ładuje bo słychać i czuć na każdym biegu. Z kopem nie ma problemu, tylko z Vmax Ojciec podpowiedział jeszcze zawalony filtr paliwa. W sobotę i tak wymieniam olej, to zmienię 2 letni filtr paliwa. Węże z powietrzem raczej całe na moje oko. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |