24 Kwietnia 2024 00:56:09
Zdjęcia użytkowników
djbobson gielab0019
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
dT'ek się nie dogrzewa i nie osiąga Vmax 
marcin90pl
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2014 22:01
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Witajcie. Od kiedy jakieś 2 lata temu wymieniłem termostat z powodu braku ciepłego nawiewu co wcale nie pomogło, moja Renatka nie wskazuje takiej samej temperatury chłodziwa jak do tej pory. Od kiedy go kupiłem czy zima czy lato, po 10-20km wskazówka stawała idealnie pomiędzy 2 a 3 długą kreską czyli w połowie. Tak jak wspomniałem po wymianie termostatu na 89-92st C bodajże, jakiejś lepszej firmy, wskazówka dobijała do 2 kreski i sobie lekko wachlowała w zależności od butowania. Dziś odebrałem auto od pompiarza. Auto chodzi ciszej i trochę odzyskało kopa, ale mimo 30km jazdy powyżej 100km/h wskaźnik latał między pierwszą a drugą długą kreską na wskaźniku. Domyślam się, że może to być związane przy okazji z tym, że ledwo rozpędzam Renię do 160km/h a wcześniej 180km/h było realne w dość krótkim czasie. Czy takie niedogrzewanie ma wpływ na spalanie, dobijanie silnika (w końcu przechłodzony) oraz na osiągi? Jak zwykle się rozpisałem....Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-01-2014 22:01
Awatar
gielab0019
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2014 22:03
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

na zły termostat wymieniłeś
w dieslu się otwiera przy 82*C
89-92*C jest od benzyny

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
marcin90pl
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2014 22:24
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

@gielab0019 ale idąc tym tropem, to powinien pokazywać wyższą temperaturę wtedy.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2014 22:26
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

najpierw sprawdź czujnik temperatury miernikiem

słabe grzanie w kabinie? zainteresuj się nagrzewnicą

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
marcin90pl
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2014 23:34
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Nagrzewnica wymieniana wraz z termostatem. W aucie ciepło. Jak sprawdzić czujnik?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
Szaflarzanin
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 00:11
Awatar


Postów: 279

Data rejestracji: 16.10.2013 19:09
Skąd: małopolskie
Nowy Targ

@marcin90pl sprawdzasz opor, w serwisowce masz napisane ile omow powinien miec przy jakiej temperaturze

a wiatrak na chlodnicy Ci sie wlacza?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
 
marcin90pl
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 12:46
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

@Szaflarzanin Jeszcze nigdy sie nie zalaczyl przy normalnej jezdzie. A termostat do dT to jaką musi mieć w końcu wartość?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
grzes70
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 13:08
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@marcin90pl Wyjmij termostat z auta i sprawdź go podgrzewając w naczyniu z wodą.Musisz mieć do tego termometr,bo otwiera się na pewno,pytanie tylko czy nie za wcześnie.Ewentualnie nie domyka do końca.W dieslu 82st jeśli dobrze pamiętam.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
marcin90pl
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 13:57
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Czyli mam zły termostat... Wymienię w sobotę.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 14:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

to dziwne bo w dT nie podejdzie termostat od benzyny.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 15:50
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

@maestro A jaka konkretnie powinna być temperatura otwarcia? 82 czy 89-92?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 15:55
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

82

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 16:42
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

A co do osiągów to sprawdź robotę pompiarza- temperatura raczej nie ma tutaj nic do rzeczy.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
marcin90pl
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 16:45
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

@michor Przed wizytą u pompiarza ledwo 130 dawał radę i nie mogłem dogonić golfa II 60km. Teraz rozpędzi się do 160 i ma lepszego kopa, ale to jeszcze nie to Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 16:50
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

pamietaj że silnik swoje też już ma na karku Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 16:52
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@marcin90pl napisałeś że dawałeś radę i 180 wyciągnąć. a powiedz nam po jakim incydencie zaczęło auto niedomagać

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
marcin90pl
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 17:08
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

@Kujtek Jeszcze w czerwcu 2013 wracając ze szkoły dało radę bez problemu między 160 a 180 utrzymywać prędkość na prostych. Wiem, że silnik ma swoje lata, ale w krótkim czasie osłabł. Jak skończyłem jeździć 2 razy w tygodniu do szkoły (60km w jedną) to robiłem trasy 15-30km dziennie po mieście bez szaleństw. W listopadzie wymieniłem rozrząd, co przestawiło zapłon i auto zaczęło0 słabo odpalać i jednocześnie wyraźnie zamulił. Myślałem, że to właśnie zły zapłon spowodował zamulenie i problem z osiągnięciem 130, ale 2 dni temu odebrałem auto od pompiarza. Auto chodzi dużo ciszej i z odpalaniem na zimno jest ok. Teraz Vmax to 160 przy długim rozpędzaniu. Może moja jazda na krótkich dystansach go zamuliła i trzeba go przegonić?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 17:22
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Może LDA trzeba ruszyć, sprawdzić szczelność węży powietrza?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tomi
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 17:23
Moderator Awatar


Postów: 628

Data rejestracji: 26.07.2005 21:54
Skąd: śląskie
Częstochowa

Kompresja ok? Wtryski nie leją? Turbo ładuje?

Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/
I30crdi GD

Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
 
marcin90pl
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2014 18:04
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Kompresja po 30, 31 o ile dobrze pamiętam. Turbo ładuje bo słychać i czuć na każdym biegu. Z kopem nie ma problemu, tylko z Vmax Smile Ojciec podpowiedział jeszcze zawalony filtr paliwa. W sobotę i tak wymieniam olej, to zmienię 2 letni filtr paliwa. Węże z powietrzem raczej całe na moje oko.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: