Menu główne
Forum
Klubowicze
tomi |
Dodany dnia 15-01-2014 18:15 |
Postów: 628 Data rejestracji: 26.07.2005 21:54 Skąd: śląskie Częstochowa |
Że słychać to nic nie znaczy, zwykle turbiny zaczynają gwizdać jak sie kończą.
Trzeba by zmierzyć cisnienie w kolektorze. Masz katalizator, moze zabity? LDA w pompie ok? Chodz to powinien pompiarz sprawdzic. Jak sie zatrze lub walnie membrana może dawki paliwa nie zwiekszać przy wzroście cisnienia doładowania. Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/ I30crdi GD Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
|
renault19.pl | Dodany dnia 15-01-2014 18:15 |
marcin90pl |
Dodany dnia 15-01-2014 19:43 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
@tomi Kat już dawno wywalony Nie gwiżdże póki nie wejdzie na 2,5tys obrotów więc chyba jest ok. LDA nie ruszałem i nie pytałem pompiarza. Wtryski raczej nie leją bo renia nie zostawia chmury za sobą, jedynie lekki dymek powyżej 4tys obrotów. Może jak ją trochę poprzeganiam, albo wymienię filtr paliwa to odżyje...ciśnienie w kolektorze? Jak zmierzyć? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
tomi |
Dodany dnia 15-01-2014 20:17 |
Postów: 628 Data rejestracji: 26.07.2005 21:54 Skąd: śląskie Częstochowa |
Wepnij manometr np w wezyk co idze od gruszki turbo do kolektora ssącego. Powinno być chyba 0.9bara przy obciążeniu, ale trzeba by sprawdzić w serwisówce. dT to prosty silnik. Jak kompresja ok, rozrząd ok, wtryski, pompa, turbo, wydech to już wiecej części nie ma co wpływają na jego działanie.
Spytaj pompiarza o LDA, albo sam rozkrec i zobacz czy sie rusza i membrana cała. http://www.renaul...d_id=30269 Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/ I30crdi GD Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
|
marcin90pl |
Dodany dnia 15-01-2014 21:14 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
@tomi co moge spieprzyc przy majstrowaniu z LDA? Wazna jest polozenie kontry wzgledem zaworu czy calego zaworu w pompie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
tomi |
Dodany dnia 15-01-2014 22:12 |
Postów: 628 Data rejestracji: 26.07.2005 21:54 Skąd: śląskie Częstochowa |
Kontrom reguluje się moment zadziałania, wiec raczej ustaw tak samo. Jak źle ustawisz (późne zwiekszenie dawki) to bedzie słaby, jak odwrotnie to może przykapcać przy niższych obrotach , ale u mnie w tą strone nie było dużej różnicy. Zdejmij wężyk z LDA i zobacz czy będzie różnica w jeździe. I czy w miejscu wpinania węzyka nie ma sladów ropy (świadczy o nieszczelnej membranie).
Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/ I30crdi GD Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
|
marcin90pl |
Dodany dnia 16-01-2014 12:41 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
@tomi Ok, w sobotę postaram się coś podziałać, chociaż obrona na uczelni za tydzień i mnie narzeczona goni z garażu do nauki Tak przy okazji. Dzwoniłem do sklepu, żeby z ciekawości sprawdzili mi jaki termostat powinien u mnie siedzieć. Wzięli ode mnie nr VIN i oddzwonili, że w serwisie Renault twierdzą, że 89C ma być temperaturą otwarcia. Już nic nie kumam z tym termostatem. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 16-01-2014 13:09 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
bzdura. 82.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 04-02-2014 15:15 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Mam nowy trop. Auto po odpaleniu w ostatnich mrozach bez gazu od razu gaśnie (tylko gdy zimny po nocy). Po odpaleniu buja całym autem, nie ważne czy zimny czy trochę postał. Jeśli nie odpalę w ciągu 0,5h od ostatniego zgaszenia to zawsze trochę nim pobuja/poszarpie ale za to nie zgaśnie (póki nie ostygnie całkiem). Ojciec podpowiada, że świece mogą być zużyte. Jest sposób na szybkie i pewne sprawdzenie świec? W sklepie proponują mi NGK 7947 d-power 25 za 36zł sztuka. Trochę drogo wydać 140zł w ciemno
BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
gielab0019 |
Dodany dnia 04-02-2014 15:54 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
@marcin90pl prosty patent na sprawdzanie świec
bierzesz przewód obojętnie jaki odkręcasz przewody od świec ciągniesz przewód z akumulatora klema (+) patrzysz czy iskrzą jak iskrzą tzn że jest dobra a jak nie iskrzą znaczy że jest do wymiany a co świece mają do prędkości to nie wiem . Edytowane przez gielab0019 dnia 04-02-2014 16:03 Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 04-02-2014 16:05 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Bardziej chodziło o niedogrzewanie Vmax to już chyba starość jest winna
BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
gielab0019 |
Dodany dnia 04-02-2014 16:16 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
@marcin90pl heh nie do końca moja Renia troszkę starsza jest i v-maxa potrafi jeszcze osiągnąć katalogowo 161km/h licznikowe ponad 175 mi się udało ale nie o tym mowa
jestem po wymianie wtryskiwaczy , regulacji pompy i wymianie sprzęgła i jest git nie ma problemu z v-maxem Edytowane przez gielab0019 dnia 04-02-2014 16:26 Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 04-02-2014 16:35 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@marcin90pl a co mają świece do dogrzewania? przecież one są uruchamiane tylko przed odpaleniem i to tylko na tyle co trzeba, nie chodzą cały czas...
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
michor |
Dodany dnia 04-02-2014 16:48 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@Kujtek to się zdziwisz że chodzą jeszcze po odpaleniu to że kontrolka gaśnie to wisz Panie.
Wstępne grzanie [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 04-02-2014 17:06 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
nwm jak to jest w renacie ale z reguły im większa temperatura silnika tym większa rezystancja w świecach= słabsze grzanie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
maestro |
Dodany dnia 04-02-2014 17:12 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Szaflarzanin grzanie jest tylko przed odpaleniem i grzanie wstepne, do kilku minut po odpaleniu. i tyle.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 04-02-2014 17:18 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Czyli wymiana świec pomoże na bujanie po odpaleniu?
BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 04-02-2014 17:47 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@marcin90pl sprawdz czy iskrzą. nie jest to w 100% miarodajne czy grzeją odpowiednio ale jak nie bedzie iskrzenia to juz 100% że do kitu
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 05-02-2014 09:13 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Wczoraj kumple z pracy poprowadzili merytoryczny wywód, dlaczego problem z gaśnięciem po odpaleniu na zimno i z bujaniem nie będzie winą świec. Otóż świece tak jak niektórzy piszą podgrzewają tylko przy odpalaniu i potem dogrzewają jeśli jest bardzo zimno. W każdym bądź razie, jeśli świece by były do wymiany to mój diesel by ciężko kręcił i nie chciał zapalić. Mój zapala po 3 obrotach max. Zapytali czy mam przyspieszacz. Otóż mam i to nie byle jaki bo automatyczny, podciśnieniowy. Zaproponowali, abym przy odpalaniu po nocy posadził kogoś za kierownicą i sam ręcznie przyciągnął ramię przyspieszacza tuż przez przekręceniem kluczyka. I wiecie co? Zadziałało Auto odpaliło, nie zgasło, a po 5sek już weszło na normalne obroty. Nie zwróciłem uwagi kiedy pompka napięła linkę, sprawdzę jutro, ale po puszczeniu ramienia przyspieszacza linka przytrzymała go tak, jak ja ręcznie do tej pory go wychyliłem. Może przydałoby się mocniej wkręcić tą śrubę od regulacji kąta wychylenia przyspieszacza na pompie? (chyba do tego służy ta co tam jest ruchoma) Może po tym pompka mocniej by naciągnęła ramię i działało by już dobrze?
Treść dodana dnia 07 luty 2014 16:36: Ok, już wiem, że kwestia przyspieszacza to przypadek. Pompka wciąga ramię już przy pierwszym obrocie silnika. Pozostaje cofanie się paliwa, bo gruszką na filtrze można 2 doby pompować i nie stwardnieje. Założyć zawór zwrotny między bakiem a filtrem czy filtrem a pompą wtryskową? Edytowane przez marcin90pl dnia 07-02-2014 17:36 BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 07-02-2014 19:14 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wywalić pompke ori przede wszystkim.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 07-02-2014 19:56 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
A co zamiast niej? jak ją obejść?
BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |