19 Kwietnia 2024 21:03:48
Zdjęcia użytkowników
sid Pemek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
dT'ek się nie dogrzewa i nie osiąga Vmax 
maestro
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2014 20:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

[img]http://mkparts.pl/allegro/1inne/14-V0681012R1.jpg[/img] is not a valid Image. + [img]http://smartwarszawa.pl/sklep/files/filtr-paliwa-smart-fortwo-0.8cdi-diesel.jpg[/img] is not a valid Image.

i gra gitarrra

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 07-02-2014 20:04
Awatar
marcin90pl
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2014 20:13
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Tyle, że ja 2 tyg temu wymieniłem filtr paliwa Knechta :< Czyli to norma, że te pompki padają?

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2014 20:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

no jasne.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 21:43
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

No i dupa. Założyłem pompkę z zaworkiem zwrotnym między bakiem a filtrem i renia dalej bez gazu nie odpali Sad Normalnie masakra. Ktoś ma pomysł?

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 22:41
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Pompa do ustawienia psze pana.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 22:43
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

W jakim sensie? Była u pompiarza to ustawił zapłon i stwierdził, że będzie ok.

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
Kujtek
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 22:47
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

pompiarz pompiarzowi nie równy Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 22:47
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

no to wracaj do niego i powiedz że zimny silnik nie odpala. mój odpalał bez wcisnietego gazu póki było powyzej zera. ponizej to ssanie było przydatne, albo lekko wcisniety gaz.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 22:48
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

tyle ze to jedyny w okolicy co na lukasa nie rzuca sluchawki. Spróbuje jutro do niego zadzwonić i spróbować reklamować usterkę Smile Bo w sumie mówiłem mu o odpalaniu jak ją zostawiałem.


Treść dodana dnia 24 luty 2014 07:34:

No niestety reklamacji po odejściu od kasy nie uznaje się. Zauważyłem, że jeśli podgrzeję świece dwukrotnie to auto odpali i nie zgaśnie, ale nadal szarpie przez około 5sek. Nawet przy obecnej pogodzie +10 tak się dzieje. Jak po przejechaniu kilku km i rozgrzaniu po pół godzinie się go odpali to poszarpie przez 2sek i już jest ok. Dziś zamontuję przezroczyste przewody między filtrem a pompą. Może tam coś się dzieje...


Treść dodana dnia 26 luty 2014 09:49:

Niestety w przewodach brak jakichkolwiek bąbelków. Świece zmierzone i dają odpowiednio: 14, 16, 17 i 19A. To już do wymiany czy jeszcze powinno być ok? Nowe świece wszystkie 4 miały po podłączeniu na krótko około 10A. Jakieś pomysły?

Edytowane przez marcin90pl dnia 26-02-2014 10:49
BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 26-02-2014 15:15
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jak zmierzyłeś (czym dokładnie) pobór prądu?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 26-02-2014 22:02
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Baj de łej. Mam wymiary trzpienia pomiarowego do ustawiania wtrysku pomp Lucas DPC. Sam nie mogę się doprosić faceta co by mi go wreszcie zrobił. Temat przerabiałem, z moich obserwacji kąt wtrysku spaprany. Dopuszczalna różnica ustawienia z tym co na dźwigni "gazu" to +/- 0,05mm odczytu z czujnika zegarowego. Wink
Przerabiałem temat uszczelniania pompy Lucasa, bo znowu miałem przeciek pod rozdzielaczem. Temat banalny i można to zrobić bez ściągania rozrządu. Od tamtej pory (i zmiany rozrządu) moment pojawia się w okolicy 3000obr/min. Dymniok żłopie teraz po 8l/100km. Jutro przestawiam eksperymentalnie kąt na oko, bo pieniądzorów na wachę nie wyrabiam drukować. Pfft

Nie mogę teraz tylko znaleźć czasu na napisanie fakulców.

Edytowane przez Hifman dnia 26-02-2014 22:12
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
marcin90pl
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 26-02-2014 22:29
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

@maestro Pobór sprawdzany amperomierzem (multimetrem z opcją amperomierza) na zasadzie jeden kabelek do odpiętej od kabli świecy, a drugi kabelek do plusa z klemy na 2-3sek.
@Hifman Gdybyś zrobił FAQ jak ustawić zapłon/wtrysk to ja tokarza dobrego ogarnę co to przyrząd wytoczy Smile Domyślam się, że wykręca się coś z pompy, potem przykłada przyrząd aby wskazywał jakąś tam wartość i tak przekręca koło zębate sprzęgnięte z rozrządem (luzując śruby na fasolkach), żeby przyrząd dotykał tłoczka. Jednak FAQ wiele by wyjaśniło bo to tylko moje domysłySmile

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
gielab0019
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 26-02-2014 22:33
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

@marcin90pl dobra na zimnym trzęsie silnikiem ... a jaki kolor mają spaliny ?

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
marcin90pl
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2014 07:53
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

@gielab0019 Siwo-niebieski z naciskiem na siwo.

Dziś rano przed odpaleniem podniosłem wężyk co wychodzi bezpośrednio z filtra (mam go ucięte po 3cm i złączone z przezroczystym) i nagle w przeźroczystym wężu pojawił się dość duży bąbel. Auto po podwójnym podgrzaniu świec odpaliło, potelepało 3 sek i jak pęcherz dotarł do pompy to o dziwo nie zgasł. Podniosłem na chodzącym silniku jeszcze raz ten kawałek ori wężyka i znów pojawiły się bąbelki, a że przytrzymałem go dość długo to cały przeźroczysty miał na długości bąbelki a auto zgasło. Po tym bez gazu nie chciał odpalić. Dziś połączę wężyki i ominę całkowicie filtr i zobaczę co rano się będzie działo.

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2014 20:15
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Ty Wink a jaki jest ten wezyk? zbrojony? jak nie to sie nie dziw ze łapie powietrze. tego szczelnie w 100% nie połączysz z niczym, tylko zbrojony.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 28-02-2014 07:57
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

@maestro Zbrojony nie jest to fakt. Ale powietrze nie zbiera się zaraz przy metalowej rurce od pompy tylko w okolicach filtra.
Wczoraj założyłem przeźroczysty filtr przelewowy i pominąłem cały filtr fabryczny. Zapowietrzył się jeszcze przed filtrem, ale za aż do pompy nie było ani bąbelka. Auto odpaliło tak samo jak zawsze... Dopiero podwójne grzanie dało efekt. Mam jeszcze plan, żeby rano napompować maksymalnie gruchą ciśnienie paliwa i depnąć 2-3 razy na gaz, żeby tym ciśnieniem wlał paliwo do pompy (o ile tak to działa) i wtedy zobaczyć co się stanie, bo może pompa minimalnie puszcza na zaworku.

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
Hifman
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 28-02-2014 18:12
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Wczoraj i troszkę dzisiaj bawiłem się kątem wtrysku. Niską temperaturę zaobserwowałem, kiedy przyspieszyłem nieco kąt. Silnik zaczął chodzić zdecydowanie bardziej twardo, szczególnie słyszalne jest to przy przegazówce, temperatura trzyma się na minimum temperatury optymalnej. Na opóźnionym wtrysku temperatura trzyma się znaczniej wyżej, miedzy kreskami temperatury optymalnej. Dodam, że przy za późnym wtrysku nie było możliwe odpalenie silnika bez dodania gazu lub chwilowego ataku padaczki. Dziwne jest to, ze masz objawy zarówno za wczesnego jak i za późnego wtrysku. Z niskiej temperatury wnioskuję, że kąt masz przyśpieszony. Wtryskiwacze sprawne?

Edytowane przez Hifman dnia 28-02-2014 18:30
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
marcin90pl
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 28-02-2014 18:26
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Też mnie to mocno zastanawia...

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
Hifman
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 28-02-2014 18:34
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Silnik chodzi twardo? Doczytałem, że termostat masz coś nie tego. Pfft
Mam dane na FAQ uszczelnienia pompy Lucasa i ustawienie kąta wtrysku. To drugie wiem jak robić, jednak aktualnie nie dysponuje przyrządem. Pfft Robić fakulce czy nie, bo jak ma się nie przydać to po co? Wink

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
marcin90pl
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 28-02-2014 18:39
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Mi się przyda wszystko Smile Silnik chodzi cicho mięciutko. Termostat jeśli mam nie tego to mam 89st czyli powinien nawet wyższą temperaturę trzymać niż się nie dogrzewać... A co to za przyrząd?

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: