Menu główne
Forum
Klubowicze
Sagittarius |
Dodany dnia 17-01-2014 01:18 |
Postów: 21 Data rejestracji: 21.07.2013 23:10 Skąd: pomorskie Starogard Gdański |
Od dłuższego czasu coś uporczywie zjada mi prąd, po poszukiwaniach okazało się, że wszystko ma związek z głównym przekaźnikiem. Początkowa teza to że przekaźnik klei, ale wymiana na inny nic nie daje. Po włączeniu zapłonu przekaźnik załącza się i tak już zostaje mimo wyłączeniu zapłonu i piekielnie zjada akumulator. Po dokładniejszych oględzinach okazuje się, że jakiś magik rządził w instalacji i aktualnie wygląda ona tak: http://www.fotosi...4def7.html Przewód dochodzący do pinu 2 został przecięty i zmostkowany z przewodem zasilający przekaźnik pompy paliwa - 1. Na pierwotnym - przeciętym kablu nie ma prądu ani masy. Na pinie 1 głównego przekaźnika do czasu załączenia zapłonu prąd jest znikomy ok 1,5V po odpaleniu i wyłączeniu silnika i zapłonu na 1 pojawia się już prąd rzędu 13V, więc przekaźnik jest cały czas załączony i zżera akumulator. (na pompie prąd znika po wyłączeniu zapłonu normalnie). Dopiero wyjęcie bezpiecznika, który jest po drodze do pinu 3 albo odpięciu akumulatora prąd znika i nie pojawia się, aż do czasu ponownego zapłonu. Z pinu 5 wychodzą dwa białe przewody nie jeden, ale to mi wygląda na fabryczną robote. Stąd moja prośba o przesłanie dokładniejszych schematów co jeszcze jest podpięte pod ten przekaźnik i ewentualne propozycje co z tym fantem zrobić. Pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 17-01-2014 01:18 |
Kujtek |
Dodany dnia 17-01-2014 09:47 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
mam taki schemat ale nie wiem czy coś więcej wniesie niż ten co podałeś
Kujtek dodał/a następującą plik:
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 17-01-2014 10:10 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Najprościej chyba będzie to porównać z innym autem na żywo Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
iparts |
Dodany dnia 17-01-2014 10:42 |
Postów: 14 Data rejestracji: 26.03.2013 12:48 Skąd: łódzkie Skierniewice |
albo udać się do dobrego elektryka
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts...lt,93.html
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 17-01-2014 11:04 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
No tak, tylko autor wolałby uzyskać pomoc na forum, płacić za fachowca (a to jeszcze zależy gdzie się pojedzie) to już tylko w ostateczności. Sagittarius, masz dwie części tego przeciętego kabla czy tylko jedną? Bo jeśli tylko jedną to szukaj drugiej części i tam powinny być jakieś wartości (pewnie gdzieś zaizolowany w wiązce) Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
michor |
Dodany dnia 17-01-2014 11:49 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Sagittarius napisał(a): Od dłuższego czasu coś uporczywie zjada mi prąd, po poszukiwaniach okazało się, że wszystko ma związek z głównym przekaźnikiem. Początkowa teza to że przekaźnik klei, ale wymiana na inny nic nie daje. Po włączeniu zapłonu przekaźnik załącza się i tak już zostaje mimo wyłączeniu zapłonu i piekielnie zjada akumulator. Po dokładniejszych oględzinach okazuje się, że jakiś magik rządził w instalacji i aktualnie wygląda ona tak: http://www.fotosi...4def7.html Przewód dochodzący do pinu 2 został przecięty i zmostkowany z przewodem zasilający przekaźnik pompy paliwa - 1. Na pierwotnym - przeciętym kablu nie ma prądu ani masy. Na pinie 1 głównego przekaźnika do czasu załączenia zapłonu prąd jest znikomy ok 1,5V po odpaleniu i wyłączeniu silnika i zapłonu na 1 pojawia się już prąd rzędu 13V, więc przekaźnik jest cały czas załączony i zżera akumulator. (na pompie prąd znika po wyłączeniu zapłonu normalnie). Dopiero wyjęcie bezpiecznika, który jest po drodze do pinu 3 albo odpięciu akumulatora prąd znika i nie pojawia się, aż do czasu ponownego zapłonu. Z pinu 5 wychodzą dwa białe przewody nie jeden, ale to mi wygląda na fabryczną robote. Stąd moja prośba o przesłanie dokładniejszych schematów co jeszcze jest podpięte pod ten przekaźnik i ewentualne propozycje co z tym fantem zrobić. Pozdrawiam Zapewne nic nie jest podpiete, a przekaźnik działa jak na załączonym schemacie, jako dodatkowe zasilanie ECU. Pierwsze co, to spróbuj przywrócić fabryczny układ, i zobaczmy co się dzieje, bo w obecnym stanie, ta przeróbka ma średnio sens- i w efekcie, powoduje że przekaźnik pozostaje wzbudzony nawet po rozłączeniu zasilania. Potencjalnie problem może rozwiązać kluczowo umieszczona dioda, ale to nie o to chodzi. Pojawienie się (najprawdopodobniej) masy na pinie 7 ECU (pin 1 przekaźnika) powoduje jego załączenie i uruchomienie dodatkowego zasilania ze stałego plusa. W obecnej "modyfikacji" wychodzi na to, że to dodatkowe zasilanie jest skradzione z przekaźnika pompy paliwa. Na szybko, możesz spróbowac odpiąc pin 1 przekaźnika i zobaczyć czy będzie wszystko działało, jednakże, mocno sugeruję wrócić do oryginalnego schematu, bo będzie potem też łatwiej zdiagnozować dlaczego tak to zostało zrobione. EDIT: Z pinu 5 wychodzą 2 białe przewody, gdzie jeden idzie do ECU a drugi powinien wpadać na pin 2 przekaźnika. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 17-01-2014 16:14 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Dokładnie, nic nie kombinować tylko przywrócić to do normalności.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Sagittarius |
Dodany dnia 17-01-2014 18:00 |
Postów: 21 Data rejestracji: 21.07.2013 23:10 Skąd: pomorskie Starogard Gdański |
Dzięki serdeczne za pomoc. mam oie części przeciętego przewodu więc spróbuje połączyć choc jak probowalem zmierzyć prąd w takej konfiguracji nie pojawialo sie napiecie na 1 pinie. Z 5 pinu wychodza 2 kable, ale o ile dobrze pamiętam oba szły do wiązki. Mam podejrzenia, że może być problem z fabrycznym alarmem, bo od kiedy kupilem autko on nie działa i nie mam ani pilota ani kluczyka do niego. Powiadomie o efektach. A co do speców w mojej wiosce ciężko o dobrego Ci,[ u których byłem sprawdzali na szybko i stwierdzali pobór w normie - tylko nie sprawdzali poboru bez przerywania obwodu Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 17-01-2014 18:36 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Zrób tak jak na schemacie powinno być i tyle
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Sagittarius |
Dodany dnia 17-01-2014 19:50 |
Postów: 21 Data rejestracji: 21.07.2013 23:10 Skąd: pomorskie Starogard Gdański |
Jeszcze tylko pytanko pytanie, który z dwóch białych kabli z 5 pinu powinien wpadać na pin 2 ? bo u mnie oba wchodzą do wiązki Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 17-01-2014 20:23 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
co to za roznica?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Sagittarius |
Dodany dnia 17-01-2014 20:27 |
Postów: 21 Data rejestracji: 21.07.2013 23:10 Skąd: pomorskie Starogard Gdański |
nie chcialbym odpiac ECU Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 17-01-2014 20:28 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
To dodaj kolejny przewód A jak nie to rozwijaj izolacje.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Sagittarius |
Dodany dnia 17-01-2014 20:51 |
Postów: 21 Data rejestracji: 21.07.2013 23:10 Skąd: pomorskie Starogard Gdański |
ok okazalo sie, ze przewod byl zagiety i wcisniety w izolacje i wchodzi na 2. swoja drogą ciekawe czemu na schemacie od Kujtka oznaczenia pinów sa inne, ale to juz chyba nie robi roznicy. wg oznaczen na przekazniku to jest jedynka ;P bawie sie dalej Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 18-01-2014 00:18 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Jak zrozumiesz schemat to zobaczysz ze sa takie same;-)
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Sagittarius |
Dodany dnia 18-01-2014 10:12 |
Postów: 21 Data rejestracji: 21.07.2013 23:10 Skąd: pomorskie Starogard Gdański |
Schemat ok, ale nie wiedziałem czy to też nie było przerabiane ale mniejsza z tym. "Operacja udana, pacjent zmarł" - układ przywrócony zgodnie ze schematem, autko odpala. Chyba wszystko działa. Pobór prądu opanowany z 300mA spadł do 50-60mA przy włączonym alarmie, bez alarmu 30mA, więc do przyjęcia. Ciekawe co autor tej przeróbki miał na celu? Jakaś kombinacja gazownika? Dzięki wszystkim za pomoc, Pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 18-01-2014 22:18 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Tego już sie pewnie nie dowiemy, najważniejsze że wszystko gra jak powinno
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Sagittarius |
Dodany dnia 20-01-2014 09:51 |
Postów: 21 Data rejestracji: 21.07.2013 23:10 Skąd: pomorskie Starogard Gdański |
Niestety moja radość była przedwczesna i już wiem czemu taka przeróbka została zrobiona. W sobotę autko śmigało pięknie, przejechalem ok 30 km bez problemu, a dziś po przejechaniu ok. 100 m autko zgasło na środku ronda i zapomnij o odpaleniu, jak po wyjęciu przekaźnika albo po załączeniu immobiliser'a. Dobrze, że było z górki i udało mi się z lekką pomocą rozrusznika dociągnąć autko do przystanku. Po przywróceniu stanu przeróbki renia odpaliła bez problemu. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
|
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 20-01-2014 12:01 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Mi kiedyś tak się zrobiło w poprzednim aucie, gdy wypiął się jeden konektor z wtyczki pod deską - a pech chciał, że dawał on sygnał napięcia po zapłonie do sterownika silnika. Po przekręceniu stacyjki słychać pompę paliwa? Słychać jak coś cyka pod maską czy jest głucha cisza? Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 20-01-2014 14:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
No to trzeba porzeźbić i poszukać o co chodzi.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |