07 Maja 2024 19:57:40
Zdjęcia użytkowników
julia_mariusz_zdw lukaszk140193
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
problem z głównym przekaźnikiem - potrzebny schemat 
Sagittarius
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 01:18
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

Od dłuższego czasu coś uporczywie zjada mi prąd, po poszukiwaniach okazało się, że wszystko ma związek z głównym przekaźnikiem. Początkowa teza to że przekaźnik klei, ale wymiana na inny nic nie daje.
Po włączeniu zapłonu przekaźnik załącza się i tak już zostaje mimo wyłączeniu zapłonu i piekielnie zjada akumulator.

Po dokładniejszych oględzinach okazuje się, że jakiś magik rządził w instalacji i aktualnie wygląda ona tak:
http://www.fotosi...4def7.html

Przewód dochodzący do pinu 2 został przecięty i zmostkowany z przewodem zasilający przekaźnik pompy paliwa - 1.
Na pierwotnym - przeciętym kablu nie ma prądu ani masy.
Na pinie 1 głównego przekaźnika do czasu załączenia zapłonu prąd jest znikomy ok 1,5V po odpaleniu i wyłączeniu silnika i zapłonu na 1 pojawia się już prąd rzędu 13V, więc przekaźnik jest cały czas załączony i zżera akumulator. (na pompie prąd znika po wyłączeniu zapłonu normalnie). Dopiero wyjęcie bezpiecznika, który jest po drodze do pinu 3 albo odpięciu akumulatora prąd znika i nie pojawia się, aż do czasu ponownego zapłonu.
Z pinu 5 wychodzą dwa białe przewody nie jeden, ale to mi wygląda na fabryczną robote.

Stąd moja prośba o przesłanie dokładniejszych schematów co jeszcze jest podpięte pod ten przekaźnik i ewentualne propozycje co z tym fantem zrobić.
Pozdrawiam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 17-01-2014 01:18
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 09:47
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

mam taki schemat ale nie wiem czy coś więcej wniesie niż ten co podałeś
Kujtek dodał/a następującą plik:
renault_19_18s_bosch_wiring_diagram.zip [273.35kB / 1919 Pobrane]

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
TermiFNFAL
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 10:10
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Najprościej chyba będzie to porównać z innym autem na żywo

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
iparts
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 10:42
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 26.03.2013 12:48
Skąd: łódzkie
Skierniewice

albo udać się do dobrego elektryka

Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts...lt,93.html
 
http://www.iparts.pl
TermiFNFAL
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 11:04
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

No tak, tylko autor wolałby uzyskać pomoc na forum, płacić za fachowca (a to jeszcze zależy gdzie się pojedzie) to już tylko w ostateczności.

Sagittarius, masz dwie części tego przeciętego kabla czy tylko jedną? Bo jeśli tylko jedną to szukaj drugiej części i tam powinny być jakieś wartości (pewnie gdzieś zaizolowany w wiązce)

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
michor
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 11:49
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Sagittarius napisał(a):

Od dłuższego czasu coś uporczywie zjada mi prąd, po poszukiwaniach okazało się, że wszystko ma związek z głównym przekaźnikiem. Początkowa teza to że przekaźnik klei, ale wymiana na inny nic nie daje.
Po włączeniu zapłonu przekaźnik załącza się i tak już zostaje mimo wyłączeniu zapłonu i piekielnie zjada akumulator.

Po dokładniejszych oględzinach okazuje się, że jakiś magik rządził w instalacji i aktualnie wygląda ona tak:
http://www.fotosi...4def7.html

Przewód dochodzący do pinu 2 został przecięty i zmostkowany z przewodem zasilający przekaźnik pompy paliwa - 1.
Na pierwotnym - przeciętym kablu nie ma prądu ani masy.
Na pinie 1 głównego przekaźnika do czasu załączenia zapłonu prąd jest znikomy ok 1,5V po odpaleniu i wyłączeniu silnika i zapłonu na 1 pojawia się już prąd rzędu 13V, więc przekaźnik jest cały czas załączony i zżera akumulator. (na pompie prąd znika po wyłączeniu zapłonu normalnie). Dopiero wyjęcie bezpiecznika, który jest po drodze do pinu 3 albo odpięciu akumulatora prąd znika i nie pojawia się, aż do czasu ponownego zapłonu.
Z pinu 5 wychodzą dwa białe przewody nie jeden, ale to mi wygląda na fabryczną robote.

Stąd moja prośba o przesłanie dokładniejszych schematów co jeszcze jest podpięte pod ten przekaźnik i ewentualne propozycje co z tym fantem zrobić.
Pozdrawiam


Zapewne nic nie jest podpiete, a przekaźnik działa jak na załączonym schemacie, jako dodatkowe zasilanie ECU.

Pierwsze co, to spróbuj przywrócić fabryczny układ, i zobaczmy co się dzieje, bo w obecnym stanie, ta przeróbka ma średnio sens- i w efekcie, powoduje że przekaźnik pozostaje wzbudzony nawet po rozłączeniu zasilania.

Potencjalnie problem może rozwiązać kluczowo umieszczona dioda, ale to nie o to chodzi.

Pojawienie się (najprawdopodobniej) masy na pinie 7 ECU (pin 1 przekaźnika) powoduje jego załączenie i uruchomienie dodatkowego zasilania ze stałego plusa.

W obecnej "modyfikacji" wychodzi na to, że to dodatkowe zasilanie jest skradzione z przekaźnika pompy paliwa.

Na szybko, możesz spróbowac odpiąc pin 1 przekaźnika i zobaczyć czy będzie wszystko działało,

jednakże, mocno sugeruję wrócić do oryginalnego schematu, bo będzie potem też łatwiej zdiagnozować dlaczego tak to zostało zrobione.

EDIT:
Z pinu 5 wychodzą 2 białe przewody, gdzie jeden idzie do ECU a drugi powinien wpadać na pin 2 przekaźnika.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 16:14
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Dokładnie, nic nie kombinować tylko przywrócić to do normalności.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sagittarius
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 18:00
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

Dzięki serdeczne za pomoc.
mam oie części przeciętego przewodu więc spróbuje połączyć choc jak probowalem zmierzyć prąd w takej konfiguracji nie pojawialo sie napiecie na 1 pinie.
Z 5 pinu wychodza 2 kable, ale o ile dobrze pamiętam oba szły do wiązki.
Mam podejrzenia, że może być problem z fabrycznym alarmem, bo od kiedy kupilem autko on nie działa i nie mam ani pilota ani kluczyka do niego.
Powiadomie o efektach.
A co do speców w mojej wiosce ciężko o dobrego Ci,[ u których byłem sprawdzali na szybko i stwierdzali pobór w normie - tylko nie sprawdzali poboru bez przerywania obwodu Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 18:36
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Zrób tak jak na schemacie powinno być i tyle Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sagittarius
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 19:50
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

Jeszcze tylko pytanko pytanie, który z dwóch białych kabli z 5 pinu powinien wpadać na pin 2 ? bo u mnie oba wchodzą do wiązki

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 20:23
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

co to za roznica?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sagittarius
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 20:27
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

nie chcialbym odpiac ECU

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 20:28
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

To dodaj kolejny przewód Wink A jak nie to rozwijaj izolacje.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sagittarius
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2014 20:51
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

ok okazalo sie, ze przewod byl zagiety i wcisniety w izolacje i wchodzi na 2. swoja drogą ciekawe czemu na schemacie od Kujtka oznaczenia pinów sa inne, ale to juz chyba nie robi roznicy. wg oznaczen na przekazniku to jest jedynka ;P bawie sie dalej

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
michor
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 00:18
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Jak zrozumiesz schemat to zobaczysz ze sa takie same;-)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Sagittarius
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 10:12
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

Schemat ok, ale nie wiedziałem czy to też nie było przerabiane Wink ale mniejsza z tym.
"Operacja udana, pacjent zmarł" Smile - układ przywrócony zgodnie ze schematem, autko odpala. Chyba wszystko działa. Pobór prądu opanowany z 300mA spadł do 50-60mA przy włączonym alarmie, bez alarmu 30mA, więc do przyjęcia.
Ciekawe co autor tej przeróbki miał na celu? bezradny Jakaś kombinacja gazownika?
Dzięki wszystkim za pomoc,
Pozdrawiam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 22:18
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tego już sie pewnie nie dowiemy, najważniejsze że wszystko gra jak powinno Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sagittarius
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2014 09:51
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

Niestety moja radość była przedwczesna i już wiem czemu taka przeróbka została zrobiona. W sobotę autko śmigało pięknie, przejechalem ok 30 km bez problemu, a dziś po przejechaniu ok. 100 m autko zgasło na środku ronda i zapomnij o odpaleniu, jak po wyjęciu przekaźnika albo po załączeniu immobiliser'a.

Dobrze, że było z górki i udało mi się z lekką pomocą rozrusznika dociągnąć autko do przystanku. Po przywróceniu stanu przeróbki renia odpaliła bez problemu.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
TermiFNFAL
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2014 12:01
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Mi kiedyś tak się zrobiło w poprzednim aucie, gdy wypiął się jeden konektor z wtyczki pod deską - a pech chciał, że dawał on sygnał napięcia po zapłonie do sterownika silnika.
Po przekręceniu stacyjki słychać pompę paliwa? Słychać jak coś cyka pod maską czy jest głucha cisza?

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2014 14:55
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No to trzeba porzeźbić i poszukać o co chodzi.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: