07 Maja 2024 18:51:51
Zdjęcia użytkowników
PAZIA87 cymek1986i
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
problem z głównym przekaźnikiem - potrzebny schemat 
Sagittarius
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2014 19:24
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

nie było słychać pompy, na cykanie nie zwracałem uwagi, bo miałem niezły wk...w, że mi padł po środku ronda jak człowiek (jeszcze z małym dzieciakiem w aucie) się spieszy żeby do roboty zdążyć.
Cały czas mi coś ten stary alarm chodzi po głowie, bo jak kiedyś od niego bezpieczniki z przewodów wyciągałem szukając tego przecieku to bez nich robił mi tak samo.
Ale raczej nie pasuje skoro w sobote śmigał normalnie. Chyba, że immo w reni ma jakieś powiązanie z czujnikiem otwarcia drzwi. Bo mi zamarza i z tego co kojarze to w sobote lampka w środku się zapalała, a dziś już nie Wink
Ktoś zna się bardziej na fabrycznym immo w reni?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-01-2014 19:24
Awatar
maestro
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2014 19:30
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie masz fabrycznego. Fabryczny był od 94.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sagittarius
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2014 19:34
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

maestro, przekaźniki od pompy i główny przekaźnik też podobno były montowane od 94, a u mnie są Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
maestro
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2014 20:36
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Sagittarius od zawsze byly

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sagittarius
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2014 22:24
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

Po dłuższej przerwie miałem czas troszkę podłubać przy "renacie".
- Przywróciłem instalacje do stanu pierwotnego zgodnie z innym schematem, który znalazłem,
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f55e1bca5510a57.html[/img]
bo u mnie takie było ustawienie przewodów na pinach, różnica tylko w zamianie połączenia pinu 1 i 2 przekaźnika z pinami 7 i 19 na ECU.

- Wywaliłem cały stary alarm, który podejrzewałem (miał odcięcie wpięte przed cewką).
- Sprawdziłem przewody pomiędzy głównym przekaźnikiem a ECU - opór 0. Same przekaźniki przekaźniki też ok.
- Czujnik położenia wału też ok - opór 228, przewody do ECU też ok.
Niestety przy właściwym układzie instalacji auto nie odpala. Brak iskry, nie słychać pompy paliwa.
Ktoś ma jakieś pomysły dlaczego może nie odpalać ??

Mi wychodzi już tylko na awarię ECU. Chyba, że faktycznie jeszcze jakieś magiczne immo jest, ale to wykluczam, bo jest pełne przejście na przewodach między kompem, a przekaźnikiem.

Dodam tylko, że wracając do "kombinacji" z podkradaniem zasilania z pompy paliwa autko elegancko odpala, ale prąd dalej zżera.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
maestro
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2014 22:30
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

sprawdz czy komputer ma stały plus, nie wiem który pin, ale musi mieć, to dość cienki przewód, czerwony.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sagittarius
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2014 22:47
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

Dzięki Smile sprawdzę, bo tego jeszcze nie zrobiłem - wg schematu który mam to 4 pin, sprawdzę przy okazji masę.
Sprawdzałem dziś opór między pinami przekaźnika, a blokiem silnika i nigdzie nie było przejścia, ale to tylko na "chybcika" i nie pamiętam na jakim ustawieniu miałem miernik, bo nie miałem czasu już dalej dziś grzebać.
Możliwe, że problem w tym, że ECU nie zapodaje masy, czy tak ma być? I gdzie ECU ma podłączenie masy?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
maestro
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2014 22:51
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

tak, to na pewno przy masie, masy są dwie na 2 i 3 pinie jak dobrze pamietam.

walczyłem z 2.0 8V jak kładliśmy do 19stki z Laguny. Przewód wyglądał na cały ale po drodze w jednym miejscu był zielony i wiadomo co było. Po podaniu plusa i zrobieniu przewodu nagle wszystko ożyło i odpaliło Smile

Nie bedzie iskry, pompy paliwa ani niczego jak tego plusa nie ma.


Treść dodana dnia 11 maj 2014 22:52:

no i masa ma sie pojawiać na którymś pinie który steruje przekaźnikami właśnie (13? 18? niepamietam). w drugim przypadku który robiłem (clio 1 z 1.8 mono właśnie) usrany był komputer, bo zasilanie było jak trzeba a sygnał nie wychodził z komputera. podmiana kompa i gra Smile także kombinuj.

Edytowane przez maestro dnia 11-05-2014 22:52
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sagittarius
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2014 19:40
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

przewody do ECU sprawdzone, masowe na 1 i 2 pinie wygląda, że są ok, prąd jest na 4 pinie, ale to czerwono fioletowy przewód, cienki czerwony tak jak pisałeś Maestro jest na 32 albo 33 pinie (zaczęło padać i szybko składałem Wink - kiepska praca bez garażu), ale tam prądu nie ma. Innego czerwonego nie widziałem. Wg schematu dla z forum wychodzi na to, że powinien być na 20pinie plus po kluczyku jak dam rade to sprawdzę to, ale tam czerwonego raczzej nie było...Wink
zastanawia mnie tylko czemu u mnie przewody od przekaźnika głównego są jak na schemacie od silnika z systemem sterowania bendixa (odwrócona biegunowość na przekaźniku), a tam nie ma innego plusa do ECU.
Czy to mogło uwalić mi ECU?

Edytowane przez Sagittarius dnia 14-05-2014 20:26
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
maestro
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2014 22:55
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

schemat mowi tak.

1 i 2 to masa
3 idzie do impulsatora wiec olewamy.
4 stały plus
6 powinna pojawić sie masa która idzie na przekaźnik pompy paliwa
20 plus zapłon

na bank jak podasz mase na 6 pin to sie odezwie pompa na zapłonie Wink jeżeli zasilania masz wszystkie do kompa to pozostaje podmiana niego samego.

32 pin to czujniki

Edytowane przez maestro dnia 14-05-2014 23:00
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sagittarius
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2014 19:09
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

20 tylko muszę sprawdzić bo deszcze mi przeszkodził i powinna być sprawa jasna.

Tylko co z tą zamianą pinów na przekaźniku? U mnie podłączenie ECU jest zamienione jak na tym schemacie:
http://www.fotosi...10a57.html

Czy jak zamienię nie rozwalę ECU? - o ile jeszcze żyje Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
maestro
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2014 23:06
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jakie numery pinów? nie opieraj sie na tym jako 100% pewniku, mam serwisowe schematy i tam sprawdze, tylko nie widze, 7 i co?


Treść dodana dnia 15 maj 2014 23:07:

sprawdziłem w mojej ksiązce. 7 idzie do zacisku 2 przekaźnika, a 19 do 5 i 1.

Edytowane przez maestro dnia 15-05-2014 23:07
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sagittarius
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2014 20:28
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.07.2013 23:10
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

Dzięki wielkie za fatygę maestro


Treść dodana dnia 17 maj 2014 13:52:

Prąd na 20 pinie jest tylko niewiele ma wspólnego ze stacyjką jak pokazuje schemat, wg niego plusik powinien iść po stacyjce, a u mnie jest cały czas, więc mam totalny bajzel w elektryce widzę. Stacyjkę wypiąłem i dalej prąd jest więc muszę szukać czegoś dalej. Choć pomysłów brak.


Treść dodana dnia 17 maj 2014 16:28:

korekta:
sytuacja wygląda tak, po odpięciu klemy masowej od aku i sprawdzeniu prądu między pinem 20, a ujemnym biegunem aku prąd jest niezależnie od tego co dzieje się ze stacyjką.
Po podłączeniu klemy "-" do aku i próbie pomiaru z masą prądu nie wykazuje. Wykazuje jednak wówczas prąd mierząc między pinem 20 a "+" aku. Nie jestem elektrykiem, ale chyba coś nie tak Wink

Edytowane przez Sagittarius dnia 17-05-2014 17:28
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 220000km
 
maestro
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2014 17:58
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ja bym chyba zaczął rozwijać wiązke i rozplatał kable.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: