Menu główne
Forum
Klubowicze
TermiFNFAL |
Dodany dnia 19-01-2014 18:44 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Polerowanie plastikowych kloszy lamp to nie jest problem, ale w necie chodzi plota, że szklanych reflektorów się nie poleruje. Nie jest to prawda.
Na moich szkłach halogenów była tragedia, prawie cała powierzchnia pokryta minimalnymi odpryskami, praktycznie że powierzchnia matowa. Na zdjęciach może mało widać, ale po prawej szkło jest spolerowane: [img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/856/ne6w.jpg[/img] is not a valid Image. W szkłach halogenów jest o tyle łatwo, że powierzchnia szkła jest gładka, oznaczenia homologacyjne są wytłoczone wewnątrz. Na lampach głównych niestety wytłoczone są na zewnątrz i może to troszkę utrudnić sprawę, ale tę część szkła trzeba wtedy pominąć. Potrzebne rzeczy: 1. Wiertarka lub wkrętarka (max 800 obrotów). Może być akumulatorowa, jeśli da radę pracować na tych obrotach przez ok godzinę na dość sporym obciążeniu. 2. Krążek polerski, nie powinien być większy niż 100 mm: [img]http://domtechniczny24.pl/bilder/dysk-mocujacy-na-rzep-trzpien.jpg[/img] is not a valid Image. 3. Filc na rzep na krążek polerski: [img]http://www.autokosmetyki.pl/images/hartpolish_filc_5mm_125mm.gif[/img] is not a valid Image. 4. Papier ścierny w krążkach: najpierw 220 (przy głębszych odpryskach), potem poprawić 400 lub nawet drobniejszym. Ręcznie szlifować nie polecam, chyba że ktoś chce na to stracić cały dzień (specjalnie jechałem po krążki ścierne) 5. Tlenek ceru - jest to środek do polerowania szkła. Są dostępne dwa kolory - biały i różowy, lepiej wziąć biały, różowy jest z dodatkiem sproszkowanego korka przez co jest łagodniejszy. Na oba halogeny 50 g wystarczy (cena ok 13 zł na allegro), na główne reflektory lepiej wziąć 100g (22 zł). Nie ma się co sugerować stopniem wlewania wody 1:1 bo będzie za rzadki, lepiej dolewać wody po trochę. Opis czynności: Lampę trzeba w czymś zamocować, aby przy polerowaniu można było docisnąć wiertarkę i lampa się nie przesuwała. Ja użyłem dziur w płocie Najpierw zakładamy krążek 220 i szlifujemy powierzchnię aby zedrzeć wierzchnią, uszkodzoną powłokę szkła. Jeśli uznamy że jest ok, bierzemy krążek 400 i szlifujemy na gładko (jeśli tego nie zrobimy to nawet po przepolerowaniu pastą mogą być widoczne rysy). Następnie rozrabiamy trochę proszku tlenku ceru z wodą - nie wszystko [img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/577/4b4l.jpg[/img] is not a valid Image. Nakładamy pastę na filc i jedziemy. Dobrze jest odwracać lampę o 180 stopni aby polerowanie nie było tylko w jedną stronę (polerowanie nie będzie odbywało się całością krążka, z resztą jak ktoś się za to zabierze to będzie wiedział co mam na myśli). Nie powiem ile ma to trwać, wg własnego uznania, przejechać palcem po szkle i zobaczyć jaka jest powierzchnia. Nie polewać wodą, bo rozgrzane szkło może pęknąć. No i nie powinno być więcej obrotów wiertarki niż 800. Podczas polerowania można dać odpocząć chwilę powierzchni niech się troszeczkę ostudzi. To samo robimy z drugą lampą. Gdy uznamy, że jest już dobrze, można zmoczyć ściereczkę i dobrze wytrzeć lampę, następnie na sucho. Potem jeszcze oględziny, czy powierzchnia jest taka, jaka powinna być i ew. poprawka - wg uznania. [img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/845/ub9v.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/853/7teb.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/716/obuh.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/42/wfg9.jpg[/img] is not a valid Image. Na zdjęciach raczej ciężko uchwycić różnicę w szkłach reflektorów. Mam fotkę, jak to świeci - robione czymś o wiele lepszym niż telefon na jednym ze zlotów R19 - autko trzecie od prawej: [img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/845/yz94.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez Lesiu11 dnia 19-01-2014 19:12 Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-01-2014 18:44 |
maestro |
Dodany dnia 19-01-2014 23:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Na lampach głównych niestety wytłoczone są na zewnątrz i może to troszkę utrudnić sprawę, ale tę część szkła trzeba wtedy pominąć. Tyle aut ile miałem możliwość dotknąć i pomacać lampy nigdy nie było oznaczeń 'zewnętrznych'. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
astra945 |
Dodany dnia 19-01-2014 23:17 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
@maestro może bez twojej ilości macanych szkieł ale również takowych nie widziałem. W sumie bez znaczenia. Poradnik przydatny Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 02-02-2014 20:37 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
trzeba prysnąć po wyszlifowaniu i wypolerowaniu lakierem bezbarwnym ?
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
maestro |
Dodany dnia 02-02-2014 20:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
to nie poliweglan
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
jonowaty |
Dodany dnia 02-02-2014 21:02 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
no właśnie... plastiki to wiedziałem, że się maluje, lewy halogen polerowałem jesienią i dałem na koniec bezbarwny, to jest teraz szorstki że ho ho, trochę kurzu i robi się "Mleczny" w wolnej chwili go poprawię
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 03-02-2014 01:28 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Szkieł niczym nie malowałem i efekt do tej pory się utrzymuje Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |