Menu główne
Forum
Klubowicze
patryk12795 |
Dodany dnia 06-02-2014 01:18 |
Postów: 14 Data rejestracji: 06.02.2014 01:03 Skąd: warmińsko-mazurskie Giżycko |
Cześć wszystkim jetem nowy na tym forum a zarazem świeżym nabywca Renaulty 19 1993 roku z silnikiem 1,7 i mam pytanko może ktoś z was wymieniał żaróweczki we włącznikach od halogenów itd bo kupując auto nie świecił cały centralny panel ale udało mi sie naprawić cześć i teraz nie wiem ja zabrać sie za te włączniki http://img2.sprze...961362.jpg one mniej więcej tak wyglądają Z góry przepraszam jeśli już istnieje taki post ale ja osobiście nie mogłem znaleźć . Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 06-02-2014 01:18 |
Kujtek |
Dodany dnia 06-02-2014 01:29 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
podwadzasz górę przycisków po bokach i masz na widoku zółty element, wydłubiesz go z boku i będziesz widział co i jak, nóżki mają być zawinięte na bokach tego żółtego plastiku
przycisk podgrzewania tylnej szyby - jak zdejmiesz górę to będziesz miał na widoku żarówkę hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
patryk12795 |
Dodany dnia 06-02-2014 02:43 |
Postów: 14 Data rejestracji: 06.02.2014 01:03 Skąd: warmińsko-mazurskie Giżycko |
tak wszystko jasne tylko jakim sposobem mam wyciągną żarówki bo te moje są takie delikatne ze po przyciśnięciu i ściągnięciu do góry pękają Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
|
|
Rolf |
Dodany dnia 06-02-2014 07:44 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@patryk12795
Mi też to dziadostwo pękało resztki wydłubywałem cienkim śrubokrętem, przeczyściłem przełączniki, założyłem nowe żarówki i choineczka świeci http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
patryk12795 |
Dodany dnia 06-02-2014 20:44 |
Postów: 14 Data rejestracji: 06.02.2014 01:03 Skąd: warmińsko-mazurskie Giżycko |
no u mnie też już śmiga ale nie obyło sie od usterek chciałem zmienić żarówkę w awaryjnych no i włącznik padł i w taki oto sposób zniknęły tez kierunki ^^ Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 06-02-2014 23:23 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
z włącznikiem awaryjnych jest większa lipa bo nóżki żarówki przyciśnięte są blaszkami, żaróweczka raczej na stałe wciśnięta ale do zrobienia Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
michor |
Dodany dnia 06-02-2014 23:58 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
patryk12795 napisał(a): tak wszystko jasne tylko jakim sposobem mam wyciągną żarówki bo te moje są takie delikatne ze po przyciśnięciu i ściągnięciu do góry pękają Już trochę po fakcie ale na przyszłość: jak się spojrzy od strony wtyczki to jest od tyłu mała dziurka. Spinacz i się wypycha żarówkę od spodu [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
patryk12795 |
Dodany dnia 09-02-2014 14:12 |
Postów: 14 Data rejestracji: 06.02.2014 01:03 Skąd: warmińsko-mazurskie Giżycko |
dzięki wszystkim za info zrobiłem już wszystko i jak na razie śmiga tylko muszę w wolnej chwili przysiąść do zegarka bo tam nawet po wymianie żarówki nie świeci "michor" zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś ale żarówki i tak pękały Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
|
|
Rolf |
Dodany dnia 09-02-2014 14:22 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@patryk12795
Co do tego zegarka to ja z nim też miałem trochu gimnastyki ale jakoś udało się zrobić że świeci i działa http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
maestro |
Dodany dnia 09-02-2014 14:28 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
pisane było wiele razy że zegarek ma inną oprawkę (blaszki wewnętrzne) i przekładanie oprawek np z zegarów nie rozwiązuje problemu. Trzeba wydłubać całą żarówkę i zapodać nowa.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Szaflarzanin |
Dodany dnia 09-02-2014 15:04 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
@patryk12795 a jak sobie poradziłeś z zarowka z awaryjnych? bo u mnie chyba ciezko bedzie bez sprawnej lutownicy;p Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
tomek1405 |
Dodany dnia 09-02-2014 16:50 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
W awaryjnych ja zawsze robie tak ze kombinerkami krusze zarowke a do nozek dolutowuje nowa zawsze dziala i bardzo prosto zlutowac. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 09-02-2014 16:57 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
@tomek1405 dzieki za rade Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
patryk12795 |
Dodany dnia 09-02-2014 22:11 |
Postów: 14 Data rejestracji: 06.02.2014 01:03 Skąd: warmińsko-mazurskie Giżycko |
ja awaryjny kupowałem 2 sprawny bo bawiąc sie tym rozpadł mi sie w rekach wracając do zegarka to wymieniłem żarówkę wkladajac ja w stara oprawkę ale i tak nic to nie dało najprawdopodobniej gdzieś mi prąd ucieka Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 08-03-2014 16:02 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Wczoraj zabierałem się za przycisk awaryjnych bo mnie wkurzał od dłuższego czasu Zrobiłem też małą fotorelację także może komuś się przyda. Stwierdziłem, że najłatwiej jest opisanym niżej sposobem. Macie trochę inne przyciski ale pewnie rozwiązania podobne. Żarówki nie są przylutowane, tylko druciki od żarówek są przyciśnięte blaszkami Konektor można oddzielić od blaszki, przekrzywiając go: Blaszki wyglądają tak: Wnętrze: Wkładając nową żarówkę, należy rozchylić jej nóżki podobnie, jak to było w wyjętej żaróweczce. Dobrze, by nie były one na 180 stopni tylko tak 135 - 150, byle nie przechodziły przez otwór, przez który ma wejść konektor (małe blaszki mają dwa otwory, dobrze, żeby nóżkę żarówki było widać przez ten mniejszy). Wrzucamy żarówkę, wsuwamy konektory i nakładamy na nie blaszki. To nie koniec - rozdzielone blaszki od konektorów nie będą się już tak trzymać jak "fabryczne", styk nóżki żarówki z blaszką też jest wątpliwy więc to już wypada zalutować. Potrzebna do tego będzie lutownica oporowa, bo transformatorówka nie da rady. Trzeba przyłożyć grot lutownicy do konektora tak: Najpierw należy poczekać aż lutownica się rozgrzeje, żeby za długo nie trzymać grota przy konektorze bo można stopić obudowę. Przykładamy, lut dajemy od wewnątrz tak aby pokrył łączenie blaszek i zalał drucik od żaróweczki (po to pisałem, że powinna być widoczna w małym otworze). No i analogicznie drugi konektor. Tak to wygląda u mnie: U siebie wsadziłem czerwoną diodę led. Przy diodach należy pamiętać że one mają jednostronną polaryzację - żarówka obojętnie jak podłączona będzie świecić - dioda już musi mieć + do + i - do -. Ale jak wlutujemy odwrotnie to można piny we wtyczce przełożyć ; ) Starałem się opisać w miarę jasno, żeby nawet laik zrozumiał : ) a jakość zdjęć musicie wybaczyć. Metoda w miarę bezinwazyjna, bez ostrego traktowania żaróweczki Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 08-03-2014 17:02 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
toż to lepiej wylutować starą i zalutować nową, tylko trzeba w miare cienki grot dla wygody Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 08-03-2014 17:51 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Szaflarzanin napisał(a): toż to lepiej wylutować starą i zalutować nową, tylko trzeba w miare cienki grot dla wygody Tyle że ona nie jest przylutowana pisałem o tym w poście wyżej - no chyba że u was jest przylutowana. Bo jak tak to też nie trzeba cienkiego grotu tylko oporową potraktować konektor i ciągnąć drucik Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 08-03-2014 18:45 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
przylutowac w sensie odlutowac zarowke z jak najmniejsza dlugoscia nozek a do nozek dolutowac nowa Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 08-03-2014 19:28 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
tomek1405 pisał o tym, ale nie o odlutowaniu tylko o zniszczeniu starej żarówki i na jej szczątkach dolutowanie nowej Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 08-03-2014 19:56 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
@TermiFNFAL w kazdym razie dobry sposób Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |