08 Maja 2024 16:21:22
Zdjęcia użytkowników
michal20041 tomekxy
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
Jak wyciągnąć żarówki z włączników halogenów,podgrzewania tylnej szyby i awaryjnych 
patryk12795
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2014 01:18
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 06.02.2014 01:03
Skąd: warmińsko-mazurskie
Giżycko

Cześć wszystkim jetem nowy na tym forum a zarazem świeżym nabywca Renaulty 19 1993 roku z silnikiem 1,7 i mam pytanko może ktoś z was wymieniał żaróweczki we włącznikach od halogenów itd bo kupując auto nie świecił cały centralny panel ale udało mi sie naprawić cześć i teraz nie wiem ja zabrać sie za te włączniki?
http://img2.sprze...961362.jpg one mniej więcej tak wyglądają

Z góry przepraszam jeśli już istnieje taki post ale ja osobiście nie mogłem znaleźć .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 06-02-2014 01:18
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2014 01:29
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

podwadzasz górę przycisków po bokach i masz na widoku zółty element, wydłubiesz go z boku i będziesz widział co i jak, nóżki mają być zawinięte na bokach tego żółtego plastiku

przycisk podgrzewania tylnej szyby - jak zdejmiesz górę to będziesz miał na widoku żarówkę

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
patryk12795
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2014 02:43
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 06.02.2014 01:03
Skąd: warmińsko-mazurskie
Giżycko

tak wszystko jasne tylko jakim sposobem mam wyciągną żarówki
bo te moje są takie delikatne ze po przyciśnięciu i ściągnięciu do góry pękają

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
Rolf
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2014 07:44
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@patryk12795
Mi też to dziadostwo pękało Wink resztki wydłubywałem cienkim śrubokrętem, przeczyściłem przełączniki, założyłem nowe żarówki i choineczka świeci Smile

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
patryk12795
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2014 20:44
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 06.02.2014 01:03
Skąd: warmińsko-mazurskie
Giżycko

no u mnie też już śmiga ale nie obyło sie od usterek
chciałem zmienić żarówkę w awaryjnych no i włącznik padł i w taki oto sposób zniknęły tez kierunki ^^

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
TermiFNFAL
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2014 23:23
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

z włącznikiem awaryjnych jest większa lipa bo nóżki żarówki przyciśnięte są blaszkami, żaróweczka raczej na stałe wciśnięta ale do zrobienia Wink

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
michor
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2014 23:58
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

patryk12795 napisał(a):

tak wszystko jasne tylko jakim sposobem mam wyciągną żarówki
bo te moje są takie delikatne ze po przyciśnięciu i ściągnięciu do góry pękają



Już trochę po fakcie ale na przyszłość:
jak się spojrzy od strony wtyczki to jest od tyłu mała dziurka.

Spinacz i się wypycha żarówkę od spoduSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
patryk12795
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 14:12
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 06.02.2014 01:03
Skąd: warmińsko-mazurskie
Giżycko

dzięki wszystkim za info zrobiłem już wszystko i jak na razie śmiga tylko muszę w wolnej chwili przysiąść do zegarka bo tam nawet po wymianie żarówki nie świeci Cry
"michor" zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś ale żarówki i tak pękały

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
Rolf
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 14:22
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@patryk12795
Co do tego zegarka to ja z nim też miałem trochu gimnastyki Baseball ale jakoś udało się zrobić że świeci i działa Grin

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 14:28
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

pisane było wiele razy że zegarek ma inną oprawkę (blaszki wewnętrzne) i przekładanie oprawek np z zegarów nie rozwiązuje problemu. Trzeba wydłubać całą żarówkę i zapodać nowa.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Szaflarzanin
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 15:04
Awatar


Postów: 279

Data rejestracji: 16.10.2013 19:09
Skąd: małopolskie
Nowy Targ

@patryk12795 a jak sobie poradziłeś z zarowka z awaryjnych? bo u mnie chyba ciezko bedzie bez sprawnej lutownicy;p

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
 
tomek1405
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 16:50
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

W awaryjnych ja zawsze robie tak ze kombinerkami krusze zarowke a do nozek dolutowuje nowaWink zawsze dziala i bardzo prosto zlutowac.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Szaflarzanin
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 16:57
Awatar


Postów: 279

Data rejestracji: 16.10.2013 19:09
Skąd: małopolskie
Nowy Targ

@tomek1405 dzieki za radeSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
 
patryk12795
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 22:11
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 06.02.2014 01:03
Skąd: warmińsko-mazurskie
Giżycko

ja awaryjny kupowałem 2 sprawny bo bawiąc sie tym rozpadł mi sie w rekach
wracając do zegarka to wymieniłem żarówkę wkladajac ja w stara oprawkę ale i tak nic to nie dało najprawdopodobniej gdzieś mi prąd uciekaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
TermiFNFAL
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 16:02
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Wczoraj zabierałem się za przycisk awaryjnych bo mnie wkurzał od dłuższego czasu Smile Zrobiłem też małą fotorelację także może komuś się przyda.

Stwierdziłem, że najłatwiej jest opisanym niżej sposobem.
Macie trochę inne przyciski ale pewnie rozwiązania podobne.
Żarówki nie są przylutowane, tylko druciki od żarówek są przyciśnięte blaszkami Wink

Konektor można oddzielić od blaszki, przekrzywiając go:
i.imgur.com/nlkL0Fc.jpg
i.imgur.com/4MveMHR.jpg

Blaszki wyglądają tak:
i.imgur.com/r3MOEPe.jpg

Wnętrze:
i.imgur.com/rbnCnbz.jpg

Wkładając nową żarówkę, należy rozchylić jej nóżki podobnie, jak to było w wyjętej żaróweczce. Dobrze, by nie były one na 180 stopni tylko tak 135 - 150, byle nie przechodziły przez otwór, przez który ma wejść konektor (małe blaszki mają dwa otwory, dobrze, żeby nóżkę żarówki było widać przez ten mniejszy).
Wrzucamy żarówkę, wsuwamy konektory i nakładamy na nie blaszki. To nie koniec - rozdzielone blaszki od konektorów nie będą się już tak trzymać jak "fabryczne", styk nóżki żarówki z blaszką też jest wątpliwy więc to już wypada zalutować.

Potrzebna do tego będzie lutownica oporowa, bo transformatorówka nie da rady. Trzeba przyłożyć grot lutownicy do konektora tak:
i.imgur.com/KI8isr7.jpg
Najpierw należy poczekać aż lutownica się rozgrzeje, żeby za długo nie trzymać grota przy konektorze bo można stopić obudowę. Przykładamy, lut dajemy od wewnątrz tak aby pokrył łączenie blaszek i zalał drucik od żaróweczki (po to pisałem, że powinna być widoczna w małym otworze). No i analogicznie drugi konektor.

Tak to wygląda u mnie:
i.imgur.com/8C4ilLF.jpg

U siebie wsadziłem czerwoną diodę led. Przy diodach należy pamiętać że one mają jednostronną polaryzację - żarówka obojętnie jak podłączona będzie świecić - dioda już musi mieć + do + i - do -. Ale jak wlutujemy odwrotnie to można piny we wtyczce przełożyć ; )

Starałem się opisać w miarę jasno, żeby nawet laik zrozumiał : ) a jakość zdjęć musicie wybaczyć.
Metoda w miarę bezinwazyjna, bez ostrego traktowania żaróweczki Grin

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Szaflarzanin
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 17:02
Awatar


Postów: 279

Data rejestracji: 16.10.2013 19:09
Skąd: małopolskie
Nowy Targ

toż to lepiej wylutować starą i zalutować nową, tylko trzeba w miare cienki grot dla wygodySmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
 
TermiFNFAL
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 17:51
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Szaflarzanin napisał(a):

toż to lepiej wylutować starą i zalutować nową, tylko trzeba w miare cienki grot dla wygodySmile


Tyle że ona nie jest przylutowana Wink pisałem o tym w poście wyżej - no chyba że u was jest przylutowana. Bo jak tak to też nie trzeba cienkiego grotu tylko oporową potraktować konektor i ciągnąć drucik

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Szaflarzanin
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 18:45
Awatar


Postów: 279

Data rejestracji: 16.10.2013 19:09
Skąd: małopolskie
Nowy Targ

przylutowac w sensie odlutowac zarowke z jak najmniejsza dlugoscia nozek a do nozek dolutowac nowaSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
 
TermiFNFAL
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 19:28
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

tomek1405 pisał o tym, ale nie o odlutowaniu tylko o zniszczeniu starej żarówki i na jej szczątkach dolutowanie nowej Grin

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Szaflarzanin
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 19:56
Awatar


Postów: 279

Data rejestracji: 16.10.2013 19:09
Skąd: małopolskie
Nowy Targ

@TermiFNFAL w kazdym razie dobry sposóbGrin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: