26 Kwietnia 2024 00:09:12
Zdjęcia użytkowników
muszkit Carek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
pedał gazu 
Rafez
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 22:56
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 27.10.2011 12:29
Skąd: śląskie
Katowice

Witam. mam takie pytanie:
Jadąc samochodem, zauważyłem coś takiego: gdy dam pedał gazu prawie do dechy, z wolnych obrotów zbiera się ciężej, niz jak dam tak na 3/4 pedała , albo i w połowie. mam prawdie do deski - slabo, popuszcze pedał - odmula się.
jaka może byc przyczyna? Tak myślę, ze to gaźnik. odkąd go mam (ponad 2 lata) przerabiałem cały układ zapłonowy, robiłem pompe paliwa, no wszzystko oprócz gaźnika...
Możliwe ze nie wiem , cos tam jest zatkane? Problem może zniknąc po dokładnym rozebraniu i wyczyszczeniu gażnika?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-02-2014 22:56
Awatar
grzes70
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:02
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Może ale nie musi.
Popraw proszę tytuł tak aby skrutowo opisywał problem.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
marcin90pl
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:05
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Myślę, że to standard bo też tak mam Smile Może się zalewa bo za dużo paliwa dostaje?

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
Rafez
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:09
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 27.10.2011 12:29
Skąd: śląskie
Katowice

czyli jak - gaznik rozebrac, totalnie dokładnie wyczyscic, wyregulowac?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
 
Rolf
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:10
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Rafez
Ja tak samo miałem z Pierburgiem Wink wystarczyło dziada tyko rozkręcić na czynniki pierwsze, wyczyścić i wyregulować Smile

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Rafez
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:12
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 27.10.2011 12:29
Skąd: śląskie
Katowice

i poskutkowało? pro po, poprawiła sie dynamika?
bo mam wrazenie tez ze slabiej cos idzie Pfft a ogolnie silnik w świetnej kondycji

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:14
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

a kiedy zmieniałes filtr powietrza?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Rafez
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:17
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 27.10.2011 12:29
Skąd: śląskie
Katowice

2 miesiące temu. wcześniej kopułke + palec, jesienią - świece.
na kablach zapłonowych śmigam 2 lata, 30 tyś w tym czasie zrobiłem.
a gaznik, generalnie to dlugo nie byl ruszany, bo znam poprzedniego wlasciciela...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
 
Rolf
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:25
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

Rafez napisał(a):

i poskutkowało? pro po, poprawiła sie dynamika?
bo mam wrazenie tez ze slabiej cos idzie Pfft a ogolnie silnik w świetnej kondycji


Tak poskutkowało Smile co do dynamiki zauważyłem że lepiej się zbierał, pedał delikatniej gazu nawet się poruszał i mniejsze obroty na biegu jałowym się pojawiły ubaw

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Rafez
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:27
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 27.10.2011 12:29
Skąd: śląskie
Katowice

mhm ;] cóż, to muszę znaleźć kogoś kto mi się zajmie gaźnikiem Pfft bo sam wolę tego nie ruszać Pfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
 
Rolf
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:39
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Rafez
Ja też się na tym nie znałem i nie wiedziałem co i jak Frown kilka razy to dziadostwo rozkładałem i składałem Angry2 aż wpadła mi w łapki książka, biblia ""Gaźniki. Sprawdzenie i regulacja""


Treść dodana dnia 09 luty 2014 22:41:

@marcin90pl
W dieslu pompa może, albo wtryski są na wykończeniu...

Edytowane przez Rolf dnia 09-02-2014 23:41
http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Rafez
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:42
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 27.10.2011 12:29
Skąd: śląskie
Katowice

nie mam czasu by samemu go rozkrecac skrecac Pfft
wogole, orientujecie się ile mechanicy potrafiący robic gaźniki mogą wziąć za taką usługę

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
 
Szaflarzanin
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:44
Awatar


Postów: 279

Data rejestracji: 16.10.2013 19:09
Skąd: małopolskie
Nowy Targ

gaznik jest prostySmile
starcz zapamietac ktora srobka gdzie szlaWink
50zl jak nie wiecej wezma pewno

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
 
Rolf
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:45
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Rafez
Możesz też dać na zamianę swój Gaźnik, a serwis ci wysyła dobrą.
Jak ja się dowiadywałem kilka lat temu i dobrze pamiętam to było między 100 a 200PLN plus twój Gaźnik


Treść dodana dnia 09 luty 2014 22:46:

@Szaflarzanin
Popieram fajnie go się rozkręca i skręca Smile

Edytowane przez Rolf dnia 09-02-2014 23:46
http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Szaflarzanin
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2014 23:53
Awatar


Postów: 279

Data rejestracji: 16.10.2013 19:09
Skąd: małopolskie
Nowy Targ

@Rolf i to uczucie niepewnosci czy silnik odpali Rotfl
bezcenneGrin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
 
Rolf
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2014 00:04
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Szaflarzanin
Zastanawianie się czy dobrze coś złożone, czy znów czeka rozkładanie Grin
A tu niespodzianka, silnik gada Smile
Satysfakcja wtedy i ta duma jest bezcenna Grin

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
dj_mafiozo
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2014 08:27
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Pany, ale to przecież jest normalny objaw, przy wtrysku tak tego nie widać, ale gdy z wolnych obrotów ciśniesz but w podłogę to zamiast ładnie się zebrać silnik zaczyna się dławić. Chodzi o to, że przez chwilę silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance, bo mu otwierasz maksymalnie przepustnicę a zanim zacznie odpowiednio dawkować paliwo mija chwila czasu.
Po to właśnie były wymyślone gaźniki z pompką przyspieszającą, aby przy gwałtownym otwarciu przepustnicy wtryskiwać prosto do gardzieli dodatkową dawkę paliwa, aby skompensować jego niedobór w początkowej fazie rozpędzania. Z tego co pamiętam, gaźnik w 1,4e nie ma takiego ustrojstwa, to ten od F2Na miał.
Generalnie nie wiem jak teraz, ale gdy ja robiłem prawko i gaźnik wówczas jeszcze nie był ciekawym eksponatem muzealnym było wspomniane, że zbyt gwałtowne wciśnięcie pedału gazu w stosunku do obecnych możliwości pracy silnika nie poprawia czasu rozpędzania a go wręcz pogarsza.
Co do rozbierania gaźnika. Aparat fotograficzny i robisz zdjęcia jak jest poskładany przed odkręceniem kolejnych śrubek i wymontowaniem kolejnego elementu. To nie jest jakoś bardzo skomplikowane urządzenie i samemu w warunkach garażowych jesteś w stanie go rozebrać i przeczyścić, tylko pamiętaj, że po każdorazowym ściągnięciu gaźnika z kolektora nawet jeżeli nic nie robisz z nim konieczne jest nagrzanie silnika do normalnej temperatury pracy i jego wyregulowanie.
Nawet jest taki jeden parametr silnika, który opisuje jak szybko wchodzi silnik na obroty pod pełnym obciążeniem z biegu jałowego, ale kto w dzisiejszych czasach słyszał o szybkobierzności jednostki napędowej?

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Irek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2014 09:17
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 27.10.2013 19:51
Skąd: -

Akurat ten gaźnik jest bardzo prosty, wystarczy nie pomylić miejscami dysz , bo niektóre są jednakowe w kształcie a mają inną przepustowość

Co do opisanego problemu- rozbierz także siłownik drugiego przelotu, oczyść membrane i sprawdź czy nie jest uszkodzona. Dokładnie nasmaruj cięgno siłownika aby pracował lekko i bez zacięć, zapewne drugi przelot nie otwiera sie stopniowo i stąd taki problem.
Przy rozbiórce zwróć uwage na stan membran, jeśli są uszkodzone trzeba je wymienić. Niestety dostać je tylko można w sklepie http://www.eter-m... w komplecie z uszczelkami i dyszami ok 110zł . Niestety zestawu z ebonitową podkładką nie mają , zamówiłem taki i przyszedł bez. Telefonicznie zostałem poinformowany że tylko takie zostały.
Zwróć też uwage na stan izolującej podkładki pod gaźnikiem. U mnie była popękana i musiałem dorabiać nową.
Musisz oczywiście ustawić poziom paliwa na pływaku , przy okazji sprawdź czy zawór iglicowy pracuje płynnie , bez zacięć.
Pod gaźnik na pewno będziesz musiał dorobić nowe uszczelki.
Jak wszystko poskładasz do kupy skocz na stacje kontroli pojazdów i poproś o wykonanie analizy spalin i w tym czasie reguluj skład mieszanki. Na rozgrzanym silniku, najlepiej bezpośrednio po przejechaniu paru km ustaw tak by przy 750 obr było 1,5 % CO w spalinach


Treść dodana dnia 10 luty 2014 08:20:


Po to właśnie były wymyślone gaźniki z pompką przyspieszającą, aby przy gwałtownym otwarciu przepustnicy wtryskiwać prosto do gardzieli dodatkową dawkę paliwa, aby skompensować jego niedobór w początkowej fazie rozpędzania. Z tego co pamiętam, gaźnik w 1,4e nie ma takiego ustrojstwa, to ten od F2Na miał.


Ma pompke przyspieszającą i układ wzbogacania przy częściowym obciążeniu. A poza tym ma pneumatyczne sterowanie drugim przelotem więc póki nie wzrośnie odpowiednio podciśnienie to druga przepustnica nie otworzy sie całkowicie. Także jak wszystko działa jak należy i jest dobrze wyregulowany zubożenie praktycznie nie powinno występować .

Edytowane przez Irek dnia 10-02-2014 09:47
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 250000km
 
dj_mafiozo
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2014 09:43
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

A no to mój błąd, skoro gaźnik nie jest podstawowym modelem, tylko dwuprzelot z pompką to powinien ciągnąć od spodu, więc jeżeli tego nie robi to trza go rozebrać, przeczyścić i wyregulować. Nie wiem jak ten, ale gaźnik od malucha rozbierałem i regulowałem tylko jednym płaskim śrubokrętem. Jest to proste urządzenie nawet mimo dodatkowych elementów.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Rafez
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2014 16:17
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 27.10.2011 12:29
Skąd: śląskie
Katowice

Panowie , a słyszałem o takiej metodzie - wrzucic gaźnik do gotującej się wody, i wygotowac go całego Pfft ze pusci wszelki brud syf itp.
Da to cos rzeczywiscie? Pfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: