Menu główne
Forum
Klubowicze
Rafez |
Dodany dnia 09-02-2014 22:56 |
Postów: 108 Data rejestracji: 27.10.2011 12:29 Skąd: śląskie Katowice |
Witam. mam takie pytanie: Jadąc samochodem, zauważyłem coś takiego: gdy dam pedał gazu prawie do dechy, z wolnych obrotów zbiera się ciężej, niz jak dam tak na 3/4 pedała , albo i w połowie. mam prawdie do deski - slabo, popuszcze pedał - odmula się. jaka może byc przyczyna? Tak myślę, ze to gaźnik. odkąd go mam (ponad 2 lata) przerabiałem cały układ zapłonowy, robiłem pompe paliwa, no wszzystko oprócz gaźnika... Możliwe ze nie wiem , cos tam jest zatkane? Problem może zniknąc po dokładnym rozebraniu i wyczyszczeniu gażnika? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-02-2014 22:56 |
grzes70 |
Dodany dnia 09-02-2014 23:02 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Może ale nie musi. Popraw proszę tytuł tak aby skrutowo opisywał problem. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
marcin90pl |
Dodany dnia 09-02-2014 23:05 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Myślę, że to standard bo też tak mam Może się zalewa bo za dużo paliwa dostaje?
BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
Rafez |
Dodany dnia 09-02-2014 23:09 |
Postów: 108 Data rejestracji: 27.10.2011 12:29 Skąd: śląskie Katowice |
czyli jak - gaznik rozebrac, totalnie dokładnie wyczyscic, wyregulowac? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
|
Rolf |
Dodany dnia 09-02-2014 23:10 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Rafez
Ja tak samo miałem z Pierburgiem wystarczyło dziada tyko rozkręcić na czynniki pierwsze, wyczyścić i wyregulować http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Rafez |
Dodany dnia 09-02-2014 23:12 |
Postów: 108 Data rejestracji: 27.10.2011 12:29 Skąd: śląskie Katowice |
i poskutkowało? pro po, poprawiła sie dynamika? bo mam wrazenie tez ze slabiej cos idzie a ogolnie silnik w świetnej kondycji Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
|
maestro |
Dodany dnia 09-02-2014 23:14 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
a kiedy zmieniałes filtr powietrza?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Rafez |
Dodany dnia 09-02-2014 23:17 |
Postów: 108 Data rejestracji: 27.10.2011 12:29 Skąd: śląskie Katowice |
2 miesiące temu. wcześniej kopułke + palec, jesienią - świece. na kablach zapłonowych śmigam 2 lata, 30 tyś w tym czasie zrobiłem. a gaznik, generalnie to dlugo nie byl ruszany, bo znam poprzedniego wlasciciela... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
|
Rolf |
Dodany dnia 09-02-2014 23:25 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
Rafez napisał(a): i poskutkowało? pro po, poprawiła sie dynamika? bo mam wrazenie tez ze slabiej cos idzie a ogolnie silnik w świetnej kondycji Tak poskutkowało co do dynamiki zauważyłem że lepiej się zbierał, pedał delikatniej gazu nawet się poruszał i mniejsze obroty na biegu jałowym się pojawiły http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Rafez |
Dodany dnia 09-02-2014 23:27 |
Postów: 108 Data rejestracji: 27.10.2011 12:29 Skąd: śląskie Katowice |
mhm ;] cóż, to muszę znaleźć kogoś kto mi się zajmie gaźnikiem bo sam wolę tego nie ruszać Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
|
Rolf |
Dodany dnia 09-02-2014 23:39 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Rafez
Ja też się na tym nie znałem i nie wiedziałem co i jak kilka razy to dziadostwo rozkładałem i składałem aż wpadła mi w łapki książka, biblia ""Gaźniki. Sprawdzenie i regulacja"" Treść dodana dnia 09 luty 2014 22:41: @marcin90pl W dieslu pompa może, albo wtryski są na wykończeniu... Edytowane przez Rolf dnia 09-02-2014 23:41 http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Rafez |
Dodany dnia 09-02-2014 23:42 |
Postów: 108 Data rejestracji: 27.10.2011 12:29 Skąd: śląskie Katowice |
nie mam czasu by samemu go rozkrecac skrecac wogole, orientujecie się ile mechanicy potrafiący robic gaźniki mogą wziąć za taką usługę Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 09-02-2014 23:44 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
gaznik jest prosty starcz zapamietac ktora srobka gdzie szla 50zl jak nie wiecej wezma pewno Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
Rolf |
Dodany dnia 09-02-2014 23:45 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Rafez
Możesz też dać na zamianę swój Gaźnik, a serwis ci wysyła dobrą. Jak ja się dowiadywałem kilka lat temu i dobrze pamiętam to było między 100 a 200PLN plus twój Gaźnik Treść dodana dnia 09 luty 2014 22:46: @Szaflarzanin Popieram fajnie go się rozkręca i skręca Edytowane przez Rolf dnia 09-02-2014 23:46 http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 09-02-2014 23:53 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
@Rolf i to uczucie niepewnosci czy silnik odpali bezcenne Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
Rolf |
Dodany dnia 10-02-2014 00:04 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Szaflarzanin
Zastanawianie się czy dobrze coś złożone, czy znów czeka rozkładanie A tu niespodzianka, silnik gada Satysfakcja wtedy i ta duma jest bezcenna http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 10-02-2014 08:27 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Pany, ale to przecież jest normalny objaw, przy wtrysku tak tego nie widać, ale gdy z wolnych obrotów ciśniesz but w podłogę to zamiast ładnie się zebrać silnik zaczyna się dławić. Chodzi o to, że przez chwilę silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance, bo mu otwierasz maksymalnie przepustnicę a zanim zacznie odpowiednio dawkować paliwo mija chwila czasu.
Po to właśnie były wymyślone gaźniki z pompką przyspieszającą, aby przy gwałtownym otwarciu przepustnicy wtryskiwać prosto do gardzieli dodatkową dawkę paliwa, aby skompensować jego niedobór w początkowej fazie rozpędzania. Z tego co pamiętam, gaźnik w 1,4e nie ma takiego ustrojstwa, to ten od F2Na miał. Generalnie nie wiem jak teraz, ale gdy ja robiłem prawko i gaźnik wówczas jeszcze nie był ciekawym eksponatem muzealnym było wspomniane, że zbyt gwałtowne wciśnięcie pedału gazu w stosunku do obecnych możliwości pracy silnika nie poprawia czasu rozpędzania a go wręcz pogarsza. Co do rozbierania gaźnika. Aparat fotograficzny i robisz zdjęcia jak jest poskładany przed odkręceniem kolejnych śrubek i wymontowaniem kolejnego elementu. To nie jest jakoś bardzo skomplikowane urządzenie i samemu w warunkach garażowych jesteś w stanie go rozebrać i przeczyścić, tylko pamiętaj, że po każdorazowym ściągnięciu gaźnika z kolektora nawet jeżeli nic nie robisz z nim konieczne jest nagrzanie silnika do normalnej temperatury pracy i jego wyregulowanie. Nawet jest taki jeden parametr silnika, który opisuje jak szybko wchodzi silnik na obroty pod pełnym obciążeniem z biegu jałowego, ale kto w dzisiejszych czasach słyszał o szybkobierzności jednostki napędowej? "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Irek |
Dodany dnia 10-02-2014 09:17 |
Postów: 28 Data rejestracji: 27.10.2013 19:51 Skąd: - |
Akurat ten gaźnik jest bardzo prosty, wystarczy nie pomylić miejscami dysz , bo niektóre są jednakowe w kształcie a mają inną przepustowość
Co do opisanego problemu- rozbierz także siłownik drugiego przelotu, oczyść membrane i sprawdź czy nie jest uszkodzona. Dokładnie nasmaruj cięgno siłownika aby pracował lekko i bez zacięć, zapewne drugi przelot nie otwiera sie stopniowo i stąd taki problem. Przy rozbiórce zwróć uwage na stan membran, jeśli są uszkodzone trzeba je wymienić. Niestety dostać je tylko można w sklepie http://www.eter-m... w komplecie z uszczelkami i dyszami ok 110zł . Niestety zestawu z ebonitową podkładką nie mają , zamówiłem taki i przyszedł bez. Telefonicznie zostałem poinformowany że tylko takie zostały. Zwróć też uwage na stan izolującej podkładki pod gaźnikiem. U mnie była popękana i musiałem dorabiać nową. Musisz oczywiście ustawić poziom paliwa na pływaku , przy okazji sprawdź czy zawór iglicowy pracuje płynnie , bez zacięć. Pod gaźnik na pewno będziesz musiał dorobić nowe uszczelki. Jak wszystko poskładasz do kupy skocz na stacje kontroli pojazdów i poproś o wykonanie analizy spalin i w tym czasie reguluj skład mieszanki. Na rozgrzanym silniku, najlepiej bezpośrednio po przejechaniu paru km ustaw tak by przy 750 obr było 1,5 % CO w spalinach Treść dodana dnia 10 luty 2014 08:20: Po to właśnie były wymyślone gaźniki z pompką przyspieszającą, aby przy gwałtownym otwarciu przepustnicy wtryskiwać prosto do gardzieli dodatkową dawkę paliwa, aby skompensować jego niedobór w początkowej fazie rozpędzania. Z tego co pamiętam, gaźnik w 1,4e nie ma takiego ustrojstwa, to ten od F2Na miał. Ma pompke przyspieszającą i układ wzbogacania przy częściowym obciążeniu. A poza tym ma pneumatyczne sterowanie drugim przelotem więc póki nie wzrośnie odpowiednio podciśnienie to druga przepustnica nie otworzy sie całkowicie. Także jak wszystko działa jak należy i jest dobrze wyregulowany zubożenie praktycznie nie powinno występować . Edytowane przez Irek dnia 10-02-2014 09:47 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 10-02-2014 09:43 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
A no to mój błąd, skoro gaźnik nie jest podstawowym modelem, tylko dwuprzelot z pompką to powinien ciągnąć od spodu, więc jeżeli tego nie robi to trza go rozebrać, przeczyścić i wyregulować. Nie wiem jak ten, ale gaźnik od malucha rozbierałem i regulowałem tylko jednym płaskim śrubokrętem. Jest to proste urządzenie nawet mimo dodatkowych elementów.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Rafez |
Dodany dnia 10-02-2014 16:17 |
Postów: 108 Data rejestracji: 27.10.2011 12:29 Skąd: śląskie Katowice |
Panowie , a słyszałem o takiej metodzie - wrzucic gaźnik do gotującej się wody, i wygotowac go całego ze pusci wszelki brud syf itp. Da to cos rzeczywiscie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |