25 Kwietnia 2024 07:01:46
Zdjęcia użytkowników
mati86 seba2ts
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Ustawienie przepustnicy w F3N-L742 i TPS'a 
Rolf
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 28-02-2014 11:17
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

Pany ja z pytaniem.....
Po rozłożeniu przepustnicy mam mały zgryz z jej złożeniem.
1. Szczelina na pierwszym przelocie, ma być ustawiona na 0,25mm czy nie?
2. Mogę do ustawienia TPS'a wykorzystać parametry z F7P? Szukałem do mojego silnika ale nic nie znalazłem Zły
http://www.renaul...owstart=20
I tu mi się co nie co nie zgadza... ja mam na TPS'ie 4,99V zamknięta przepustnica, -5,08V otwarta maxymalnie przepustnica.

Aaa dodam że wcześniej przed rozłożeniem przepustnicy napięcie na wyjściu z TPS'u na ECU wynosiło 4,9V (zamknięta) silnik pracował ale obroty miał nie stabilne..

Edytowane przez Rolf dnia 28-02-2014 11:36
http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 28-02-2014 11:17
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 28-02-2014 13:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nie mam pojecia. nikt nigdy tego tu nie robil jak jestem na forum. jest tam regulacja tpsu?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 00:41
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Rolf napisał(a):
-5,08V otwarta maxymalnie przepustnica.


minus 5V??

takie coś mam odnośnie tps w multiwyczynie

i.imgur.com/uHe3o6h.png

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 00:52
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@maestro
Z tego co piszą w książce "H.R.Etzold sam naprawiam samochód Renault 19" to jest regulacja, ale nie ma konkretnie napisanego czy chodzi o F3N'a czy o F7P Shock
Mi się zdaje że tu i tu powinno być tak samo, bo w końcu te dwa silniki są na wielopunkcie..
[img]http://www.fotoszok.pl/upload/ba2d72f8.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 01:00
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

jakie są dokładnie numery na tym tpsie?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 01:04
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
No widzisz....
Ja miałem -5,08V na max otwartej..... (tak miałem ustawione jeszcze przed rozkręcaniem całej przepustnicy)
Jak usiłowałem ustawić TPS to napięcie na zamkniętej przepustnicy latało od 0,01V do 0,02V i za cholery nie chciało się trzymać na jednym lub drugim. Dopiero jak przekręciłem delikatnie TPS'em i napięcie skoczyło na 4,99V to się unormowało.


Treść dodana dnia 01 marzec 2014 00:05:

@Kujtek
TPS to Bosch 0280120301

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 01:07
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Rolf internety sugerują mi że to zwykły "psztyczek" który daje dwa sygnały 0v/5v
znalazłem numer ze zdjęcia: 0280120301

ustaw tps tak by sygnał był przełączany z pina na pin po delikatnym uchyleniu przepustnicy

strzelam że mogło być coś takiego, że jak tps był źle ustawiony to sterownik myślał że przepustnica uchylona i zamykał silniczek krokowy a przez to silnik gasnął

Edytowane przez Kujtek dnia 01-03-2014 01:18
hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 01:39
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
Tak są dwa sygnały na "pstryczek" góra to 0V (masa), środek 5V (plus), a na dolnym pojawia się sygnał (plus) gdy przepustnicę się poruszy...
Dobra jedno już mam potwierdzenie Wink
A teraz drugie, szczelinę 0,25mm w przepustnicy ustawiać na pierwszym przelocie czy zostawić ją zamkniętą? Księga każe ustawić, ale z drugiej strony to reduktor biegu jałowego w tym przypadku robi za ten przelot, przynajmniej ja sobie tak to tłumaczę Pfft

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 01:43
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

"reduktor biegu jałowego" Rotfl

a jak miałeś przed rozbiórką? szczelina czy brak? pamiętasz?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 01:56
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
Jak zwał tak zwał... silnik krokowy też może być. Choć za nazwanie go silnikiem krokowym czytałem tu na forum że ludzie się delikatnie wpieniali Grin

Przepustnica była zamknięta, ponieważ linka od gazu była luźnawa....
Zresztą przede mną cholera wie kto, jak i gdzie swoje łapki w ten silnik wsadzał... ECU ja pierwszy rozkręcałem, tak więc wnioskuję że pierwszy ogień poszedł na układ zapłonowy, może i przepustnicę. Jak to nic nie dało to zostawili i samochód tak stał.


Treść dodana dnia 01 marzec 2014 00:57:

Ale ustawię wedle księgi i się zobaczy co z tego wyniknie Wink

Edytowane przez Rolf dnia 01-03-2014 01:57
http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 02:02
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

a jak się szczelinę ustawia? jakaś śrubka która odchyla przepustnicę?

ustaw żeby była szczelina, i by "tps" pokazywał jak trzeba, najwyżej przepustnicę przestawisz by zlikwidować szczelinę Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 10:34
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
Z tego co wyczytałem to należy szczelinę ustawiać linką od gazu, tylko że to trochę głupie rozwiązanie. Śrubka tak jak by jest ale w moim przypadku owa śrubka jest "zalaminowana" od nowości Grin.

Najwyżej pierw ustawię TPS, potem ustawię szczelinę po przez linkę (w razie czego będzie łatwiej ją zlikwidować) i zobaczę co z tego wyjdzie.

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 12:08
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

najpierw ustaw szczelinę Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
gp3090
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 15:10
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

tam nie ma tps,a - masz albo sygnał zamkniętej przepustnicy albo maksymalnie otwartej. Ustaw go tak żeby po lekkim wduszeniu gazu się rozłączał zestyk przepustnicy zamkniętej.

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
Rolf
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2014 23:24
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
Właśnie tak jutro zrobię Smile a jak to nic nie da to będę kombinował Wink

@gp3090
Jak by to nie nazwał, to i tak muszę to ustawić... ale no dobra, to skoro tak to muszę mieć jakieś ramki w których mam się zmieścić. Np. zamknięta przepustnica 0,03V nax otwarta przepustnica 4,95V...
Czy można walić na zamkniętej 0,00V a dalej hulaj dusza- piekła nie ma? Grin

Edytowane przez Rolf dnia 01-03-2014 23:30
http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 02-03-2014 17:28
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Rolf napisał(a):
Czy można walić na zamkniętej 0,00V a dalej hulaj dusza- piekła nie ma? Grin


dokładnie tak zrób, na zamkniętej ma być na jednym pinie 0v a przy bardzo delikatnym otworzeniu 5v

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 02-03-2014 18:45
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jak wskakuje 0,00 to pewnie zaczyna chodzić krokowiec Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
gp3090
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 02-03-2014 19:08
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

@maestro o to to tak Wink

ten silnik mimo dziwnego wyglądu jest na prawde prosty....
miałem okazje ten temat przerabiać

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
Rolf
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 02-03-2014 20:59
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

Dobra w Poniedziałek złożę wszystko do kupy i ustawię.


Treść dodana dnia 03 marzec 2014 19:52:

Ustawiłem przepustnicę pierwszego przelotu na 0,25mm tą śrubką zaznaczoną na czerwono.
[img]http://www.fotoszok.pl/upload/2ebcd5ab.jpg[/img] is not a valid Image.
Potencjometr na zamkniętej przepustnicy pokazuje 0,00/0,01V (nie wiem czy to mój miernik czasem nie przekłamuje) max otwarta 5,00/5,01V.
No teoretycznie jest dobrze.....
Jutro odpalę silnik i zobaczę czy wszystko jest jak należy Grin

Edytowane przez Rolf dnia 03-03-2014 20:52
http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 03-03-2014 21:09
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Rolf ty nie w woltach mierz, tylko sprawdzaj oporem bo powinno jedną stronę rozwierać a drugą zwierać do 5v. jak będzie jakiś opór tam gdzie ma być rozwarte to dopiero będzie się o co martwić

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: