Menu główne
Forum
Klubowicze
Rolf |
Dodany dnia 28-02-2014 11:17 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
Pany ja z pytaniem.....
Po rozłożeniu przepustnicy mam mały zgryz z jej złożeniem. 1. Szczelina na pierwszym przelocie, ma być ustawiona na 0,25mm czy nie 2. Mogę do ustawienia TPS'a wykorzystać parametry z F7P Szukałem do mojego silnika ale nic nie znalazłem http://www.renaul...owstart=20 I tu mi się co nie co nie zgadza... ja mam na TPS'ie 4,99V zamknięta przepustnica, -5,08V otwarta maxymalnie przepustnica. Aaa dodam że wcześniej przed rozłożeniem przepustnicy napięcie na wyjściu z TPS'u na ECU wynosiło 4,9V (zamknięta) silnik pracował ale obroty miał nie stabilne.. Edytowane przez Rolf dnia 28-02-2014 11:36 http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
renault19.pl | Dodany dnia 28-02-2014 11:17 |
maestro |
Dodany dnia 28-02-2014 13:06 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
nie mam pojecia. nikt nigdy tego tu nie robil jak jestem na forum. jest tam regulacja tpsu?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 01-03-2014 00:41 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
minus 5V takie coś mam odnośnie tps w multiwyczynie hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Rolf |
Dodany dnia 01-03-2014 00:52 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@maestro
Z tego co piszą w książce "H.R.Etzold sam naprawiam samochód Renault 19" to jest regulacja, ale nie ma konkretnie napisanego czy chodzi o F3N'a czy o F7P Mi się zdaje że tu i tu powinno być tak samo, bo w końcu te dwa silniki są na wielopunkcie.. [img]http://www.fotoszok.pl/upload/ba2d72f8.jpg[/img] is not a valid Image. http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-03-2014 01:00 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
jakie są dokładnie numery na tym tpsie?
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Rolf |
Dodany dnia 01-03-2014 01:04 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Kujtek
No widzisz.... Ja miałem -5,08V na max otwartej..... (tak miałem ustawione jeszcze przed rozkręcaniem całej przepustnicy) Jak usiłowałem ustawić TPS to napięcie na zamkniętej przepustnicy latało od 0,01V do 0,02V i za cholery nie chciało się trzymać na jednym lub drugim. Dopiero jak przekręciłem delikatnie TPS'em i napięcie skoczyło na 4,99V to się unormowało. Treść dodana dnia 01 marzec 2014 00:05: @Kujtek TPS to Bosch 0280120301 http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-03-2014 01:07 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Rolf internety sugerują mi że to zwykły "psztyczek" który daje dwa sygnały 0v/5v
znalazłem numer ze zdjęcia: 0280120301 ustaw tps tak by sygnał był przełączany z pina na pin po delikatnym uchyleniu przepustnicy strzelam że mogło być coś takiego, że jak tps był źle ustawiony to sterownik myślał że przepustnica uchylona i zamykał silniczek krokowy a przez to silnik gasnął Edytowane przez Kujtek dnia 01-03-2014 01:18 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Rolf |
Dodany dnia 01-03-2014 01:39 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Kujtek
Tak są dwa sygnały na "pstryczek" góra to 0V (masa), środek 5V (plus), a na dolnym pojawia się sygnał (plus) gdy przepustnicę się poruszy... Dobra jedno już mam potwierdzenie A teraz drugie, szczelinę 0,25mm w przepustnicy ustawiać na pierwszym przelocie czy zostawić ją zamkniętą Księga każe ustawić, ale z drugiej strony to reduktor biegu jałowego w tym przypadku robi za ten przelot, przynajmniej ja sobie tak to tłumaczę http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-03-2014 01:43 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
"reduktor biegu jałowego"
a jak miałeś przed rozbiórką? szczelina czy brak? pamiętasz? hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Rolf |
Dodany dnia 01-03-2014 01:56 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Kujtek
Jak zwał tak zwał... silnik krokowy też może być. Choć za nazwanie go silnikiem krokowym czytałem tu na forum że ludzie się delikatnie wpieniali Przepustnica była zamknięta, ponieważ linka od gazu była luźnawa.... Zresztą przede mną cholera wie kto, jak i gdzie swoje łapki w ten silnik wsadzał... ECU ja pierwszy rozkręcałem, tak więc wnioskuję że pierwszy ogień poszedł na układ zapłonowy, może i przepustnicę. Jak to nic nie dało to zostawili i samochód tak stał. Treść dodana dnia 01 marzec 2014 00:57: Ale ustawię wedle księgi i się zobaczy co z tego wyniknie Edytowane przez Rolf dnia 01-03-2014 01:57 http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-03-2014 02:02 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
a jak się szczelinę ustawia? jakaś śrubka która odchyla przepustnicę?
ustaw żeby była szczelina, i by "tps" pokazywał jak trzeba, najwyżej przepustnicę przestawisz by zlikwidować szczelinę hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Rolf |
Dodany dnia 01-03-2014 10:34 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Kujtek
Z tego co wyczytałem to należy szczelinę ustawiać linką od gazu, tylko że to trochę głupie rozwiązanie. Śrubka tak jak by jest ale w moim przypadku owa śrubka jest "zalaminowana" od nowości . Najwyżej pierw ustawię TPS, potem ustawię szczelinę po przez linkę (w razie czego będzie łatwiej ją zlikwidować) i zobaczę co z tego wyjdzie. http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-03-2014 12:08 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
najpierw ustaw szczelinę
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
gp3090 |
Dodany dnia 01-03-2014 15:10 |
Postów: 776 Data rejestracji: 14.05.2010 21:26 Skąd: wielkopolskie Gniezno |
tam nie ma tps,a - masz albo sygnał zamkniętej przepustnicy albo maksymalnie otwartej. Ustaw go tak żeby po lekkim wduszeniu gazu się rozłączał zestyk przepustnicy zamkniętej. Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
|
Rolf |
Dodany dnia 01-03-2014 23:24 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Kujtek
Właśnie tak jutro zrobię a jak to nic nie da to będę kombinował @gp3090 Jak by to nie nazwał, to i tak muszę to ustawić... ale no dobra, to skoro tak to muszę mieć jakieś ramki w których mam się zmieścić. Np. zamknięta przepustnica 0,03V nax otwarta przepustnica 4,95V... Czy można walić na zamkniętej 0,00V a dalej hulaj dusza- piekła nie ma Edytowane przez Rolf dnia 01-03-2014 23:30 http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Kujtek |
Dodany dnia 02-03-2014 17:28 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
dokładnie tak zrób, na zamkniętej ma być na jednym pinie 0v a przy bardzo delikatnym otworzeniu 5v hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 02-03-2014 18:45 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jak wskakuje 0,00 to pewnie zaczyna chodzić krokowiec
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
gp3090 |
Dodany dnia 02-03-2014 19:08 |
Postów: 776 Data rejestracji: 14.05.2010 21:26 Skąd: wielkopolskie Gniezno |
@maestro o to to tak ten silnik mimo dziwnego wyglądu jest na prawde prosty.... miałem okazje ten temat przerabiać Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
|
Rolf |
Dodany dnia 02-03-2014 20:59 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
Dobra w Poniedziałek złożę wszystko do kupy i ustawię.
Treść dodana dnia 03 marzec 2014 19:52: Ustawiłem przepustnicę pierwszego przelotu na 0,25mm tą śrubką zaznaczoną na czerwono. [img]http://www.fotoszok.pl/upload/2ebcd5ab.jpg[/img] is not a valid Image. Potencjometr na zamkniętej przepustnicy pokazuje 0,00/0,01V (nie wiem czy to mój miernik czasem nie przekłamuje) max otwarta 5,00/5,01V. No teoretycznie jest dobrze..... Jutro odpalę silnik i zobaczę czy wszystko jest jak należy Edytowane przez Rolf dnia 03-03-2014 20:52 http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Kujtek |
Dodany dnia 03-03-2014 21:09 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Rolf ty nie w woltach mierz, tylko sprawdzaj oporem bo powinno jedną stronę rozwierać a drugą zwierać do 5v. jak będzie jakiś opór tam gdzie ma być rozwarte to dopiero będzie się o co martwić
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |