20 Kwietnia 2024 10:38:17
Zdjęcia użytkowników
kurczak Sylas
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Regeneracja rozrusznika z F7P 
TermiFNFAL
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2014 03:09
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Zakładając, że mamy takie same silniki, to pewnie i rozruchy takie same.

Co do wyjęcia rozrusznika - przyznam, że w clio jest masakra. Rozrusznik wyjąłem, ale przy okazji sobie wymienię sprzęgło, jako że wszystko już prawie na wierzchu ; ) powaga

Oprócz tego, że sam rozrusznik trzyma się na trzech śrubach 16stkach, czyli nietypowych, to jakby było mało, jest mocowany do bloku pod kolektorem wydechowym na jakiejśtam konstrukcji.
Trza wyjąć kolektor wydechowy. Żeby mieć dostęp, trzeba zdjąć koło prawe i nadkole plastikowe.
Ja męczyłem się z wyjęciem kolektora, bo najpierw odkręciłem śrubę od mocowania kolektora do bloku, zamiast od tej samej blachy, lecz przy kolektorze - ale pewnie i tak bym jej nie wykręcił, bo na wyjętym kolektorze i z ramieniem miałem problem. Ostatecznie zluzowałem poduchę silnika prawą, podniosłem motor i wymanewrowałęm kolektor.

Dołem - nie bardzo, wszystkie śruby są od góry. Plus te od tego stelaża też od góry, od dołu niedostępne. Ogólnie to we wszystkim przeszkadza wydech lub półoś. Może u was jest więcej miejsca.

Rozruch wyjęty, przejdźmy do przyjemności (przynajmniej dla mnie Smile ) czyli rozebrania rozrusznika:

Wyjęty rozrusznik:
i.imgur.com/Wlmj1ld.jpg

robimy znaki na obudowie, aby było wiadomo jak złożyć (tu akurat da się złożyć raczej tylko w jedną stronę, ale przy innych rozrusznikach tak warto robić)
i.imgur.com/fWE16k8.jpg

na automacie też
i.imgur.com/dTKEz6v.jpg

wykręcamy małą pokrywkę i śruby od obudowy
i.imgur.com/s5SktfQ.jpg

Po jej zdjęciu mamy szczotkotrzymacz, sprężyny w pokrywie
i.imgur.com/kxlD52k.jpg

komutator
i.imgur.com/L96lw7h.jpg

odłączona część to automat (inaczej elektromagnes)
i.imgur.com/4WE3kbF.jpg

wirnik z ciężarkiem automatu
i.imgur.com/qNICaYh.jpg

główne części - wirnik z bendiksem (w nowszych rozrusznikach, między wirnikiem a bendiksem jest przekładnia planetarna) oraz ciężarek elektromagnesu z dźwignią
i.imgur.com/DOpIV1N.jpg

rozebrany rozrusznik, mniej więcej w takim rozmieszczeniu części, jak powinien być złożony:
i.imgur.com/LtXg5yi.jpg

Pełna regeneracja to:
- wymiana tulejek
- wymiana elektromagnesu
- wymiana bendiksu lub zanurzenie w ropie, zależy co się dzieje i co jest zużyte
- obudowa - czyszczenie
- komutator - szlif drobnym papierem ściernym
- szczotki - raczej żyją długo, przynajmniej w tym przypadku Wink także w tym przypadku można dostać osobne szczotki, w innych - cały nowy szczotkotrzymacz z nowymi szczotkami, raczej do lutowania się nie nadającymi

Chyba tyle ; )

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 19-03-2014 03:09
Awatar
Bot
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2014 10:52
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Jest w faq wyjęcie rozrusznika w 16v. W 19nastce też nie ma wiele miejsca , ale kolektora nie trzeba wyjmować Smile Koła skręcasz do oporu w lewo , wtedy drążek kierowniczy prawego koła idzie w dół i tam jest miejsce do wyjęcia rozrusznika. Pierszy raz jak wyjmowałem to zajęło mi to pare godzin. Potem nie zakładałem tego mocowania do kolektora , nie ma różnicy a tylko więcej kombinowania przy rozruszniku. : )

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
michor
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2014 12:08
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Ja nie wiem....

Ja w 16v rozrusznik wyciągałem górą, bez odkręcania czegokolwiek innego niż kable i 3 śruby 16.

Ogólnie jeżeli jest wszystko "ori" to się trzba pozbyć blaszanej osłony wcześniej.

I rozrusznik mi wychodził górą, nad skrzynią.
Nigdy ani razu, w żadnym przypadku nie używałem kanału, skręcałem kół czy ich zdejmowałem.

15 min pod blokiemSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Bot
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2014 12:11
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

@michor No też w sumie ostatnio wyjmowałem go górą , tylko trzeba trochę powyginać tą blachę na grodzi od kolektora.
a oryginalnie jest takie mocowanie z drugiej strony rozrusznika , widocznie go nie miałeś Smile

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
TermiFNFAL
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2014 13:01
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

nie zauważyłem tego Faq'a ale drugi nie zaszkodzi ;D
wyjęcie tego rozrusznika żeby nie skłamać zajęło mi 6 godzin Grin (w tym podjechanie do sklepu po kupno kilku kluczy).
W clio niestety nie ma opcji wyciągnięcia go od strony kół czy nawet z dołu.
Z tą blachą to się zastanowię czy dawać ją z powrotem, ale skoro tam jest to chyba w jakimś konkretnym celu i może lepiej żeby tam była ; )

A właśnie, czym najlepiej pomalować kolektor wydechowy, bo u mnie taki brzydki rdzawy kolor ; )

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
michor
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2014 15:02
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@Bot miałem.
Odkręciłem raz, wkładając łapę z kluczem pod kolektor (trochę się podrapałem - ale poszło).

Nigdy więcej tego nie założyłem.
Rozrusznik się trzymał na 3 śrubach w skrzyni - jak w każdymi innym silniku.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Petlik16v
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2014 19:49
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 29.08.2012 21:24
Skąd: małopolskie
Kraków

[quote]TermiFNFAL napisał(a):

nie zauważyłem tego Faq'a ale drugi nie zaszkodzi ;D
wyjęcie tego rozrusznika żeby nie skłamać zajęło mi 6 godzin Grin (w tym podjechanie do sklepu po kupno kilku kluczy).
W clio niestety nie ma opcji wyciągnięcia go od strony kół czy nawet z dołu.
Z tą blachą to się zastanowię czy dawać ją z powrotem, ale skoro tam jest to chyba w jakimś konkretnym celu i może lepiej żeby tam była ; )

Wyjmowałem rozrusznik w clio bez demontowania niczego poza śrubami go utrzymującymi, mocowaniem i osłoną termiczną (bardzo ważna, bez niej w upalne dni na ciepłym silniku puchły mi tulejki i rozrusznik kręcił tak:
http://www.youtub...LGA-2q6aM) ale fakt faktem łapy pocięte i parę godzin walki byłoSmile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 90000km
 
TermiFNFAL
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2014 23:57
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Petlik16v, to jest chyba norma, że na gorącym silniku clio 16V tak odpala Grin podobno owijanie bandażem pomaga. Osłonę termiczną oczywiście mam i jej wykręcenie to drobiazg.

Co do samego rozrusznika - orientujecie się może, z jakiej meganki pasuje rozrusznik do F7P? Niestety u mnie (po dokładniejszych oględzinach) okazało się, że wirnik się kończy (a raczej jego komutator) a ten rozruch z meganki nawet sprawuje się lepiej.

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Bot
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2014 12:01
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

@TermiFNFAL U mnie wymiana tulejek też długo nie pomogła. Kupiłem drugi i starczył na jakiś hmm ponad rok. Teraz mam ten co z silnikiem wziąłem i na razie wszystko dobrze od ponad roku.
Wsuwka mi się tylko odlutowała i robiłem dziś . Równo godzine zajęło mi wyjęcie , przylutowanie i włożenie rozrusznika.

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
TermiFNFAL
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2014 15:40
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

kupiłem drugi używany rozrusznik z megane 2,0 16V F7R, wszystko sprawdziłem, jest idealnie, szczotek jeszcze dużo, komutator zdrowy, tylko tuleje możnaby wymienić ; ) dałem całe 60 zł

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
michor
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2014 16:04
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Nie wiem...

U mnie planetarny z innych F'ek (mniejszy), bez osłony, bez wlotu na masce, w upały nigdy ale to nigdy ani razu nie zaprotestował czy się zawahał.


Za to 16v duży? - wytrzymał 2 dni.
1) za odgłos odpalania
2) za to że się przycinał na ciepło.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Lesiu11
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2014 16:13
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@michor dałem 30zł na pobliskim szrocie za planetarny Smile działa bez zarzutu Grin

ale fakt, odgłos kręcenia a'la fiat 126 jest najfajnieszy Smile

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2014 16:46
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ły-ły-łyły-łyły-łyłyłyłyłyły-wruuum

YouTube Video


fajny dźwięk, mi się podoba

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2014 20:33
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

moja jedyna chyba tak nie robiła z tych które znam Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Bot
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2014 22:56
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Ja 3 silniki mialem i kazdy tak robił Grin

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
TermiFNFAL
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2014 01:00
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

oryginał f7p kręci jak maluch, to fakt ; ) ciekaw jestem tego megankowego. Ale tego się dowiem pewnie za co najmniej dwa dni, bo wymieniam sprzęgło i jestem jeszcze przed zrzuceniem sanek ale półosie wyjęte.

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Bot
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2014 08:43
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

@TermiFNFAL wrzuć potem jakiś audio/video : )

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
TermiFNFAL
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2014 10:28
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

jak kręci rozrusznik z megany? ; )

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2014 21:47
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

długo jeździłem z rozrusznikiem zwykłym od 8V z 19stki. co kto woli i ma pod reka.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Lesiu11
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2014 21:49
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

a pewnie, zawsze to lepiej niż pchać lub kręcić korbą Smile

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: