Menu główne
Forum
Klubowicze
TermiFNFAL |
Dodany dnia 19-03-2014 03:09 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Zakładając, że mamy takie same silniki, to pewnie i rozruchy takie same. Co do wyjęcia rozrusznika - przyznam, że w clio jest masakra. Rozrusznik wyjąłem, ale przy okazji sobie wymienię sprzęgło, jako że wszystko już prawie na wierzchu ; ) powaga Oprócz tego, że sam rozrusznik trzyma się na trzech śrubach 16stkach, czyli nietypowych, to jakby było mało, jest mocowany do bloku pod kolektorem wydechowym na jakiejśtam konstrukcji. Trza wyjąć kolektor wydechowy. Żeby mieć dostęp, trzeba zdjąć koło prawe i nadkole plastikowe. Ja męczyłem się z wyjęciem kolektora, bo najpierw odkręciłem śrubę od mocowania kolektora do bloku, zamiast od tej samej blachy, lecz przy kolektorze - ale pewnie i tak bym jej nie wykręcił, bo na wyjętym kolektorze i z ramieniem miałem problem. Ostatecznie zluzowałem poduchę silnika prawą, podniosłem motor i wymanewrowałęm kolektor. Dołem - nie bardzo, wszystkie śruby są od góry. Plus te od tego stelaża też od góry, od dołu niedostępne. Ogólnie to we wszystkim przeszkadza wydech lub półoś. Może u was jest więcej miejsca. Rozruch wyjęty, przejdźmy do przyjemności (przynajmniej dla mnie ) czyli rozebrania rozrusznika: Wyjęty rozrusznik: robimy znaki na obudowie, aby było wiadomo jak złożyć (tu akurat da się złożyć raczej tylko w jedną stronę, ale przy innych rozrusznikach tak warto robić) na automacie też wykręcamy małą pokrywkę i śruby od obudowy Po jej zdjęciu mamy szczotkotrzymacz, sprężyny w pokrywie komutator odłączona część to automat (inaczej elektromagnes) wirnik z ciężarkiem automatu główne części - wirnik z bendiksem (w nowszych rozrusznikach, między wirnikiem a bendiksem jest przekładnia planetarna) oraz ciężarek elektromagnesu z dźwignią rozebrany rozrusznik, mniej więcej w takim rozmieszczeniu części, jak powinien być złożony: Pełna regeneracja to: - wymiana tulejek - wymiana elektromagnesu - wymiana bendiksu lub zanurzenie w ropie, zależy co się dzieje i co jest zużyte - obudowa - czyszczenie - komutator - szlif drobnym papierem ściernym - szczotki - raczej żyją długo, przynajmniej w tym przypadku także w tym przypadku można dostać osobne szczotki, w innych - cały nowy szczotkotrzymacz z nowymi szczotkami, raczej do lutowania się nie nadającymi Chyba tyle ; ) Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-03-2014 03:09 |
Bot |
Dodany dnia 19-03-2014 10:52 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
Jest w faq wyjęcie rozrusznika w 16v. W 19nastce też nie ma wiele miejsca , ale kolektora nie trzeba wyjmować Koła skręcasz do oporu w lewo , wtedy drążek kierowniczy prawego koła idzie w dół i tam jest miejsce do wyjęcia rozrusznika. Pierszy raz jak wyjmowałem to zajęło mi to pare godzin. Potem nie zakładałem tego mocowania do kolektora , nie ma różnicy a tylko więcej kombinowania przy rozruszniku. : )
http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
michor |
Dodany dnia 19-03-2014 12:08 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Ja nie wiem....
Ja w 16v rozrusznik wyciągałem górą, bez odkręcania czegokolwiek innego niż kable i 3 śruby 16. Ogólnie jeżeli jest wszystko "ori" to się trzba pozbyć blaszanej osłony wcześniej. I rozrusznik mi wychodził górą, nad skrzynią. Nigdy ani razu, w żadnym przypadku nie używałem kanału, skręcałem kół czy ich zdejmowałem. 15 min pod blokiem [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Bot |
Dodany dnia 19-03-2014 12:11 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
@michor No też w sumie ostatnio wyjmowałem go górą , tylko trzeba trochę powyginać tą blachę na grodzi od kolektora.
a oryginalnie jest takie mocowanie z drugiej strony rozrusznika , widocznie go nie miałeś http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 19-03-2014 13:01 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
nie zauważyłem tego Faq'a ale drugi nie zaszkodzi ;D wyjęcie tego rozrusznika żeby nie skłamać zajęło mi 6 godzin (w tym podjechanie do sklepu po kupno kilku kluczy). W clio niestety nie ma opcji wyciągnięcia go od strony kół czy nawet z dołu. Z tą blachą to się zastanowię czy dawać ją z powrotem, ale skoro tam jest to chyba w jakimś konkretnym celu i może lepiej żeby tam była ; ) A właśnie, czym najlepiej pomalować kolektor wydechowy, bo u mnie taki brzydki rdzawy kolor ; ) Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
michor |
Dodany dnia 19-03-2014 15:02 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@Bot miałem.
Odkręciłem raz, wkładając łapę z kluczem pod kolektor (trochę się podrapałem - ale poszło). Nigdy więcej tego nie założyłem. Rozrusznik się trzymał na 3 śrubach w skrzyni - jak w każdymi innym silniku. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Petlik16v |
Dodany dnia 19-03-2014 19:49 |
Postów: 48 Data rejestracji: 29.08.2012 21:24 Skąd: małopolskie Kraków |
[quote]TermiFNFAL napisał(a): nie zauważyłem tego Faq'a ale drugi nie zaszkodzi ;D wyjęcie tego rozrusznika żeby nie skłamać zajęło mi 6 godzin (w tym podjechanie do sklepu po kupno kilku kluczy). W clio niestety nie ma opcji wyciągnięcia go od strony kół czy nawet z dołu. Z tą blachą to się zastanowię czy dawać ją z powrotem, ale skoro tam jest to chyba w jakimś konkretnym celu i może lepiej żeby tam była ; ) Wyjmowałem rozrusznik w clio bez demontowania niczego poza śrubami go utrzymującymi, mocowaniem i osłoną termiczną (bardzo ważna, bez niej w upalne dni na ciepłym silniku puchły mi tulejki i rozrusznik kręcił tak: http://www.youtub...LGA-2q6aM) ale fakt faktem łapy pocięte i parę godzin walki było Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 90000km
|
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 19-03-2014 23:57 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Petlik16v, to jest chyba norma, że na gorącym silniku clio 16V tak odpala podobno owijanie bandażem pomaga. Osłonę termiczną oczywiście mam i jej wykręcenie to drobiazg. Co do samego rozrusznika - orientujecie się może, z jakiej meganki pasuje rozrusznik do F7P? Niestety u mnie (po dokładniejszych oględzinach) okazało się, że wirnik się kończy (a raczej jego komutator) a ten rozruch z meganki nawet sprawuje się lepiej. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Bot |
Dodany dnia 20-03-2014 12:01 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
@TermiFNFAL U mnie wymiana tulejek też długo nie pomogła. Kupiłem drugi i starczył na jakiś hmm ponad rok. Teraz mam ten co z silnikiem wziąłem i na razie wszystko dobrze od ponad roku.
Wsuwka mi się tylko odlutowała i robiłem dziś . Równo godzine zajęło mi wyjęcie , przylutowanie i włożenie rozrusznika. http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 20-03-2014 15:40 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
kupiłem drugi używany rozrusznik z megane 2,0 16V F7R, wszystko sprawdziłem, jest idealnie, szczotek jeszcze dużo, komutator zdrowy, tylko tuleje możnaby wymienić ; ) dałem całe 60 zł Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
michor |
Dodany dnia 20-03-2014 16:04 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Nie wiem...
U mnie planetarny z innych F'ek (mniejszy), bez osłony, bez wlotu na masce, w upały nigdy ale to nigdy ani razu nie zaprotestował czy się zawahał. Za to 16v duży? - wytrzymał 2 dni. 1) za odgłos odpalania 2) za to że się przycinał na ciepło. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 20-03-2014 16:13 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@michor dałem 30zł na pobliskim szrocie za planetarny działa bez zarzutu ale fakt, odgłos kręcenia a'la fiat 126 jest najfajnieszy Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-03-2014 16:46 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ły-ły-łyły-łyły-łyłyłyłyłyły-wruuum
YouTube Video fajny dźwięk, mi się podoba hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 20-03-2014 20:33 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
moja jedyna chyba tak nie robiła z tych które znam
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Bot |
Dodany dnia 20-03-2014 22:56 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
Ja 3 silniki mialem i kazdy tak robił
http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 21-03-2014 01:00 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
oryginał f7p kręci jak maluch, to fakt ; ) ciekaw jestem tego megankowego. Ale tego się dowiem pewnie za co najmniej dwa dni, bo wymieniam sprzęgło i jestem jeszcze przed zrzuceniem sanek ale półosie wyjęte. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Bot |
Dodany dnia 21-03-2014 08:43 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
@TermiFNFAL wrzuć potem jakiś audio/video : )
http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 21-03-2014 10:28 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
jak kręci rozrusznik z megany? ; ) Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 21-03-2014 21:47 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
długo jeździłem z rozrusznikiem zwykłym od 8V z 19stki. co kto woli i ma pod reka.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Lesiu11 |
Dodany dnia 21-03-2014 21:49 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
a pewnie, zawsze to lepiej niż pchać lub kręcić korbą Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |