Menu główne
Forum
Klubowicze
TermiFNFAL |
Dodany dnia 26-03-2014 21:13 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Dziś przy łataniu wiązki silnikowej naszła mnie pewna myśl, która właściwie przy nowych autach jest już standardem, czyli bezpiecznik na klemę plusową. Zabezpiecza elektrykę auta na poziomie, w którym nasze nie są zabezpieczone. Myślałem żeby przeszczepić sobie coś takiego od megany 2. Np. tu jest coś podobnego tylko droższe: http://salko.pl/k...ikiem.html Bawił się ktoś u siebie w montaż czegoś takiego? W tym co jest w linku, w środku jest bezpiecznik 80A i dwa mniejsze po 30A, tylko my mamy trochę inne klemy a 80A to chyba będzie za mało, więc możnaby wywalić ten 80A i wstawić większy np 140A - ten 80A chyba zarezerwowany na sam rozrusznik. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 26-03-2014 21:13 |
maestro |
Dodany dnia 26-03-2014 21:23 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Nie widziałem nigdy tyż mega bezpieczników większych niż 90A. Ogólnie jak chcesz se namodzić to ogień
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
se7en3 |
Dodany dnia 26-03-2014 21:24 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
w kazdym samochdzie jest to montowane teraz dlatego ze jest w uj elektroniki u nas jest to zbedne bo jej nie ma prawie wgl, takie jest moje zdanie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 26-03-2014 21:31 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
No niby tak, ale takie kable idące np do rozrusznika czy alternatora prosto z aku są grube i niczym niezabezpieczone, jak taki się zetknie z masą to wszystko pójdzie z dymem. Tyle że jak widziałem te bezpieczniki to są na 32V, chyba że to są jakieś inne Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
astra945 |
Dodany dnia 27-03-2014 00:03 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
Jeżeli masz fabryczną wiązkę i nie jest to zabezpieczone jak wyszło z fabryki to czy to jest potrzebne ? trochę sztuka dla sztuki bo ile jest przypadków w którym miała miejsce taka sytuacja o której mówisz ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 27-03-2014 00:08 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL jak chcesz się w takie systemy bezpieczeństwa bawić to pomyśl nad klemą pirotechniczną z bmw
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 27-03-2014 07:03 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
lepiej zapobiegać niż leczyć ; ) Taka klema jest droga, mi chodzi o najzwyklejszy bezpiecznik ; ) Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Robsajson |
Dodany dnia 27-03-2014 10:27 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Bezpiecznik zabezpieczający rozrusznik bedzie się notorycznie przepalał ale można dołożyć zabezpieczenie ładowania akumulatora. Wystarczy wtedy 60-80A. Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 27-03-2014 10:59 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Właśnie zobaczę jak to będzie z tym rozrusznikiem, z rozdzieleniem ładowania może być problem bo ładowanie z rozrusznikiem jest na jednym kablu (w zasadzie jednej klemie), dopiero druga klema jest od innych rzeczy. No nic, będą na pewno jakieś próby. A bajer zakupiony za 45 zł razem z wysyłką także nie ma tragedii Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Reniablue |
Dodany dnia 27-03-2014 12:22 |
Postów: 20 Data rejestracji: 10.03.2014 11:39 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
No nie ma tragedii,z tym że kij ma dwa końce. Z jednej strony super, jeśli przy zwarciu w tej sekcji będzie bezpiecznik, to jest szansa, że się nie spali. Z 2 str. tego typu rzeczy mogą zaśniedzieć słabiej przepuszczać prąd z czasem, trzeba wziąć to pod uwagę i okresowo czyścić, by się nie zdziwić, że niby wszystko ok, a "prund" wiadrami zabrali |
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 28-03-2014 03:39 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Reniablue napisał(a): Z 2 str. tego typu rzeczy mogą zaśniedzieć słabiej przepuszczać prąd z czasem, trzeba wziąć to pod uwagę i okresowo czyścić, by się nie zdziwić, że niby wszystko ok, a "prund" wiadrami zabrali U mnie z tym akurat problemu nie będzie ; ) Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 28-03-2014 08:58 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Nie lepszym wyjściem było by założyć wyłącznik główny prądu na masową klemę, który ci przy zwarciu wyskoczy? Dziadek ma taki w Cleonie i czasem gdy coś jeszcze jest włączone to rozrusznik potrafi go wywalić...
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 28-03-2014 13:50 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
pomysł też niezły, powiedz coś więcej ; ) Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |