Menu główne
Forum
Klubowicze
sebastianwaski |
Dodany dnia 03-04-2014 18:35 |
Postów: 61 Data rejestracji: 12.02.2011 16:55 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
witam dzis jadac do pracy, stojac w korku zauwazylem, pewna dziwna, rzecz. mianowiecie światłą mijania "falują" przygasaja i rozswietlaja sie i tak w kolko. w srodku oswietlenie rowniez tak przygasa. efekt przygasania nie jest moze az tak duży, ale mimo wszystko zauwazalny? i tu moje pytanie, jak moze byc przyczyna? 1, alternator? 2, regulator napięcia? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 03-04-2014 18:35 |
Kristo |
Dodany dnia 03-04-2014 20:22 |
Postów: 228 Data rejestracji: 26.12.2012 22:39 Skąd: małopolskie Kraków |
regulator napięcia w alternatorze, przyłóż miernik do aku i bedziesz wszystko wiedział, no chyba ze Ci obroty faluja
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" Colin McRae
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
|
sebastianwaski |
Dodany dnia 03-04-2014 20:32 |
Postów: 61 Data rejestracji: 12.02.2011 16:55 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
z obrotami nie jest łatwo, są za wysokie :/ powoli staram sie z nimi uporac. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 04-04-2014 00:10 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Na bank regulator napięcia. Zajmij się tym szybko bo może Ci dać 16 Volt na instalację i popalić centralki. Jeśli masz jakiś oryginalny regulator to wymieniaj same szczotki, nie wstawiaj chińczyka. Jak Ci elektryk powie że nie da się wymienić samych szczotek to jedź do innego. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
sebastianwaski |
Dodany dnia 04-04-2014 07:01 |
Postów: 61 Data rejestracji: 12.02.2011 16:55 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
TermiFNFAL napisał(a): Na bank regulator napięcia. Zajmij się tym szybko bo może Ci dać 16 Volt na instalację i popalić centralki. Jeśli masz jakiś oryginalny regulator to wymieniaj same szczotki, nie wstawiaj chińczyka. Jak Ci elektryk powie że nie da się wymienić samych szczotek to jedź do innego. co do orygnalnego regulatora, to nie jestem pewien czy takowy posiadam, dzis zagladne do niego. dzieki za pomoc. napisze jak wymienie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
|
mn |
Dodany dnia 04-04-2014 09:33 |
Postów: 201 Data rejestracji: 30.12.2009 14:19 Skąd: świętokrzyskie Starachowice |
ja wymieniłem regulator i nie pomogło. jasność nadal zależy od obrotów.
podejrzewam jeszcze diody na alternatorze. ale nie chce mi się tego rozbierać i sprawdzać (tzn. dać do sprawdzenia, bo elektryki nie kumam nic a nic) po rozwodzie z imię RENATA nazwisko BACCARA
Moje auto: Nissan Qashqai, diesel, 120000km
|
|
|
sebastianwaski |
Dodany dnia 04-04-2014 09:58 |
Postów: 61 Data rejestracji: 12.02.2011 16:55 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
mn napisał(a): ja wymieniłem regulator i nie pomogło. jasność nadal zależy od obrotów. podejrzewam jeszcze diody na alternatorze. ale nie chce mi się tego rozbierać i sprawdzać (tzn. dać do sprawdzenia, bo elektryki nie kumam nic a nic) niby tak, ale u mnie obroty, nie falują, jedynie są wyższe niż powinny być. utrzymują jedną wartość. przygasające światła, zauważyłem niedawno, a obroty mam za wysokie od dawna. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 04-04-2014 10:32 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Jeśli nie regulator to może pierścienie już się kończą. Jakby padły diody to ładowania by wcale nie było... Żeby wyjąć regulator napięcia to alternatora nawet nie trzeba rozbierać specjalnie, nawet można go wymienić bez zdejmowania z auta, przynajmniej w naszych oryginalnych Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 04-04-2014 11:19 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL a kolega wyżej ma cleona to całkiem prosto, wchodzisz do komory silnika, zamykasz klapę, przeciągasz się żeby było wygodnie i dopiero rwiesz regulator
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
sebastianwaski |
Dodany dnia 04-04-2014 16:56 |
Postów: 61 Data rejestracji: 12.02.2011 16:55 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
właśnie wymieniłem regulator, nie jest moze orginalny, ale poki co wydaje mi sie ze pomogło, pewnośc bede mial przy jezdzie wieczorem. koszt regulatora to 39 zł, nawet niedużo stary pozostawiłem w razie przysłowiowego " W" Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 04-04-2014 17:13 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@sebastianwaski paragonu nie zgub heh, i sprawdzaj co jakiś czas napięcie ładowania bo te regulatory teraz to chińszczyzna straszna
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
sebastianwaski |
Dodany dnia 04-04-2014 17:37 |
Postów: 61 Data rejestracji: 12.02.2011 16:55 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
Kujtek napisał(a): @sebastianwaski paragonu nie zgub heh, i sprawdzaj co jakiś czas napięcie ładowania bo te regulatory teraz to chińszczyzna straszna paragonu nie wyrzyca sie przy zakupie cześci samochodowych a poza tym zawsze mozna dokupic szczotki i zregenerowac stary, regulator. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 05-04-2014 03:03 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
39 zł za nowy regulator - to chińczyk. Oryginalne regulatory to 150 zł w górę niestety. Tyle że możesz mieć dobrze, a możesz mieć źle po zamontowaniu ; ) Śledź ładowanie po prostu Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
sebastianwaski |
Dodany dnia 05-04-2014 07:54 |
Postów: 61 Data rejestracji: 12.02.2011 16:55 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
z tym ładowaniem, to bede sprawdzał, przed wymianą oscylowało w granicy 13,4 do 14 v. wiem ze powinno być w przedziale 13,8 do 14,6v. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 05-04-2014 14:17 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
A teraz jak masz? Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |