09 Maja 2024 00:25:37
Zdjęcia użytkowników
SILVER rafal22pt
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
falujące światła mijania 
sebastianwaski
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 03-04-2014 18:35
Awatar


Postów: 61

Data rejestracji: 12.02.2011 16:55
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

witam dzis jadac do pracy, stojac w korku zauwazylem, pewna dziwna, rzecz. mianowiecie światłą mijania "falują" przygasaja i rozswietlaja sie i tak w kolko. w srodku oswietlenie rowniez tak przygasa. efekt przygasania nie jest moze az tak duży, ale mimo wszystko zauwazalny? i tu moje pytanie, jak moze byc przyczyna?
1, alternator?
2, regulator napięcia?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-04-2014 18:35
Awatar
Kristo
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 03-04-2014 20:22
Awatar


Postów: 228

Data rejestracji: 26.12.2012 22:39
Skąd: małopolskie
Kraków

regulator napięcia w alternatorze, przyłóż miernik do aku i bedziesz wszystko wiedział, no chyba ze Ci obroty faluja

"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" Colin McRae

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
 
sebastianwaski
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-04-2014 20:32
Awatar


Postów: 61

Data rejestracji: 12.02.2011 16:55
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

z obrotami nie jest łatwo, są za wysokie :/ powoli staram sie z nimi uporac.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
 
TermiFNFAL
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2014 00:10
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Na bank regulator napięcia. Zajmij się tym szybko bo może Ci dać 16 Volt na instalację i popalić centralki.

Jeśli masz jakiś oryginalny regulator to wymieniaj same szczotki, nie wstawiaj chińczyka. Jak Ci elektryk powie że nie da się wymienić samych szczotek to jedź do innego.

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
sebastianwaski
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2014 07:01
Awatar


Postów: 61

Data rejestracji: 12.02.2011 16:55
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

TermiFNFAL napisał(a):

Na bank regulator napięcia. Zajmij się tym szybko bo może Ci dać 16 Volt na instalację i popalić centralki.

Jeśli masz jakiś oryginalny regulator to wymieniaj same szczotki, nie wstawiaj chińczyka. Jak Ci elektryk powie że nie da się wymienić samych szczotek to jedź do innego.




co do orygnalnego regulatora, to nie jestem pewien czy takowy posiadam, dzis zagladne do niego. dzieki za pomoc.
napisze jak wymienie

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
 
mn
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2014 09:33
Awatar


Postów: 201

Data rejestracji: 30.12.2009 14:19
Skąd: świętokrzyskie
Starachowice

ja wymieniłem regulator i nie pomogło. jasność nadal zależy od obrotów.
podejrzewam jeszcze diody na alternatorze.
ale nie chce mi się tego rozbierać i sprawdzać (tzn. dać do sprawdzenia, bo elektryki nie kumam nic a nic)


Moje auto: Nissan Qashqai, diesel, 120000km
 
sebastianwaski
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2014 09:58
Awatar


Postów: 61

Data rejestracji: 12.02.2011 16:55
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

mn napisał(a):

ja wymieniłem regulator i nie pomogło. jasność nadal zależy od obrotów.
podejrzewam jeszcze diody na alternatorze.
ale nie chce mi się tego rozbierać i sprawdzać (tzn. dać do sprawdzenia, bo elektryki nie kumam nic a nic)


niby tak, ale u mnie obroty, nie falują, jedynie są wyższe niż powinny być. utrzymują jedną wartość.
przygasające światła, zauważyłem niedawno, a obroty mam za wysokie od dawna.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
 
TermiFNFAL
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2014 10:32
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Jeśli nie regulator to może pierścienie już się kończą. Jakby padły diody to ładowania by wcale nie było...
Żeby wyjąć regulator napięcia to alternatora nawet nie trzeba rozbierać specjalnie, nawet można go wymienić bez zdejmowania z auta, przynajmniej w naszych oryginalnych

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Kujtek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2014 11:19
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@TermiFNFAL a kolega wyżej ma cleona to całkiem prosto, wchodzisz do komory silnika, zamykasz klapę, przeciągasz się żeby było wygodnie i dopiero rwiesz regulator Grin

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
sebastianwaski
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2014 16:56
Awatar


Postów: 61

Data rejestracji: 12.02.2011 16:55
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

właśnie wymieniłem regulator, nie jest moze orginalny, ale poki co wydaje mi sie ze pomogło, pewnośc bede mial przy jezdzie wieczorem. koszt regulatora to 39 zł, nawet niedużo Smile stary pozostawiłem w razie przysłowiowego " W"

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
 
Kujtek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2014 17:13
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@sebastianwaski paragonu nie zgub heh, i sprawdzaj co jakiś czas napięcie ładowania bo te regulatory teraz to chińszczyzna straszna

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
sebastianwaski
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2014 17:37
Awatar


Postów: 61

Data rejestracji: 12.02.2011 16:55
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

Kujtek napisał(a):

@sebastianwaski paragonu nie zgub heh, i sprawdzaj co jakiś czas napięcie ładowania bo te regulatory teraz to chińszczyzna straszna


paragonu nie wyrzyca sie przy zakupie cześci samochodowych Pfft a poza tym zawsze mozna dokupic szczotki i zregenerowac stary, regulator.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
 
TermiFNFAL
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2014 03:03
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

39 zł za nowy regulator - to chińczyk. Oryginalne regulatory to 150 zł w górę niestety.
Tyle że możesz mieć dobrze, a możesz mieć źle po zamontowaniu ; ) Śledź ładowanie po prostu

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
sebastianwaski
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2014 07:54
Awatar


Postów: 61

Data rejestracji: 12.02.2011 16:55
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

z tym ładowaniem, to bede sprawdzał, przed wymianą oscylowało w granicy 13,4 do 14 v. wiem ze powinno być w przedziale 13,8 do 14,6v.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
 
TermiFNFAL
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2014 14:17
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

A teraz jak masz?

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: