Menu główne
Forum
Klubowicze
koronik |
Dodany dnia 14-04-2014 19:46 |
Postów: 12 Data rejestracji: 11.02.2014 17:27 Skąd: - |
Witam. Jako nowy posiadacz 19 napotkałem problem ze światłem przeciw mgielnym tylnym, mianowicie pali mi bezpiecznik odrazu po jego załączeniu, co może być przyczyną, i jaka żarówka wchodzi 1 czy 2 włóknista. Dzięki z góry za pomoc, już 2 dzień nie mogę nic wykombinować. P.S Po otwarciu tej pokrywy z kierunkowskazem, mam 3 żarówki 2 jedno włókniste i jedną dwu włóknistą Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 140000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 14-04-2014 19:46 |
TermiFNFAL |
Dodany dnia 14-04-2014 19:54 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
przeciwmgielna tylna jest jednowłóknowa 21W Pewnie zwiera coś do masy, albo na kablach albo z żarówki. Wyciągnij wtyczkę od lampy i zobacz czy też spali bezpiecznik - jeśli nie, to znaczy że wina leży gdzieś w lampie Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
koronik |
Dodany dnia 14-04-2014 19:57 |
Postów: 12 Data rejestracji: 11.02.2014 17:27 Skąd: - |
To jest ta pojedyncza lampa w tej listwie w klapie? BO szczerze to za bardzo nie wiem. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 140000km
|
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 14-04-2014 21:09 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Nie wiem jak to u Ciebie wygląda bo ja mam clio, mogę Ci rozpisać żarówki jedynie: Dwuwłóknowa - pozycyjna i stop Jednowłóknowa 21W - cofania Jednowłóknowa 21W - kierunkowskaz Jednowłóknowa 21W - przeciwmgielna tył klosz cofania jest biały, kierunkowskazu pomarańczowy a p/mgielnych czerwony. Jeszcze zależy czy masz przeciwmgielne w jednej lampie czy w dwóch. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
gielab0019 |
Dodany dnia 14-04-2014 21:18 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
http://renault19....it_car.php wypełnij to bo my nie jesteśmy wróżkami i nie wiemy jaką wersje masz
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-04-2014 21:23 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@koronik Jak masz Phase 1 to w lewej lampie jest żarówka, jak Phase 2 to w klapie bagażnika Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
koronik |
Dodany dnia 15-04-2014 14:19 |
Postów: 12 Data rejestracji: 11.02.2014 17:27 Skąd: - |
Mam phase 2 w klapie bagażnika, odłączyłem kabel od lampy ale dalej pali wina chyba leży gdzieś przy bezpiecznikach. Jest jakaś kostka, przekaźnik odpowiadająca za lampy czy tylko ten bezpiecznik 10A?
Treść dodana dnia 15 kwiecień 2014 15:40: Jak mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak tam idą kable do tyłu byłbym bardzo wdzięczny, bo chyba czeka mnie prześledzenie ich wszystkich od początku... Edytowane przez koronik dnia 15-04-2014 16:40 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 140000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 15-04-2014 16:43 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@koronik prawy prób auta od wewnątrz, pod plastikami szarymi idzie wiązka, kostka jest przy nogach pasażera, pod plastikiem osłaniającym żeby ją wyciągnąć musisz zdemontować plastiki Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
koronik |
Dodany dnia 15-04-2014 16:57 |
Postów: 12 Data rejestracji: 11.02.2014 17:27 Skąd: - |
Dzięki coś czuje, że czeka mnie długa noc Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 140000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 15-04-2014 16:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@koronik niee, dlaczego? torxy T15/T20/T25 do odkręcania śrubek plastików (nie pamiętam który z nich), klucz 17 do odkręcenia mocowania pasów na dole środkowego słupka i do tego odkręcasz torxem T40 (albo T35) pięć śrub fotela kanapę wyjmujesz bez odkręcania czegokolwiek ach bo Ty masz ph2. może na łączeniu między klapą a autem się kable poprzecierały? nie wiem jak to w ph2 idzie tam dokładnie... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
koronik |
Dodany dnia 15-04-2014 21:19 |
Postów: 12 Data rejestracji: 11.02.2014 17:27 Skąd: - |
Zanim jeszcze się zabiorę bo dopiero z roboty wróciłem powiecie mi czy jest możliwość żeby nie stykało coś na tych rozwidleniach przy bezpiecznikach mniej więcej na poziomie schowka? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 140000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 15-04-2014 21:21 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@koronik na 99% nie, najbardziej bym obstawiał miejsce gdzie kable pracują czyli to łączenie Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
koronik |
Dodany dnia 15-04-2014 21:47 |
Postów: 12 Data rejestracji: 11.02.2014 17:27 Skąd: - |
Tak zerknalem wczoraj na to to w porządku się wydawało, ale zaraz jeszcze raz sprawdze porządnie przy lampie dobrej. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 140000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 15-04-2014 21:56 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
W sedanie teoretycznie kable pracują w gumie, więc nie powinno się nic stać, tym bardziej, że powinny być przymocowane do zawiasu plastikiem. Kable idą w wiązce prawego progu, aby się do nich dostać musisz ściągnąć plastkiki, potrzebujesz śrubokręt płaski (do delikatnego podważania plastików), torxa standardowego na które całe wnętrze jest poskręcane, czyli T25 (ja tego mam jako zwykły śrubokręt bo się przydaje w tym aucie) i klucz płasko-oczkowy 17 do odkręcenia trzech śrub trzymających pasy: pasażera przedniego fotela przy słupku ten trójkąt i przy podłodze, oraz przy tylnej kanapie do podłogi. Fotela nie musisz odkręcać od prowadnic, bez problemu wyciągasz plastiki z fotelami w aucie, robiłem to z tydzień temu w dwóch sedanach i zapewniam cię, że się da i nie stanowi to problemu. Jak już poodkręcasz pasy to ściągasz ten dzyndzel od regulacji wysokości pasa przedniego fotela (pociągasz za zawleczkę i wychodzi), a następnie delikatnie podważasz ten plastik w krztałcie litery T co zasłania słupek i jest przymocowany tam od góry pas tak, żeby wyszedł z uszczelek, najpierw od góry z obu stron, a następnie po bokach, potem delikatnie podwarzasz na górze, bo trzyma się na dwóch zatrzaskach, pod tym masz przykręcone dwie sąsiednie listwy jednym Torxem, odkręcasz i delikatnie odrywasz, trzymają się na innych zatrzaskach tak jak reszta plastików. Osłonę słupka tylnego odkręcasz ile mnie pamięć nie myli jedną śrubę, wyciągasz konektor od grzania szyby i go delikatnie odrywasz, uważaj na plastikowy kołek aby go nie zgubić, bo wyskoczy jak będziesz odrywać, jak masz lampkę w tylnych słupkach odłączasz kostkę i odkładasz plastik, odkręcasz mocowanie dolne pasa kanapy tylnej, odkręcasz jednego Torxa i wyciągasz ten trójkątny plastik przy samej kanapie (też zatrzaski), ściągasz osłonę słupka A (tego przy szybie czołowej, a następnie odrywasz dolną listwę biegnącą niemal przez całe auto, przy desce rozdzielczej są zatrzaski i przy progu co kilkanaście cm. Pod tą listwą idzie gruba wiązka przewodów i to ona cię interesuje. Do bagażnika wchodzi w trzech miejscach: przy ściance bagażnika za wykładziną mniej więcej na połowie wysokości bagażnika, ale ta część cię nie interesuje, przy półce idą przewody do głośników o ile je masz oraz lampki bagażnika i przy tylnej szybie tuż przy słupku wchodzi wiązka do klapy w której masz dwa lub cztery przewody: przeciwmgielne oraz centralny zamek. Przy nadkolu wiązka jest przymocowana do nadwozia nie na te obejmy zatrzaskowe tylko takim czarnym plastikowym tunelem trzymającym się nadwozia na kilku zatrzaskach (musisz je delikatnie podważyć, najlepiej niedużym kluczem płaskim).
Wymieniałem tą wiązkę ostatnio u siebie, więc dokładnie jeszcze pamiętam co i jak. A i pamiętaj, że idzie w niej zasilanie pompy paliwa i kable do pływaka, więc jak zapomnisz ją podłączyć to nie odpalisz auta. A i miej na uwadze, że wiązka prawego progu kończy się na lewej tylnej lampie, a jakbyś chciał ją wyciągać z auta to idą w niej też lampki oświetlające tylną tablicę rejestracyjną, a aby wyciągnąć ten od lampki bagażnika i głośników musisz zanurkować pod wykładzinę tylnej półki. Edytowane przez dj_mafiozo dnia 15-04-2014 22:02 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
koronik |
Dodany dnia 15-04-2014 22:12 |
Postów: 12 Data rejestracji: 11.02.2014 17:27 Skąd: - |
Dzięki wielkie za łopatologiczne wytłumaczenie napewno zaraz mi pomoże, uciekam grzebać.
Treść dodana dnia 16 kwiecień 2014 19:59: I już znam przyczyny ta klapa chyba nie jest orginalna, bo kabel jest wyrwany na koncu klapy, a otworu zadnego w karoseri nie ma na kabel, tylko teraz kwestia gdzie śą schowane te 2 kable od przeciwmgielnego, szukałem dziisaj cały bagażnik, a nie chce rozbierać całego auta żeby iśc po kablu ;/ Edytowane przez koronik dnia 16-04-2014 20:59 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 140000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 16-04-2014 21:44 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Kabel idzie w klapie i wychodzi tuż przy prawym zawiasie, wchodzi przez gumową osłonkę do środka tuż przy szybie i idzie pod wykładziną półki tylnej, gdzie jest przymocowany takimi plastikowymi zapinkami z wąsami (uważaj, musisz je delikatnie rozgiąć i bardzo delikatnie wyciągać wiązkę, jest ona owinięta taką folią z gąbką, więc zapewne trochę tej gąbki się wykruszy i będziesz musiał potem wziąć odkurzacz i resztki tej gąbki pousuwać w ten sposób, chyba że chcesz mieć burdel pod tapicerką, tylko jak masz lampki w tylnych słupkach uważaj, bo kable do tego idą w tej samej odnodze wiązki i są trochę przykrótkie, dalej z tej części wiązki idzie jeszcze zasilanie lampki bagażnika i głośnik w tylnej półce od oryginalnego nagłośnienia.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
koronik |
Dodany dnia 18-04-2014 21:48 |
Postów: 12 Data rejestracji: 11.02.2014 17:27 Skąd: - |
Dzięki wielkie za pomoc, zrobione kable zaizolowane w foli temokurczliwej już nic nie ma prawa zwierać. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 140000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |