Menu główne
Forum
Klubowicze
przemek1386 |
Dodany dnia 23-05-2014 00:51 |
Postów: 39 Data rejestracji: 07.03.2014 19:19 Skąd: kujawsko-pomorskie Mogilno |
Siemka. A więc znowu ja. Mam nie lada problem, bowiem od ostatniego deszczu (tydzień temu w sobotę) auto dostało "na łeb". Problem tkwi w tym, że na biegu jałowym się dławi, przerywa, przez co jazda jest niesmaczna. Być może stało się to, kiedy "wpadłem" w ogromną kałużę, bo tak jakby w tym momencie auto ch*j strzelił. Obstawiałem, że to może być od przewodów WN, świec, kopułki i palca, ale dość dziwne jest to, że od tamtego dnia olej spier*ala jak najęty, a na podwórzu tam gdzie stawiam auto pojawia się coraz więcej oleju. Sprawdzałem miskę, i niby nic nie widać, ale jedno mnie niepokoi - stan oleju drastycznie zmalał, gdzie przez 2 miesiące użytkowania nie brał nawet grama oleju, bo wciąż był ten sam stan. Olej niestety widać na sankach, ale nie wiem, czy to od wspomagania, które i tak jest do wymiany, czy jednak od miski. Ponadto auto straciło na mocy, gdzie mogło się bujnąć w dość krótkim czasie do setki (niecałe 11 sekund), a teraz buja się w ponad 18 sekund, co jest też bardzo dziwne. Ogółem w sobotę będę odpowietrzał chłodnicę, bo coś dupnie chłodzi silnik, a na postoju wskazówka wskakuje na max, a to jest też dziwne, to jeszcze przy odpalaniu wokół auta wali olejem, oraz LPG. A jeszcze jedno - Bankowo muszę lecieć na regulację LPG, bo żre w mieście 17/18l/100km, co mnie przeraża wręcz, ale raczej od tego by takich przyczyn nie było. Być może również to wina "podciągniętej" linki gazu, bo auto gasło przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Z dnia na dzień coraz bardziej się przywiązuję do Reni, ale jakoś z drugiej strony odpychają mnie jej ciągłe usterki. Prosiłbym wszystkich o jakiekolwiek informacje co mogę sprawdzić, co mogło pójść itp. Będę wdzięczny za każdą radę Pozdrówki ! Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-05-2014 00:51 |
Kujtek |
Dodany dnia 23-05-2014 00:56 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
miski olejowej nie uszkodziłeś że ci tak olej ucieka? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
przemek1386 |
Dodany dnia 23-05-2014 01:04 |
Postów: 39 Data rejestracji: 07.03.2014 19:19 Skąd: kujawsko-pomorskie Mogilno |
Raczej nie, bo po dziurach nie poginam, ale nie wiem czy od prędkości przy wpadnięciu w kałużę się coś nie stało. Ogółem podczas montowania rozrusznika, przyczaiłem, że przy misce coś było grzebane (jakaś uszczelka, czy silikon). Na złomie stoi nastka w kolorze 454. Nie wiem co z nią jest, ale może na dawce by się przyjęła, żeby porobić coś w mojej. Co do miski jeszcze, to nie wydaje się na pogiętą itp, ale wcześniej leciutko była śruba uwalona olejem przy niej. Może jeszcze do środy uda mi się dorwać kanał u znajomego i sprawdzić, co jest grane z tą miską, bo tak na "leżaka" za dużo nie zobaczę Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 23-05-2014 01:09 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
umyj silnik może najpierw i dopiero szukaj skąd leci spsiukaj, zostaw na 15-20 minut, spłukaj goraca woda, zostaw auto na minimum 12h i dopiero odpal alternator w torebkę żeby go nie zalać Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
przemek1386 |
Dodany dnia 23-05-2014 01:11 |
Postów: 39 Data rejestracji: 07.03.2014 19:19 Skąd: kujawsko-pomorskie Mogilno |
Chyba tak zrobię. Skołuję 60zł na pranie środka + mycie silnika u znajomego i na pewniaka sprawdzę co nie gra. Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
|
|
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 23-05-2014 01:35 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
Co do sprawdzania co to za olej, to maglownica jest zalana czerwonym olejem Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
marcin90pl |
Dodany dnia 23-05-2014 08:03 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Mechanikiem nie jestem, ale jak dla mnie uciekający olej plus szybkie przegrzewanie silnika to uszczelka pod głowicą wydmuchana i teraz olej z płynem miesza. Sprawdź czy zbiorniczek wyrównawczy nie jest brunatny/czarny od środka i jak dasz radę to wyciągnij strzykawką trochę płynu, wlej do słoika czy czegoś przeźroczystego i zobacz czy nic na wierzchu nie pływa (oka jak w rosole sygnalizują olej w układzie). Takie są moje przypuszczenia. Olej poza tym może uciekać: korkiem na klawiaturze, całą powierzchnią styku klawiatury, korkiem od miski olejowej, w miejscu łączenia 2 części miski olejowej (góra i dół), ew. Renia może go przepalać.
Ale jak pisałem- nie znam się aż tak na tym BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
przemek1386 |
Dodany dnia 23-05-2014 10:20 |
Postów: 39 Data rejestracji: 07.03.2014 19:19 Skąd: kujawsko-pomorskie Mogilno |
@Szafiarzanin , chyba nic z tego, bo : jest czerwony olej od wspomagania, jakiś przeźroczysty, i troszkę czarnego. Każdy się zmieszał ze sobą, ale postaram się umyć silnik i sprawdzić dokładnie co tam cieknie/co jest pogięte itp. @marcin90pl Właśnie uszczelka mogła dostać :/ Co do "ok jak w rosole" to w którym zbiorniczku? Ogółem na miarce po wpadnięciu w kałużę na mierniku były jakby "bąble" i chyba do oleju dostała się woda. Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
|
|
|
Robsajson |
Dodany dnia 23-05-2014 10:37 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Nie chcę Cię martwić ale blok lub głowica mogły strzelić. Silnik był rozgrzany a woda z kałuży nagle go schłodziła. Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
przemek1386 |
Dodany dnia 23-05-2014 10:46 |
Postów: 39 Data rejestracji: 07.03.2014 19:19 Skąd: kujawsko-pomorskie Mogilno |
O kur*a To faktycznie nieciekawie mogę mieć teraz Jeśli koszty będą większe, to lepiej kupić silnik z osprzętem za 400zł.. Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
|
|
|
marcin90pl |
Dodany dnia 23-05-2014 12:22 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Dokładnie. Oka jak w rosole w zbiorniczku wyrównawczym z płynem chłodzącym co to się znajduje po prawej u góry (tam gdzie dolewasz płynu chłodzącego).
BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
przemek1386 |
Dodany dnia 23-05-2014 12:37 |
Postów: 39 Data rejestracji: 07.03.2014 19:19 Skąd: kujawsko-pomorskie Mogilno |
A to tam nie ma nic takiego Bo sprawdzam stan płynu codziennie. Ale jeszcze jutro zobaczę na strzykawkę
edit: sprawdziłem przed chwilą. W płynie w zbiorniczku nie ma jakichkolwiek oczek Edytowane przez przemek1386 dnia 23-05-2014 19:07 Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 23-05-2014 19:15 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
poki nie wiesz skad leci to.... duze spalanie, osłabione osiągi to wszystko jest efektem słabej iskry.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
przemek1386 |
Dodany dnia 24-05-2014 16:53 |
Postów: 39 Data rejestracji: 07.03.2014 19:19 Skąd: kujawsko-pomorskie Mogilno |
Przewody WN wraz z kopułką, palcem i świecami jakoś za 2 tyg powinienem dostać. W środę idę po uszczelkę pod miskę, bo uszczelka przy misce się zakończyła ;x Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 24-05-2014 16:59 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
A nie bierzecie opcji ze moglo zassac wode skoro tak wbil ostro w kaluze? Tarcze jak mocno cieple tez pewnie zgielo. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Camille |
Dodany dnia 25-05-2014 10:03 |
Postów: 233 Data rejestracji: 18.06.2011 11:40 Skąd: zachodniopomorskie Police |
mi w szkole mówiono, że jak woda wpadnie do cylindra, to coś musi się stać, a że woda nie jest rozprężliwa to najprawdopodobniej tłok pęknie. Info do potwierdzenia przez naszych tutaj speców, czy dobrze napisałem. Na misce ori był silikon, więc jak ja ściągniesz, oczyścisz, przesmarujesz DIRCO i możesz składać. Moje auto: Peugeot 206 2.0 16v, 2000r, benzyna, 178000km
|
przemek1386 |
Dodany dnia 26-05-2014 23:08 |
Postów: 39 Data rejestracji: 07.03.2014 19:19 Skąd: kujawsko-pomorskie Mogilno |
Sprawa wygląda tak: Wziąłem go "na warsztat" , sprawdziłem miskę po przemyciu spodu - nie cieknie. Wlałem nowy olej, i drugi dzień póki co odpukać - nic nie wycieka. Co do tarcz - są proste, nie zgięły się (za ostro nie hamowałem, bo wiem czym to grozi - w deszczu w trasie tylko pulsacyjnie). Wygląda na to, że gdzieś musi być nawet malutka dziurka w korku od miski i przez wodę wszystko tam uszło. W tamtej nastce na złomie siedzi silnik taki jak w mojej, więc co będę potrzebował na wymianę, to wezmę. Tak czy siak czekam za kolejnymi problemami z jej strony Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 27-05-2014 00:56 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Gdy silnik zassa wode to staje więc....
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
przemek1386 |
Dodany dnia 27-05-2014 16:34 |
Postów: 39 Data rejestracji: 07.03.2014 19:19 Skąd: kujawsko-pomorskie Mogilno |
Tylko nie mów, że niebawem siądzie Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
|
|
|
michor |
Dodany dnia 27-05-2014 17:04 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Nieee.
Jak by zassał wody to korba w moment zgięta. Woda się nie spręża więc zwykle wygina korby [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |