08 Maja 2024 00:32:23
Zdjęcia użytkowników
rafalR19 Baku
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TOWARZYSKIE » Hyde Park
 Drukuj temat
Sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji 
R9GTX
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2014 02:38
Moderator Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

dzwoni się na policję i oni rozstrzygają spór na miejscu, tak było w przypadku kolczyka o którym pisałem w innym temacie. Gość oddał kasę za źle przeprowadzony zabieg i 300zł zadośćuczynienia, oczywiście to drugie było już bez policji

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-06-2014 02:38
Awatar
tomek1405
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2014 08:30
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Jesli w chwili zakupu tel byl w pelni sprawny to nie ma mowy o niezgodnosci z umowa. I zadna policja nie pomoze. Zakup mozesz calkowicie zwrocic tylko w dwoch przypadkach jesli zakupiles nie widzac tej rzeczy czyli przez tel lub internet( wtedy 5-10dni na zwrot) lub nie otrzymales jeszcze podbitej gwarancji produktu wtedy da rade zalatwic wymiane na inny.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
grzes70
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2014 09:36
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

R9GTX napisał(a):

dzwoni się na policję i oni rozstrzygają spór na miejscu

Dobrze się czujesz?

R9GTX napisał(a):

Gość oddał kasę za źle przeprowadzony zabieg i 300zł zadośćuczynienia

Za trwale uszkodzony język?Brawo,wynegocjowałeś rekordowe odszkodowanie.Pomijam fakt że salon miał pewnie ubezpieczenie i można z niego wydusić kilka razy wyższą kwotę.

tomek1405 napisał(a):

Jesli w chwili zakupu tel byl w pelni sprawny to nie ma mowy o niezgodnosci z umowa.

Możesz to w jakiś logiczny sposób uzasadnić?Z całym szacunkiem,ale napisałeś jedną z największych głupot w tym temacie.

tomek1405 napisał(a):

Zakup mozesz calkowicie zwrocic tylko w dwoch przypadkach jesli zakupiles nie widzac tej rzeczy czyli przez tel lub internet( wtedy 5-10dni na zwrot) lub nie otrzymales jeszcze podbitej gwarancji produktu wtedy da rade zalatwic wymiane na inny.

Nieprawda.Możesz odstąpić od umowy w ciągu 10 dni od wydania towaru/usługi jeśli zawarłeś ją ze Sprzedawcą poza miejscem wykonywania przez niego działalności.
Sprzedawca w tradycyjnym sklepie nie ma obowiązku wymiany lub przyjęcia zwrotu w pełni sprawnego towaru i zależy to tylko od jego dobrej woli.Jeśli towar jest uszkodzony stosujemy zapisy Ustawy lub gwarancji;choć kilka razy spotkałem się z sytuacją że sprzedawca tak jak w cywilizowanym świecie od ręki wymienił,dokonał stosownego wpisu przedłużającego ochronę towaru i przeprosił za niedogodności.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Matt91
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2014 10:17
Awatar


Postów: 976

Data rejestracji: 07.05.2011 14:34
Skąd: świętokrzyskie
Osiek

Idę właśnie do Rzecznika, jak wrócę to dam znać czego istotnego się dowiedziałemWink


Treść dodana dnia 03 czerwiec 2014 19:17:

Odwiedziłem dzisiaj Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta oraz Federacje Konsumenta. Generalnie Sprzedawca nie miał prawa odmówić reklamacji, nawet ustnej, bo w świetle prawa jest Sprzedawcą i odpowiada za swój sprzęt. Mam prawo zgłosić niezgodność z umową z wyborem wymiany na NOWY, wolny od wad w okresie do 2 miesięcy od wystąpienia usterki, jednak nie później niż w przeciągu 2 lat. Wystąpienie usterki do 6 miesięcy uznawane jest, za wadę produkcyjną.

Edytowane przez Matt91 dnia 03-06-2014 19:24
Droga do celu jest równie ważna jak on sam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 348550km
 
Robsajson
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2014 19:28
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Jeżeli masz to na piśmie, zanieś je do salonu.
Inaczej te głąby znowu Cię oleją.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Matt91
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2014 19:31
Awatar


Postów: 976

Data rejestracji: 07.05.2011 14:34
Skąd: świętokrzyskie
Osiek

@Robsajson No pisemko właśnie się tworzy Wink

Droga do celu jest równie ważna jak on sam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 348550km
 
grzes70
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2014 00:29
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Matt91 napisał(a):

Generalnie Sprzedawca nie miał prawa odmówić reklamacji, nawet ustnej, bo w świetle prawa jest Sprzedawcą i odpowiada za swój sprzęt. Mam prawo zgłosić niezgodność z umową z wyborem wymiany na NOWY, wolny od wad w okresie do 2 miesięcy od wystąpienia usterki, jednak nie później niż w przeciągu 2 lat. Wystąpienie usterki do 6 miesięcy uznawane jest, za wadę produkcyjną.

Przecież to od początku mówiłem.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
zibiboniek1
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2014 10:52
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 22.09.2013 16:24
Skąd: lubelskie
Lublin

grzes70 napisał(a):

Matt91 napisał(a):

Generalnie Sprzedawca nie miał prawa odmówić reklamacji, nawet ustnej, bo w świetle prawa jest Sprzedawcą i odpowiada za swój sprzęt. Mam prawo zgłosić niezgodność z umową z wyborem wymiany na NOWY, wolny od wad w okresie do 2 miesięcy od wystąpienia usterki, jednak nie później niż w przeciągu 2 lat. Wystąpienie usterki do 6 miesięcy uznawane jest, za wadę produkcyjną.

Przecież to od początku mówiłem.
A ja podałem na początku tematu link do identycznej wypowiedzi

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 314006km
 
Matt91
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2014 11:20
Awatar


Postów: 976

Data rejestracji: 07.05.2011 14:34
Skąd: świętokrzyskie
Osiek

@grzes70 @zibiboniek1 wiem Panowie, ja też o tym wiedziałem, jednak w celu sprawdzenia swoich racji w tej sytuacji wybrałem kontakt z Rzecznikiem i Federacją Konsumenta. Dzisiaj złożyłem reklamacje pisemną, którą ku mojemu zdziwieniu Pan od razu przyjął, podpisał etc. Zastanawia mnie czy w poniedziałek był nieświadomy tego o czym mu mówiłem i doczytał sobie, czy może myślał, że trafił na frajera który nie zna swoich praw. W ciągu 14 dni Pan ma dać odpowiedź jaka jest jego postawa wobec reklamacji.


Treść dodana dnia 05 czerwiec 2014 15:37:

Dostałem odpowiedź od Sprzedającego w której mówi, że odesłał cały komplet do W-Support który obsługuje produkt Sony, dorzucił załącznik w którym napisał w podaniu serwisowym do W-Support "TOWAR NIEZGODNY Z UMOWĄ", a w uzasadnieniu "Klient prosi o wymianę telefonu na nowy, zgłosił problem zaraz po zakupie" oraz dodał, że na bieżąco będzie informował o postępie reklamacji.

Edytowane przez Matt91 dnia 05-06-2014 15:37
Droga do celu jest równie ważna jak on sam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 348550km
 
maestro
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2014 17:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No popatrz, można? To i tak nie to co powinno być ale...

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Matt91
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2014 19:15
Awatar


Postów: 976

Data rejestracji: 07.05.2011 14:34
Skąd: świętokrzyskie
Osiek

@maestro wiesz, mnie tam nie obchodzi skąd weźmie nową sztukę, ważne aby była, a z tego maila wynika jakby moje roszczenia uznał za zasadne, bo nie może mi np. napisać za tydzień, że Sony naprawiło bo by sobie strzelił w stope Wink

Droga do celu jest równie ważna jak on sam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 348550km
 
kimada
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2014 22:40
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@Matt91 nie chcę źle wróżyć. ale raczej na nówkę sztukę bym nie liczył. Zmienią Ci soft, wymienią coś, co tam źle małe chińskie rączki zamontowały i tak do trzech razy sztuka, ale obym się mylił. Z racji doświadczenia powiem tylko tyle, że ONI nigdy nie zakładają, źe "zwykły" Kowalski będzie się chciał sądzić. Takie życie, no ale życzę aby się cholernie pomylił Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
Matt91
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2014 11:26
Awatar


Postów: 976

Data rejestracji: 07.05.2011 14:34
Skąd: świętokrzyskie
Osiek

@kimada a no nie mogą drogi Panie, bo składając reklamacje wybrałem wymianę na nowy. On może się od tego odwołać, powiedzieć, że nie, ale może zgodzić się na naprawę. Nie może jednak naprawić go bez mojej zgody, bo to mój sprzęt i ja decyduje co z nim zrobimy Wink a jak trzeba będzie to mogę się sądzić, nie odpuszczę tylko dlatego, bo szkoda czasu i nerwów. Może to będzie znak dla innych Konsumentów jakie mają swoje prawa oraz dla Sprzedawców, że odpowiedzialność za sprzęt ponosić trzeba. Jednak prawda jest taka, że Salony GSM z ogromnym stażem nie mają z tym problemu, wymieniają od ręki Wink

Droga do celu jest równie ważna jak on sam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 348550km
 
playazka @
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2014 11:32
Administrator Awatar

Klubowicz #0190

Postów: 5515

Data rejestracji: 27.05.2006 00:46
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Matt91 napisał(a):

@kimada a no nie mogą drogi Panie, bo składając reklamacje wybrałem wymianę na nowy. On może się od tego odwołać, powiedzieć, że nie, ale może zgodzić się na naprawę. Nie może jednak naprawić go bez mojej zgody, bo to mój sprzęt i ja decyduje co z nim zrobimy Wink a jak trzeba będzie to mogę się sądzić, nie odpuszczę tylko dlatego, bo szkoda czasu i nerwów. Może to będzie znak dla innych Konsumentów jakie mają swoje prawa oraz dla Sprzedawców, że odpowiedzialność za sprzęt ponosić trzeba. Jednak prawda jest taka, że Salony GSM z ogromnym stażem nie mają z tym problemu, wymieniają od ręki Wink


przede wszystkim masz prawo do wyznaczenia Twojej woli co bys chcial ale sprzedawca/producent ma prawo odmowic wymiany jesli nie jest ona konieczna i zasadna. ma taka mozliwosc ale nie obowiazek bo Ty tak chcesz masz mozliwosc wyrazenia swoich preferencji co do sposobu rozwiazania ale nie narzucenia takiego sposobu rozwiazania. Przede wszystkim kazda sprawa jest rozwiazywana reklamacja czy bedzie to odpowiedzialnosc sprzedawcy za zgodnosc towaru z umowa czy rekojmia czy gwarancja. Wybierasz ktora metoda ma byc sprawa rozpatrywana

kontakt: ola@renault19.pl,
gg: 2511292
tel: 608498791

Sadbyła czarnaSad Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 177500km
Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 1000000km

Moje auto: Renault Safrane 2,5 V5, benzyna+LPG, 269000km
 
Matt91
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2014 12:04
Awatar


Postów: 976

Data rejestracji: 07.05.2011 14:34
Skąd: świętokrzyskie
Osiek

@playazka ja mam prawo wyznaczenia swojej woli, on mam prawo jej odmówić, zaproponować np. naprawę, po czym też mam prawo się nie zgodzić. Ale nie mam zamiaru godzić się na naprawę sprzętu który działał kilkanaście godzin, poza tym serwis Sony to okropne podejście do sprzętu jak i klienta więc moja decyzja jest taka, a nie inna. Ponadto na samym początku mówiłem, że jest to reklamacja u sprzedawcy "niezgodność towaru z umową".

Droga do celu jest równie ważna jak on sam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 348550km
 
playazka @
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2014 12:07
Administrator Awatar

Klubowicz #0190

Postów: 5515

Data rejestracji: 27.05.2006 00:46
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@Matt91 jasne ze masz prawo, co nie oznacza ze mozesz wymusic wymiane bo mozesz rownie dobrze nic nie wywalczyc jak bedziesz odmawial rozwiazania sprawy innej niz wymiana calego sprzetu.

kontakt: ola@renault19.pl,
gg: 2511292
tel: 608498791

Sadbyła czarnaSad Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 177500km
Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 1000000km

Moje auto: Renault Safrane 2,5 V5, benzyna+LPG, 269000km
 
kimada
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2014 18:56
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@playazka i dokładnie tak będzie. Jak sprzedawca nie wyrazi dobrej woli na wymianę, a nie wyrazi, bo kupiłeś u prywaciarza i tylko on wie ile do tej pory było reklamacji, to i tak pozostanie serwis jak nic niestety.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
playazka @
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2014 20:46
Administrator Awatar

Klubowicz #0190

Postów: 5515

Data rejestracji: 27.05.2006 00:46
Skąd: dolnośląskie
Legnica

kimada napisał(a):

@playazka i dokładnie tak będzie. Jak sprzedawca nie wyrazi dobrej woli na wymianę, a nie wyrazi, bo kupiłeś u prywaciarza i tylko on wie ile do tej pory było reklamacji, to i tak pozostanie serwis jak nic niestety.


sprzedawca nie ma nic do powiedzenia, serwis badz inna instytucja do ktorej wysyla sprzet do ekspertyzy wyraza opinie o podejmuje decyzje co moze zrobic i czy wymiana bedzie wskazana czy nie. wam sie wydaje ze ten kto za lada stoi moze wszystko a tak nie jest. poza tym jestem swiezo po szkoleniu w pracy na temat miedzy innymi odpowiedzialnosci sprzedajacego i gwarancji wiec co nieco mam na biezaco. wszystko zalezy od firmy i serwisu a raczej serwisanta na ktorego trafisz

kontakt: ola@renault19.pl,
gg: 2511292
tel: 608498791

Sadbyła czarnaSad Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 177500km
Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 1000000km

Moje auto: Renault Safrane 2,5 V5, benzyna+LPG, 269000km
 
Matt91
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2014 22:57
Awatar


Postów: 976

Data rejestracji: 07.05.2011 14:34
Skąd: świętokrzyskie
Osiek

Sprawa przedstawia się tak:
Sprzedawca wysłał telefonu do W-Support, wpisując w podanie serwisowe "Niezgodność towaru z umową, klient prosi o wymianę na nowy". Nie sądziłem, że tak idiotycznie podejdzie do sprawy no alee... czego się po nim spodziewać. Generalnie po kilku dniach znów nastąpił odzew. Tym razem W-Support odpisał mu, że zgodnie z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, sugeruje naprawę, gdyż wymiana na nowy narażałaby ich na nadmierne koszty. Co najlepsze, Sprzedawca zamiast odpowiedzieć na moją reklamacje na zasadzie "Niestety, wymiana naraża go na nadmierne koszty ble ble ble" to wysłał mi ten świstek z W-Supportu i kazał się do niego odnieść, mimo, że ono mnie zupełnie nie dotyczy, bo reklamacje składałem do niego. Odnoszę wrażenie, że jego niewiedza w kwestiach reklamacji jest przerażająca i minie kilka tygodni zanim w ogóle zrozumie o co biega Wink

Droga do celu jest równie ważna jak on sam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 348550km
 
maestro
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 15-06-2014 00:26
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

może skarbowy tam podeślij czy coś.... <ściana>

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: