07 Maja 2024 19:17:38
Zdjęcia użytkowników
wojciech86 Jakubek1900
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
sekwencja w f7p 
lkrencik
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2014 18:21
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

do napisania tego tematu sklonilo mnie to co przeczytałem w temacie o kupowaniu 1,8 16v - że tylko 2gen ewentualnie BLOS.
Byłem pewien że coś tu nie gra, zwłaszcza że widziałem f7p na sekwencji na wlasne oczy.

Sięgnąłem więc do źródła i skontaktowałem sie z p. Adamem Rogowskim który na gazie zjadł zęby i robił sporo renówek.

tak więc:
- elektronika: LpgTech lub STAG - te dwie firmy nie bdą mialy problemów ze współpravą z
- emulator wtryskiwaczy: tylko i wyłącznie firmy AEB, gdyż nie powoduje problemów z paleniem się kompa itd
- wtryskiwacze: barracuda, hana, ewentualnie matrixy, z racji fulgrupy wtrysk musi byc bardzo szybki, co zapewniają wszystkie trzy wymienione wczesniej. na chwilę obecną najlepsze rozwiązanie to barracuda.
- reduktor: zavoli zeta s, ac R-01 czarny, KME Silver tur,

no i oczywiście kumaty monter który dobrze założy i wystroi instalację

dziękuję za uwagę

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 21-06-2014 18:21
Awatar
gp3090
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2014 18:36
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

@lkrencik u mnie była walka - co prawda nie w F7P tylko w F3N multi (też renix) i tez byłowielu mądrych jak pan Adam i jak sie to skończyło to połowa klubu Tobie może powiedzieć. Jeśli oszukasz wtryski to sekwencja będzie brała impulsy oszukane z emulatora, w rezultacie auto bedzie chodziło na wolnych obrotach tylko i na przygazówce w miejscu. Po próbie ruszenia zgaśnie

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
lkrencik
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2014 18:54
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

na własne oczy widzialem jezdzace clio z f7p na techu barracudzie i zavolaku wiec sie da na pewno

szkoda że cabrio które mam zamiar kupic to 1,8 8v mono a nie 16v bo bym chetnie poeksperymentowal

Adam Rogowski wypuscil wiele renowek na renixie ktore jezdza. Tylko powiedział że do renowki zaden inny emulator poza AEB - tylko ten sie sprawdza

a kto u Ciebie zakladal? jakie graty itd? jest gdzies temat?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
gp3090
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2014 19:19
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

@lkrencik temat jest, instalacja była Staga, emualtor był AEB, zakładał mi to DOM GAZ Wrzesnia, we współpracy z przedstawicielem Staga i czterema innymi warsztatami, wtryskow chyba z 10 rodzaji zakładali i nic nie dawalo, aż jak bylem ostatni raz u nich to wzialem ucinaczki i im ta sekwencje pod nogi rzucilem i kazalem zamontowac normalny gaz na srubie tak jak od poczatku chcialem. Efekt - na gazie chodzila lepiej niż na benie

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
Artutitu82
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2014 20:50
Awatar


Postów: 291

Data rejestracji: 09.07.2009 21:37
Skąd: świętokrzyskie
Opatów

Powiem Ci kolego tak : jak szukałem gazownika do montażu sekwencji u siebie to każdy tylko zadawał pytanie czy to 8 czy 16v bo jak szesnastki to mogą założyć ale zwykly. Już kiedyś montowal sekwencję ale nie chciała działać jak należy stronic się itp a powiem Ci że ten pan ma pojecie i nie jest to żaden Zbychu z garażu za rogiem. Ale jął zobaczył w czym trzeba instalke zrobić to u niego od razu banan na gębie ,a ja jeżdżę bez awarii już ponad 35 tysięcy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., B+LPG, To już historia

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 359555km
 
grzesio
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2014 23:22
Awatar


Postów: 1231

Data rejestracji: 30.11.2008 19:54
Skąd: pomorskie
Banino

F7P+LPG=MAX BLOS. Dziękuje Dobranoc.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 11755km
 
adamor11
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2014 11:11
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

potwierdzam Blos jest dobrą opcją i najmniej awaryjną ale nie wiem czy najlepszą?

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
gp3090
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2014 11:34
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

do F7P chyba nie ma lepszej opcji niż BLOS

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
dj_mafiozo
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2014 13:26
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@adamor11 Dlaczego niby nie najlepszą? Lepszą niż II gen. Co prawda nie masz wtryskiwaczy, które sterowane elektronicznie na podstawie parametrów pracy silnika podadzą ci gaz prosto na zawór dolotowy, ale nie muszę mówić jakim problemem jest sekwencja w F7Pku.

Też widziałem zakład, który na gazie zjadł zęby, ktoś pojechał R19 16v, żeby mu założyli BLOSa (z całą instalacją) urządzenie przywiózł ze sobą. No i słyszy, nie ja panu założę sekwencję i do tego został zwymyślany, że się internetu naczytał, że blos to przeżytek, że ma być sekwencja. OK, założycie to będzie. Dwa miesiące auto stało u gazowników, którzy próbowali wsadzić tam wszystko, po miesiącu właściciel auta wynajął samochód w wyporzyczalni na kost gazownika, aż w końcu przyznał rację, że do tego silnika nie ma możliwości założenia czegokolwiek, przy okazji sfajczył dwa ECU i w końcu założył mu tego blosa a auto jeździ dalej i lepiej chodzi na LPG niż na Pb.

Pozostaje tylko kwestia tego, że według przepisów legalnie tego do auta na wtrysku nie założysz, ale to chyba żaden problem.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
rycho666
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2014 15:33
Awatar


Postów: 500

Data rejestracji: 09.11.2008 09:34
Skąd: lubelskie
Kraśnik

@lkrencik koledzy mają rację nie ma opcji założenia sekwencji do F7P, ja w swojej miałem podpiętą zestrojoną i na postoju baardzo ładnie to chodziło wkręcała sie na obroty jak należy, ale jak tylko chciałem ruszyć auto gasło i nic się nie dało zrobić, podpinane było kilka sterowników zmieniane wtryski i jak nie chciało współpracować tak nie współpracowało. takim więc sposobem założony został LPG na BLOSie i bez najmniejszych problemów auto chodziło i dalej jeździ.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 198100km
 
dj_mafiozo
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2014 22:33
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

A tak BTW, to F7P w Clio nie ma przypadkiem wtrysku od F7Ra?

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2014 22:35
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@dj_mafiozo nie. do tego 2.0 williams ma ten sam badziew renixa co 16v u nas. dopiero f7r meganki ma normalny wtrysk

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dj_mafiozo
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2014 22:38
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

No właśnie chodzi mi o ten od megi...

A wracając do tematu, z silników montowanych w R19 sekwencyjny gaz założyć można TYLKO do F3P 110, czyli 1.8i (pełny wtrysk).


Treść dodana dnia 22 czerwiec 2014 22:40:

@Kujtek A tak w ogóle, wiem, że oboje wiemy, ale Williams nie maczał paluchów w tym silniku w ogóle.

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 22-06-2014 22:40
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2014 22:49
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@dj_mafiozo tak ale wiadomo że napisałem żeby sprecyzować o jaki silnik chodzi

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
lkrencik
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2014 10:12
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Oto odpowiedź z firmy LpgTech na temat możliwości założenia ich sekwencji do f7p

Witam!

Samo sterowanie będzie działało, jednak na benzynie sterownik nie będzie czytał właściwych czasów wtrysku benzyny. Strojenie należałoby oprzeć na sondzie lambda bądź korektach (z walizki XR25).


Pozdrawiam / Best Regards
Mateusz Miastkowski

Kierownik działu wsparcia technicznego
email:
mob: +48 502 447 473

jakby ktoś chciał spróbować to na pewno idzie się dobrze dogadać z techem. Mi np wykonali pełne strojenie po afr całkowicie za Free jak ich technik był w W-wa. Spędziliśmy ze 4h Jazdy żeby było dobrze

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
adamor11
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2014 10:26
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Sorry ze odejdę od tematu ale czy da się założyć blosa zamiast sekwencji np. do meganki II 1.4 z plastikowym kolektorem?

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
lkrencik
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2014 10:29
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

A po co?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
adamor11
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2014 10:38
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Bo sekwencja to kosz 3 tys a blos 1,5 tys

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
lkrencik
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2014 11:14
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Mnie sekwencja kosztowała 1880 plus dzień w garażu

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
Kujtek
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2014 11:26
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@adamor11 pewnie że się da, ale nikt nie zagwarantuje ci że ani razu nie będzie czkawki Smile

ciekawi mnie właśnie jak sobie lpgtech poradzi z tym ustrojstwem. bo jak ktoś gdzieś próbował, to zwykle staga albo jakiś inny popularny sterownik kładziony był.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: