26 Kwietnia 2024 09:37:22
Zdjęcia użytkowników
nelus2403 damiandre
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Kontrolka ładowania i automat ssania 
marcin90pl
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2014 15:20
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Witajcie. Może niepotrzebnie, ale aż założę nowy temat. Od długiego już czasu mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Czy lato +30 czy zima -20 jak postoi przez noc to auto nie odpali za pierwszym razem. Podwójne podgrzanie świec załatwia sprawę, ale przecież tak być nie może. Wymieniłem świece i zero zmian. Ostatnio z ciekawości przed odpaleniem (odpalała narzeczona) sam przytrzymałem "ssanie" i patrzyłem czy linka się napnie czy pozostanie wiotka. Linka pozostaje wiotka, a auto na sztucznie włączonym ssaniu odpala pięknie. Zimą jak już go odpaliłem dając pedał gazu do połowy to słychać było na jałowym, że ewidentnie działa na ssaniu, natomiast w momencie odpalania ssanie nie działa - nie napina linki. Po pierwsze. Jak powinny być podpięte wężyki do tego "trójnika" do którego idzie przewód podciśnieniowy z okolic turbiny i dalej do gruszki ssania? Przewód od turbiny podłączony od dołu czy z boku? Po podłączeniu na krótko +12 z akumulatora do tego trójnika słychać, że w środku coś pyka. Czyli sam trójnik działa i przeskakuje z pozycji przekaż podciśnienie do pozycji zamknij podciśnienie. Więc na mój rozum albo mam wężyki zamienione, albo czujnik/przekaźnik, który decyduje, że silnik jest zimny i należy mu się ssanie nie daje sygnału załączenia go. A drugi problem to migająca kontrolka ładowania. Mruga tak jak rezerwa w pierwszym stadium (jak stroboskop) i jak wejdę na wyższe obroty to po chwili gaśnie i już jest ok. Czy to najzwyczajniej w świecie prąd ucieka i aku się rozładowuje czy alternator się kończy i nie nadąża ładować?

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 07-07-2014 15:20
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-07-2014 12:56
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nie ma znaczenia gdzie te wezyki podepniesz. do zaworu "sterującego turbiną" wezyk wchodzi w kolektor a nie w jakiejś trójniki. po silniku od przodu auta ida dwa, od pompy (lda?) i od 'ssania'. idą złączane razem i wpinane są z tyłu na grodzi. zaworek od ssania znajduje sie na chłodnicy. dodatkowy element który musi być to taka grucha na sankach pod pompą wspomagania. u siebie miałem dodatkowo zabite te trójniki, nie miały przelotu. igła, małe wiertełko i ręczna robota Wink

alternator na stół.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-07-2014 21:56
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna


BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-07-2014 23:24
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

mówiłem o niedrożności trójnika który widać przy ściance grodziowej. pewnie nie ma przez niego przelotu.

wezyki ja miałem wszedzie bez zadnych opasek.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin90pl
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-07-2014 09:45
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Do przekaznika przy chlodnicy wezyk zasysa az milo. Tylko ten przekaznik nie przepuszcza dalej na wezyk do gruszki. Skad idzie sygnal ze przekaznik ma przepuscic pidcisnienie dalej? Z termostatu kiedy wlacza maly lub duzy obieg?


Treść dodana dnia 21 lipiec 2014 22:22:

Po podaniu +12V z aku, zaworek reaguje i załącza ssanie. Może czujnik walnięty? dokąd idą kable od tego elektrozaworu? Alternator zregenerowany bo w końcu wydoiłem akumulator Smile

Edytowane przez marcin90pl dnia 21-07-2014 23:22
BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
tomi
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 22-07-2014 18:49
Moderator Awatar


Postów: 628

Data rejestracji: 26.07.2005 21:54
Skąd: śląskie
Częstochowa

marcin90pl napisał(a):
Po podaniu +12V z aku, zaworek reaguje i załącza ssanie. Może czujnik walnięty? dokąd idą kable od tego elektrozaworu? Alternator zregenerowany bo w końcu wydoiłem akumulator Smile


o ile pamietam sterownika swiec.

Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/
I30crdi GD

Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
 
marcin90pl
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23-07-2014 09:26
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

@tomi czyli sterownik do wymiany czy kable do sprawdzenia?

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
tomi
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 23-07-2014 17:46
Moderator Awatar


Postów: 628

Data rejestracji: 26.07.2005 21:54
Skąd: śląskie
Częstochowa

Zacznij od kabli, chyba ze masz sterownik sprawny to podmienic to chwila.
U mnie tez to nie dzialalo takze to chyba taka ich przypadłośc.

Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/
I30crdi GD

Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
 
marcin90pl
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 03-09-2014 21:40
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Byłem u elektryka i naprawił jeden przekaźnik bo ponoć nie grzal dwóch świec. Miał naprawić automat ssania ale się poddał. Sam podziałem sobie +12 na przełączniki i teraz zaworek zaciąganie ale po przełączeniu guzika na zero, ssanie dalej trzyma. Podpiecie do masy nic nie daje. Kilkukrotne bardzo krótkie podanie +12 powoduje stopniowe po puszczanie. Wie ktoś jak to działa?


Treść dodana dnia 04 wrzesień 2014 19:49:

Dziś naprawilem to z czym walczylem od dawna. Wezyki od zaworu były podłączone odwrotnie przez co nawet po rozlaczeniu +12 zaciagal. Teraz wszystko działa i mam polautomat ssaniaWink

Edytowane przez marcin90pl dnia 04-09-2014 20:49
BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: