Menu główne
Forum
Klubowicze
marcin90pl |
Dodany dnia 07-07-2014 15:20 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Witajcie. Może niepotrzebnie, ale aż założę nowy temat. Od długiego już czasu mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Czy lato +30 czy zima -20 jak postoi przez noc to auto nie odpali za pierwszym razem. Podwójne podgrzanie świec załatwia sprawę, ale przecież tak być nie może. Wymieniłem świece i zero zmian. Ostatnio z ciekawości przed odpaleniem (odpalała narzeczona) sam przytrzymałem "ssanie" i patrzyłem czy linka się napnie czy pozostanie wiotka. Linka pozostaje wiotka, a auto na sztucznie włączonym ssaniu odpala pięknie. Zimą jak już go odpaliłem dając pedał gazu do połowy to słychać było na jałowym, że ewidentnie działa na ssaniu, natomiast w momencie odpalania ssanie nie działa - nie napina linki. Po pierwsze. Jak powinny być podpięte wężyki do tego "trójnika" do którego idzie przewód podciśnieniowy z okolic turbiny i dalej do gruszki ssania? Przewód od turbiny podłączony od dołu czy z boku? Po podłączeniu na krótko +12 z akumulatora do tego trójnika słychać, że w środku coś pyka. Czyli sam trójnik działa i przeskakuje z pozycji przekaż podciśnienie do pozycji zamknij podciśnienie. Więc na mój rozum albo mam wężyki zamienione, albo czujnik/przekaźnik, który decyduje, że silnik jest zimny i należy mu się ssanie nie daje sygnału załączenia go. A drugi problem to migająca kontrolka ładowania. Mruga tak jak rezerwa w pierwszym stadium (jak stroboskop) i jak wejdę na wyższe obroty to po chwili gaśnie i już jest ok. Czy to najzwyczajniej w świecie prąd ucieka i aku się rozładowuje czy alternator się kończy i nie nadąża ładować?
BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 07-07-2014 15:20 |
maestro |
Dodany dnia 08-07-2014 12:56 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
nie ma znaczenia gdzie te wezyki podepniesz. do zaworu "sterującego turbiną" wezyk wchodzi w kolektor a nie w jakiejś trójniki. po silniku od przodu auta ida dwa, od pompy (lda?) i od 'ssania'. idą złączane razem i wpinane są z tyłu na grodzi. zaworek od ssania znajduje sie na chłodnicy. dodatkowy element który musi być to taka grucha na sankach pod pompą wspomagania. u siebie miałem dodatkowo zabite te trójniki, nie miały przelotu. igła, małe wiertełko i ręczna robota
alternator na stół. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 08-07-2014 21:56 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Sprawdzilem driznosc wezykow i jest ok. Zobacz moze maestro jak sa moje poupinane bo moze wogole jest cos zamienione. Czy tam jest tak duza sila ze kazdy koniec wezyka musi miec opaske zaciskowa czy nie koniecznie? Bo u mnie sa w pojedynczych miejscach tylko.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/43fb0f7e9a2a.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c3b89efba5a2.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/2e695c7b4671.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/ff0dc2941b12.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/cb79fb1e859b.jpg[/img] is not a valid Image. BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 08-07-2014 23:24 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
mówiłem o niedrożności trójnika który widać przy ściance grodziowej. pewnie nie ma przez niego przelotu.
wezyki ja miałem wszedzie bez zadnych opasek. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marcin90pl |
Dodany dnia 10-07-2014 09:45 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Do przekaznika przy chlodnicy wezyk zasysa az milo. Tylko ten przekaznik nie przepuszcza dalej na wezyk do gruszki. Skad idzie sygnal ze przekaznik ma przepuscic pidcisnienie dalej? Z termostatu kiedy wlacza maly lub duzy obieg?
Treść dodana dnia 21 lipiec 2014 22:22: Po podaniu +12V z aku, zaworek reaguje i załącza ssanie. Może czujnik walnięty? dokąd idą kable od tego elektrozaworu? Alternator zregenerowany bo w końcu wydoiłem akumulator Edytowane przez marcin90pl dnia 21-07-2014 23:22 BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
tomi |
Dodany dnia 22-07-2014 18:49 |
Postów: 628 Data rejestracji: 26.07.2005 21:54 Skąd: śląskie Częstochowa |
marcin90pl napisał(a): Po podaniu +12V z aku, zaworek reaguje i załącza ssanie. Może czujnik walnięty? dokąd idą kable od tego elektrozaworu? Alternator zregenerowany bo w końcu wydoiłem akumulator o ile pamietam sterownika swiec. Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/ I30crdi GD Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
|
marcin90pl |
Dodany dnia 23-07-2014 09:26 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
@tomi czyli sterownik do wymiany czy kable do sprawdzenia?
BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
tomi |
Dodany dnia 23-07-2014 17:46 |
Postów: 628 Data rejestracji: 26.07.2005 21:54 Skąd: śląskie Częstochowa |
Zacznij od kabli, chyba ze masz sterownik sprawny to podmienic to chwila.
U mnie tez to nie dzialalo takze to chyba taka ich przypadłośc. Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/ I30crdi GD Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
|
marcin90pl |
Dodany dnia 03-09-2014 21:40 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Byłem u elektryka i naprawił jeden przekaźnik bo ponoć nie grzal dwóch świec. Miał naprawić automat ssania ale się poddał. Sam podziałem sobie +12 na przełączniki i teraz zaworek zaciąganie ale po przełączeniu guzika na zero, ssanie dalej trzyma. Podpiecie do masy nic nie daje. Kilkukrotne bardzo krótkie podanie +12 powoduje stopniowe po puszczanie. Wie ktoś jak to działa?
Treść dodana dnia 04 wrzesień 2014 19:49: Dziś naprawilem to z czym walczylem od dawna. Wezyki od zaworu były podłączone odwrotnie przez co nawet po rozlaczeniu +12 zaciagal. Teraz wszystko działa i mam polautomat ssania Edytowane przez marcin90pl dnia 04-09-2014 20:49 BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |