Menu główne
Forum
Klubowicze
milas92 |
Dodany dnia 20-09-2014 14:27 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
Witam, witam
Zatarła sie panewka w moim 16v. Jako, ze te silniki maja juz na tyle duże przebiegi, a wiadomo, ze panewki to nie jest ich mocna strona, chce to naprawić, zamiast szukać kolejnego silnika. Potrzebuje kosztorys napraw. Wał moge wziąć z innego silnika w którym poszła głowica. Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-09-2014 14:27 |
michor |
Dodany dnia 20-09-2014 14:43 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
pierwsze słyszę o słabych panewkach - ale ok.
ze 300-400 za szlif wału, ze 300 za panewki. Najlepiej żeby szlifierz dostał blok i wał, wtedy wszystko dobierze jak trzeba. + montaż/demontaż, uszczelniacze pierdy itp, kolejne z 600-700 za części się pewnie uzbiera bo to głowica, może pierścienie itp itd. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-09-2014 15:12 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
no i rozrząd... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
milas92 |
Dodany dnia 20-09-2014 16:08 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
Nie chce ruszać głowicy, ma dobre sprężanie i praktycznie nie spala oleju
Panewki główne - 300 Uszczelniacz wału - 70 Szlif - 250 Pasek - 100 Złoże sobie to sam chce wiedzieć po prostu czy jak zaniosę wał z panewkami to to ogarną, ja sobie to odbiore, złoże i będzie hulać Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
michor |
Dodany dnia 20-09-2014 17:49 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Lepiej zanieś wał z blokiem i korbami a panewki niech oni dobiorą.
Nie kupuj z góry panew - z opowieści/własnego doświadczenia wiem że lepiej żeby szlifierz dobrał panewy. Pamiętaj że pół głównych jest w bloku - to też trzeba sprawdzić. Nie tylko korby. Korbowa się obróciła czy główna? No chyba że chcesz kłaść ACL. w R19 jest azotowany/utwardzany wał? [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-09-2014 17:55 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 20-09-2014 18:05 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
wał od f3p pasuje. Jeżeli stanął wał i się zablokował to pewnie jest tak zorany ze nie da sie go nawet na drugi szlif ogarnąć. Bierzesz wał z działającego F3P, zakładasz nowe panewki nominalne i śmigasz. Wydaje mi się że lepiej dla tego silnika już nie ma sensu i potrzeby robić. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Przemo_16V |
Dodany dnia 20-09-2014 18:30 |
Postów: 1167 Data rejestracji: 27.08.2007 22:00 Skąd: mazowieckie Przasnysz |
michor napisał(a): Lepiej zanieś wał z blokiem i korbami a panewki niech oni dobiorą. Nie kupuj z góry panew - z opowieści/własnego doświadczenia wiem że lepiej żeby szlifierz dobrał panewy. Pamiętaj że pół głównych jest w bloku - to też trzeba sprawdzić. Nie tylko korby. Korbowa się obróciła czy główna? No chyba że chcesz kłaść ACL. w R19 jest azotowany/utwardzany wał? Ja kupowałem sam panewki i robili mi szlif samego wału. Po remocie 5 lat silnik i nic sie nie dzieje. Panewkę miałem obróconą na trzecim cylindrze. Obcięte zamki. Pięc lat temu z robieniem jednej tuleji pierscienie nowe panewki uszczelki wszystkie nowe sprzegło rozrzad plus glowica robiona wyszlo cos kolo 2 tys. Było Renualt 19 1.8 16V Chamade Ph1
Jest Renault 19 cabrio Ph2 16v Volvo s 60 2.4 d5 163km. przemo.przasnysz@gamil.com Nr. klubowicza 0328 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 179236km
|
bej |
Dodany dnia 20-09-2014 22:20 |
Postów: 843 Data rejestracji: 17.04.2007 13:33 Skąd: mazowieckie Radom |
Mam chyba gdzieś wał z F3P jak coś
>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<< rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995 Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
|
milas92 |
Dodany dnia 20-09-2014 22:46 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
Ja nie mam obroconej panewki, a wał mam sprawny z silnika w którym pękł pasek rozrządu.
Czyli: Mam f7p w którym zatarła sie panewka (w budzie) Mam drugi f7p w którym obróciło panewke Mam trzeci f7p w którym pękł pasek rozrządu Chce tylko przełożyć wał z tego silnika w którym pękł pasek rozrządu. Przełoże go do tego obecnego co mam w budzie Treść dodana dnia 20 wrzesień 2014 21:47: A zatarła sie korbowa Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
maestro |
Dodany dnia 20-09-2014 23:03 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
no i zalozysz na ten niedotykany wal tamte panewki?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 20-09-2014 23:03 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
To nie szlifuj tego wału po strzelonym pasku tylko go przełóż, zakładaj nominalne panewki i masz sprawny silnik, chyba że ten wał jest jakoś wyrobiony, jak jest w porządku to go nie szlifuj tylko zakładaj. A korba w jakim stanie ta, w której się zatarła panewka? Bo najlepiej byłoby ją założyć z powrotem ile nie dostała, a jak nie to w dwóch silnikach znajdzie się jakaś korba chyba... Przy okazji jak silnik już będzie wyciągnięty i dostęp do wszystkiego to wymień jeszcze komplet uszczelek, składaj i wsadzaj do budy. Wał szlifujesz jak jest zużyty lub chcesz go odchudzić. Tylko na twoim miejscu dałbym go razem z zamachem, korbami i tłokami do wywarzenia, skoro go przekładasz z innego silnika. Nie obróciło głównej w nim, więc blok masz dobry, a po strzelonym pasku wał raczej nie ucierpiał. A takto musiałbyś ściągać głowicę i dawać blok razem z wałem do szlifowania, dobierać panewki pod szlifowany wał, a od tego to już niewiele do kapitalnego remontu silnika, bo gdy masz go w częściach to już zazwyczaj wymienia się pierścienie, robi głowice, każdą jedną uszczeleczkę, o ile nie przetacza cylindrów i zakłada nadwymiarowe tłoki, a tu nie widzę sensu szlifowania wału, no chyba że ma wyżłobienia, czy jest w jakiś inny sposób uszkodzony. Ale to bym się zastanowił wówczas czy nie bardziej się opłaca szukać kolejnego wału, chociażby od F3Pka.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
milas92 |
Dodany dnia 20-09-2014 23:52 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
czyli co, mam przełożyć cały wał z panewkami z tego co strzelił pasek do mojego i będzie grało?
uszczelniacze wiadomo, ze zmienie Treść dodana dnia 20 wrzesień 2014 22:55: blok i korba nie ucierpiała. zatarło 3 panewke od strony skrzyni na korbie i to tą dolną Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
Bot |
Dodany dnia 21-09-2014 09:22 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
W dwóch silnikach w tym samym miejscu też panewka padła, z tego co wiem w większości przypadków z panewkami jest to samo miejsce. W/g mnie coś fabrycznie już spieprzyli. Nie dochodzi tam olej czy co ?
http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 21-09-2014 12:08 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
milas92 napisał(a): czyli co, mam przełożyć cały wał z panewkami z tego co strzelił pasek do mojego i będzie grało? uszczelniacze wiadomo, ze zmienie Treść dodana dnia 20 wrzesień 2014 22:55: blok i korba nie ucierpiała. zatarło 3 panewke od strony skrzyni na korbie i to tą dolną Oczywiście, przecież jest dobry, o ile nie jest zatarty, nie ma wyżłobień, wżerów, czy innych uszkodzeń to nie powinno się szlifować. Szlifierz ci tego nie powie, bo mu zależy na robocie, ale każde szlifowanie wału zmniejsza jego wytrzymałość. Ludzie chętnie dają dobre wały do szlifowania nawet się nad tym nie zastanawiając. Tylko jak będziesz miał silnik na stole to pamiętaj aby przeczyścić kanały olejowe bo jak któryś jest zapchany to długo się nie nacieszysz sprawnym silnikiem. Panewki zależy w jakim są stanie, chociaż ja bym nie ryzykował i założył nowe, ale "od biedy" można założyć używane ile są w dobrym stanie, lupa i dokładnie je z każdej strony obejrzeć, a skoro masz trzy silniki to zawsze z nich złożysz jeden. Jak silnik nie brał oleju i trzymał kompresję to głowicy nawet nie ściągaj, nawet jak byś kupił komplet uszczelek do całego silnika (co chyba jest najbardziej opłacalnym wyjściem) to nie zmieniaj pod głowicą ile jest dobra, to ci odejdzie obróbka głowicy, no chyba że chciałbyś polecieć po całości i wymienić prowadnice, przeszlifować gniazda i dotrzeć trzonki ale jak jest dobra kompresja to bym sobie to darował i składał silnik. Wyczyść dokładnie miskę olejową, zalej nowym olejem i pamiętaj, że po czymś takim pierwszy klocek na liczniku przeznaczony jest na dotarcie silnika. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
michor |
Dodany dnia 21-09-2014 20:56 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Moim zdaniem takie kombinacje pt wal z tego panewka z tamtego a korba z piątego długo nie będą działać. Przynajmniej ten wal co wyciągniesz daj do pomierzenia czy prosty i czy trzyma wymiar... Korba moze być zowalizowana i tego okiem i lupa nie ocenisz. To są setne części milimetra.
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
milas92 |
Dodany dnia 19-10-2014 02:57 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
ok, silnik naprawiony. trochę sie dowiedziałem od fachowcow i mam coś dla potomnych
na początek analizujemy co było przyczyną zatarcia: syf, śmieciowy olej, niewydajna pompa oleju. w moim przypadku zmieliło obudowe od czujnika ciśnienia oleju potem patrzymy na zatarty wał, podziwiamy i wyrzucamy do śmieci, nie szlifujemy, nie opłaca się. szukamy drugiego. jeśli są szkody mechaniczne w postaci: uszkodzonych mocowan np korbowodów to wymieniamy na inne jak panewka nie narobiła większych szkód, czyli nie uszkodziła korby od tłoka to są dwie opcje: wszystko składamy na olej, zachowujemy czystość przy składaniu panewek, najmniejsze ziarenko moze narobić szkód. 1 znajdziemy wał z panewkami, które koniecznie TAK SAMO montujemy w silniku docelowym -składamy, cieszymy sie bo to będzie działało tak samo jak w poprzednim silniku 2 znajdziemy wał ale kupujemy nowe panewki -szukamy wału z innego silnika, najlepiej taki który nie był wczesniej szlifowany. -idziemy do szlifierni i prosimy o dobranie panewek sprawdzenie i POLEROWANIE wału=20zł. (koszt panewki główne=90, panewki korbowe=90 i są dwie szt. kołnierzowe=grosze -składamy moment dokręcenia główne panewki: pierwszy etap: 30 Nm dokręcenie ostateczne: 60-65 Nm panewki na korbach/tłokowe: pierwszy etap: 25 Nm dokręcenie ostateczne: 45-50 Nm w instrukcji napisali, ze nie potrzeba nowych śrub, zostaja stare. podsumowując: zrobienie zatartego silnika bardziej opłaca się, niż kupno nastepnego. nie ma w ogole sensu szlifować wału, taniej poszukać innego przy nowych panewkach jeździmy 1000 km spokojnie i docieramy korzystajac z okazji zmienamy olej zakładamy nowe simmeringi na wale(2 sztuki) chyba że lubimy znaczyć teren czyścimy kanały olejowe! niestety trzeba zdjąć skrzynie, a zdjęcie skrzyni w f7p oznacza przeważnie wyjęcie silnika Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
maestro |
Dodany dnia 19-10-2014 20:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wyjecie skrzyni nie rozni sie jakos bardzo miedzy 16V a 8V.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |