Menu główne
Forum
Klubowicze
lkrencik |
Dodany dnia 27-09-2014 08:00 |
Postów: 197 Data rejestracji: 10.06.2014 08:52 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Czesc Dość długo myślałem jakby tu podnieść móc w moim Cabrio. Najpierw pomysł padł na f7p które stoi u mnie w garażu ale stwierdziłem że jak już robić to lepiej f7r włożyć. Szukałem szukałem dawcy ale nie znalazłem nic sensownego. Dodatkowo podobno nie Da rady założyć sekwencji co jest dla mnie kolejnym minusem. No i wtedy przyszło oświecenie - tzn nie wiem czy oświecenie bo pomysł zrodził się po dorodnym gibsztylku. Przecież Mam kompletnego dawce. Spacer III 2,0 16v 140KM dodatkowo z sekwencja. Jedyny minus to wypalone gniazdo zaworowe. No ale to nie problem bo i tak każdy inny silnik musiałby przejść gruntowny przegląd i remont. No i teraz moje pytania : - czy ktoś już robił takiego swapa? - Może ktoś spotkał się z tutorialem krok po kroku w Internecie? - f4r w espace jest silnikiem na CANie. Da się to pozenic z 19? W eIII prędkość brana jest abs tu nie mam abs Zastanawiam się czy warto e to się bawić. Co myślicie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 27-09-2014 08:00 |
Lesiu11 |
Dodany dnia 27-09-2014 09:16 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
do f7r z megany sekwencja a i owszem - przecież mnówstwo tego jeździ tylko w renixie f7p jest pod górkę Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Kujtek |
Dodany dnia 27-09-2014 13:13 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@lkrencik gaz na linkę czy przepustnica elektroniczna w espejsie? f4r pasuje P&P w mocowania naszych Fxx Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 27-09-2014 13:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@lkrencik nie masz abs ale masz impulsator. w e3 bedzie pewnie na linke jeszcze. ogólnie nic nadzwyczajnego.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
lkrencik |
Dodany dnia 27-09-2014 16:02 |
Postów: 197 Data rejestracji: 10.06.2014 08:52 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Linka A co z polosiami?też p&p ? Jest gdzieś jakiś tutorial przekładki? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 27-09-2014 16:05 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
no to jak masz na linkę to super skrzynia pasuje na pewno i wtedy stare półosie zostawiasz nie wiem jak jest jak ładujesz skrzynię ze scenica, czy nasze półosie podchodzą Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
lkrencik |
Dodany dnia 27-09-2014 16:35 |
Postów: 197 Data rejestracji: 10.06.2014 08:52 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Czyli do f4r zakładam skrzynie ze swojego f3n? Łapy i cała reszta też podchodzi? co z elektryka? Przewalam wiązki i komputery tylko usuwam immobiliser? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 27-09-2014 16:54 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
wywalasz immo z kompa, i zabawa w łączenie wiązki f4r z wiązką 19 musisz mieć schematy, popytaj na forum clio/megane, tam ktoś prędzej będzie posiadać opis kostek f4r, kostki 19stkowe tu na forum znajdziesz albo kogoś podpytasz Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 27-09-2014 19:15 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Skrzynię najlepiej zostawić od wyczyna, tym bardziej, że ma chyba najlepsze przełożenia ze wszystkich benzynowych, osobną kwestią jest skrzynia od turboklekota w benzynie.
Mimo że w nowszych autach silniki wiszą a nie siedzą na poduszkach jak w R19 nie stanowi to problemu, generalnie kładziesz go na poduszkach albo dokupujesz mocowania od turboklekota do R19 (to jedyny silnik który w R19 wisi). Jak masz kompletnego dawce wyciągasz z niego silnik razem z wiązkami i ECU, to wszystko pakujesz pod maskę R19, łączysz wiązki budy i silnika na podstawie schematów obu wiązek, czyścisz imo z ecu, wkładasz kluczyk do stacyjki i odpalasz auto (jak byś się naprawdę uparł to można nawet przeszczepić kompletny imobilajzer, tylko to gra nie warta świeczki). Nie jestem pewien, czy portki podejdą od F3Na czy będzie trza kombinować, reszta nie stanowi problemu o ile zostawiasz dziewiętnastkową skrzynię, od razu jak silnik będzie poza autem wymieniłbym kable, świece, uszczelniacze, rozrząd, sprzęgło, szczotki i tulejki w rozruszniku i po wszystkim zalał nowymi płynami. Jakby był jakiś problem z osprzętem na pasku to po prostu przekładasz z F3Na. W brew pozorom wymiana silnika w Renówce na inny silnik z innej Renówki nie stanowi jakiegoś wielkiego problemu, tym bardziej jeżeli to ta sama rodzina. Może się jeszcze okazać, że pompa paliwa od F3Na daje za małe ciśnienie i F4R będzie się dławić na wysokich obrotach, ale mając kompetnego dawcę to nie jest jakiś duży problem, pamiętaj tylko aby opróżnić baki wpierw w obu autach zanim je zaczniesz opuszczać. I jeszcze jedno, zainteresuj się szesnastkowymi hamulcami na przód 260 wentylami albo tymi z megi coupe 2.0 16v 280 wentylami, bo zwykłe od F3Na są nieco zasłabe na 140 kucy. Zawieszenie może zostać standardowe od F3Na ale mając mocniejszy silnik możnaby się pobawić w twardsze zawieszenie od 16v. Belka dwudrążkowa nie stanowi jakiegoś problemu, niby fajniej się jeździ na 4 drążkowej ale czterodrążkową łatwiej załatwić i wiele osób rezygnuje z czterodrążkowej na rzecz dwudrążkowej, sam mam belkę od F3Na przy F3Pku i utwardzone zawieszenie. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 27-09-2014 19:21 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@dj_mafiozo przecież to cabrio, minimum co tam siedzi to f3p a ty tu o f3n piszesz Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 27-09-2014 19:24 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Kujtek Twierdzi, że tam siedzi pod maską multiwyczyn, wiem że cabrio po lifcie minimum co było pod maską to F3P mono, zresztą przy tym o czym tu mowa nie stanowi to żadnej różnicy, skoro silnik i tak robi out.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
gielab0019 |
Dodany dnia 27-09-2014 19:25 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
@Kujtek jeden uj
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 27-09-2014 19:27 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Kujtek Dobra, odnalazłem zdjęcia tego auta i pod maską siedzi sobie grzecznie nie żaden wyczyn ale pełnoprawny F3P mono...
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
lkrencik |
Dodany dnia 28-09-2014 12:29 |
Postów: 197 Data rejestracji: 10.06.2014 08:52 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Dzięki za odpowiedzi W cabrio faktycznie siedzi F3P mono Muszę zobaczyć jak bedzie wyglądała sprawa skrzyni z E3, gdyż ta która obecnie jest w cabrio jest dla mnie ciut za krótka. Sporo latam autostradami i przy 140 zaczyna juz sporo palic, więc najchętniej bym przełożył skrzynię z espace. Może wymiana przegubów wewnetrznych na te z e3 przy polosiach z r19 rozwiąże sprawe? muszę pomierzyc jak to wygląda Co do zawieszenia i hamulców to muszę zobaczyć czy nie podejdą z espace - serwo i pompę na pewno bede przekladal. Obecnie czekam na kilka pln coby na przód wrzucic bilsteiny co do silnika to przed włożeniem do r19 przejdzie kompletny remont i wymienione zostanie wszystko co mozliwe zeby móc sie cieszyć 19tka przez dłuuuugi czas no i tak jak zapowiadałem oprócz butli z LPG pojawi sie tez druga butla z gazem rozweselającym tak na wszelki wypadek Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-09-2014 12:37 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
jak masz tam abs to pompy nie przełożysz bo ma 2 wyjścia a nie 4 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
lkrencik |
Dodany dnia 28-09-2014 12:42 |
Postów: 197 Data rejestracji: 10.06.2014 08:52 Skąd: mazowieckie Warszawa |
jest ABS ale to nie problem
jedno wyjscie obsluży przód na trójniku a druga tył na trójniku, choc jestem niemal pewien ze wyjscia sa 4 Treść dodana dnia 28 wrzesień 2014 11:43: sa dwa wyjscia Edytowane przez lkrencik dnia 28-09-2014 12:43 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-09-2014 13:22 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@lkrencik nie robi się takiego drutu pod tytułem "trójnik na pompie". Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 28-09-2014 13:28 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
ABS jak chcesz to szukaj kompletu Bosha do R19, skrzynia od F3Pka rzeczywiście jest o kant czegoś potłuc, szczególnie jak ktoś jest przyzwyczajony do długiej, spalanie przy 140 na godzinę to jeszcze nic, ciekawostką jest fakt, że ledwo da się auto bujnąć do jakichś 172 km/h, przy czym tyle to podobno katalogowo wyczyn jedzie, z tym że wyczyn bez problemu ciągnął 190, mówię tu o gps nie o liczniku. Jak skrzynia od Espasa nie podejdzie albo będzie wymagać za dużo przeróbek biorcy to szukaj albo JB3028 albo JB3060, albo ewentualnie jeszcze JC5002. Dwie pierwsze to skrzynki od F3Na na których na V przy 100 na godzinę masz 2520 RPM a 140 masz 3528. Trzecia natomiast jest od turboklekota i jest zestrojona pod silnik, który kręci się poniżej 5kRPM, więc na benzynie, która kręci się do 7 to długaśny potwór, teoretycznie Vmax dla tej skrzyni na benzynie to 263 przecinek coś kilometra na godzinę, ale zarówno F7P jak i F4R (może z wyjątkiem tego z Clio) są zasłabe aby tyle dociągnąć. Dla JC5002 masz: 100 km/h = 2217 RPM, 140 km/h = 3103 RPM. Obliczenia przeprowadzałem z założeniem opon 185/65 R14.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
lkrencik |
Dodany dnia 28-09-2014 13:36 |
Postów: 197 Data rejestracji: 10.06.2014 08:52 Skąd: mazowieckie Warszawa |
a wyjasnij mi czym innym niz "trojnik" jest pompa abs? jedno wyjscie obsługuje sekcje LP i PP drugie wyjscie obsługuje wyjscie LT i PT czyli wydatek pompy jest ok Jakoś w rajdówkach częśto jest stosowane takie rozwiązanie - daje ono rowny rozklad hamowania na kolach L/P co do skrzyni to jajchetniej biegi 1-3 zostawilbym z obecnej skrzyni a 4-5 z espace co do vmax to swojego cabrio bujnąłem do 182 wg gps ale trwalo to baaaaardzo długo Treść dodana dnia 28 wrzesień 2014 12:48: czy to nie jest przypadkiem f7r? Treść dodana dnia 28 wrzesień 2014 12:48: http://olx.pl/ofe...60af6547ed Edytowane przez lkrencik dnia 28-09-2014 13:48 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 28-09-2014 13:50 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Mi sedana na A2 udało się bujnąć do 172 jakichś, może i by więcej minimalnie jeszcze poszedł ale chyba na pustym kawałku dwudziestokilometrowej prostej i mam na myśli GPS, owszem licznik pokazywał coś koło 190, ale Srebrna z wyczynem pod maską i w budzie sedana na tej samej trasie szła 190 według tego samego GPSa. W Granatowej siedzi skrzynia F3P mono ze skrzynią ori od F3Pka w Srebrnej siedział sobie wyczyn ze skrzynią ori od wyczyna. Zresztą nie mogę się doczekać jak skrzynia od F3P zrobi out i na jej miejsce albo od wyczyna albo turboklekota i przy okazji zawita głowica od multi, a żeby było śmieszniej to silnik z cabrio.
Treść dodana dnia 28 wrzesień 2014 13:51: No dokładnie, F7R, tylko ten silnik ma nie 140 KM a 150. Edytowane przez dj_mafiozo dnia 28-09-2014 13:51 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |