Menu główne
Forum
Klubowicze
Yuntall |
Dodany dnia 06-10-2014 16:27 |
Postów: 4 Data rejestracji: 06.10.2014 16:13 Skąd: wielkopolskie Dolsk |
Witam. Jestem posiadaczem R19 z silnikiem diesla 1.9D. Samochód jest rocznikowo z 1994roku. Nie znam dokładnej wersji samochodu - nie ogarnąłem tego jeszcze. Teraz moje pytanie. Czy jest fizyczna możliwość przełożenia silnika z Clio czy Megane do R19? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 3450000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 06-10-2014 16:27 |
ruli17 |
Dodany dnia 06-10-2014 16:36 |
Postów: 4342 Data rejestracji: 17.11.2010 16:57 Skąd: dolnośląskie Oława |
samego słupka tak.
Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
|
Yuntall |
Dodany dnia 06-10-2014 17:48 |
Postów: 4 Data rejestracji: 06.10.2014 16:13 Skąd: wielkopolskie Dolsk |
Rozumiem więc, że silnik z osprzętem nie wejdzie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 3450000km
|
|
|
fed21 |
Dodany dnia 06-10-2014 18:06 |
Postów: 943 Data rejestracji: 26.12.2008 17:39 Skąd: lubelskie Krasnystaw |
bez turbiny powinno pasowac wszystko jesli to f8q jak masz dt z megany to komp i immo jest Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
|
gielab0019 |
Dodany dnia 06-10-2014 19:29 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
@fed21 w wolnossącym też jest komputer jeśli chodzi o megane
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 06-10-2014 19:36 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@gielab0019 ta, chyba amiga Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Yuntall |
Dodany dnia 06-10-2014 21:15 |
Postów: 4 Data rejestracji: 06.10.2014 16:13 Skąd: wielkopolskie Dolsk |
Czyli jak dobrze rozumiem - silnik od Renault Clio, Megane pasuje do mojego samochodu. W R19 jest silnik F8Q, czyli jak rozumiem będę musiał szukać takiego samego silnika do mojej R19. Tylko czy taki zabieg się opłaca? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 3450000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 06-10-2014 21:33 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Yuntall zadałeś pytanie to odpowiadamy. a to że zabierasz sie od dupy strony.... po co chcesz zmieniac, i co na co, bo tego nie napisałeś a sens już widze że zaraz upadnie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Yuntall |
Dodany dnia 06-10-2014 21:52 |
Postów: 4 Data rejestracji: 06.10.2014 16:13 Skąd: wielkopolskie Dolsk |
Jak rozumiem. Posiadam R19 z silnikiem 1.9D RL-RN-RT, rok prod. 1994. Model silnika to F8Q. Silnik chcę zmienić z tego powodu, iż w starym do układu chłodzenia dostaje się powietrze, prawdopodobnie przez nieszczelności na głowicy. Dalej. Chciałbym wymienić mój obecny silnik na silnik 1.9D z Clio lub Megane. Jeśli coś pominąłem, lub są jakieś nieścisłości to proszę o wskazanie ich. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 3450000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 06-10-2014 22:05 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Zacznij od próby olejowej swojego silnika, a dopiero na podstawie jej wyniku myśl co dalej. Jeżeli z próby wyjdzie że prawdopodobnie wina uszczelki pod głowicą to taniej i prościej wymienić uszczelkę pod głowicą niż kompletny silnik. Poza tym zawsze możesz szukać słupka i osprzęt przełożyć swój. Żeby idealnie silnik wymienić to musi mieć ten sam kod i nie mówię tu o "F8Q" tylko o tych trzech cyferkach, które następują po nim, a wybite są na tabliczce znamionowej, wtedy masz pewność że wszystko bezproblemowo będzie pasować, w przeciwnym wypadku jak się uprzesz na wymianę silnika to szukaj kompletnego dawcy.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
maestro |
Dodany dnia 07-10-2014 15:08 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jak kupisz sam goły silnik to bedzie identyczny.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
misha |
Dodany dnia 30-04-2015 14:40 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Panowie sory za odgrzewanie kotleta ale mam podobne pytanie tak z ciekawości kiedyś kupiłem rodzicom Clio 1.9 d wolnossące niestety buda nie dała rady ale silnik jest cukierek i teraz pytanie czy kupując taką Link budę mogę wpakować starego wolnossaka Jakie problemy mnie czekają czy ciężko wszystko przełożyć, nie chodzi mi akurat o tą konkretną megane bo jest mocno poobijana jak za tą kasę..
Nie piszcie mi tylko, że muł czy coś bo to nie ma znaczenia bo kierowca będzie jeździł woolno Ważne jakie problemy itp. (sądzę, że polift ma obd więc już to jest problemem). Pozdrawiam M Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 30-04-2015 15:27 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
przy takiej zmianie odpalenie silnika to najmniejszy problem. najlepiej zapytaj na forum jak wyglada sprawa z lapami przy przekladce na stary blok f (cos kiedys mi sie w oczy rzucilo ze po ktoryms roku nie jest tak pieknie zeby wrzucic inne lapy i heja, niby pozniej skrzynie nie pasuja czy cos) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 30-04-2015 16:42 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@Kujtek skrzynia jb3 i jc5 jest zamienna także to jest spoko, obd nie ma nic do rzeczy. Obrotomierz w tej meganie nie wstanie bo nie jest z alternatora sygnał brany. Na łapy będzie pasować bo łapy ma takie same megana co r19 w dieslu. Najwyżej hybryda górnej łapy z clio i megane. (jak wkładaliśmy silnik z megany do clio to trzeba było zrobić z dwóch jedną nie pamiętam o co tam chodizło) dci ma pompe wstępną która jest nie potrzebna w zwykłym diezlu, coś tam pewnie trzeba dospawać aby wydech połączyć. Ale ogólnie podłączenie diesla jeśli masz komplet to nie jest duzy problem. Nie wiem czy sie schemat kostek w skrzynce pod maską w polifcie zmienił ale wrzuciłem w faq elektrycznym rozpiskę do przedliftowej megany. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |