27 Kwietnia 2024 02:22:10
Zdjęcia użytkowników
siwy-1987 sCATman
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
Wymiana silnika do R19 z Clio, Megane? 
Yuntall
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2014 16:27
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 06.10.2014 16:13
Skąd: wielkopolskie
Dolsk

Witam.
Jestem posiadaczem R19 z silnikiem diesla 1.9D.
Samochód jest rocznikowo z 1994roku.
Nie znam dokładnej wersji samochodu - nie ogarnąłem tego jeszcze.

Teraz moje pytanie. Czy jest fizyczna możliwość przełożenia silnika z Clio czy Megane do R19?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 3450000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 06-10-2014 16:27
Awatar
ruli17
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2014 16:36
Awatar


Postów: 4342

Data rejestracji: 17.11.2010 16:57
Skąd: dolnośląskie
Oława

samego słupka tak.

Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
 
Yuntall
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2014 17:48
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 06.10.2014 16:13
Skąd: wielkopolskie
Dolsk

Rozumiem więc, że silnik z osprzętem nie wejdzie?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 3450000km
 
fed21
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2014 18:06
Awatar


Postów: 943

Data rejestracji: 26.12.2008 17:39
Skąd: lubelskie
Krasnystaw

bez turbiny powinno pasowac wszystko jesli to f8q jak masz dt z megany to komp i immo jest

Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
 
gielab0019
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2014 19:29
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

@fed21 w wolnossącym też jest komputer jeśli chodzi o megane

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
Lesiu11
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2014 19:36
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@gielab0019 ta, chyba amiga

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Yuntall
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2014 21:15
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 06.10.2014 16:13
Skąd: wielkopolskie
Dolsk

Czyli jak dobrze rozumiem - silnik od Renault Clio, Megane pasuje do mojego samochodu. W R19 jest silnik F8Q, czyli jak rozumiem będę musiał szukać takiego samego silnika do mojej R19. Tylko czy taki zabieg się opłaca?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 3450000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2014 21:33
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Yuntall zadałeś pytanie to odpowiadamy. a to że zabierasz sie od dupy strony.... po co chcesz zmieniac, i co na co, bo tego nie napisałeś a sens już widze że zaraz upadnie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Yuntall
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2014 21:52
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 06.10.2014 16:13
Skąd: wielkopolskie
Dolsk

Jak rozumiem.
Posiadam R19 z silnikiem 1.9D RL-RN-RT, rok prod. 1994. Model silnika to F8Q.
Silnik chcę zmienić z tego powodu, iż w starym do układu chłodzenia dostaje się powietrze, prawdopodobnie przez nieszczelności na głowicy.
Dalej. Chciałbym wymienić mój obecny silnik na silnik 1.9D z Clio lub Megane.

Jeśli coś pominąłem, lub są jakieś nieścisłości to proszę o wskazanie ich.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 3450000km
 
dj_mafiozo
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2014 22:05
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Zacznij od próby olejowej swojego silnika, a dopiero na podstawie jej wyniku myśl co dalej. Jeżeli z próby wyjdzie że prawdopodobnie wina uszczelki pod głowicą to taniej i prościej wymienić uszczelkę pod głowicą niż kompletny silnik. Poza tym zawsze możesz szukać słupka i osprzęt przełożyć swój. Żeby idealnie silnik wymienić to musi mieć ten sam kod i nie mówię tu o "F8Q" tylko o tych trzech cyferkach, które następują po nim, a wybite są na tabliczce znamionowej, wtedy masz pewność że wszystko bezproblemowo będzie pasować, w przeciwnym wypadku jak się uprzesz na wymianę silnika to szukaj kompletnego dawcy.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2014 15:08
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jak kupisz sam goły silnik to bedzie identyczny.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
misha
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2015 14:40
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Panowie sory za odgrzewanie kotleta ale mam podobne pytanie tak z ciekawości kiedyś kupiłem rodzicom Clio 1.9 d wolnossące niestety buda nie dała rady ale silnik jest cukierek i teraz pytanie czy kupując taką Link budę mogę wpakować starego wolnossaka ? Jakie problemy mnie czekają czy ciężko wszystko przełożyć, nie chodzi mi akurat o tą konkretną megane bo jest mocno poobijana jak za tą kasę..
Nie piszcie mi tylko, że muł czy coś bo to nie ma znaczenia bo kierowca będzie jeździł woolno Wink
Ważne jakie problemy itp. (sądzę, że polift ma obd więc już to jest problemem).
Pozdrawiam
M

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2015 15:27
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

przy takiej zmianie odpalenie silnika to najmniejszy problem.

najlepiej zapytaj na forum jak wyglada sprawa z lapami przy przekladce na stary blok f
(cos kiedys mi sie w oczy rzucilo ze po ktoryms roku nie jest tak pieknie zeby wrzucic inne lapy i heja, niby pozniej skrzynie nie pasuja czy cos)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Lesiu11
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2015 16:42
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@Kujtek skrzynia jb3 i jc5 jest zamienna także to jest spoko, obd nie ma nic do rzeczy. Obrotomierz w tej meganie nie wstanie bo nie jest z alternatora sygnał brany. Na łapy będzie pasować bo łapy ma takie same megana co r19 w dieslu. Najwyżej hybryda górnej łapy z clio i megane. (jak wkładaliśmy silnik z megany do clio to trzeba było zrobić z dwóch jedną nie pamiętam o co tam chodizło)

dci ma pompe wstępną która jest nie potrzebna w zwykłym diezlu, coś tam pewnie trzeba dospawać aby wydech połączyć. Ale ogólnie podłączenie diesla jeśli masz komplet to nie jest duzy problem. Nie wiem czy sie schemat kostek w skrzynce pod maską w polifcie zmienił ale wrzuciłem w faq elektrycznym rozpiskę do przedliftowej megany.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: