29 Marca 2024 12:40:54
Zdjęcia użytkowników
zieluch111 kimada
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
uszkodzona uszczelka pod głowicą i wycena części 
Samurai
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2014 23:47
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

Witam was wszystkich. Jak zawsze mam problem. prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą. cały silnik z prawej strony jest zaolejony, zauważyłem że ostatnio gdzieś znikło mi pół litra oleju. Zastanawia mnie jaki koszt byłby naprawy oczywiście jak ktoś robi to na własną rękę. Napewno trzeba rozrząd wymienić i pompe wody. silnik mam taki https://lh5.googl...C07023.JPG

1,9D F8Q bez turbo przerobiona była pompa na boscha tu mnie ciekawi jaki pasek kupić bo z tego co wiem jest krótszy niż do tego nowszego modelu na pompie EPIC

Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-10-2014 23:47
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:01
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

jak sam robisz to w sumie dochodzi ci aby koszt zawiezienia głowicy do szlifierni żeby ją zabielili

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Samurai
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:02
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

nie lepiej splanować?

Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Robsajson
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:03
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Jeśli cieknie z prawej strony to raczej uszczelniacze wałków rozrządu lub/i wału a nie UPG.
Ewentualnie dodatkowo pierścienie puscają.Jakiego koloru masz spaliny?

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Samurai
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:05
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

jak mocno gazu dam to na czarno bo mu dawke podkręcałem. tylko u mnie jest zupełnie silnik inaczej położony niż w renault19, bo to jest auto terenowe z silnikiem F8Q, silnik ułożony jest klasycznie przed chłodnicą ma rozrząd, a z prawej kolektor ssący i wydechowy potem rozrusznik.

zobacz : https://lh3.googl...C07024.JPG

i filmik jak chodzi https://www.youtu...72Ilc0_tdQ

Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:09
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Samurai planuje się glowicę jak się przegrzeje silnik raczej, zabielenie stosuje się jak głowica nie jest pokrzywiona po przegrzaniu.

no ok, to patrząc na zdjęcie to co wstawiłeś i mówisz że od prawej to znaczy u ciebie od strony wnętrza pojazdu tak?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Samurai
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:10
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

tak jak siedzisz za kierownicą, tak jak piszesz dokładnie.

Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Robsajson
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:13
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Jeśli jesteś z woj. Opolskiego to mógłbym kogoś polecić bo:
www.iv.pl/images/40140835298164291068.jpg

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Kujtek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:13
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Samurai to zobacz tak jak Robajson napisał uszczelniacz wałka rozrządu, tam chyba powinna być pompa vacuum tak?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Samurai
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:14
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

niestety jestem z łódzkiego, piotrków trybunalski


Treść dodana dnia 08 październik 2014 23:16:

Kujtek napisał(a):

@Samurai to zobacz tak jak Robajson napisał uszczelniacz wałka rozrządu, tam chyba powinna być pompa vacuum tak?

napewno to nie jest od rozrządu bo rozbierałem tam i jest sucho oprócz pompy wody ale to inny temat że jest już do wymiany. to tak wygląda jakby od kolektora wydechowego w dół ciekło czyli cała skrzynia i most napędowy razem z rozrusznikiem urzygane w oleju

Edytowane przez Samurai dnia 09-10-2014 00:16
Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Kujtek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:20
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

to wyczyść najpierw blok i patrz skąd będzie lecieć

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Samurai
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:24
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

właśnie zrobiłem to jakieś 2 tygodnie temu wczoraj robiłem zawieszenie i zdziwiłem się czemu tak ufajdane wszystko. wyczyszczę jeszcze raz ale myśle że to nic nie da bo cały czas z tego miejsca mi leci. Ze trzy miesiące temu wydawało mi się że to gdzieś z zaworu EGR, zaślepiłem go ale nie podobało mi się bo olej w góre nie leci więc napewno nie przez to.

Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:34
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

w zbiorniczku wyrównawczym oleju nie ma?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Samurai
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:35
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

nie ma. tak samo nie ubywa płynu ani nie przybywa. ogrzewanie mam bardzo dobre.

Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Robsajson
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:53
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Z pokrywy zaworów może lecieć.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Samurai
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 00:54
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

wymieniłem jak kupiłem samochód bo była już sparciała ( w lutym). spod tej uszczelki w 100% nie leci bo widać było by odrazu.


Treść dodana dnia 09 październik 2014 00:02:

może spróbować lekko dokręcić głowicę jeszcze? po 10* 50-60Nm?

Edytowane przez Samurai dnia 09-10-2014 01:02
Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Kujtek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 01:36
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

nie, w życiu nie rób takiego druta

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Samurai
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 10:32
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

własnie też tak myśle obawiałem się żeby nie pokrzywić głowicy....


Treść dodana dnia 09 październik 2014 18:50:

dzisiaj ściągnąłem kolektor ssący i wydechowy jednak uszczelka bo widać że tam się sączy. co najlepsze na bloku jest napis F8T jak to możliwe?

Edytowane przez Samurai dnia 09-10-2014 19:50
Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Kujtek
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 20:42
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Samurai takie jest oznaczenie na wszystkich blokach diesla, przez to mylnie często ludzie piszą że mają silnik "F8T" którego nie ma

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Samurai
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 20:58
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

chyba że tak. ile trzeba zebrać z głowicy ? wiecie mniej więcej ile kosztuje uszczelka?

Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: