28 Marca 2024 17:08:04
Zdjęcia użytkowników
HOFFI wolf
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
uszkodzona uszczelka pod głowicą i wycena części 
Robsajson
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 21:19
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Najpierw trzeba sprawdzić czy podstawa głowicy jest równa a jesli jest to wystarczy ją zabielić.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-10-2014 21:19
Awatar
Samurai
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 21:20
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

zabielenie to przecież planowanie?

Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Robsajson
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 21:22
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Samurai napisał(a):

zabielenie to przecież planowanie?

Zabielanie to nie jest do końca planowanie, bo nie wyrównujesz krzywizn ale ściągasz tylko syf i pozostałości po starej uszczelce.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Samurai
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 21:23
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

aha czyli tak jakby papierem ściernym ktoś przejechał....

Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Robsajson
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 21:26
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

W prostym porównaniu coś jakby odtłuszczanie przed malowaniem Grin

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Kujtek
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 21:34
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Samurai ale papierem ściernym to Ty głowicy i bloku nie dotykaj!

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 21:44
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Robsajson napisał(a):

Samurai napisał(a):

zabielenie to przecież planowanie?

Zabielanie to nie jest do końca planowanie, bo nie wyrównujesz krzywizn ale ściągasz tylko syf i pozostałości po starej uszczelce.


i tak i nie. jedno i drugie powoduje przynajmniej próbe wyrównania, o resztkach mówisz? nigdy bym nie oddał szlifierzowi niewyczyszczonej głowicy bo by mnie chyba w tokarke nastepnym razem wrzucił Grin

bielenie to setki milimetra, aby aby skrobnąć.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Robsajson
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 22:05
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

@maestro Zawsze jakieś resztki zostają.Dla mnie jest oczywiste, że nigdy bym nie oddał głowicy szlifierzowi z której zwisają strzępy uszczelki Pfft
Moje porównanie i opis to uproszczenie wszystkiego Wink

W Golfie II kiedyś sam wymieniałem uszczelkę a moja wiedza kończyła się na wymianie bezpiecznika lub żarówki.
Głowicy nie sprawdzałem/zabielałem/planowałem, dokręciłem byle jak na oko Grin
Do dnia sprzedaży nic się z tym nigdy nie działo a później to już wielka niewiadoma Grin

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Samurai
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 22:51
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

Robsajson napisał(a):

@maestro Zawsze jakieś resztki zostają.Dla mnie jest oczywiste, że nigdy bym nie oddał głowicy szlifierzowi z której zwisają strzępy uszczelki Pfft
Moje porównanie i opis to uproszczenie wszystkiego Wink

W Golfie II kiedyś sam wymieniałem uszczelkę a moja wiedza kończyła się na wymianie bezpiecznika lub żarówki.
Głowicy nie sprawdzałem/zabielałem/planowałem, dokręciłem byle jak na oko Grin
Do dnia sprzedaży nic się z tym nigdy nie działo a później to już wielka niewiadoma Grin


tylko golf jest bardziej idioto-odporny niż ten silnik...

co do papieru ściernego, głupi nie jestem przecież wiem że wtedy już bym skopał do końca.

Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Robsajson
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 22:59
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Samurai napisał(a):

Robsajson napisał(a):

@maestro Zawsze jakieś resztki zostają.Dla mnie jest oczywiste, że nigdy bym nie oddał głowicy szlifierzowi z której zwisają strzępy uszczelki Pfft
Moje porównanie i opis to uproszczenie wszystkiego Wink

W Golfie II kiedyś sam wymieniałem uszczelkę a moja wiedza kończyła się na wymianie bezpiecznika lub żarówki.
Głowicy nie sprawdzałem/zabielałem/planowałem, dokręciłem byle jak na oko Grin
Do dnia sprzedaży nic się z tym nigdy nie działo a później to już wielka niewiadoma Grin


tylko golf jest bardziej idioto-odporny niż ten silnik...

co do papieru ściernego, głupi nie jestem przecież wiem że wtedy już bym skopał do końca.

To był mój pierwszy samochód i nie miałem wtedy jeszcze prawka ani pojęcia o niczym.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Samurai
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2014 23:02
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

fajny samochód znajomy ma takiego od nie pamiętnych czasów jeździ i o dziwo się nie sypie Grin. co do uszczelki ile kosztuje uszczelka i jaką kupić? zastanawiam się czy nie kupić uszczelniacze zaworowe odrazu i wymienić tylko jaki kosz i jakie?


Treść dodana dnia 15 październik 2014 22:14:

według serwisówki kangoo głowicy nie można planować ? jak w końcu z tym jest? http://www.automo...&id=76

Edytowane przez Samurai dnia 15-10-2014 23:14
Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Robsajson
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2014 23:20
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Wielu producentów stwierdza, że głowicy nie można planować.W rzeczywistości wychodzi co innego.Istnieją uszczelki znamionowe o innych wymiarach niż te standardowe.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Samurai
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2014 23:50
Awatar


Postów: 35

Data rejestracji: 27.05.2014 17:56
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

właśnie widziałem tak jakby nad wymiar - chodzi mi o grubość. Dobra w poniedziałek rozbieram go. dużo roboty bo muszę zdjąć zderzak, wyciągarkę chłodnicę żeby się dostać do rozrządu...

Moje auto: suzuki samurai 1,9D ( F8Q), diesel, 101000km
 
Kujtek
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 16-10-2014 00:13
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Samurai Panie, jest różnica pomiędzy planowaniem, a zabieleniem. Dasz do szlifierni, poprosisz żeby zabielili i chłopy będą wiedzieć ile zebrać.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: