29 Kwietnia 2024 22:25:48
Zdjęcia użytkowników
Mateo Snorky
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
Zle podlaczone aku ! PILNE 
kusyleba
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2014 20:01
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 12.10.2014 19:44
Skąd: pomorskie
Lębork

Witam
Nie wiem czy dobrze ze to tu pisze , ale jestem nowy na tym forum . Problem polega na Tym ze podłączyłem odwrotnie aku . Minus do minusa a masę do plusa . (podłączanie po ciemku na omacka ) . Chciałem odpalić nie było wgl prądu . Po chwili podłączyłem dobrze . ale jak teraz chce odpalić to przekaźnik ciągle tyka . A jak przekręcam kluczyk to rozrusznik tylko TYK. i nawet nie kreci .

Renault 19 1992r silnik 1.4

z góry Dziękuję za pomoc Smile

Przenoszę,problem jest ewidentnie elektryczny,grzes70.

Edytowane przez grzes70 dnia 13-10-2014 07:08
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 160km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-10-2014 20:01
Awatar
monterek5
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2014 20:03
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

podlacz akumulator pod prostownik i kup sobie lampke

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
kusyleba
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2014 20:09
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 12.10.2014 19:44
Skąd: pomorskie
Lębork

Akumulator naładowany na full

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 160km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2014 20:09
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

kusyleba napisał(a):

Witam
Nie wiem czy dobrze ze to tu pisze , ale jestem nowy na tym forum . Problem polega na Tym ze podłączyłem odwrotnie aku . Minus do minusa a masę do plusa . (podłączanie po ciemku na omacka ) . Chciałem odpalić nie było wgl prądu . Po chwili podłączyłem dobrze . ale jak teraz chce odpalić to przekaźnik ciągle tyka . A jak przekręcam kluczyk to rozrusznik tylko TYK. i nawet nie kreci .

Renault 19 1992r silnik 1.4

z góry Dziękuję za pomoc Smile


minus do minusa a mase do plusa? pytam sie jak? długość przewodów na to nie pozwoli. pomijam fakt że minus i masa to to samo. jezeli to wtrysk to pewnie masz już do wymiany komputer.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kusyleba
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2014 20:12
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 12.10.2014 19:44
Skąd: pomorskie
Lębork

U mnie sięga myślałem ze minus i masa są
razem ale jednak nie . 1.4 Benzyna na Gazniku

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 160km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2014 20:14
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

MINUS I MASA TO TO SAMO!

Edytowane przez maestro dnia 12-10-2014 20:43
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kusyleba
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2014 20:17
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 12.10.2014 19:44
Skąd: pomorskie
Lębork

To co jest przyczyna ze nie chce nawet zakręcić. Wymienić ten przekaźnik?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 160km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2014 20:44
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

póki sam nie wiesz co jak sie nazywa i gdzie co powinno byc podłączone to raczej słabo bedzie do czegokolwiek dojść.

przekaźnik pewnie został uszkodzony albo nadal jest gdzieś zły styk. i nie rób więcej nic po ciemku.

na 99% akumulator. jeżeli jeszcze go uratujesz ładowaniem bo być może nieodwracalnie go uszkodziłeś.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Lesiu11
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2014 21:10
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

pewnie podpiąłeś przewód od rozrusznika do minusa bo jest czarny

oddaj auto do mechanika albo kolegi, który kuma czacze, bo z takim pojęciem narobisz tylko sobie szkody

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Lipek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2014 08:50
Awatar


Postów: 549

Data rejestracji: 09.12.2010 12:22
Skąd: lubelskie
Lublin

W najgorszym przypadku skończy się to tak wysmiewacz
[img] http://i.wp.pl/a/...o_640.jpeg [/img]
I lampka nie będzie potrzebna Grin

Edytowane przez Lipek dnia 13-10-2014 09:00
"Bóg dał nam nogi, aby dojść tam gdzie nie da się wjechać na glebie" Wink
Moje auto: Renault Clio, Phase I, 1992r.,F7r/p 2.0 16v (1998/1?KM),Hot hatch, benzyna Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., F7P 1.8 16v (1764/136KM),Cabrio, benzyna
 
playazka @
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2014 11:17
Administrator Awatar

Klubowicz #0190

Postów: 5515

Data rejestracji: 27.05.2006 00:46
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Lipek napisał(a):

W najgorszym przypadku skończy się to tak wysmiewacz
[img] http://i.wp.pl/a/...o_640.jpeg [/img]
I lampka nie będzie potrzebna Grin


malo smieszne

kontakt: ola@renault19.pl,
gg: 2511292
tel: 608498791

Sadbyła czarnaSad Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 177500km
Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 1000000km

Moje auto: Renault Safrane 2,5 V5, benzyna+LPG, 269000km
 
kusyleba
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2014 17:58
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 12.10.2014 19:44
Skąd: pomorskie
Lębork

Lesiu11 ten kabel co podłączyłem do plusa to on idzie do ramy samochodu (nadwozia) .

Wiecie czy to może być droga naprawa bo nie wiem czy to się opłaca .

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 160km
 
gielab0019
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2014 19:52
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

A ja się tak zastanawiam jak można odwrotnie aku podłączyć przecież to aż nie możliwe

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
dj_mafiozo
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2014 20:06
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Równie dobrze mogłeś zjarać rozrusznik i dlatego nie kręci, poza tym cewka zapłonowa oraz alternator są wrażliwe na polaryzację, czyli po podłączeniu akumulatora odwrotnie (to w ogóle jest możliwe zważywszy na długość przewodów?) równie dobrze mogłeś zjarać również cewkę i alternator. Z cewką do Cleona na gaźniku mogą być jazdy aby w ogóle gdzieś taką dostać, alternator jest zwykły Valeo tylko z kołem na pasek klinowy a nie wielorowkowy. Poza tym ten silnik ma tranzystorowy układ zapłonowy więc tranzystor również mógł strzelić.
Generalnie spróbuj podać plus bezpośrednio na wsuwkę na elektromagnesie rozrusznika i zobacz czy w ogóle zakręci, jak nie to rozrusznik na stół, ale miej na uwadze, że mogłeś zjarać uzwojenie i nadawać się będzie tylko i wyłącznie do wymiany. Rozrusznik powinien być zwykły Valeo więc nie będzie problemu z dostaniem takiego.
Ani cewki ani alternatora w warunkach domowych nie sprawdzisz bardziej niż przy pomocy multimetra i świecy zapłonowej przystawionej do bloku. Przekaźniki często przeżywają podłączenie odwrotnie.


Treść dodana dnia 13 październik 2014 20:10:

Poza tym odwrotnie podłączając akumulator mogłeś równie dobrze nieodwracalnie uszkodzić sam akumulator. Jak Majster mówi, spróbuj go podłączyć pod prostownik i jeżeli nie będzie normalnie się ładować to możesz próbować go zwrócić w sklepie, ale licz się z tym, że mogą nie chcieć przyjąć go z powrotem.

Poza tym silnik na gaźniku to nie C3J tylko C1J.

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 13-10-2014 20:11
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Robsajson
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2014 20:16
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

@dj_mafiozo Kolega napisał, że akumulator jest naładowany.Przekaźniki przeżywają odwrotne podłączenie i jeszcze mi się nie zdarzyło aby przez to któryś padł.
Świecą nie sprawdzi, bo przecież nie zakręci silnikiem ale cewka faktycznie mogła się zjarać.
Uzwojenie w rozruszniku na 70% jest całe. a komputer jak najbardziej mógł się zjarać ale rozrusznik kręciłby normalnie.
Niech kolega raczej nie sprawdza sam tego rozrusznika, bo ze swoją wiedzą może zrobić sobie krzywdę albo doprowadzić do większych zniszczeń.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
dj_mafiozo
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2014 20:20
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

A i przy okazji wymień klemy, bo te standardowe zakręcane na plastikowe motylki znane są z tego, że mają problemy ze stykaniem. Do minusa podłączony jest tylko gruby, czarny krótki przewód, który przykręcony jest mocno do grodzi, natomiast do plusa idą trzy różnej grubości, dwa przechodzą przez grodź w wyjmowanej z niej gumowej osłonie, a jeden idzie w podszybie. Może się równie dobrze okazać, że masz więcej szczęścia jak rozumu i klemy nie stykają dlatego nic nie zjarałeś.


Treść dodana dnia 13 październik 2014 20:24:

@Robsajson Jak nie wiesz o co chodzi z podłączeniem akumulatora pod prostownik to odsyłam na lekcje fizyki w liceum albo technikum, chociaż nawet w gimnazjum masz o przepływie prądu przez ogniwa i jego kierunku... Wink Po kródce chodzi nie o naładowanie akuma tylko o to, żeby zobaczyć czy go nie wysłał do akumulatorowego nieba. Jak będzie się normalnie ładować to przeżyje, a jak zaraz po podłączeniu przestanie przyjmować prąd to jest do wyrzucenia. Może masz i rację niech nie rusza sam rozrusznika. Poza tym ponoć to silnik na gaźniku a ten nie ma żadnej elektroniki poza tranzystorem między przerywaczem zapłonu a cewką.


Treść dodana dnia 13 październik 2014 20:27:

PS. Wiem, że przekaźniki przeżywają odwrotne podłączenie, w momencie gdy próbujesz odwrotnie podłączyć to elektromagnes zamiast wypchnąć zworę będzie się usiłować schować, sam w ten sposób określałem, co gdzie podać w tych dziwnych przekaźnikach od Renówki, które nie są normalnie oznaczone tylko styki są ponumerowane od 1 do 5.

A tak w ogóle to w klubie nie ma kogoś z pomorskiego, kto by mieszkał niedaleko i podjechał zobaczyć mu co z tym autem? Sam bym podjechał, tylko 400 kilometrów nie będę jechać.

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 13-10-2014 20:36
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
kusyleba
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2014 20:34
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 12.10.2014 19:44
Skąd: pomorskie
Lębork

Rozrusznik sprawdzałem i i kreci ale tylko bendix . Nie ma obrotu silnika .

Dziwi mnie te tykanie przekaźnika jak mam zapłon.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 160km
 
dj_mafiozo
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2014 20:45
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

To przede wszystkim wymień klemy, mówię że te standardowe są o kant czegoś potłuc i we wszystkich trzech R19 były wymieniane na zwykłe gdy rozrusznik w ogóle nie chciał zakręcić wałem korbowym, na dodatek w jednej stało się to w gigantycznym korku wywołanej remontem mostu i ruchem wachadłowym, na całe szczęście 100 metrów od stacji benzynowej. Poza tym jeżeli to silnik na gaźniku to ma mechaniczną pompę paliwa napędzaną od samego silnika a nie elektryczną w baku lub przy baku na podłużnicy, a co za tym idzie przy tym silniku nie ma żadnych przekaźników. Jedyny przekaźnik jaki może być w tym aucie to od światła przeciwmgielnego w skrzynce bezpieczników.


Treść dodana dnia 13 październik 2014 20:50:

Czekaj, czekaj, dobrze zrozumiałem, rozrusznik kręci, nie tylko cyka elektromagnes wysuwając bendix do koła zamachowego, ale nie kręci wałem korbowym? Jedynym co w takiej sytuacji przychodzi mi na myśl to to, że po zakręceniu w odwrotnym kierunku rozsypało się sprzęgiełko bendixa, czy jedynym co się pojawia to cyknięcie automatu rozrusznika i nie zaczyna kręcić? Jeżeli słychać tylko elektromagnes spróbuj uderzyć młotkiem w obudowę sprzęgła (część skrzyni biegów) niedaleko miejsca, gdzie zamocowany jest rozrusznik, bo może się po prostu szczotki zawiesiły.

Poza tym próbowałeś odpalić w ogóle auto na pych?

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 13-10-2014 20:51
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
kusyleba
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2014 20:55
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 12.10.2014 19:44
Skąd: pomorskie
Lębork

Przekaźnik który tyka to jest przy nadkolu przednim od kierowcy . Taka skrzyneczka i tam sa 2 kostki . On wygląda własnie tak :http://www.elektroland.com.pl/przekaznik-12v-30a-40a-no-nc-samochodowy.html

A jak podłączałem na tzn. krotko to by tez nie zakręcił?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 160km
 
Robsajson
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2014 21:00
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

kusyleba napisał(a):

Przekaźnik który tyka to jest przy nadkolu przednim od kierowcy . Taka skrzyneczka i tam sa 2 kostki . On wygląda własnie tak :http://www.elektroland.com.pl/przekaznik-12v-30a-40a-no-nc-samochodowy.html

A jak podłączałem na tzn. krotko to by tez nie zakręcił?

Jak rozrusznik jest sprawny to na pewno zakręci na krótko.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: