Menu główne
Forum
Klubowicze
kusyleba |
Dodany dnia 13-10-2014 21:03 |
Postów: 12 Data rejestracji: 12.10.2014 19:44 Skąd: pomorskie Lębork |
Próbowałem ale nie ma żadnego odzewu . Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 160km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 13-10-2014 21:03 |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 13-10-2014 21:04 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Tam są w 1.4 dwa przekaźniki owszem i trzy bezpieczniki (bezpieczniki są od pompy paliwa, komputera wtrysku i zapłonu oraz wentylatora chłodnicy) ale tylko w wersji na wtrysku, jeden przekaźnik jest od pompy paliwa a drugi od wtrysku. Pytanie zasadnicze, czy po drugiej stronie, przed prawym kielichem tuż za błotnikiem jest czarna skrzyneczka, do której wchodzi gruba wiązka przewodów w plastikowej osłonce (która de facto nazywa się peszlem)? Jeżeli tak to silnik jest na wtrysku nie na gaźniku.
Treść dodana dnia 13 październik 2014 21:06: Jeżeli silnik jest na wtrysku to po podłączeniu odwrotnie akumulatora na 100% sterownik silnika jest zjarany i pozostaje szukanie drugiego. Natomiast cykanie przekaźnika jest normalne, po włączeniu zapłonu przekaźnik załącza na 2 sekundy pompę paliwa aby nabić ciśnienie do odpalenia, jak jest cicho w aucie to słychać pompę paliwa pracującą z tyłu auta przez dwie sekundy po włączeniu zapłonu. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
kusyleba |
Dodany dnia 13-10-2014 21:10 |
Postów: 12 Data rejestracji: 12.10.2014 19:44 Skąd: pomorskie Lębork |
Taka puszka jest tak jak mówisz tylko po stronie kierowcy .
Treść dodana dnia 13 październik 2014 20:17: Treść dodana dnia 13 październik 2014 20:20: Ale on nie zalacza sie na chwile tylko tyka nonstop tak jak by bylo zwarcie Edytowane przez playazka dnia 13-10-2014 22:28 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 160km
|
|
|
Robsajson |
Dodany dnia 13-10-2014 21:22 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Silnik na gaźniku.Spróbuj podmienić akumulator jeszcze, bo jest opcja, że swój usmażyłeś i nie ma odpowiedniej mocy rozruchowej.
Edytowane przez Robsajson dnia 13-10-2014 21:23 Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 13-10-2014 21:23 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
No ok, jeżeli to C1J (gaźnik) to w tej skrzynce powinny być tylko kostki łączące wiązki przewodów, bo pompa paliwa jest mechaniczna przy silniku (jak w np. maluchu) i nie ma wtrysku, więc nie ma przekaźników.
Zresztą "łotewer"... Gdy był odwrotnie podłączony akumulator to elektromagnes w rozruszniku nie wysunął bendixa do koła zamachowego tylko próbował ją dosunąć jeszcze bardziej do wirnika rozrusznika. Gdy popłynął prąd przez uzwojenie rozrusznika, rozrusznik zaczął się obracać bez obciążenia w odwrotnym kierunku, brak obciążenia spowodował, że rozrusznik kręcił się znacznie szybciej niż powinien normalnie i zaczął się grzać, tak samo zaczął się grzać elektromagnes, za pewne za krótko aby ujarać uzwojenie stojanu lub wirnika, ale prawdopodobnie szczotki mogły się zawiesić. Spróbuj walnąć w obudowę skrzyni lub rozrusznika i zobacz czy zakręci. Treść dodana dnia 13 październik 2014 21:29: Pytanie zasadnicze, silnik wygląda tak: C1J - gaźnik czy tak: C3J - wtrysk Edytowane przez dj_mafiozo dnia 13-10-2014 21:35 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
kusyleba |
Dodany dnia 13-10-2014 21:30 |
Postów: 12 Data rejestracji: 12.10.2014 19:44 Skąd: pomorskie Lębork |
Jutro zrobię dokładne zdjęcie mojego silnika i wstawię. Oraz podłącze inne aku.
Narazie dzięki za pomoc do jutra . Treść dodana dnia 13 październik 2014 20:35: Własnie taki . Kiedyś widziałem w książce serwisowej ze zaznaczone jest C3J Edytowane przez kusyleba dnia 13-10-2014 21:35 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 160km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 13-10-2014 21:38 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Czyli który, pierwszy czy drugi?
Różnice widoczne na pierwszy rzut oka to inna cewka zapłonowa, obecność pompy paliwa lub zaślepki z przodu bloku i obecność sterownika silnika (w tej skrzyneczce na prawym błotniku, obok płynu do spryskiwaczy, której przy gaźniku nie ma). "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
kusyleba |
Dodany dnia 13-10-2014 21:49 |
Postów: 12 Data rejestracji: 12.10.2014 19:44 Skąd: pomorskie Lębork |
ten drugi Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 160km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 13-10-2014 21:58 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Ten drugi jest na wtrysku a nie na gaźniku, czyli za pewne zjarałeś ECU (sterownik silnika). Musisz szukać drugiego do tego silnika. Odepnij tym pasem gumowym tą czarną skrzyneczkę, pokrywa przykręcona jest na dwie śruby hex 8 mm i w środku jest sterownik silnika, spisz z niego oznaczenia, najbardziej interesuje cię długi numer zaczynający się od 770, to numer katalogowy części i musisz dorwać drugi o identycznym numerze (silnik nie odpali na żadnym innym sterowniku od innego silnika, tylko i wyłącznie od tego konkretnego, czyli C3J-C710), dlaczego o tym piszę, bo na alledrogo czy tablicy rzadko kiedy ktoś wie do którego typu silnika to pasuje, ale zazwyczaj są zdjęcia na których widać ten numer. Możesz też poszukać tu na forum, ale może być ciężko, chociaż nie wiem czy bej przypadkiem u siebie by nie znalazł takiego. Coś mi się kołacze, że swego czasu miał chyba części do tego silnika.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 13-10-2014 22:01 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
przecież sterownik c3j i f3n mono to to samo żaden nigdy nie miał immobilizera więc nie ma się co o to martwić prędzej znajdziesz od f3n mono (1.7 73KM) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Robsajson |
Dodany dnia 13-10-2014 22:04 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
A co ma sterownik do rozrusznika ?!?!? Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 13-10-2014 22:05 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Robsajson To, że podłączając odwrotnie akumulator zapewne go zjarał, tym bardziej, że auto nie odpala na pych nawet.
Treść dodana dnia 13 październik 2014 22:06: @Kujtek Masz rację, zapomniałem że oba silniki mają dokładnie ten sam układ wtryskowy... Edytowane przez dj_mafiozo dnia 13-10-2014 22:06 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 13-10-2014 22:12 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
najlepiej wyjąć rozrusznik (1 nakrętka od plusa, wsuwka i 3 śruby przy skrzyni) i podpiąć go na krótko czy działa (oczywiście najpierw zdejmij klemę masową) jak działa to zmienić sterownik i modlić się że tylko on poszedł z dymem Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Robsajson |
Dodany dnia 13-10-2014 22:27 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Jakoś nie doczytałem, że były próby odpalenia na popych. Najpierw sprawdził bym wiązki a później poszczególne elementy.Sterowniki do R19 są tanie więc ewentualnie można kupić w ciemno i sprawdzić czy coś da podmiana. Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
maestro |
Dodany dnia 13-10-2014 22:39 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Robsajson Jak przekaźnik jest z diodą to tylko raz możesz go odwrotnie podłączyć i to bedzie jego koniec
Treść dodana dnia 13 październik 2014 22:41: Kujtek napisał(a): przecież sterownik c3j i f3n mono to to samo żaden nigdy nie miał immobilizera więc nie ma się co o to martwić prędzej znajdziesz od f3n mono (1.7 73KM) Miały miały immo. Edytowane przez maestro dnia 13-10-2014 22:41 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 13-10-2014 22:43 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@maestro ale tego allstara czy jakoś tak? myślałem że w samym sterowniku nigdy nic nie było Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 13-10-2014 22:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
przeciez klepali to do konca produkcji, a immo weszło 94-95.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 13-10-2014 23:25 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@maestro ale żaden sterownik c3j/f3n mono nie ma pinu odpowiedzialnego za immo Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 13-10-2014 23:54 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Kujtek maja nie ma to znaczenia w tym temacie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kusyleba |
Dodany dnia 14-10-2014 05:57 |
Postów: 12 Data rejestracji: 12.10.2014 19:44 Skąd: pomorskie Lębork |
Probowalem na popych ale nawet nie ma odzewu. Dzis sprawdze te (Ecu)
Treść dodana dnia 22 październik 2014 17:50: Wymienilem ten sterownik . Ale ciagle to samo mást na holu nie ma odzewu silnika. Edytowane przez kusyleba dnia 22-10-2014 18:50 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 160km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |