24 Kwietnia 2024 05:25:17
Zdjęcia użytkowników
MPT Szabelka
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Silnik renault 1.9 TDI 
jedrysekjarek
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 18:29
Awatar


Postów: 6

Data rejestracji: 23.10.2014 18:17
Skąd: śląskie
Żywiec

Witam wszystkich. Niestety nie jestem posiadaczem renault ale zaglądam do was z nadzieją że mi pomożecie. Jestem posiadaczem volvo v40 z silnikiem renault 1.9 TDI i pompą Lucasa. Problem jaki mnie dopadł próbowało rozwiązać 2 pompiarzy, 6 mechaników oraz osoby z forum volvo. Niestety z marnym skutkiem. Auto po dłuższym postoju po odpaleniu silnika szarpie, i obficie kopci na biało. Biały dym wydobywa się z tłumika do momentu aż wykonam którąś z opcji :
1. mocno prze gazuje silnik (10 sekund na maksymalnych obrotach co nie jest wskazane dla zimnego silnika)
2. popuszczę na sekundę obojętnie który wtrysk po odpaleniu silnika
3. psiknięciu plaku w filtr powietrza podczas odpalania
Czynności jakie wykonałem w kierunku usunięcia usterki :
-sprawdziłem smok w baku
-połączenie bak -->gruszka
-gruszka -->filtr paliwa
-filtr paliwa --> pompa
-powrót z pompy do baku
-wymieniłem przewody paliwowe na przezroczyste żeby obserwować paliwo
-wyczyściłem powierzchnie oczek paliwowych papierem 2000 na szkle oraz wymieniłem podkładki miedziane
-wyczyściłem całą pompę i obłożyłem papierem w celu znalezienia minimalnego wycieku z marnym skutkiem
-sprawdziłem czy się nie leje od strony rozrządu
-podłączyłem pompę bezpośrednio pod wiszącą nad silnikiem bańkę z przezroczystymi przewodami
-zakładałem zaworki zwrotne
-oddałem do regeneracji wtryskiwacze
-wymieniłem świece żarowe
-wymieniłem przewody przelewowe
-zablokowałem po zgaszeniu silnika paliwo na noc w przewodach z marnym efektem
-wyczyściłem dolot, egr zaslepiłem
Zamieszczam filmik z objawami.

https://www.youtu...MLDROBjIT0
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 23-10-2014 18:29
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 20:49
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie ma silnika 1.9 TDI w Renault ani w Volvo.

Pytanie jest inne. Czego jeszcze nie zrobiłeś? Może pośredni wpływ na to ma to, że nie działa Ci ssanie? Jakie masz obroty na zimnym silniku? Wydaje mi sie że linka od gruchy nie jest naciągnieta.

Ostatni temat to chyba pompa/rozdzielacz?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
jedrysekjarek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 21:02
Awatar


Postów: 6

Data rejestracji: 23.10.2014 18:17
Skąd: śląskie
Żywiec

Linka od "ssania" się naciąga. Działa przy temperaturze poniżej 30 stopni i na włączonej klimie. Ale obroty na ssaniu i bez są prawie takie same. Słychać tylko zmianę pracy silnika. Wiec to wykluczam. Pompa podająca została wczoraj wymieniona ale nic się nie zmieniło. Niestety nikt w mojej okolicy nie ma zegara i nie potrafi sprawdzić kąta wtrysku , chyba tylko to mi zostało. Póżniej już tylko wymiana pompy
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 21:36
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

od zegara to ja bym zaczął. to podstawa przy takim odpalaniu. zrobiłeś wszystko a nie masz pewności co do dawki.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
jedrysekjarek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 21:42
Awatar


Postów: 6

Data rejestracji: 23.10.2014 18:17
Skąd: śląskie
Żywiec

Zegar i kąt to udręka mechaników z mojej okolicy. Jedni słyszeli o tym, drudzy widzieli a trzeci szkoda gadać. Za drogi przyrząd żeby kupić na jeden pomiar i zrobić to samemu. Jedni chcieli sprawdzić laptopem parametry pompy ale to już inna bajka. Czy w waszych renaultach występowały silniki 1.9 TDi 90 KM z pompą Bosch ? Czy z "ssaniem" obroty powinny się podnieść tak żeby to zauważyć na obrotomierzu ?
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 21:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

U mnie w okolicy jest tylko jeden zakład który na słowo pompa LUCAS nie odkładała słuchawki. Za regulacje zaworów i ustawienie (poprawienie) ustawienia pompy zapłaciłem 150pln 3 lata temu.

Jak już mówiłem nie ma silników TDI w Renault ani Volvo. Conajwyżej dT/TD.

Pompa Bosch była zamiennie z Lucasem ale tylko w wolnossących. W turbo były tylko Lucasy. Obroty powinny stać (z tego co pamietam po swoim aucie) na jakich 900obr na ssaniu.

Gdyby okazało się że szukasz pompy to mam takową Lucasa z renówki z 95r; ciągle zalana.


W sumie, nie masz już wiele do stracenia. Możesz spróbować troche przesunąć pompe w strone przodu, albo tyłu auta i sprawdzić prace silnika jak i jego odpalanie. Jeżeli bedzie różnica to znaczy że pompa jeszcze żyje i może da sie ją ustawić. Na youtubie był fajny film jak to regulować i jaki przyrząd jest potrzebny.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
jedrysekjarek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 21:58
Awatar


Postów: 6

Data rejestracji: 23.10.2014 18:17
Skąd: śląskie
Żywiec

Na osłonie silnika pisze Turbo Diesel Intercoler. Dla mnie wszystko sie zgadza. Jest turbo, diesel i ma intercooler. Chyba że zle to rozumie. Taka regulacje do przodu i tyłu wykonuje się na zgaszonym silniku czy pracującym. Zapomniałem dodać ze nie jestem mechanikiem stąd głupie pytania
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 22:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

to że ma turbo, jest dieslem i ma intercooler nie oznacza że jest to TDI. TDI to oznaczenie dla grupy VAGa; audi skody seata vw.

jak nie masz względnego pojęcia no i kluczy porzadnych to zostaw temat bez własnoręcznych ingerencji Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
jedrysekjarek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 22:12
Awatar


Postów: 6

Data rejestracji: 23.10.2014 18:17
Skąd: śląskie
Żywiec

powiedzmy że jakieś nieduże zaplecze narzędziowe posiadam Smile) O to się nie boję bo nie jeden warsztat chciałby je miećSmile Nawet gdzieś sie tokarka znajdzie w garażu jak bedzie potrzeba .

A gdybym poszedł w inną stronę. Zawór stop jak jest uszkodzony to auta nie można odpalić. A może ja mam uszkodzony tak że ciężko się jest mu otworzyć przez co mało paliwa dostaje pompa.

Edytowane przez jedrysekjarek dnia 23-10-2014 22:48
 
dj_mafiozo
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 23:45
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

TDI to skrót od Turbo Direct Injection i jest to zastrzerzony znak towarowy szmelcfagena. Natomiast ten silnik po pierwsze nie ma wtrysku bezpośrednio do komory spalania, więc nie można mówić o "direct". Renault oznaczał go jako dT. Owszem był (i w dalszym ciągu) jest produkowany silnik 1.9 z wtryskiem bezpośrednim, ale to dCi, czyli F9Q (ten sam, przez który Laguna II zyskała miano "królowej lawet"Wink, ewentualnie na samym początku oznaczany był jako dTi, ale niezależnie od wersji ten silnik ma ponad 100 koni. 90 koni to stara, sprawdzona jednostka dT F8Q, która nie jest zbytnio awaryjna, tylko ma jeden słaby punkt, którym jest pompa Lucasa.
Zawór odcinający raczej nie będzie miał wpływu. Problemem za pewne jest sama pompa wtryskowa, niestety pompa Lucasa to taki mały skurczybyk, że puki działa to dobrze, a jak przestaje to nikt ani z ani bez kija tego nie chcę tknąć.
Podstawową rzeczą jaka powinna być zrobiona na samym początku to kontrola i regulacja kąta wtrysku, bo bez tego ani niczego się nie dowiesz, ani nic nie zrobisz dalej.
Poza tym kiedy był wymieniany rozrząd? Może ktoś po prostu przesunął koło od pompy i efektem tego są takie kwiatki...

Poza tym zawór nie jest elementem, który może się zacinać w pozycji niepełnego otwarcia, to zawór elektromagnetyczny, którego ruchome elementy są smarowane samym olejem napędowym, jedyne co się może popsuć to uzwojenie elektromagnesu i wówczas w ogóle się nie otwiera.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Robsajson
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 02:52
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

dj_mafiozo napisał(a):

TDI to skrót od Turbo Direct Injection i jest to zastrzerzony znak towarowy szmelcfagena. Natomiast ten silnik po pierwsze nie ma wtrysku bezpośrednio do komory spalania, więc nie można mówić o "direct". Renault oznaczał go jako dT. Owszem był (i w dalszym ciągu) jest produkowany silnik 1.9 z wtryskiem bezpośrednim, ale to dCi, czyli F9Q (ten sam, przez który Laguna II zyskała miano "królowej lawet"Wink, ewentualnie na samym początku oznaczany był jako dTi, ale niezależnie od wersji ten silnik ma ponad 100 koni. 90 koni to stara, sprawdzona jednostka dT F8Q, która nie jest zbytnio awaryjna, tylko ma jeden słaby punkt, którym jest pompa Lucasa.
Zawór odcinający raczej nie będzie miał wpływu. Problemem za pewne jest sama pompa wtryskowa, niestety pompa Lucasa to taki mały skurczybyk, że puki działa to dobrze, a jak przestaje to nikt ani z ani bez kija tego nie chcę tknąć.
Podstawową rzeczą jaka powinna być zrobiona na samym początku to kontrola i regulacja kąta wtrysku, bo bez tego ani niczego się nie dowiesz, ani nic nie zrobisz dalej.
Poza tym kiedy był wymieniany rozrząd? Może ktoś po prostu przesunął koło od pompy i efektem tego są takie kwiatki...

Poza tym zawór nie jest elementem, który może się zacinać w pozycji niepełnego otwarcia, to zawór elektromagnetyczny, którego ruchome elementy są smarowane samym olejem napędowym, jedyne co się może popsuć to uzwojenie elektromagnesu i wówczas w ogóle się nie otwiera.

Nie masz racji tutaj.W moim przypadku najpierw rozsypała się uszczelka tegoż zaworu.Nie dal się bydlak zgasić.W Mondeo jest tzw ,,Pancer blacha" więc trudno się do tego obrać.Później upaliła się cewka i auto szarpało i nie chciało się wkręcić na obroty.Po przygazowaniu wyrywało do przodu.W tym przypadku stawiam na pęknięty przewód paliwowy.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
jedrysekjarek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-11-2014 10:35
Awatar


Postów: 6

Data rejestracji: 23.10.2014 18:17
Skąd: śląskie
Żywiec

Moja volvina już po transplantacji pompy z peugeota 405 1.9 TD. Pompa Bosch Ve z wtryskami spasowała idealnie. Autko pięknie pali i nawet dobrze jeździ. Teraz został etap regulacji ponieważ kopci na czarno przy ostrej jeździe. Mam pytanie czy takie pompy występowały w waszych samochodach ? Czy orientuje się ktoś co steruje elektrozaworem przestawiacza kąta wtrysku??Oraz jaką role pełni mikroprzełacznik na dźwigni gazu ??

http://www.v40.pl...93_119.jpg
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-11-2014 21:53
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

bosch był tylko w wersji bez turbo w Renault 19. jeden styk na pewno odpalał EGR, a drugi był chyba od maksymalnego wciśnięcia i odchylenia dźwigni

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: