Menu główne
Forum
Klubowicze
creepbass |
Dodany dnia 24-10-2014 11:02 |
Postów: 8 Data rejestracji: 09.09.2014 16:07 Skąd: łódzkie Tomaszów Mazowiecki |
witam. wczoraj wieczorem przyjechalem autem do domu, bylo wszystko OK. dzisiaj rano odpalilem samochod i 0 reakcji na zmiane na R/D/2/1 . gdzie szukac przyczyny, w czym grzebac... ? |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 24-10-2014 11:02 |
Kujtek |
Dodany dnia 24-10-2014 13:04 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
witaj zmieniłeś olej jak poradził @maestro w innym temacie? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 24-10-2014 13:14 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Skrzynia się rozleciała pewnie. Trzeba się z tym pogodzić. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 24-10-2014 14:58 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Sprawdź bezpiecznik, w skrzynce rząd środkowy, drugi od lewej, wartość 5A. Jak nie to zapewne po skrzyni, ewentualnie po jej komputerze. Najprościej jest wymienić na manualną. Potrzebujesz skrzynię, koło zamachowe, sprzęgło kompletne, cały mechanizm zmiany biegów (drążek kompletny i wybierak) oraz pedały. Jeżeli skrzynia trzy biegowa to wiązka silnika i ECU może zostać, tylko musisz pociągnąć kabel do czujnika wstecznego.
Treść dodana dnia 24 październik 2014 15:03: Co za silnik? Wypełnij profil auta. I jak co szukaj skrzynki JB3028 albo JB3060. Półosie ponoć pasują od automatu. Pamiętaj, że do manualnej skrzyni tylko i wyłącznie TransElf 75W80 i nic innego. Wielu już żałowało, że wlali coś innego. Edytowane przez dj_mafiozo dnia 24-10-2014 15:03 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 24-10-2014 15:30 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Półosie nie pasują od automatu, widziałeś kiedyś w ogóle półosie od automatu? bo chyba nie. Znowu rozpisałeś się nie na temat i jeszcze dezinformujesz kolegę. Jak 3 biegowa to zapewne F3N 741 Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Kujtek |
Dodany dnia 24-10-2014 16:21 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
albo e6j Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
creepbass |
Dodany dnia 24-10-2014 16:35 |
Postów: 8 Data rejestracji: 09.09.2014 16:07 Skąd: łódzkie Tomaszów Mazowiecki |
olej zmienilem 4 tys km temu. dalej chodzila jakby w trybie awaryjnym, bo tylko R i 3 chodzily. Wczoraj normalnie dojechalem pod dom, zostawilem auto, dzisiaj rano juz kaplica. o dziwo nie bylo slychac nic niepokojącego w skrzyni. Bezpiecznik caly, a kontrolka od trybu awaryjnego gasnie zaraz po odpaleniu. |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 24-10-2014 18:42 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
to może przekładka na manual? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
creepbass |
Dodany dnia 24-10-2014 19:38 |
Postów: 8 Data rejestracji: 09.09.2014 16:07 Skąd: łódzkie Tomaszów Mazowiecki |
ktos by mogl mniej wiecej przybliżyć koszt przekladki na manual? nie wiem czy sie oplaca skórka za wyprawke. szkoda mi Reni bo sprawowala sie dobrze, w zeszlym tygodniu zrobil 3tys km bez marudzenia a tu taki psikus dzisiaj
odpialem komputer sterujacy , palila sie kontrolka , zero reakcji, posprawdzalem kable, wszystkie cale. przy skrzyni biegow, od przodu auta, jest jak by uziemienie, czy cos, zostalo tylko wspomnienie po tym kablu, ale nie wydaje mi sie zeby to bylo przyczyna. Edytowane przez creepbass dnia 24-10-2014 19:43 |
|
|
maestro |
Dodany dnia 24-10-2014 22:14 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
napraw tą mase, może być kluczowa.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
creepbass |
Dodany dnia 27-10-2014 18:29 |
Postów: 8 Data rejestracji: 09.09.2014 16:07 Skąd: łódzkie Tomaszów Mazowiecki |
pokombinuje jak tylko bedzie chwila czasu, orientuje sie ktos może gdzie moge dostac sam sterownik do tej skrzyni ? na necie nic nie znalazlem |
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 27-10-2014 19:33 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Może być ciężko, bo to generalnie nie jest usa, gdzie 95% społeczeństwa jest za głupia aby ogarnąć trzeci pedał i drążek zmiany biegów jednocześnie, a co za tym idzie skrzynie automatyczne nie są popularną opcją.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 27-10-2014 20:54 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
creepbass napisał(a): olej zmienilem 4 tys km temu. dalej chodzila jakby w trybie awaryjnym, bo tylko R i 3 chodzily. Wczoraj normalnie dojechalem pod dom, zostawilem auto, dzisiaj rano juz kaplica. o dziwo nie bylo slychac nic niepokojącego w skrzyni. I tym sposobem zabiłeś skrzynie. A inaczej mówiąc przyspieszyłeś to co było nieuniknione. Automat ma to do tego że nie wybacza jak manual. Chodzi dobrze jest ok. Lecz mało kto wie że w skrzyniach automatycznych mniej więcej co 60 tyś należy zmienić olej i filtr. Mało kto to robi bo i po co a i sami są zapewniani tym że olej w skrzyni biegów czy też mostach, układach wspomagania jest dożywotni. Tak raz zalany i do końca, do śmierci. Wszystko po to by potem przysporzyć wydatków. Wracając do meritum sprawy. Miałeś problem już ze skrzynią, po wymianie oleju który ma inne właściwości czyli prawidłowe wypłukał stare nagary, inna sprawa jest też taka że ma inne właściwości co stary olej. Np stary olej robi się gęsty co dodatkowo uszczelnia, po zalaniu świeżego nie jest w takiej konsystencji by ogarnąć cały układ. Dla przykładu kiedyś zrobiłem eksperyment w moim A4. Zmieniłem płyn we wspomaganiu i stało się coś dziwnego ale przewidywalnego. Wspomaganie było tragiczne. W dodatku pompa wyła jak szalona. Nadmienię że zalany był olej Febi taki jaki był zalecany przez producenta. Spuściłem część i dolałem Mixolu. Zagęściło to olei i nagle pompa ucichła a wspomaganie było jednym małym paluszkiem. Co zapoczątkowało wymianę pompy wspomagania. Tak właśnie jest z układami hydraulicznymi. Wracając do Twojej skrzyni. Niestety pozostaje Ci remont ewentualnie zmiana na manuala. Odradzam kupno używanej skrzyni, chyba że kupisz taką z gwarancją. Jeśli chcesz jeździć dalej automatem polecam również zmianę sprzęgła hydrokinetycznego on też ma ogromny wpływ na pracę skrzyni biegów. Z tego co piszesz to zaraz po zmianie oleju skrzynia weszła w tryb awaryjny czyli czyli został jeden bieg do przodu i wsteczny. Zazwyczaj jest to 3. Przekalkuluj wszystko co Ci się lepiej opłaca. Czy zmiana na manuala czy remont tej. Jak już robić remont skrzyni to skrzynia na stół i jazda z tematem, do czyszczenia i sprawdzenia płyta sterująca, tarczki, pompa, sprzęgło... wszystko co podejrzane do kosza. Bo lepiej to zrobić raz a porządnie. Podzwoń po warsztatach specjalizujących się w remontach skrzyń. Aha pamiętaj o sprzęgle. Koszt jest, nie daj się namówić na to że sprawdzimy, rozetniemy itd. Bierz nowy lub regenerowany konwerter. Stoi u mnie na warsztacie już peuegot który niby miał reobioną skrzynia juz 3 razy. Najpierw padła pompa, potem konwerter niby go zrobili. Za 3 razem konwerter się rozleciał i opiłki z niego zamordowały wszystko co mogło być. Pozdrawiam i życzę powodzenia ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
sopelek199 |
Dodany dnia 28-10-2014 11:31 |
Postów: 17 Data rejestracji: 18.01.2012 21:29 Skąd: wielkopolskie Turek |
Ja wymieniałem mb3 na manuala. Przy pracy samemu wyniosło mnie koło 600 zł z nowymi poduszkami. Wymiana oleju też wystarczyła, żeby zabić automat. Zamiast wiązki silnika można zrobić skrót na kostce komputera skrzyni. Moje auto: Renault Megane Scenic 1.9dT, diesel, 247160km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-10-2014 12:03 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@sopelek199 mógłbyś napisać więcej o tym "skrócie"? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Kali |
Dodany dnia 28-10-2014 12:20 |
Postów: 3457 Data rejestracji: 07.08.2010 21:30 Skąd: lubelskie Radzyń Podlaski |
Jaki jest koszt wymiany automatu na manual ?;>
LRA11899<3
Moje auto: Renault Laguna II 1.9 dCi (88kW/120KM),, diesel, 211000km
|
maestro |
Dodany dnia 28-10-2014 12:45 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Kujtek zwierasz pare przewodów żeby rozrusznik kręcił i żebyś miał światła cofania.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 28-10-2014 13:42 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@maestro tyle to się domyśliłem, chodziło mi o dokładny opis który pin z którym @Kali przeczytaj 2 posty wyżej nad Twoim Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |