23 Padziernik 2020 23:28:45
Zdjęcia użytkowników
Lumamalu HOFFI
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6653


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

maestro [off] 04-10-2020 20:06
Polczyniak, jak żeś do tego diable doszedł to nie wiem Grin Dzieki ! !

iras [off] 28-09-2020 17:39
Siemano Panie i Panowie, zna ktoś to autko? https://tiny.pl/7.
..

orgowit [off] 23-09-2020 22:53
Dajcie mi Panowie siłę na tylną poduchę w 16v ... Myślałem ze góra 2 godziny a tu zdziwko . I to na podnośniku ...

oriikriss [off] 15-09-2020 20:11
peace!

Polczyniak [off] 06-09-2020 13:39
maestro, http://renault19..
..hoto_11888
klikaj strzałką w prawo i masz swoje fotki

maestro [off] 05-09-2020 22:58
michor, a co do forum to marzy mi sie zebym mógł obejrzec swoją galerie wiecej niz pierwsza strone Wink mam tam zdjecia ktorych nigdzie na dysku nie moge odnalezc Smile

maestro [off] 05-09-2020 22:52
ozi123, nie kupisz tego nigdzie nowego raczej. szukaj listwy wtryskowej calej, niekoniecznie R19 ale F3N multi, trzeba zerknąc na 16V, bo mialo kilka rodzajow listw

ozi123 [off] 20-08-2020 20:46
Cześć. Potrzebuje symbol czesci - regulatora ciśnienia paliwa do 1,7 F3N-742, albo tej części. Poratuje ktoś?

misha [off] 18-08-2020 23:10
Co się odpitala Smile jakby Ci to powiedzieć sukces że forum jest, bo go nie było Wink

michor [off] 18-08-2020 14:11
co tu sie odpitala na tym forum! jak to działa?!


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
zero reakcji skrzyni. Automat MB3-003 
creepbass
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 11:02
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 09.09.2014 16:07
Skąd: łódzkie
Tomaszów Mazowiecki

witam.
wczoraj wieczorem przyjechalem autem do domu, bylo wszystko OK. dzisiaj rano odpalilem samochod i 0 reakcji na zmiane na R/D/2/1 . gdzie szukac przyczyny, w czym grzebac... ?
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-10-2014 11:02
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 13:04
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

witaj
zmieniłeś olej jak poradził @maestro w innym temacie?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Lesiu11
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 13:14
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Skrzynia się rozleciała pewnie. Trzeba się z tym pogodzić.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
dj_mafiozo
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 14:58
Awatar

Klubowicz #0485

Postów: 1873

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Sprawdź bezpiecznik, w skrzynce rząd środkowy, drugi od lewej, wartość 5A. Jak nie to zapewne po skrzyni, ewentualnie po jej komputerze. Najprościej jest wymienić na manualną. Potrzebujesz skrzynię, koło zamachowe, sprzęgło kompletne, cały mechanizm zmiany biegów (drążek kompletny i wybierak) oraz pedały. Jeżeli skrzynia trzy biegowa to wiązka silnika i ECU może zostać, tylko musisz pociągnąć kabel do czujnika wstecznego.


Treść dodana dnia 24 październik 2014 15:03:

Co za silnik? Wypełnij profil auta. I jak co szukaj skrzynki JB3028 albo JB3060. Półosie ponoć pasują od automatu. Pamiętaj, że do manualnej skrzyni tylko i wyłącznie TransElf 75W80 i nic innego. Wielu już żałowało, że wlali coś innego.

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 24-10-2014 15:03
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 143908km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 11300km
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 180100km
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6

Moje auto: Renault Scenic I RXi, Phase II, 2000r., F4R 2,0 16v (1998/140 KM), benzyna+LPG, 244000km
 
Lesiu11
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 15:30
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Półosie nie pasują od automatu, widziałeś kiedyś w ogóle półosie od automatu? bo chyba nie. Znowu rozpisałeś się nie na temat i jeszcze dezinformujesz kolegę.

Jak 3 biegowa to zapewne F3N 741

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 16:21
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

albo e6j

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
creepbass
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 16:35
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 09.09.2014 16:07
Skąd: łódzkie
Tomaszów Mazowiecki

olej zmienilem 4 tys km temu. dalej chodzila jakby w trybie awaryjnym, bo tylko R i 3 chodzily. Wczoraj normalnie dojechalem pod dom, zostawilem auto, dzisiaj rano juz kaplica. o dziwo nie bylo slychac nic niepokojącego w skrzyni.


Bezpiecznik caly, a kontrolka od trybu awaryjnego gasnie zaraz po odpaleniu.
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 18:42
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

to może przekładka na manual?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
creepbass
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 19:38
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 09.09.2014 16:07
Skąd: łódzkie
Tomaszów Mazowiecki

ktos by mogl mniej wiecej przybliżyć koszt przekladki na manual? nie wiem czy sie oplaca skórka za wyprawke. szkoda mi Reni bo sprawowala sie dobrze, w zeszlym tygodniu zrobil 3tys km bez marudzenia a tu taki psikus dzisiaj Sad


odpialem komputer sterujacy , palila sie kontrolka , zero reakcji, posprawdzalem kable, wszystkie cale. przy skrzyni biegow, od przodu auta, jest jak by uziemienie, czy cos, zostalo tylko wspomnienie po tym kablu, ale nie wydaje mi sie zeby to bylo przyczyna.

Edytowane przez creepbass dnia 24-10-2014 19:43
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 22:14
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42205

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

napraw tą mase, może być kluczowa.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
creepbass
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2014 18:29
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 09.09.2014 16:07
Skąd: łódzkie
Tomaszów Mazowiecki

pokombinuje jak tylko bedzie chwila czasu, orientuje sie ktos może gdzie moge dostac sam sterownik do tej skrzyni ? na necie nic nie znalazlem Sad
 
dj_mafiozo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2014 19:33
Awatar

Klubowicz #0485

Postów: 1873

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Może być ciężko, bo to generalnie nie jest usa, gdzie 95% społeczeństwa jest za głupia aby ogarnąć trzeci pedał i drążek zmiany biegów jednocześnie, a co za tym idzie skrzynie automatyczne nie są popularną opcją.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 143908km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 11300km
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 180100km
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6

Moje auto: Renault Scenic I RXi, Phase II, 2000r., F4R 2,0 16v (1998/140 KM), benzyna+LPG, 244000km
 
ernesto_r19
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2014 20:54
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 22.11.2005 21:47
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

creepbass napisał(a):

olej zmienilem 4 tys km temu. dalej chodzila jakby w trybie awaryjnym, bo tylko R i 3 chodzily. Wczoraj normalnie dojechalem pod dom, zostawilem auto, dzisiaj rano juz kaplica. o dziwo nie bylo slychac nic niepokojącego w skrzyni.


I tym sposobem zabiłeś skrzynie. A inaczej mówiąc przyspieszyłeś to co było nieuniknione.
Automat ma to do tego że nie wybacza jak manual.
Chodzi dobrze jest ok. Lecz mało kto wie że w skrzyniach automatycznych mniej więcej co 60 tyś należy zmienić olej i filtr. Mało kto to robi bo i po co a i sami są zapewniani tym że olej w skrzyni biegów czy też mostach, układach wspomagania jest dożywotni. Tak raz zalany i do końca, do śmierci.
Wszystko po to by potem przysporzyć wydatków.
Wracając do meritum sprawy. Miałeś problem już ze skrzynią, po wymianie oleju który ma inne właściwości czyli prawidłowe wypłukał stare nagary, inna sprawa jest też taka że ma inne właściwości co stary olej. Np stary olej robi się gęsty co dodatkowo uszczelnia, po zalaniu świeżego nie jest w takiej konsystencji by ogarnąć cały układ.
Dla przykładu kiedyś zrobiłem eksperyment w moim A4. Zmieniłem płyn we wspomaganiu i stało się coś dziwnego ale przewidywalnego. Wspomaganie było tragiczne. W dodatku pompa wyła jak szalona. Nadmienię że zalany był olej Febi taki jaki był zalecany przez producenta.
Spuściłem część i dolałem Mixolu. Zagęściło to olei i nagle pompa ucichła a wspomaganie było jednym małym paluszkiem.
Co zapoczątkowało wymianę pompy wspomagania.
Tak właśnie jest z układami hydraulicznymi.
Wracając do Twojej skrzyni. Niestety pozostaje Ci remont ewentualnie zmiana na manuala.
Odradzam kupno używanej skrzyni, chyba że kupisz taką z gwarancją.
Jeśli chcesz jeździć dalej automatem polecam również zmianę sprzęgła hydrokinetycznego on też ma ogromny wpływ na pracę skrzyni biegów.
Z tego co piszesz to zaraz po zmianie oleju skrzynia weszła w tryb awaryjny czyli czyli został jeden bieg do przodu i wsteczny. Zazwyczaj jest to 3.
Przekalkuluj wszystko co Ci się lepiej opłaca. Czy zmiana na manuala czy remont tej.
Jak już robić remont skrzyni to skrzynia na stół i jazda z tematem, do czyszczenia i sprawdzenia płyta sterująca, tarczki, pompa, sprzęgło... wszystko co podejrzane do kosza. Bo lepiej to zrobić raz a porządnie.
Podzwoń po warsztatach specjalizujących się w remontach skrzyń.
Aha pamiętaj o sprzęgle. Koszt jest, nie daj się namówić na to że sprawdzimy, rozetniemy itd. Bierz nowy lub regenerowany konwerter.
Stoi u mnie na warsztacie już peuegot który niby miał reobioną skrzynia juz 3 razy.
Najpierw padła pompa, potem konwerter niby go zrobili. Za 3 razem konwerter się rozleciał i opiłki z niego zamordowały wszystko co mogło być.

Pozdrawiam i życzę powodzenia

ernesto
Renata F3NL740
GG: 2272791
Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia

RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS !

Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
 
sopelek199
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 11:31
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 18.01.2012 21:29
Skąd: wielkopolskie
Turek

Ja wymieniałem mb3 na manuala. Przy pracy samemu wyniosło mnie koło 600 zł z nowymi poduszkami. Wymiana oleju też wystarczyła, żeby zabić automat. Zamiast wiązki silnika można zrobić skrót na kostce komputera skrzyni.

Moje auto: Renault Megane Scenic 1.9dT, diesel, 247160km
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 12:03
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@sopelek199 mógłbyś napisać więcej o tym "skrócie"?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Kali
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 12:20
Awatar

Klubowicz #0456

Postów: 3456

Data rejestracji: 07.08.2010 21:30
Skąd: lubelskie
Radzyń Podlaski

Jaki jest koszt wymiany automatu na manual ?;>

LRA11899<3

Moje auto: Renault Laguna II 1.9 dCi (88kW/120KM),, diesel, 211000km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 12:45
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42205

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Kujtek zwierasz pare przewodów żeby rozrusznik kręcił i żebyś miał światła cofania.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 13:42
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@maestro tyle to się domyśliłem, chodziło mi o dokładny opis który pin z którym Smile

@Kali przeczytaj 2 posty wyżej nad Twoim

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: