Menu główne
Forum
Klubowicze
nukedclx |
Dodany dnia 27-10-2014 22:26 |
Postów: 30 Data rejestracji: 27.04.2014 21:36 Skąd: kujawsko-pomorskie Solec Kujawski |
Witam, jestem w trakcie swapu z f3n mono na f3p multi, silnik w zasadzie siedzi w komorze, zdazylem podlaczyc prawie cale chlodzenie. Tyle na temat w ktorym miejscu jestem, teraz pytania: 1. Jak jest mocowana linka od przepustnicy, czy obejedzie sie z ta sama linka bez przerobek czy trzeba mocowac jakos we wlasnym zakresie? 2. Jak to jest ze kupilem portki dwururkowe i srednica pasuja do kolektora a ta blaszka juz nie bardzo, srednica otworow jakby nie ta 3. Jak to jest ze waz od nagrzewnicy wychodzi jeden z lewej a drugi z prawej strony komory silnika kiedy to chyba sie podlacza wszystko po prawej stronie (nie pamietam jak to wygladaja kiedy demontowalem i teraz musze ten waz jakos podlaczyc a nie moge wyjac go zza tej oslony tak by byl z prawej strony) 4. Przydaly by sie zdjecia/schematy podcisnienia, bo kompletnie nic nie wiadomo, opis kroccow w kolektorze dolotowym Na chwile obecna to chyba tyle waznych z kwestii, Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 27-10-2014 22:26 |
maestro |
Dodany dnia 27-10-2014 23:40 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
1. Linka ma być od F3P, od F3Na nie pasuje.
2. Kupiłeś portki od F3P multi albo F3Na multi. 3. W F3Nie jedno przyłącze nagrzewnicy biegnie do kolektora. W F3P tego nie ma i biegnie prosto w głowice a drugi chyba w zbiorniczek. 4. Podciśnienie jest proste jak barszcz. Określ sie czy masz F3P mono z wtryskiem Boscha czy MagnetiMarelli. Podciśnienia masz zasadniczo 3. Serwo, mapsensor i zaworek do filtra węglowego od oparów ze zbiornika paliwa. Jeżeli w obudowie wtrysku (plastikowej) masz dwa węzyki obok siebie to je łączysz - nie są potrzebne. Ogólnie to słabo sie wziąłeś do tematu bo nie pamietasz jak było i nie wiesz jak ma być Podeprzyj sie zdjęciami tego czego nie wiesz to pomożemy, bo z głowy to też ciężko, przynajmniej w moim wypadku bo już dawno 19stki nie mam. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
nukedclx |
Dodany dnia 28-10-2014 05:01 |
Postów: 30 Data rejestracji: 27.04.2014 21:36 Skąd: kujawsko-pomorskie Solec Kujawski |
1. Kupie odpowiednia 2. Chyba od 16V, zasadniczo to pasuje tylko jak to skrecic 3. To by sie zgadzalo bedzie trzeba zobaczyc czy nie dam rade odkrecic tej oslony i wyciagnac ten waz w druga strone. 4. Nowy silnik to F3P multi, 107KM, nie wiem jak rozpoznac producenta ukladu wtrysku. Pozniej porobie zdjecia. Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 28-10-2014 10:17 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@maestro Majster, mono to chłopak ma F3Na, który zrobił out, i na jego miejsce trafia F3PM.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-10-2014 11:03 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@nukedclx multi było na jednym sterowniku o ile z 19, dokładniej f3p-700 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 28-10-2014 11:04 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Miałem zaćmienie z tym multi.
Czyli jeżeli masz 1.8 multi to w wężach z tyłu silnika powinien być taki słynny czwórnik który ulega uszkodzeniom. Musisz to jakoś ogarnąć, nie jest trudno. Najważniejsze to eliminuj połącznie które są nie potrzebne. Nagrzewnica -> do głowicy, nagrzewnica -> zbiornik wyrównawczy, potem pewnie pod termostatem idą takie rurki i to sie musi połaczyć jeszcze. No i cienki do przelewu na góre zbiorniczka wychodzi prosto w góre z silnika. Co do portek. Masz w nich sonde? Jeśli tak to są od 16V, jeśli nie to masz dobre. Kielich w 16V jest większy niż w 8V także stawiam że masz odpowiednie tylko ze skręceniem masz problem. A wymieniłeś pompe paliwa? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 28-10-2014 11:23 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
węże wody oraz podciśnienia czegoś potrzeba jeszcze?
Kujtek dodał/a następującą grafiki:
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
nukedclx |
Dodany dnia 28-10-2014 16:36 |
Postów: 30 Data rejestracji: 27.04.2014 21:36 Skąd: kujawsko-pomorskie Solec Kujawski |
Nowa linka w drodze. Uklad chlodzenia podlaczylem prawie caly, dorobie dwa wezyki do chlodnicy oleju i bedzie gotowy. W portkach jest dziura na sonde i nawet ona tam pasuje, probowac skrecic czy sie nie uda? A co zrobic z tymi sztywnymi wezykami z tworzywa po lewej stronie komory? Myslalem ze to wlasnie podcisnienie, tam jest dosc sporo przylaczy Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
|
|
|
fed21 |
Dodany dnia 28-10-2014 18:58 |
Postów: 943 Data rejestracji: 26.12.2008 17:39 Skąd: lubelskie Krasnystaw |
co do portek to multi mialo przewaznie rure podobna jak f3n l740 tylko grubsza srednica Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
|
nukedclx |
Dodany dnia 28-10-2014 21:47 |
Postów: 30 Data rejestracji: 27.04.2014 21:36 Skąd: kujawsko-pomorskie Solec Kujawski |
Dodaje pare zdjec jesli na zdjeciu sa kadrowane krocce, kable to znaczy ze nie wiem co z tym zrobic http://nukedclx.w...l/img/r19/ Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 28-10-2014 23:39 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jeżeli masz sonde w portkach to jest to od 16V. Nie zamontujesz tego. Sonda w F3P multi jest za portkami a przed katem.
Co do węzyków po lewej stronie. Wywalasz wszystko właściwie. Ma zostać gruby wąż który wychodzi z tytu silnika i leci po podłużnicy do filtra węglowego pod lampą pasażera, a drugi wężyk wychodzący puść luźno. Całą reszte out. Jeżeli z lewej strony kolektora masz dwa wyjscia małe jedno dajesz do mapsensora a drugie do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, taki krótki kawałek. Duże wyjscie z lewej idzie do rury dolotowej do tego podwójnego wyjscia w połowie rury. Z kolektora po prawej wchodzi duże na serwo hamulcowe. To pod krokowym ma wejsc w rure dolotową. Dwie identyczne kostki przy zbiorniczku wspomagania są od klaksonu. Kostka 2x3 którą trzymasz jest od lamp dwukomorowych których pewnie u siebie nie masz. Tej wiązki nie musisz zmieniać bo nie odpowiada ona za silnik w ogóle więc zostaw sobie starą. Ta skrzynia biegów to w ogole z 19stki? Co sie z nią stało? Dość chaotycznie pisze ale to chyba póki co tyle. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
nukedclx |
Dodany dnia 29-10-2014 18:46 |
Postów: 30 Data rejestracji: 27.04.2014 21:36 Skąd: kujawsko-pomorskie Solec Kujawski |
Wywalilem jak sugerowales, sprawa sie uproscila. Zostaly mi dwa nie podlaczone krocce po lewej stronie kolektora(z czego jeden ma isc do rury dolotowej ale nie zrozumialem ktory). Mapsensor byl podlaczony do krocca na srodku kolektora. Regulator cisnienia paliwa takze byl podlaczony - do krocca z lewej strony z zoltym plastikiem. Jest tam jeszcze krociec z niebieskim plastikiem i bezimienny - patrz zdjecie http://nukedclx.w...286467.JPG. Portki kupie wlasciwe temu silnikowi (umie ktos wskazac ktore to?) Teraz jeszcze potrzebne mi zdjecie linki gazu, jak jest mocowana do przepustnicy bo dostalem nowa linke w formie zestawu i nie wiadomo co dalej. Dosc chaotycznie, ale pomoc nieoceniona :> Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
|
|
|
fed21 |
Dodany dnia 29-10-2014 19:43 |
Postów: 943 Data rejestracji: 26.12.2008 17:39 Skąd: lubelskie Krasnystaw |
mam kolanko z dziura na sonde do sprzedania z 1.8i Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 29-10-2014 20:20 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@nukedclx musi cię poratować ktoś kto ma jeżdżące multi bo mój dialogys się na mnie wypiął i pokazuje na drugiej części podciśnień kolektor z mono Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 29-10-2014 23:07 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jak masz mapsensor podpiety to to po lewej kolektora zaślep to małe. zostaje Ci jedno duze w kolektorze po lewej i to łączysz z dolotem obok kopułki.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
nukedclx |
Dodany dnia 30-10-2014 03:44 |
Postów: 30 Data rejestracji: 27.04.2014 21:36 Skąd: kujawsko-pomorskie Solec Kujawski |
fed21: zrobic zdjecie przylacza od do kolektora i zdradzic cene :>
Dodaje zdjecia nowych zagadek :> http://nukedclx.w...img/r19/2/ Co zostalo do zrobienia: 1. Portki 2. Komputer silnika (caly czas nie dotarl) 3. Pompa paliwa 4. Obudowa filtra razem z rura bo ta poprzedni wlasciciel ukrecil.. 3. Zamocowanie linki 4. Zalozyc polosie i kola. 5. Zagadki z linku Niby niewiele ale jeszcze daleko. Edytowane przez nukedclx dnia 30-10-2014 18:55 Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
|
|
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 30-10-2014 19:16 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
masz wiązke z samochodu z klimatyzacją a więc zostaną Ci puste miejsca fioletowy kabelek pojedynczy to kompresor ta czerwonoczarna kostka to zaworek podcisnienia - mozesz odpuśćić sobie zielona - mapsensor biała i czarna z zieloną gumką- cewka zapłonowa czarne gniazdo to sonda lambda na 3 przewody te szare pod przekaźniki to od klimatyzacji i wentylatora Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
nukedclx |
Dodany dnia 30-10-2014 19:40 |
Postów: 30 Data rejestracji: 27.04.2014 21:36 Skąd: kujawsko-pomorskie Solec Kujawski |
a da sie podlaczyc jednoprzewodowa sonde do tej wiazki? Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
|
|
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 30-10-2014 19:54 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@nukedclx po co? nie bez przyczyny została przewidziana 3 przewodowa i albo taką załóż albo 4 przewodową Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
astra945 |
Dodany dnia 30-10-2014 20:28 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
@nukedclx nie możesz takiej założyć bo sonda z 3 przewodami jest z grzaniem. teoretycznie jak założysz to sygnał będzie dobry ale auto po pierwszym odpaleniu np po nocy będzie paliło więcej ze względu na brak sprawności i poprawnych wskazań sondy. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |