19 Kwietnia 2024 23:23:44
Zdjęcia użytkowników
wlodekostr mcmosiu
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
swap f3n na f3p; kilka pytan 
nukedclx
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2014 22:26
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 27.04.2014 21:36
Skąd: kujawsko-pomorskie
Solec Kujawski

Witam, jestem w trakcie swapu z f3n mono na f3p multi, silnik w zasadzie siedzi w komorze, zdazylem podlaczyc prawie cale chlodzenie. Tyle na temat w ktorym miejscu jestem, teraz pytania:

1. Jak jest mocowana linka od przepustnicy, czy obejedzie sie z ta sama linka bez przerobek czy trzeba mocowac jakos we wlasnym zakresie?
2. Jak to jest ze kupilem portki dwururkowe i srednica pasuja do kolektora a ta blaszka juz nie bardzo, srednica otworow jakby nie ta
3. Jak to jest ze waz od nagrzewnicy wychodzi jeden z lewej a drugi z prawej strony komory silnika kiedy to chyba sie podlacza wszystko po prawej stronie (nie pamietam jak to wygladaja kiedy demontowalem i teraz musze ten waz jakos podlaczyc a nie moge wyjac go zza tej oslony tak by byl z prawej strony)
4. Przydaly by sie zdjecia/schematy podcisnienia, bo kompletnie nic nie wiadomo, opis kroccow w kolektorze dolotowym


Na chwile obecna to chyba tyle waznych z kwestii,

Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 27-10-2014 22:26
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2014 23:40
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

1. Linka ma być od F3P, od F3Na nie pasuje.
2. Kupiłeś portki od F3P multi albo F3Na multi.
3. W F3Nie jedno przyłącze nagrzewnicy biegnie do kolektora. W F3P tego nie ma i biegnie prosto w głowice a drugi chyba w zbiorniczek.
4. Podciśnienie jest proste jak barszcz. Określ sie czy masz F3P mono z wtryskiem Boscha czy MagnetiMarelli.

Podciśnienia masz zasadniczo 3. Serwo, mapsensor i zaworek do filtra węglowego od oparów ze zbiornika paliwa. Jeżeli w obudowie wtrysku (plastikowej) masz dwa węzyki obok siebie to je łączysz - nie są potrzebne.

Ogólnie to słabo sie wziąłeś do tematu bo nie pamietasz jak było i nie wiesz jak ma być Wink

Podeprzyj sie zdjęciami tego czego nie wiesz to pomożemy, bo z głowy to też ciężko, przynajmniej w moim wypadku bo już dawno 19stki nie mam.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
nukedclx
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 05:01
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 27.04.2014 21:36
Skąd: kujawsko-pomorskie
Solec Kujawski

1. Kupie odpowiednia
2. Chyba od 16V, zasadniczo to pasuje tylko jak to skrecic
3. To by sie zgadzalo bedzie trzeba zobaczyc czy nie dam rade odkrecic tej oslony i wyciagnac ten waz w druga strone.
4. Nowy silnik to F3P multi, 107KM, nie wiem jak rozpoznac producenta ukladu wtrysku.

Pozniej porobie zdjecia.

Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
 
dj_mafiozo
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 10:17
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@maestro Majster, mono to chłopak ma F3Na, który zrobił out, i na jego miejsce trafia F3PM.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 11:03
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@nukedclx multi było na jednym sterowniku o ile z 19, dokładniej f3p-700

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 11:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Miałem zaćmienie z tym multi.

Czyli jeżeli masz 1.8 multi to w wężach z tyłu silnika powinien być taki słynny czwórnik który ulega uszkodzeniom. Musisz to jakoś ogarnąć, nie jest trudno. Najważniejsze to eliminuj połącznie które są nie potrzebne. Nagrzewnica -> do głowicy, nagrzewnica -> zbiornik wyrównawczy, potem pewnie pod termostatem idą takie rurki i to sie musi połaczyć jeszcze. No i cienki do przelewu na góre zbiorniczka wychodzi prosto w góre z silnika.

Co do portek. Masz w nich sonde? Jeśli tak to są od 16V, jeśli nie to masz dobre. Kielich w 16V jest większy niż w 8V także stawiam że masz odpowiednie tylko ze skręceniem masz problem.

A wymieniłeś pompe paliwa? Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 11:23
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

węże wody oraz podciśnienia

czegoś potrzeba jeszcze?
Kujtek dodał/a następującą grafiki:
2014-10-28_11-13-11.png 2014-10-28_11-11-17.png

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
nukedclx
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 16:36
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 27.04.2014 21:36
Skąd: kujawsko-pomorskie
Solec Kujawski

Nowa linka w drodze.
Uklad chlodzenia podlaczylem prawie caly, dorobie dwa wezyki do chlodnicy oleju i bedzie gotowy.

W portkach jest dziura na sonde i nawet ona tam pasuje, probowac skrecic czy sie nie uda?

A co zrobic z tymi sztywnymi wezykami z tworzywa po lewej stronie komory? Myslalem ze to wlasnie podcisnienie, tam jest dosc sporo przylaczy

Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
 
fed21
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 18:58
Awatar


Postów: 943

Data rejestracji: 26.12.2008 17:39
Skąd: lubelskie
Krasnystaw

co do portek to multi mialo przewaznie rure podobna jak f3n l740 tylko grubsza srednica

Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
 
nukedclx
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 21:47
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 27.04.2014 21:36
Skąd: kujawsko-pomorskie
Solec Kujawski

Dodaje pare zdjec jesli na zdjeciu sa kadrowane krocce, kable to znaczy ze nie wiem co z tym zrobic

http://nukedclx.w...l/img/r19/

Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2014 23:39
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jeżeli masz sonde w portkach to jest to od 16V. Nie zamontujesz tego. Sonda w F3P multi jest za portkami a przed katem.

Co do węzyków po lewej stronie. Wywalasz wszystko właściwie. Ma zostać gruby wąż który wychodzi z tytu silnika i leci po podłużnicy do filtra węglowego pod lampą pasażera, a drugi wężyk wychodzący puść luźno. Całą reszte out.

Jeżeli z lewej strony kolektora masz dwa wyjscia małe jedno dajesz do mapsensora a drugie do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, taki krótki kawałek. Duże wyjscie z lewej idzie do rury dolotowej do tego podwójnego wyjscia w połowie rury. Z kolektora po prawej wchodzi duże na serwo hamulcowe.

To pod krokowym ma wejsc w rure dolotową.

Dwie identyczne kostki przy zbiorniczku wspomagania są od klaksonu. Kostka 2x3 którą trzymasz jest od lamp dwukomorowych których pewnie u siebie nie masz. Tej wiązki nie musisz zmieniać bo nie odpowiada ona za silnik w ogóle więc zostaw sobie starą.

Ta skrzynia biegów to w ogole z 19stki? Co sie z nią stało?

Dość chaotycznie pisze ale to chyba póki co tyle.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
nukedclx
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 29-10-2014 18:46
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 27.04.2014 21:36
Skąd: kujawsko-pomorskie
Solec Kujawski

Wywalilem jak sugerowales, sprawa sie uproscila.
Zostaly mi dwa nie podlaczone krocce po lewej stronie kolektora(z czego jeden ma isc do rury dolotowej ale nie zrozumialem ktory). Mapsensor byl podlaczony do krocca na srodku kolektora. Regulator cisnienia paliwa takze byl podlaczony - do krocca z lewej strony z zoltym plastikiem. Jest tam jeszcze krociec z niebieskim plastikiem i bezimienny - patrz zdjecie http://nukedclx.w...286467.JPG. Portki kupie wlasciwe temu silnikowi (umie ktos wskazac ktore to?)

Teraz jeszcze potrzebne mi zdjecie linki gazu, jak jest mocowana do przepustnicy bo dostalem nowa linke w formie zestawu i nie wiadomo co dalej.

Dosc chaotycznie, ale pomoc nieoceniona :>

Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
 
fed21
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 29-10-2014 19:43
Awatar


Postów: 943

Data rejestracji: 26.12.2008 17:39
Skąd: lubelskie
Krasnystaw

mam kolanko z dziura na sonde do sprzedania z 1.8i

Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 29-10-2014 20:20
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@nukedclx musi cię poratować ktoś kto ma jeżdżące multi bo mój dialogys się na mnie wypiął i pokazuje na drugiej części podciśnień kolektor z mono

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 29-10-2014 23:07
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jak masz mapsensor podpiety to to po lewej kolektora zaślep to małe. zostaje Ci jedno duze w kolektorze po lewej i to łączysz z dolotem obok kopułki.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
nukedclx
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2014 03:44
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 27.04.2014 21:36
Skąd: kujawsko-pomorskie
Solec Kujawski

fed21: zrobic zdjecie przylacza od do kolektora i zdradzic cene :>


Dodaje zdjecia nowych zagadek :>

http://nukedclx.w...img/r19/2/

Co zostalo do zrobienia:

1. Portki
2. Komputer silnika (caly czas nie dotarl)
3. Pompa paliwa
4. Obudowa filtra razem z rura bo ta poprzedni wlasciciel ukrecil..
3. Zamocowanie linki
4. Zalozyc polosie i kola.
5. Zagadki z linku

Niby niewiele ale jeszcze daleko.

Edytowane przez nukedclx dnia 30-10-2014 18:55
Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
 
Lesiu11
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2014 19:16
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

masz wiązke z samochodu z klimatyzacją a więc zostaną Ci puste miejsca

fioletowy kabelek pojedynczy to kompresor
ta czerwonoczarna kostka to zaworek podcisnienia - mozesz odpuśćić sobie
zielona - mapsensor
biała i czarna z zieloną gumką- cewka zapłonowa
czarne gniazdo to sonda lambda na 3 przewody
te szare pod przekaźniki to od klimatyzacji i wentylatora

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
nukedclx
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2014 19:40
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 27.04.2014 21:36
Skąd: kujawsko-pomorskie
Solec Kujawski

a da sie podlaczyc jednoprzewodowa sonde do tej wiazki?

Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
 
Lesiu11
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2014 19:54
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@nukedclx po co? nie bez przyczyny została przewidziana 3 przewodowa i albo taką załóż albo 4 przewodową

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
astra945
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2014 20:28
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

@nukedclx nie możesz takiej założyć bo sonda z 3 przewodami jest z grzaniem. teoretycznie jak założysz to sygnał będzie dobry ale auto po pierwszym odpaleniu np po nocy będzie paliło więcej ze względu na brak sprawności i poprawnych wskazań sondy.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: