Menu główne
Forum
Klubowicze
benio94 |
Dodany dnia 10-11-2014 19:51 |
Postów: 16 Data rejestracji: 13.10.2013 15:04 Skąd: małopolskie Dąbrowa Tarnowska |
Witam, Problem polega na tym, że auto pomimo starań rozrusznika który chodzi jak zły, nawet nie myśli zapalić na krótką chwile. Jednak może od początku. Historia ostatnich dni ma się tak: od października zacząłem studia więc auto dwa razy w tygodniu robiło po 120 km trasy plus jakieś krótkie przejażdżki w tygodniu mające na celu "przepalić" auto. I tak to z tygodnia na tydzień; piątek 120 km - niedziela 120km i w tygodniu ze dwie krótkie przejażdżki. Pewnego piątkowego dnia wyskakuje żeby jechać do domu i ku mojemu zdziwieniu odpaliła dopiero za drugim podejściem ( było to bardzo dziwne ponieważ zawsze od pierwszego podejścia mogłem się już delektować rykiem mojego silnika). Po uruchomieniu silnika wydał on niebieski dym z tłumika ( nie zdziwiło mnie to ponieważ rok temu też miał takie akcje że zawsze jak go odpalałem zimnego to kopcił jak zły, przechodziło mu jak przygazowałem - z czasem mu przeszło i teraz znowu chciał sobie pokopcić ). Chodził też jak by nie złapał na wszystkie gary - po przygazowaniu przeszło. Renata zrobiła trasę i została odstawiona do niedzieli. Wyskakuje chcący ją odpalić a tu kicha, pokręciłem ile akumulator pozwolił i nic. Prostownik --> kręce i kręce i odpaliła niebieski dym i po kilku sekundach zgasła. Moja pierwsza diagnoza to świece, niestety brak czasu spowodował że musiała poczekać dwa tygodnie na naprawę. Kupiłem dzisiaj świece, około 3 godzinki zabawy i wymienione. Sprawdziłem stare świece i jeszcze grzały, ale skoro miałem juz nowe to je wkręciłem. Przewody wysokoprężne zakręciłem, odpowietrzyłem jeszcze pompę i próba jedna druga trzecia i nic, nawet nie łapie. Dla pewności popuszczałem śruby na przewodach przy wtryskach i tak odpowietrzałem ---> również nic. Może to być wina wtrysków ? Ma ktoś jakiś pomysł ? Z góry dziękuje za wszelką pomoc (renault 19, 1.9 DT, 93rok, HTB, pompa lucas) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 10-11-2014 19:51 |
Kujtek |
Dodany dnia 10-11-2014 20:04 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@benio94 ustaw rozrząd na znakach dla pewności
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
benio94 |
Dodany dnia 10-11-2014 20:24 |
Postów: 16 Data rejestracji: 13.10.2013 15:04 Skąd: małopolskie Dąbrowa Tarnowska |
Czyli rozebrać wszystkie plastiki przy rozrządzie i sprawdzić czy pokrywają się znaki kontrolne Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 10-11-2014 20:33 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
mozesz sprobowac odpalić na plaka.
podpiałeś wszystkie kostki jak nalezy przy pompie? przekaźnik od grzania/sterownik cyka pyka? kontrolka od świec normalnie sie zachowuje? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
benio94 |
Dodany dnia 10-11-2014 20:45 |
Postów: 16 Data rejestracji: 13.10.2013 15:04 Skąd: małopolskie Dąbrowa Tarnowska |
Co do pompy to tylko ją odpowietrzyłem, sterownik cyka pyka( nie rozbierałem ) a kontrolka zachowuje się normalnie. Od czego teraz powinienem zacząć ? Oznaczeni wydają się być dobre :
benio94 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez benio94 dnia 11-11-2014 11:54 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 11-11-2014 12:07 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
a ten znak na prawym kole?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
benio94 |
Dodany dnia 11-11-2014 14:32 |
Postów: 16 Data rejestracji: 13.10.2013 15:04 Skąd: małopolskie Dąbrowa Tarnowska |
Nie mam pojęcia co to za znak. Była próba odpalenia na plaka, zapalił i zgasł od razu, tak jak by paliwa nie dostał ( każda następna próba też się tym kończyła). Odkręciłem filtr paliwa i w tym odstojniku znalazłem troche " Kaszy ", z czego się to bierze ? (paliwo tankuje zawsze na Tankpolu). Jutro zostanie założony nowy filtr - może pomoże. Osobiście szczerze w to wątpię. Moim zdaniem zawsze jakiś ten przepływ ropy był (na przewodach wysokociśnieniowych ta ropa się pokazywała jak odkręciłem przy wtryskiwaczu) i powinno przy tylu próbach "łapać" chociaż. Przedmuchałem od razu przewód z pompy do filtra i chyba coś tam zalegało. Sam jestem ciekawy czy układ paliwowy jest temu winny, jak tak to czeka mnie długi wieczór w garażu żeby to wyczyścić. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 11-11-2014 14:43 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@benio94 a kiedy był zmieniany rozrząd?
jesteś pewny że to dobrze jest ustawione? czemu koło rozrządu ustawiłeś akurat według znaku na zewnątrz a koło pompy według znaku wewnątrz? hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 11-11-2014 16:46 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
A jak to ma chodzić skoro pompa wtryskowa jest przestawiona względem wałka rozrządu? Kiedy coś było tam robione? Pasek mógł przeskoczyć jak jest za luźny. Raczej pasek z rolkami do wymiany i ciesz się, że nie przeskoczył na kole wałka bo już byś miał po zaworach.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
benio94 |
Dodany dnia 11-11-2014 20:37 |
Postów: 16 Data rejestracji: 13.10.2013 15:04 Skąd: małopolskie Dąbrowa Tarnowska |
Troche zmartwiły mnie wasze posty. Co do rozrządu to na pewno 2 lata nic nie było ruszane, czy więcej? tego nikt nie wie. Jutro jeszcze bedzie próba odpalenia na wyczyszczonym układzie paliwowym. Jeśli dalej nie pomoże to zabrać się za rozrząd ?
Treść dodana dnia 12 listopad 2014 20:33: założyliśmy przeźroczysty przewód od filtra do pompy i przy próbie zapalenia wgl nie widać żeby pompa ssała ropę. Jeżeli nawet by był przestawiony na rozrządzie to przecież pompa mechaniczna i ciągnąć powinna. Wygląda na to że pompa do wymiany, co o tym sądzicie ? Edytowane przez benio94 dnia 12-11-2014 21:33 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 12-11-2014 22:51 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
no chwila. to nie pompowałeś ropy ręcznie gruchą? po za tym twierdziłeś że pompa jest zalana bo odpowietrznikami leci czy tam wtryskami.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
benio94 |
Dodany dnia 12-11-2014 23:02 |
Postów: 16 Data rejestracji: 13.10.2013 15:04 Skąd: małopolskie Dąbrowa Tarnowska |
to tak, pompowałem gruchą którą mam zainstalowaną przed filtrem ( w oryginalnej poszła membrana) i chyba tylko i wyłącznie tym robiłem ciśnienie w układzie. pompa zalany była na 100% ponieważ na odpowietrzniku tym małym pod klucz 8 ropa mi sikała. Co do odkręcania na wtryskach - nie wiem jak duzo tej ropy powinno tam sie pojawiać przy kręceniu rozrusznikiem ale też tam sie ropa pojawiała
Treść dodana dnia 12 listopad 2014 22:07: było jeszcze tak że odkręciłem zaraz przy pompie tą rurkę wysokociśnieniową i obserwowałem strumień to sikał często takimi krótkimi strumieniami, tak to wyglądało Edytowane przez benio94 dnia 12-11-2014 23:07 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 12-11-2014 23:10 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
a może trzeba zajrzeć pod wykładzine bagażnika do pływaka przez który pompa ciągnie rope? skoro miałeś syf w filtrze to na pewno jest też w baku, a dzieki temu mogło zapchać pobieranie paliwa
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
benio94 |
Dodany dnia 12-11-2014 23:15 |
Postów: 16 Data rejestracji: 13.10.2013 15:04 Skąd: małopolskie Dąbrowa Tarnowska |
a jest możliwość żeby mi zasyfiło pompę paliwa w środku tak żeby mi nie biła wystarczające ciśnienie na ani jeden wtrysk ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 12-11-2014 23:32 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
No jak miałeś kaszke w filtrze to możesz miec to samo na sitku ssania w baku. Żeby wyjąć pływak musisz odpiąc od niego wężę, kostke elektryczną, a potem zbić/obrócić metalowy pierścień aby wypustki sie pokryły z wcięciami i wtedy wyjmujesz do gory. Jak zobaczysz to ogarniesz.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 13-11-2014 10:57 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@benio94 Jaką pompę paliwa w środku? Klekot nie ma czegoś takiego, pompa wtryskowa zasysa ropę wprost z baku, to dlatego jak wyjeździsz ropę do sucha musisz odpowietrzać układ, bo nie masz tam pompy, która jak tylko dostanie zasilanie to pociągnie paliwo i je poda.
Jedyne co masz oprócz pływaka w baku to całe 55 litrów objętości. Smok jest zabezpieczony siateczką, żeby większe syfy nie poleciały do układu i jak ją zapcha to pompa wtryskowa ci nie pociągnie albo nic albo za mało, żeby odpalić. Jak już się uporasz z tym aby auto w ogóle dało oznaki życia to na twoim miejscu kazałbym sprawdzić kąt wtrysku i ewentualnie wymienił rozrząd. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
benio94 |
Dodany dnia 19-11-2014 17:22 |
Postów: 16 Data rejestracji: 13.10.2013 15:04 Skąd: małopolskie Dąbrowa Tarnowska |
stało sie tak że nabiliśmy ciśnienie pompką ręczną i zapaliła. pali teraz ale w sumie od razu ale nie łapie na wszystkie gary, nie wiem czemu. Jak zapali to kopci na niebiesko, jak dostanie ciśnienia ( przygazuje mu ) to mu przechodzi i złapie normalną prace silnika. i tak za każdym kiedy jest zimny Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 19-11-2014 17:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
no to nie kumam. nie pompowaliście gruchy wczesniej? u mnie raz było tak że została naciśnięta grucha podczas pracy silnika. po kilku sekundach zdechło i amen. paliwo cofnęło sie do samego baku. dopiero wymyśliłem włożyć pistolet z ciśnieniem do węża bięgnącego do baku, był mały strzał (pewnie sie bak wyprostował ). przez ten manewr wytworzyło sie podciśnienie które szybko spowodowało wydostanie sie ropy z baku tym samym wężem. szybko włożyłem w złączki i zapalił. pompką ręcznie nie dało rady wyciągnąć z baku.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
benio94 |
Dodany dnia 23-11-2014 20:15 |
Postów: 16 Data rejestracji: 13.10.2013 15:04 Skąd: małopolskie Dąbrowa Tarnowska |
a teraz moja renata ma tak: palę ją na zimnym i łapie (chyba) na dwa tłoki ( jak przygazuje to praca silnika się dopiero wyrównuje), kiedy przed zapaleniem nabije ciśnienie gruchą to zapali normalnie ( praca silnika jest równa). Jaka jest wasza opinia ? wtryski są walnięte ? może pompa ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 23-11-2014 20:44 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
zapowietrzony układ.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |