25 Kwietnia 2024 20:00:52
Zdjęcia użytkowników
Mateo SILVER
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Nie Zapali, założone nowe świece 
benio94
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-11-2014 19:51
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 13.10.2013 15:04
Skąd: małopolskie
Dąbrowa Tarnowska

Witam,
Problem polega na tym, że auto pomimo starań rozrusznika który chodzi jak zły, nawet nie myśli zapalić na krótką chwile.

Jednak może od początku. Historia ostatnich dni ma się tak: od października zacząłem studia więc auto dwa razy w tygodniu robiło po 120 km trasy plus jakieś krótkie przejażdżki w tygodniu mające na celu "przepalić" auto. I tak to z tygodnia na tydzień; piątek 120 km - niedziela 120km i w tygodniu ze dwie krótkie przejażdżki. Pewnego piątkowego dnia wyskakuje żeby jechać do domu i ku mojemu zdziwieniu odpaliła dopiero za drugim podejściem ( było to bardzo dziwne ponieważ zawsze od pierwszego podejścia mogłem się już delektować rykiem mojego silnika). Po uruchomieniu silnika wydał on niebieski dym z tłumika ( nie zdziwiło mnie to ponieważ rok temu też miał takie akcje że zawsze jak go odpalałem zimnego to kopcił jak zły, przechodziło mu jak przygazowałem - z czasem mu przeszło i teraz znowu chciał sobie pokopcić ). Chodził też jak by nie złapał na wszystkie gary - po przygazowaniu przeszło. Renata zrobiła trasę i została odstawiona do niedzieli. Wyskakuje chcący ją odpalić a tu kicha, pokręciłem ile akumulator pozwolił i nic. Prostownik --> kręce i kręce i odpaliła Grin niebieski dym i po kilku sekundach zgasła.

Moja pierwsza diagnoza to świece, niestety brak czasu spowodował że musiała poczekać dwa tygodnie na naprawę. Kupiłem dzisiaj świece, około 3 godzinki zabawy i wymienione. Sprawdziłem stare świece i jeszcze grzały, ale skoro miałem juz nowe to je wkręciłem. Przewody wysokoprężne zakręciłem, odpowietrzyłem jeszcze pompę i próba jedna druga trzecia i nic, nawet nie łapie. Dla pewności popuszczałem śruby na przewodach przy wtryskach i tak odpowietrzałem ---> również nic.
Może to być wina wtrysków ? Ma ktoś jakiś pomysł ?

Z góry dziękuje za wszelką pomoc Smile



(renault 19, 1.9 DT, 93rok, HTB, pompa lucas)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-11-2014 19:51
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-11-2014 20:04
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@benio94 ustaw rozrząd na znakach dla pewności

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
benio94
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-11-2014 20:24
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 13.10.2013 15:04
Skąd: małopolskie
Dąbrowa Tarnowska

Czyli rozebrać wszystkie plastiki przy rozrządzie i sprawdzić czy pokrywają się znaki kontrolne ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-11-2014 20:33
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

mozesz sprobowac odpalić na plaka.

podpiałeś wszystkie kostki jak nalezy przy pompie? przekaźnik od grzania/sterownik cyka pyka? kontrolka od świec normalnie sie zachowuje?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
benio94
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-11-2014 20:45
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 13.10.2013 15:04
Skąd: małopolskie
Dąbrowa Tarnowska

Co do pompy to tylko ją odpowietrzyłem, sterownik cyka pyka( nie rozbierałem ) a kontrolka zachowuje się normalnie. Od czego teraz powinienem zacząć ?

Oznaczeni wydają się być dobre :
benio94 dodał/a następującą grafikę:
oznaczenia.jpg

Edytowane przez benio94 dnia 11-11-2014 11:54
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 11-11-2014 12:07
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

a ten znak na prawym kole?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
benio94
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 11-11-2014 14:32
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 13.10.2013 15:04
Skąd: małopolskie
Dąbrowa Tarnowska

Nie mam pojęcia co to za znak.

Była próba odpalenia na plaka, zapalił i zgasł od razu, tak jak by paliwa nie dostał ( każda następna próba też się tym kończyła). Odkręciłem filtr paliwa i w tym odstojniku znalazłem troche " Kaszy ", z czego się to bierze ? (paliwo tankuje zawsze na Tankpolu).
Jutro zostanie założony nowy filtr - może pomoże. Osobiście szczerze w to wątpię. Moim zdaniem zawsze jakiś ten przepływ ropy był (na przewodach wysokociśnieniowych ta ropa się pokazywała jak odkręciłem przy wtryskiwaczu) i powinno przy tylu próbach "łapać" chociaż. Przedmuchałem od razu przewód z pompy do filtra i chyba coś tam zalegało. Sam jestem ciekawy czy układ paliwowy jest temu winny, jak tak to czeka mnie długi wieczór w garażu żeby to wyczyścić.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-11-2014 14:43
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@benio94 a kiedy był zmieniany rozrząd?
jesteś pewny że to dobrze jest ustawione?
czemu koło rozrządu ustawiłeś akurat według znaku na zewnątrz a koło pompy według znaku wewnątrz?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dj_mafiozo
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-11-2014 16:46
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

A jak to ma chodzić skoro pompa wtryskowa jest przestawiona względem wałka rozrządu? Kiedy coś było tam robione? Pasek mógł przeskoczyć jak jest za luźny. Raczej pasek z rolkami do wymiany i ciesz się, że nie przeskoczył na kole wałka bo już byś miał po zaworach.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
benio94
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 11-11-2014 20:37
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 13.10.2013 15:04
Skąd: małopolskie
Dąbrowa Tarnowska

Troche zmartwiły mnie wasze posty. Co do rozrządu to na pewno 2 lata nic nie było ruszane, czy więcej? tego nikt nie wie. Jutro jeszcze bedzie próba odpalenia na wyczyszczonym układzie paliwowym. Jeśli dalej nie pomoże to zabrać się za rozrząd ?


Treść dodana dnia 12 listopad 2014 20:33:

założyliśmy przeźroczysty przewód od filtra do pompy i przy próbie zapalenia wgl nie widać żeby pompa ssała ropę. Jeżeli nawet by był przestawiony na rozrządzie to przecież pompa mechaniczna i ciągnąć powinna. Wygląda na to że pompa do wymiany, co o tym sądzicie ?

Edytowane przez benio94 dnia 12-11-2014 21:33
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2014 22:51
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

no chwila. to nie pompowałeś ropy ręcznie gruchą? po za tym twierdziłeś że pompa jest zalana bo odpowietrznikami leci czy tam wtryskami.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
benio94
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2014 23:02
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 13.10.2013 15:04
Skąd: małopolskie
Dąbrowa Tarnowska

to tak, pompowałem gruchą którą mam zainstalowaną przed filtrem ( w oryginalnej poszła membrana) i chyba tylko i wyłącznie tym robiłem ciśnienie w układzie. pompa zalany była na 100% ponieważ na odpowietrzniku tym małym pod klucz 8 ropa mi sikała. Co do odkręcania na wtryskach - nie wiem jak duzo tej ropy powinno tam sie pojawiać przy kręceniu rozrusznikiem ale też tam sie ropa pojawiała


Treść dodana dnia 12 listopad 2014 22:07:

było jeszcze tak że odkręciłem zaraz przy pompie tą rurkę wysokociśnieniową i obserwowałem strumień to sikał często takimi krótkimi strumieniami, tak to wyglądało

Edytowane przez benio94 dnia 12-11-2014 23:07
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2014 23:10
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

a może trzeba zajrzeć pod wykładzine bagażnika do pływaka przez który pompa ciągnie rope? skoro miałeś syf w filtrze to na pewno jest też w baku, a dzieki temu mogło zapchać pobieranie paliwa

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
benio94
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2014 23:15
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 13.10.2013 15:04
Skąd: małopolskie
Dąbrowa Tarnowska

a jest możliwość żeby mi zasyfiło pompę paliwa w środku tak żeby mi nie biła wystarczające ciśnienie na ani jeden wtrysk ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2014 23:32
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No jak miałeś kaszke w filtrze to możesz miec to samo na sitku ssania w baku. Żeby wyjąć pływak musisz odpiąc od niego wężę, kostke elektryczną, a potem zbić/obrócić metalowy pierścień aby wypustki sie pokryły z wcięciami i wtedy wyjmujesz do gory. Jak zobaczysz to ogarniesz.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
dj_mafiozo
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2014 10:57
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@benio94 Jaką pompę paliwa w środku? Klekot nie ma czegoś takiego, pompa wtryskowa zasysa ropę wprost z baku, to dlatego jak wyjeździsz ropę do sucha musisz odpowietrzać układ, bo nie masz tam pompy, która jak tylko dostanie zasilanie to pociągnie paliwo i je poda.
Jedyne co masz oprócz pływaka w baku to całe 55 litrów objętości. Smok jest zabezpieczony siateczką, żeby większe syfy nie poleciały do układu i jak ją zapcha to pompa wtryskowa ci nie pociągnie albo nic albo za mało, żeby odpalić.
Jak już się uporasz z tym aby auto w ogóle dało oznaki życia to na twoim miejscu kazałbym sprawdzić kąt wtrysku i ewentualnie wymienił rozrząd.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
benio94
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 19-11-2014 17:22
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 13.10.2013 15:04
Skąd: małopolskie
Dąbrowa Tarnowska

stało sie tak że nabiliśmy ciśnienie pompką ręczną i zapaliła. pali teraz ale w sumie od razu ale nie łapie na wszystkie gary, nie wiem czemu. Jak zapali to kopci na niebiesko, jak dostanie ciśnienia ( przygazuje mu ) to mu przechodzi i złapie normalną prace silnika. i tak za każdym kiedy jest zimny Sad

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 19-11-2014 17:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

no to nie kumam. nie pompowaliście gruchy wczesniej? u mnie raz było tak że została naciśnięta grucha podczas pracy silnika. po kilku sekundach zdechło i amen. paliwo cofnęło sie do samego baku. dopiero wymyśliłem włożyć pistolet z ciśnieniem do węża bięgnącego do baku, był mały strzał (pewnie sie bak wyprostował Grin ). przez ten manewr wytworzyło sie podciśnienie które szybko spowodowało wydostanie sie ropy z baku tym samym wężem. szybko włożyłem w złączki i zapalił. pompką ręcznie nie dało rady wyciągnąć z baku.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
benio94
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 23-11-2014 20:15
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 13.10.2013 15:04
Skąd: małopolskie
Dąbrowa Tarnowska

a teraz moja renata ma tak: palę ją na zimnym i łapie (chyba) na dwa tłoki ( jak przygazuje to praca silnika się dopiero wyrównuje), kiedy przed zapaleniem nabije ciśnienie gruchą to zapali normalnie ( praca silnika jest równa).
Jaka jest wasza opinia ? wtryski są walnięte ? może pompa ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 257000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 23-11-2014 20:44
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

zapowietrzony układ.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: