Menu główne
Forum
Klubowicze
prodol1352 |
Dodany dnia 18-12-2014 15:58 |
Postów: 4 Data rejestracji: 29.07.2014 01:03 Skąd: - |
Cześć dzisiaj poczułem nieprzyjemny zapach z nawiewu więc postanowiłem sprawdzić zbiorniczek wyrównawczy , płynu było na dnie i unosiła się brązowa papka. Co to może być i skąd to się zabrało w zbiorniczku ? |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 18-12-2014 15:58 |
gielab0019 |
Dodany dnia 18-12-2014 16:35 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
a ja mam pytanie co to jest ,, papka "
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
ANDI |
Dodany dnia 18-12-2014 16:36 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
może olej ? pokaż focie
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
prodol1352 |
Dodany dnia 18-12-2014 16:45 |
Postów: 4 Data rejestracji: 29.07.2014 01:03 Skąd: - |
No taka brązowa gęsta piana , jutro dam zdjęcie.
Edytowane przez prodol1352 dnia 18-12-2014 16:57 |
|
|
maestro |
Dodany dnia 18-12-2014 17:22 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
olej, a co innego może być
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ANDI |
Dodany dnia 18-12-2014 17:24 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@maestro nic innego
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
Koucz |
Dodany dnia 18-12-2014 19:22 |
Postów: 541 Data rejestracji: 28.09.2009 20:19 Skąd: małopolskie Jordanów |
Niekoniecznie może wciągać też płyn chłodniczy Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 140000km
|
mesh |
Dodany dnia 18-12-2014 22:46 |
Postów: 130 Data rejestracji: 29.10.2014 20:24 Skąd: lubelskie Łuków |
jak tam mialby dostac sie olej i co to znaczy jezeli chodzi o zagrozenie ewentualne? moim zdaniem jak masz nieszczelny uklad: plyn ucieka a pod wplywem cisnienia "wymywa/czysci" i zostaja jakies brudne resztki. Nie wiem tylko skad piana. jakim plynem zalales? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 18-12-2014 22:54 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
jak tam mialby dostac sie olej uszczelka pod głowicą może puszczać hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
iparts |
Dodany dnia 19-12-2014 08:42 |
Postów: 14 Data rejestracji: 26.03.2013 12:48 Skąd: łódzkie Skierniewice |
brązowa "papka" - jak to nazwałeś - w zbiorniczku wyrównawczym to oznaka wydmuchanej uszczelki pod głowicą, olej miesza się z płynem chłodniczym i w w efekcie tworzy się taki osad.
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts...lt,93.html
|
jonowaty |
Dodany dnia 19-12-2014 09:21 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
chyba że ktoś na wodzie kiedyś jeździł i teraz to się mści
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 19-12-2014 11:46 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@jonowaty teraz na wodzie to by było już papa po bloku silnika dawno po tych przymrozkach
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 19-12-2014 15:14 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Kujtek A kto mówi, że teraz.
Blok jest żeliwny i w momencie, gdy zalejesz to zwykłą wodą zaczyna rdzewieć, po pewnym czasie rdza jest wypłukiwana przez płyn w układzie i zaczyna się osadzać w nagrzewnicy, chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym, nie mówiąc o pompie wody. Po to masz w płynie dodatki przeciwkorozyjne. Możnaby próbować płukać układ, ale żeby tak naprawdę się tego pozbyć to trzeba by wpierw wymienić nagrzewnicę, chłodnicę, pompę wody i zbiorniczek i dopiero zacząć płukać układ, a przed założeniem węży do chłodnicy i nagrzewnicy przepłukać kanały wodne w bloku i głowicy pod wysokim ciśnieniem. @prodol1352 Uzupełnij poziom płynu do max, odpowietrz układ, bo jak widzisz na dnie odpływ to układ na 100% jest już zapowietrzony i patrz czy nie ubywa płynu. I zwracaj uwagę na oznaki wydmuchanej uszczelki pod głowicą, takie jak:
Jeżeli już się okaże, że uszczelka jest do wymiany to sama uszczelka to nie są jakieś duże pieniądze. Uszczelka to jakieś 50 zł, śruby głowicy to kolejne 50 zł, uszczelka pokrywy zaworów to 20 zł, uszczelki kolektorów to kolejne 20 zł, do tego zabielenie głowicy też nie są jakieś duże pieniądze, o ile sam wymieniasz uszczelkę. Albo po całości pod tytułem 200 zł za kompletny zestaw uszczelek silnika. Mechanik za coś takiego weźmie od 500 w górę, nie jest to jakaś skomplikowana operacja, znam ludzi, którzy robili to pod blokiem w dwa popołudnia (jedno na rozebranie i oddanie głowicy do zabielenia a drugie na poskładanie wszystkiego do kupy), tylko pamiętaj, że do poskładania wszystkiego z powrotem potrzebujesz klucza dynamometrycznego. Przy okazji warto by wymienić pasek rozrządu, pasek Gates, który był na pierwszy montaż to 45 zł, więc nie ma sensu zakładać z powrotem starego paska, który po ponownym założeniu może strzelić, a z silników montowanych w R19 tylko 1,4 na łańcuszku jest bezkolizyjny (który notabene jest silnikiem OHV, więc aby ściągnąć głowice nie trzeba rozbierać napędu rozrządu). Edytowane przez dj_mafiozo dnia 19-12-2014 15:17 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 19-12-2014 15:16 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@dj_mafiozo napisałem to w kontekście przymrozków, przymrozek + woda w silniku = bum
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |