Menu główne
Forum
Klubowicze
mesh |
Dodany dnia 19-12-2014 15:13 |
Postów: 130 Data rejestracji: 29.10.2014 20:24 Skąd: lubelskie Łuków |
Witam, panowie zastanawiam sie nad zakupem prezentu dla mojej renaty pod choinke a mianowicie zawor upustowy blow off. Jakie sa tego plusy i minusy? Wole sie poradzic przed zakupem zaworki na allegro ktory bylby odpowiedni? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-12-2014 15:13 |
Kujtek |
Dodany dnia 19-12-2014 15:15 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@mesh kolego a pytanie na wstępie, masz turbosprężarkę w aucie? albo kompresor?
bez jednego albo drugiego nie będzie działać hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
mesh |
Dodany dnia 19-12-2014 15:19 |
Postów: 130 Data rejestracji: 29.10.2014 20:24 Skąd: lubelskie Łuków |
Nie nie mam, byla by mozliwosc zamontowania turbosprearki do F3N'a ? patrzac ze schematu to latwo nie bedzie w f3n; [img]http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/turbosprezarka.jpg[/img] is not a valid Image. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
|
patrick_LCH |
Dodany dnia 19-12-2014 15:25 |
Postów: 1184 Data rejestracji: 10.11.2010 16:59 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@mesh Za duże koszty ... Lepiej założyć silnik B18FT z Volvo.
Najpierw posiedź poczytaj sporo się pisało o tym na forum. Fuck the new car !
I'm driving oldschool Moje auto: Renault 19 2.0 16V F7R, benzyna, 200km
|
mesh |
Dodany dnia 19-12-2014 15:31 |
Postów: 130 Data rejestracji: 29.10.2014 20:24 Skąd: lubelskie Łuków |
dobra, a osprzęt z f3n bedzie sie nadawal do tego b18ft z Volvo ? bo na allegro obecnie jest okolo 600zl ale bez osprzetu. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
|
patrick_LCH |
Dodany dnia 19-12-2014 15:35 |
Postów: 1184 Data rejestracji: 10.11.2010 16:59 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Fuck the new car !
I'm driving oldschool Moje auto: Renault 19 2.0 16V F7R, benzyna, 200km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 19-12-2014 15:54 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Potrzebujesz kompletny silnik do swapu, osprzęt na pasku może zostać od F3Na, bo to niemal ten sam silnik, tylko że sam słupek, nawet z kolektorami i turbiną cię nie urządza, bo potrzebujesz oba sterowniki silnika, wiązkę, pompę chłodzenia turbiny, węże układu chłodzenia, najprościej jest dorwać kompletnego dawce pod tytułem Volvo 440/460/480 1,7 Turbo i z niego wyciągnąć silnik. Chłodnica zostaje twoja, co natomiast nie pasuje z Volvo Turbo Intercooler to właśnie intercooler, tego od Volvo nie wsadzisz pod maskę R19, najprościej dorwać od R19 turboklekota razem ze zderzakiem od turboklekota i mocowaniami intercoolera i oczka do holowania (w turboklekocie jest z drugiej strony, bo tam gdzie normalnie jest masz właśnie intercooler). Sam silnik B18FT jest o tyle fajny, że jest zakuty, ma natrysk oleju na denka tłoków, niezależne od silnika chłodzenie suszarki, turbinę renomowanej firmy Garret, pełny sekwencyjny wtrysk i głowicę projektowaną ponoć przez Porsche i przy seryjnym leciutkim dodmuchu 0,3 bara w peeku ma 120-122 KM (w zależności od rocznika - polecam te po 1992 bodaj), ale bez problemu wytrzymuje nawet 1,5 bara przy których ma ponad 200 KM, tylko trzeba się bawić z ECU, bo seryjnie jest ograniczenie ciśnienia doładowania polegające na odcięciu wtrysku powyżej 0,95 bara. Skrzynia też bez problemu może zostać, odpada przynajmniej problematyczne małżeństwo skrzyni z Volvo z resztą renówki.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 19-12-2014 15:57 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
do niego też bardzo niedobrze zakładać blow-off przy fabrycznym sterowaniu silnikiem nie, fabrycznie jest full-group, wtryski 16 Ohm dj_mafiozo napisał(a): problematyczne małżeństwo skrzyni z Volvo z resztą renówki. jedyny problem to prędkościomierz, to też da się rozwiązać, zobacz jak milas92 i Johny zrobili super Edytowane przez Kujtek dnia 19-12-2014 16:03 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 19-12-2014 15:58 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
nie żebym głupoty podpowiadał, aleee
YouTube Video " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
mesh |
Dodany dnia 19-12-2014 16:06 |
Postów: 130 Data rejestracji: 29.10.2014 20:24 Skąd: lubelskie Łuków |
Dzieki chlopaki za dobre rady raczej trzeba kupic kompletnego dawce, przetestowac i brac sie za swap. @jonowaty oszukiwac samego siebie temat chyba do zamkniecia, bo watpliwosci juz rozwiane. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
|
milas92 |
Dodany dnia 19-12-2014 16:26 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
johnego 19 turbo jakby co jest na sprzedać
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
patrick_LCH |
Dodany dnia 19-12-2014 18:21 |
Postów: 1184 Data rejestracji: 10.11.2010 16:59 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Kujtek napisał(a): do niego też bardzo niedobrze zakładać blow-off przy fabrycznym sterowaniu silnikiem No chyba że tak aż tak bardzo nie wgłębiałem się w temat B18FT Fuck the new car !
I'm driving oldschool Moje auto: Renault 19 2.0 16V F7R, benzyna, 200km
|
maestro |
Dodany dnia 19-12-2014 19:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Etam pitolenie. Do alfy tez mialo nie wejsc i szkodzic a bajer fest
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 19-12-2014 19:13 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@maestro maf (przepływka jak w traktorach vw) czy map był w alfie podstawowe pytanie
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 19-12-2014 21:08 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
maf
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 20-12-2014 15:16 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
A co maf ma do blowoffa, skoro wpina się go zamiast powrotu przed przepustnicą i ma to za zadanie zamiast kierować z powrotem sprężone powietrze przed przepustnicę przy jej zamknięciu tylko zamiast tego upuszczać to ciśnienie do atmosfery? A maf masz za przepustnicą, która gdy jest uchylona to blowoff jest zamknięty. Poza tym ten silnik ma oprócz maf również map.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-12-2014 15:30 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@maestro to ja nie wiem jak ci to miało dobrze działać
@dj_mafiozo a tak, że maf jest przed turbo. wypuszczasz blow-offem powietrze w atmosferę. czyli wywalasz powietrze "zmierzone i przeliczone" przez maf. masz wtedy w dolocie mniej powietrza niż komputer dostał sygnał. komputer leje paliwa dla większej ilości powietrza. efekt? czarny bąk i wywalanie "check-engine" dump valve wraca nadmiar ciśnienia przed przepustnicą po jej zamknięciu przed turbo a za mafa czyli nic nie ginie hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 20-12-2014 15:48 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Tylko zapominasz, że ten silnik ma dodatkowo map, który ma korygować dane pochodzące z maf...
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-12-2014 16:16 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@dj_mafiozo owszem ma, a Ty mi teraz powiedz który sensor jest przy którym komputerze
ecu paliwowy : lh 2.2 ecu zapłon : ez210k sensor map sensor maf jak połączysz dobrze to zrozumiesz czemu mam racę hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
lkrencik |
Dodany dnia 20-12-2014 16:36 |
Postów: 197 Data rejestracji: 10.06.2014 08:52 Skąd: mazowieckie Warszawa |
B18ft nie ma kutych gratow w srodku! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |