29 Marca 2024 10:01:20
Zdjęcia użytkowników
kjuik kewals18
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
blow off - zawór upustowy 
raV
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2014 11:30
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 12.06.2009 15:15
Skąd: śląskie
Mikołów

@lkrencik no to jeśli nie ma to jak to wytrzymuje wszystko i nie pierdyka po tylu km jazdy? normalny f3n pewnie by już ducha wyzionął Pfft

"Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN."

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 297000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-12-2014 11:30
Awatar
Kujtek
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2014 12:15
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@raV obniżony stopień sprężania do 8.5:1 (zwykły f3n ma 9.5:1), bardzo niskie doładowanie (chyba coś koło 0.3 bara), gdzieniegdzie widziałem informację że tłoki i korby są kute a wał już nie, ale nie widziałem nigdzie jednoznacznych informacji

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
raV
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2014 13:10
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 12.06.2009 15:15
Skąd: śląskie
Mikołów

@Kujtek ok, dzięki za informacje Wink

"Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN."

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 297000km
 
lkrencik
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2014 14:55
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

raV napisał(a):

@lkrencik no to jeśli nie ma to jak to wytrzymuje wszystko i nie pierdyka po tylu km jazdy? normalny f3n pewnie by już ducha wyzionął Pfft


zarówno w B18FT jak i w silniku 1,4 turbo w R5 NIE bylo na 100% kucizny
po prostu kiedyś, zanim księgowi weszli w fazę projektowania, i nie było opcji z kontrolowanym starzeniem, silniki wytrzymywały na prawdę duuuuzo

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
raV
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2014 20:26
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 12.06.2009 15:15
Skąd: śląskie
Mikołów

@lkrencik ok, dziękuje za wyjaśnienie, przynajmniej się czegoś znowu dowiedziałem Smile Wesołych Świąt! Wink

"Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN."

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 297000km
 
dj_mafiozo
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2014 23:31
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Mnie na ten przykład uczyli na Politechnice Wrocławskiej jak coś zaprojektować tak, aby wytrzymało okres gwarancji plus dajmy na to pół roku normalnego użytkowania.
Nazywało się to wytrzymałość materiałów i teoretycznie chodziło o to, jak wytrzymałe materiały trzeba użyć, aby projektowana część się nie popsuła, w praktyce już na pierwszych zajęciach jasno powiedzieli, że ponieważ jest międzynarodowe porozumienie o tym, że "rzeczy, które się nie psują spowalniają gospodarkę" i jak zaprojektować coś, aby wytrzymało okres gwarancji.

A wracając do B18FT, na 100% nie jestem pewien, wał na pewno nie jest kuty, ale z tego co mi wiadomo, to tłoki są.
Zwykły F3N, czy F3P bez problemu wytrzymuje 500, czy 750 tysięcy bez konieczności remontu, silniki turbobenzynowe mają obniżony stopień sprężania, co jeszcze bardziej podnosi ich wytrzymałość (nie mówię o "nowoczesnych i tak wysilonych jednostkach w duchu >>downsizingu<<, że wytrzymują 200 tysięcy i nadają się na złom" - specjalnie zaprojektowanych w ten sposóCool.
Poza tym były to czasy, kiedy prototyp silnika chodził tygodniami na pełnych obrotach na hamowni silnikowej bez przerwy, po czym były rozbierane na części pierwsze i jeżeli jakaś część nosiła oznaki nadmiernego zużycia to zastępowano je wytrzymalszymi, składano kolejny silnik i przechodził przez cały proces od początku.
Nie wspominając, o tym, że każdy jeden egzemplarz był przed zamontowaniem do budy wstępnie docierany na sucho (bez odpalania z napędem dostarczonym z zewnątrz), a następnie pod rosnącym obciążeniem na hamowni silnikowej. Do tego w instrukcji obsługi jasno były podane informacje na temat docierania auta w przeciągu pierwszych dajmy na to 1000 km.
I na ten przykład w instrukcji obsługi naszych Renault 19 jest to strona 0.04, czyli pierwsza informacja zawarta w instrukcji po "witamy za kierownicą Pańskiego nowego auta marki Renault" i podaje co następuje:
Do pierwszych 1000 km nie przekraczać 130 km/h na najwyższym biegu oraz 3000-3500 RPM, po czym stopniowo zwiększać obciążenie i nadmienione, że auto pełnię swoich możliwości osiągnie dopiero po pierwszych 3 tysiącach (dla silnika benzynowego),
Natomiast dla klekota przez pierwsze 1500 km nie przekraczać 90 km/h na najwyższym biegu oraz 2500 RPM, a auto pełnię sprawności uzyska dopiero po 6 tysiącach.
A w dzisiejszych fabrycznie nowych autach i ich instrukcjach? Nie ma słowa o docieraniu, a w samym aucie nie ma nawet wskaźnika temperatury płynu chłodzącego.

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 24-12-2014 23:46
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2014 23:45
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@dj_mafiozo chłopie ale głupoty piszesz

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: