19 Kwietnia 2024 02:17:35
Zdjęcia użytkowników
nire_1 gluszec
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
Ciepło w kabinie - pytania 
mesh
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2014 11:08
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

Witam, mam nastepujacy problem:
-wymienilem nagrzewnice bo stara wgl nie dawala ciepla juz.
-obecna daje ale na wylaczonym wiatraku(nawiewie) lub na 1-szym stopniu wentylacji (czyli slabe to cieplo jest)
-dopiero po przekroczeniu 2,5 tysiaca obrotow jest duzoo cieplejsze.

sugestie porady czekam Wink


//jezeli moj poprzedni temat byl napisany w zlym dziale nalezalo o tym poinformowac i przeniesc a nie usuwac bez zadnego powiadomienia.. Moderatorowi zycze wesolych swiat

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 21-12-2014 11:08
Awatar
ANDI
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2014 13:17
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Odpowietrzyles układ ?

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
mesh
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2014 15:57
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

zrobiłem Tak, na odpalonym. wlewalem płyn borygo co chwila zciskajac różne szlafy tak Aż cały płyn sie zmieścił. W zbiorniczku pokazuje dolna granice. Dodam ze przed złożeniem nowej wyczyścilem układ woda pod nie dużym ciśnieniem. Jakie rady żeby było naprawdę gorąco ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
Magister
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2014 16:41
Awatar


Postów: 364

Data rejestracji: 03.04.2010 19:49
Skąd: małopolskie
Tarnów

@mesh Układ odpowietrza się w zasadzie sam. Zapal samochód i odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego, ustaw ogrzewanie na max. Silnik musi pracować aż wentylator chłodnicy włączy się dwa razy - wtedy silnik F3N jest odpowietrzony.

Obecnie: Volkswagen Jetta, Mk III, 1995r., benzyna, VR6 AAA (2792/174KM), sedan, 64 000mil
Obecnie: Opel Zafira II, Phase I, 2005r., benzyna, Z18XER (1796/140KM), hatchback, 136 500km

Moje auto: Renault Vel Satis, Phase I, 2002r., F4RT-762 (1998/163KM), hatchback, benzyna+LPG, 126870km
 
mesh
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2014 17:16
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

to wszystko na otwartym korku? Wielkie dzięki, wieczorem dam odpowiedź czy coś pomoglo

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
Magister
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2014 17:22
Awatar


Postów: 364

Data rejestracji: 03.04.2010 19:49
Skąd: małopolskie
Tarnów

@mesh Ja odpowietrzam na otwartym, nic się nie stanie są różne metody, ugniatanie węży też czasem jest konieczne. W F3Nie ważne jest dwukrotne włączenie się wentylatora.

Obecnie: Volkswagen Jetta, Mk III, 1995r., benzyna, VR6 AAA (2792/174KM), sedan, 64 000mil
Obecnie: Opel Zafira II, Phase I, 2005r., benzyna, Z18XER (1796/140KM), hatchback, 136 500km

Moje auto: Renault Vel Satis, Phase I, 2002r., F4RT-762 (1998/163KM), hatchback, benzyna+LPG, 126870km
 
mesh
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2014 22:40
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

Nic nie pomoglo moze ciut, zrobilem tak dwa razy najpierw bez ugniatania wezy. Pozniej z ugniataniem, nawet podciagalem linke od gazu zeby zwiekszyc cisnienie(tym drugim razem). Efekt praktycznie znikomy.. Co to moze byc?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
milas92
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2014 22:47
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@mesh nagrzewnica do wymiany na inną

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
mesh
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2014 22:52
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

@milas92 nagrzewnica jest nowa, tyle ze jest to zamiennik za 60zl z allegro..
sporo sie zeszlo z wymiana nie skazuj mnie na powtorke z rozrywki Sad

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
milas92
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2014 22:55
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@mesh kupiłeś najtaniej to tak jest. ewentualnie sprawdz, czy płyn krąży po układzie - pompa wody

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
mesh
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2014 23:00
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

krazy, bo wszystkie przewody sa cieple, zreszta widac w zbiorniczku wyrownawczym ze jest obieg wody Sad

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2014 01:50
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@mesh masz starą nagrzewnicę? zrób jej regenerację -> http://www.renaul...ost_529644 i zamontuj ją zamiast nowej

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
milas92
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2014 01:53
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

bardzo dobry pomysł, chciałem Ci to zaproponować właśnie :)
wyjmij te sprezyny w pi*du! :)

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
mesh
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2014 08:39
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

ciekawe rozwiazanie tylko jak sobie pomysle znow tyle roboty to mnie szlak bierze Sad

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
dj_mafiozo
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2014 12:57
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Trzeba było nie brać jakiegoś szajsu za 60 zł tylko wydać 90 złotych na Nissensa i mieć święty spokój.

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 22-12-2014 13:02
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
mesh
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2014 15:49
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

Wlasnie skonczylem grzebac w aucie, przewod na ktorym jest podlaczona nagrzewnica to taki ktory idzie z parownika do (kolo) gaznika, mniej wiecej w polowie tego przewodu jest nagrzewnica - podlaczona w ten sposob ze woda nie przechodzi przez nia tylko ma "wolny" obieg czyli wiadomo ze poleci tam gdzie ma wieksze ujscie.. Moim zdaniem powinien byc odzielny przewod z parownika na nagrzewnice a pozniej odzielny z nagrzewnicy. Mam racje? czy sie myle? Jak to powinno wygladac w f3n'ach?


Treść dodana dnia 22 grudzień 2014 14:54:

www.renault19.pl/forum/attachments/nagrzewnica_cr.gif

zgodnie z tym obrazkiem - tak jak myslalem woda ma przejsc przez nagrzewnice. A nie dajemy jej "wolny wybor"
u mnie jak zatkalem obie dziury te co sie nagrzewnice podlacza i sprawdzalem droznosc przewodu to woda/powietrze lecialo dalej tam kolo gaznika. ehh

Edytowane przez mesh dnia 22-12-2014 17:20
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
Bot
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2014 18:05
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

U mnie był trójnik do nagrzewnicy i parownika tak jak u Ciebie i było normalnie , wiec raczej to nie problem.

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
Magister
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2014 20:29
Awatar


Postów: 364

Data rejestracji: 03.04.2010 19:49
Skąd: małopolskie
Tarnów

Panowie, nie pamiętam jak, to jest rozwiązane w R19, ale być może szukamy przyczyny w zupełnie innym miejscu. Może zwyczajnie z pokrętła od nastawu "ciepłoty" powietrza w kabinie odpięła się linka i jest zaślepiony dolot ciepłego powietrza do wnętrza auta.
W końcu nowa nagrzewnica (nie przesadzajmy z koniecznością zakupu oryginałów), odpowietrzony układ - no chyba, że sama nagrzewnica jest zapowietrzona.

Obecnie: Volkswagen Jetta, Mk III, 1995r., benzyna, VR6 AAA (2792/174KM), sedan, 64 000mil
Obecnie: Opel Zafira II, Phase I, 2005r., benzyna, Z18XER (1796/140KM), hatchback, 136 500km

Moje auto: Renault Vel Satis, Phase I, 2002r., F4RT-762 (1998/163KM), hatchback, benzyna+LPG, 126870km
 
mesh
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2014 20:35
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

klapka jest dobrze bo jak skladalem to najpierw srodek skladalem a pozniej pod maska czyli np wiatrak bedzie potwierdzeniem tej klapki Wink

a jak odpowietrzyc sama nagrzewnice?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
Magister
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2014 20:48
Awatar


Postów: 364

Data rejestracji: 03.04.2010 19:49
Skąd: małopolskie
Tarnów

@mesh Z tego co pamiętam, to nagrzewnica nie ma korka odpowietrzającego - jedyne co mi przychodzi do głowy, to ugniatanie węży w samej nagrzewnicy, przy uruchomionym silniku.
Aha pisałeś, że węże są ciepłe...naturalnie po nagrzaniu auta węże muszą być gorące.


Treść dodana dnia 22 grudzień 2014 19:49:

Tzn. ugniatanie węży wchodzących do nagrzewnicy.

Edytowane przez Magister dnia 22-12-2014 20:49
Obecnie: Volkswagen Jetta, Mk III, 1995r., benzyna, VR6 AAA (2792/174KM), sedan, 64 000mil
Obecnie: Opel Zafira II, Phase I, 2005r., benzyna, Z18XER (1796/140KM), hatchback, 136 500km

Moje auto: Renault Vel Satis, Phase I, 2002r., F4RT-762 (1998/163KM), hatchback, benzyna+LPG, 126870km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: