16 Kwietnia 2024 07:22:11
Zdjęcia użytkowników
Bolo24 kapikp910i
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
solex 32 bis problemy 
majkel87
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2014 15:26
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

Mam problem z silnikiem, tzn. jak już pisałem w poprzednim temacie mam dziurę w gazie na niskich obrotach - najbardziej to się objawia na pierwszym biegu, przy przełączaniu z 2 na 3 bieg, przy 4 raczej nic takiego nie występuje. Silnik jest bardzo słaby, to jest 1.4 60 KM z elektronicznym zapłonem, a chodzi jakby miał ze 30 koni mniej, przy przyspieszaniu czuć wyraźnie szarpanie. Jest nowy filtr powietrza i paliwa, nowe świece, nowe kable, tzn. nie nowe ale dobre i są na pewno dobre! tak samo kopułka. Wczoraj odpiąłem gumowy wąż od aparatu zapłonowego i wylała się z niego benzyna, a nie powinna. Ktoś wie gdzie można szukać przyczyny? Gdzie można znaleźć jakiekolwiek schematy obsługi tego gaźnika? tylko proszę o wypowiedzi od osób, które podadzą KONKRETNE możliwe przyczyny, a nie odp. w stylu "wymień koniecznie kable, to jednak będą kable mówię ci!" Obroty są ustawione na 700-750 na minutę, nie zauważyłem żeby falowały, ładnie chodzi...

Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 22-12-2014 15:26
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2014 15:45
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@majkel87 a jak tam kopułka się ma?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
grzes70
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2014 17:02
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Szukaj kontaktu z Kapuśniakiem,on dość dobrze ten gaźnik ogarnia.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
majkel87
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 30-12-2014 16:08
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

przeczyściłem gaźnik sprężonym powietrzem, został złożony prawidłowo i ustawiony i oczywiście żeby nie było tak wesoło poprawy nie widać.... Grin Trochę mniej się dławi, dalej jest to samo - na ssaniu auto jeździ całkiem nieźle, jak się wyłączy ssanie to efekt jest jakby pod maską było max. ze 30 KM.
zapomniałem dodać, że po otwarciu górnej pokrywy w dyszy głównej siedziała urwana uszczelka, ale jak widać to mogło być tylko jedną z przyczyn usterki...

Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-12-2014 16:16
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@majkel87 pogadaj z tym użytkownikiem -> http://renault19....ookup=3178 (kapusniak19)

na forum piątki nic nie ma o podobnych objawach?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
majkel87
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2015 11:28
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

Podejrzenia skierowałem na pompę paliwa, zauważyłem, że strasznie się "poci", paliwo od razu wraca do baku po wyłączeniu silnika, tzn. wystarczy jakieś kilka minut, to normalne? Jeszcze musiałbym zaobserwować czy paliwo dostaje się do oleju, ale mam takie podejrzenia już od bardzo bardzo dawna... Pompa jest na pewno oryginalna, bo mam ten silnik już 13 lat a kupiłem z przebiegiem 100 tys. to raczej jest trwały element, marka to sofabex, nierozbieralna Mam pompę paliwa taką samą jak w tym linku - https://www.motoi...leo-247072 , tzn. jestem pewien na 99%, bo jej jeszcze nie wyjmowałem... Ale wygląda tak samo. Zauważyłem, że ta rozkręcalna włoska ma inny króciec, nie będzie pasować?? Wałki rozrządu mogły się czymś różnić?? W tych samych silnikach o tej samej pojemności?

Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
kapusniak19
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2015 13:58
Awatar


Postów: 1337

Data rejestracji: 01.01.2007 18:43
Skąd: podkarpackie
Ustrzyki Dolne

Sprawdzałeś czy pływak jest dobrze ustawiony?
Może przelewa
Jak dławi przy dodaniu gazu to ne działa pompka wzbogacająca mieszanke...
Ile pali ? nie dymi na czarno?
Szczerze to 1 raz się spotykam z tym gaźnikiem w c1j
Chciaz jest bardzo podobny do Zenitha co miałem
Pompa paliwa jeśli cieknie jest do wymiany
Może jakiś filmik jak silnik chodzi jak sie wkręca na obroty kiedy dławi?
Skąd jesteś?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
 
majkel87
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2015 15:28
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

Z tym pływakiem to może być gorsza sprawa, bo nie wiem w jaki sposób to sprawdzić, przypuszczam, że chyba tylko z założonym gaźnikiem w samochodzie... Jakoś to zmierzyć czy jak? Druga sprawa - pompka wzbogacająca mieszankę - prosiłbym o zaznaczenie na zdjęciu tego elementu bo nie jestem pewien Smile tak samo reszta zaznaczonych przez mnie rzeczy - tak dla info za co są odpowiedzialne i co kiedy nie działają poprawnie.. będę niezmiernie wręcz wdzięczny Smile Na obroty wkręca się słabo, dławi przy dodaniu gazu w zakresie 700 - 1500 obrotów. Zużycia paliwa nie jestem w stanie sprawdzić, bo nie używam teraz tak często auta, a ostatnio ciut pojeździłem ale więcej grzebałem przy gaźniku, więc trochę więcej przypuszczam mogło pójść tego paliwa. Przed przeczyszczeniem palił malutko, ale był ustawiony źle... W R19 występuje zenith z c1J, w R5 chyba właśnie solex... Ja jestem z Dąbrowy Górniczej; dzięki za pomoc!
images66.fotosik.pl/490/ad432b70432217f6m.jpg
images70.fotosik.pl/490/d77bff0837b535d2m.jpg
images68.fotosik.pl/490/94f99a9a74cea0f1m.jpg
images68.fotosik.pl/490/0152cdc0d6ab9b60med.jpg
images68.fotosik.pl/490/0152cdc0d6ab9b60m.jpg
images68.fotosik.pl/490/fc7d7d6bc1c5a059m.jpg
images66.fotosik.pl/490/5978ca1b98da6748m.jpg

http://www.eter-m...top_sklepu - to jest ta czerwona przepona/ pompka, o której mówimy?

Edytowane przez majkel87 dnia 03-01-2015 18:28
Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
Rolf
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2015 00:57
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@majkel87
Nie chce mi się wertować kartek Pfft, a z pamięci nie będę w błąd wprowadzał bezradny
Tu masz materiały Wink do przejrzenia........
http://www.gaznik...jecia.html
Ewentualnie pobierz tą książkę......
http://sendfile.p...pdf.tar.gz

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
kapusniak19
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2015 01:10
Awatar


Postów: 1337

Data rejestracji: 01.01.2007 18:43
Skąd: podkarpackie
Ustrzyki Dolne

1 podciśnieniowy wzbogacacz mieszanki
2 odpowietrzenie komory pływakowej
3 dysza wolnych obrotów
4. nie widze czy dziura gdzieś prowadzi czy jest w środku zaślepiona
5 pompka wzbogacająca mieszanke, po dodaniu gazu pompuje paliwo które jest wstrzykiwane przez wygietą rurkę tam gdzie znaznaczyłeś punkt 2 tylko po drugiej stronie.
6, nie wiem nie widze co to robi, musiał bym mieć gaźnik w rekach


Treść dodana dnia 04 styczeń 2015 00:13:

czerwona membrana punkt 1

Edytowane przez kapusniak19 dnia 04-01-2015 01:13
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
 
majkel87
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2015 15:33
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

4 - dziura nigdzie nie prowadzi, jest zaślepiona fabrycznie, w innych wersjach solexa 32 bis jest śruba reg. ze sprężynką... I stąd moje pytanie...
odnośnie reszty to w sumie wiedziałem, ale chciałem się upewnić Smile
Czyli tak - czerwona membranka musi zostać wymieniona...? Nie robiłem foty,a le musicie mi wierzyć, że wygląda kiepsko, poza tym się lekko "poci" na krawędzi... Za nią jest ponoć jakiś zawór, jeszcze nie wiem jak wygląda... Dzięki za odpowiedzi!

Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
kapusniak19
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2015 17:45
Awatar


Postów: 1337

Data rejestracji: 01.01.2007 18:43
Skąd: podkarpackie
Ustrzyki Dolne

jak chesz to możesz wysłac gaźnik i za pewna niewielka opłata moge go przeglądnac i wymieic co trzeba

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
 
majkel87
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 15:39
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

Kupiłem zestaw naprawczy, wykorzystałem z niego prawie wszystko. Zepsuta była najprawdopodobniej membrana wzbogacenia mieszanki, ale w zestawie naprawczym była... inna membrana, oryginalnie była płaska blaszka z wypustką wchodzącą do tego zaworka w gaźniku, natomiast u mnie jest schodek... No ka mć! Na każdym kroku jakiś problem... Żeby się nie dało kupić normalnie żadnej części? Musiałbym to zobrazować zdjęciem, bo to trudno jest tak wytłumaczyć... Dlatego przestrzegam jeśli ktoś będzie robił ten gaźnik, aby zwrócić na to uwagę! O ile to ma jakiekolwiek znaczenie... Auto jeździ, teraz już nie dławi, ale demon prędkości to to nie jest Smile Być może przyzwyczaiłem się ostatnio do trochę mocniejszego auta Smile

Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
matus9108
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2016 15:11
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 26.02.2016 20:19
Skąd: lubelskie
Lublin

Witam Mam problemy z tym gaźnikiem. czy jak ciepłe czy jak zimne auto to z-żeby się wkręciło na wyższe obroty to muszę zaciągać ssanie bo bez ssania gaśnie. Z tej rurki od pompki wzbogacenia paliwo cos tam leci. Ale nie wiem czy to ma duzo tego psiknac.Proszę o pomoc

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1988r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 350000km
 
Rolf
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2016 15:36
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@matus9108
Na początku profil samochodu Wink http://renault19....it_car.php

Sam gaźnik w jakim stanie, był regulowany? To też ma sporo do rzeczy.....
Masz LPG?

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
matus9108
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2016 16:03
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 26.02.2016 20:19
Skąd: lubelskie
Lublin

Powiem tak LPG nie ma samochód stal ze 2 lata nie palony. Jeździł nim jakiś dziadek ale sprzedali ten samochód bo już sie sypał. Ja go tylko kupiłem na dawcę. I powiem szczerze ze bardzo nie wiem jaki to silnik jakie oznaczenie wiem tyle ze 1.2 na łańcuszku ze skrzynią czterobiegowa
A i apropo regulacji Gdzie i czy są w tym gaźniku śruby do reg składu mieszanki?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1988r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 350000km
 
Rolf
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2016 17:54
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@matus9108
Poszukaj tabliczki znamionowej, lub tu zerknij i będziesz wiedział dokładnie co za silnik: http://renault19....d_id=27474
Według mnie gaźnik jest zastany Frown czyli rozbiórka nieunikniona...... możesz też spróbować Go pomoczyć w benzynie. Ale wątpię czy coś to da.
Jak chcesz poczytać i się bawić w rozbieranie, to ma książkę w PDF'ie o gaźnikach Smile podaj e-mail'a to Ci wyślę Smile

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
matus9108
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2016 19:07
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 26.02.2016 20:19
Skąd: lubelskie
Lublin

Spoko tabliczki nie ma bo ten samochód jest bez prawa do rejestracji .
E-mail
A gdzieś czytałem żeby go w occie gotować przez 15 minut tylko wszystkie uszczelki i membrany wyjąc Pozdr

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1988r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 350000km
 
Rolf
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2016 19:38
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

Z silnika znamionówkę zabrali? Dziwne.....
O gotowaniu w occie też słyszałem, lecz zabrakło Mi odwagi by się w to bawić Grin Wolałem rozebrać Gaźnik i się bawić Rotfl
EDIT:
Wysłałem Ci książkę, jak by co daj znać Smile

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
matus9108
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2016 20:01
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 26.02.2016 20:19
Skąd: lubelskie
Lublin

Nie sorry na silniku są numery powaliło mi sie z ta na nadwoziu Bo ten samochód jest bez prawa do rejestracji i facet numery zeszlifować i tabliczkę zabrał A na silniku są numery.
Książka doszła Rozbiorę i bede sie bawił Dzięki bardzo za pomoc Pozdr

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1988r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 350000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: