22 Padziernik 2019 17:38:07
Zdjęcia użytkowników
lsliwka1 Arek_1974
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6656


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Marko [off] 08-10-2019 23:44
Widzieli gratki dla właściciela i jego szwagra Pfft

gielab0019 [off] 07-10-2019 11:32
Perki90, tak

Perki90 [off] 06-10-2019 20:13
19 u zachara widzieli ? Smile

czekus [off] 12-09-2019 21:40
Wink

maestro [off] 11-09-2019 21:33
Buona sera! Powracam z R19 Smile

gielab0019 [off] 29-08-2019 13:22
Deaver, 11999 Grin

[A] Lesiu11 [off] 24-08-2019 09:05
Deaver, do dogadania

Deaver [off] 20-08-2019 12:50
Lesiu, jaka cena dla forumowicza?

[A] Lesiu11 [off] 19-08-2019 19:34

edzio [off] 18-08-2019 18:55
BANIO@, Ooo Panie jeszcze wymagania co do koloru Grin


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
wymiana silnika 
Kamyk282
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2015 21:18
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 13.01.2015 21:04
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

pytanko czy silniki z drugiej generacji pasują do pierwszej ? renault 19 1.9D GTD z 1992 silnik model F8Q
bo mój już umarł Cry trzeci raz szczelił pasek 480tyś czas na nowy silnik ale kurde ciężko z takim więc czy można podmienić od nowszej generacji albo z chamade ? jak to jest z montażem

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 480000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 13-01-2015 21:18
Awatar
bej
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2015 21:27
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

kazdy silnik pasuje nawet od megane czy clio byle byl f8q

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
Kujtek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2015 21:28
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Kamyk282 trzeba pilnować terminów wymiany paska Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Kamyk282
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2015 21:33
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 13.01.2015 21:04
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

wymieniany na czas tylko auta często używam w terenie bo działa zwyczajnie jak dwu tonowy czołg i wjedzie wszędzie =D tylko że pierwszym razem pękł u niemca dlatego trafił do polski drugi raz mamuśka zwyczajnie zapomniała o wymianie -.- a trzecim przez użytkowanie w terenie zatarła się rolka


Treść dodana dnia 13 styczeń 2015 20:34:

mam zamiar wymienić silnik i przywrócić autu dawną świetność Wink


Treść dodana dnia 13 styczeń 2015 20:45:

silniki turbinowe też będa pasować ? bo obecnie mam czysty diesel 65 km

Edytowane przez Kamyk282 dnia 13-01-2015 21:45
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 480000km
 
jachu190
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2015 22:36
Awatar


Postów: 405

Data rejestracji: 09.06.2012 21:22
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

@Kamyk282 będzie ale czy wartoSmile też jestem w trakcie przekładania f8q. U mnie odwrotna sytuacja:silnik z phI wkładam do phII.
Różnice to:inna pompa wtryskowa(wcześniej miałem Boscha,w nowym jest Lucas),inna oslona rozrządu,i odma wygląda innaczej.
Po jutrze będe odpalalSmile
Z montażem nie ma problemu,jak ktoś już to robił. Najłatwiej chyba wywalić silnik bez skrzyni biegów.
Jak już to zrobisz,przyjrzyj się gumowym osłonom magla i przegubów i je wymień jeśli tego wymagają. Lepsza okazja może się nie powtórzyćSmile

Moje auto: Toyota Avensis T25 1.8 vvti, benzyna, 210000km
 
bej
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 00:00
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

Turbo tez podejdzie bez problemów.

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
dj_mafiozo
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 11:55
Awatar

Klubowicz #0485

Postów: 1871

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Jak by się uparł to i benzyna podejdzie, tylko to już jest trochę zabawy, bo trzeba przede wszystkim dołożyć pompę paliwa i jej zasilanie.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 143908km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 11300km
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 180100km

Moje auto: Renault Scenic I Century, Phase I, 1999r., K4M 1,6 16v (1598/107 KM), benzyna+LPG, 280000km
 
Kamyk282
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 15:16
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 13.01.2015 21:04
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

skoro już silnik padł i go wymieniam to mogę wstawić mocniejszy chodź nie wiem jak duża jest to różnica w jeździe
ogólnie chciałem przystosować mój mały czołg do poruszania się po terenie gdzie nawet w stanie oryginalnym się nadaje więc mocniejszy silnik i podwyższenie wchodzi w grę Wink


Treść dodana dnia 14 styczeń 2015 14:19:

bo mechanicy mi mówią że będzie problem ze znalezieniem takiego samego silnika a montaż innego jest nierealny ze względu na inny system montowania silnika i miejsc na uchwyty go mocujące dlatego pytam

Edytowane przez Kamyk282 dnia 14-01-2015 15:19
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 480000km
 
Kujtek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 16:11
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Kamyk282 w dieslu masz dodatkowe mocowanie na łapę górną przed kielichem po stronie pasażera. wsadzając silnik benzynowy nie musisz tam mocować silnika. możesz wsadzić każdy silnik z R19, od 58KM do 140KM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
jachu190
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 18:33
Awatar


Postów: 405

Data rejestracji: 09.06.2012 21:22
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

@Kamyk282 nie kombinuj z benzyniakami tylko ładuj diesla. W teren to najlepsza opcja. Pali najmniej,a odpłaca się momentem obrotowymSmile
Z kupnem nie powinno być problemu.

Moje auto: Toyota Avensis T25 1.8 vvti, benzyna, 210000km
 
Kamyk282
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 18:40
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 13.01.2015 21:04
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

no wiem tylko diesel =D ale szukam jakiejś 19 po dzwonie z tyłu ewentualnie chamade bo potrzeba mi troszku więcej części między innymi silnik chłodnicę bo cieknie serwo od hamulców cały okład ręcznego noi wydech a o amorach nie wspomne Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 480000km
 
Radson
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 18:49
Awatar


Postów: 766

Data rejestracji: 19.09.2011 21:43
Skąd: mazowieckie
Milanówek

Warto wymieniać silnik nie wyjdzie lepiej i taniej kupić inna 19 w dieslu?

Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

Moje auto: Renault Laguna I ph II 2.0 F4R kombi 2000, benzyna+LPG, 270000km
 
gielab0019
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 18:55
Awatar

Klubowicz #0500

Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

@Kamyk282 jeździsz z cieknącym serwem ?

Moje auto: Renault Megane Coach 1.6 K7M 90KM 122000km sprzedana...

Moje auto: Renault Laguna 1 PH2 2.0 ,16V N7Q 140KM , 1999R Initiale Paris, benzyna, 280000km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 20:12
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Kamyk282 jak w teren to włóż skrzynię od benzyny, będziesz miał krótsze biegi, przyda ci to się

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dj_mafiozo
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 20:13
Awatar

Klubowicz #0485

Postów: 1871

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Bez problemu wsadzisz turboklekota i odczujesz dużą różnicę w porównaniu do wolnossaka, a jeżeli chcesz się bawić w offroad to im większy moment obrotowy i moc tym lepiej, tylko potrzebujesz kompletny silnik do swapu, sam słupek cię nie urządza, najlepiej szukaj kompletnego dawcy. Wersja nadwoziowa ani to czy buda jest przed czy po lifcie cię nie interesuje (pomijając, że raczej nie uświadczysz turboklekota w Ph1, bo fabrycznie pojawił się dopiero po liftingu).
Turboklekot poza tym ma inną skrzynię biegów (ta JB3028 od wolnossaka podejdzie, ale JC5001 od turboklekota ma lepsze przełożenia i jest znacznie bardziej wytrzymała).
W R19 oba klekoty wiszą na łapie od góry, natomiast wszystkie benzyny siedzą od spodu na poduszce.
Turboklekot w przeciwieństwie do wolnossaka był tylko i wyłącznie na pompie Lucasa (chociaż ktoś tam kiedyś próbował ożenić ten motor z pompą Bosha), która nie jest najwdzięczniejszym urządzeniem jeżeli chodzi o regulację.
Wersja Ph1 od Ph2 tak naprawdę różni się wyglądem, a pod spodem to jedno i to samo auto, wyjątkiem jest obecność po liftingu mocowań do nowych reflektorów na pasie przednim (przedliftingowe są w dalszym ciągu).
Poza tym z powodzeniem do R19 wsadza się silniki od: Renault Clio/Megane/Laguna/Clio Sport/Volvo 4?0. Nawet jeden anglik wsadził V6 3.0 na czterech wałkach w głowicy, które możesz spotkać na przykład w Renault Shafrane Ph2, tylko utknął na tym, że nie mógł zmieścić jakiejś chłodnicy z wentylatorem pod maską.
Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile R19 jeździ po Polsce, gdzie 7 znak VINu (wskazuje na model i konkretny typ silnika) nie zgadza się z tym co faktycznie siedzi pod maską.


Treść dodana dnia 14 styczeń 2015 20:18:

@Kujtek Jak chcesz się konkretnie bawić w teren to nie skrzynia od benzyny, a LSD, chociaż i tak brakuje dwóch elementów, pod tytułem reduktor i napęd na cztery koła... Wink Poza tym zakładając skrzynię od benzyny do klekota auto staje się praktycznie bezużyteczne w normalnych warunkach, szczególnie na trasie (a jakoś na te bezdroża trza wszak dojechać)... Wink

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 14-01-2015 20:18
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 143908km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 11300km
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 180100km

Moje auto: Renault Scenic I Century, Phase I, 1999r., K4M 1,6 16v (1598/107 KM), benzyna+LPG, 280000km
 
Kujtek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 21:04
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@dj_mafiozo
że raczej nie uświadczysz turboklekota w Ph1, bo fabrycznie pojawił się dopiero po liftingu

było, TurboDX, jedno auto w galerii na forum, do tego jakiś czas temu na olx się przewijał TurboDX szary

a jak kolega chce teren to lepiej skrzynię z benzyny, lsd koszt około 900 funtów więc rzucanie tym tutaj jest bez sensu

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dj_mafiozo
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 21:19
Awatar

Klubowicz #0485

Postów: 1871

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Jakich funtów, przecież można normalnie w Polsce kupić, fakt, że kosztuje to pięć patyków... Wink
TurboDX jest niezwykle rzadkie, więc znacznie prędzej znajdzie dawcę po lifcie... Wink

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 143908km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 11300km
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 180100km

Moje auto: Renault Scenic I Century, Phase I, 1999r., K4M 1,6 16v (1598/107 KM), benzyna+LPG, 280000km
 
gielab0019
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 21:21
Awatar

Klubowicz #0500

Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

@Kujtek conajmniej 2 użytkowników miało tu turboDX

Moje auto: Renault Megane Coach 1.6 K7M 90KM 122000km sprzedana...

Moje auto: Renault Laguna 1 PH2 2.0 ,16V N7Q 140KM , 1999R Initiale Paris, benzyna, 280000km
 
dj_mafiozo
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 21:24
Awatar

Klubowicz #0485

Postów: 1871

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Wyszukiwarka wspomina o sześciu autach Ph1 z silnikiem 1.9dT... Wink

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 143908km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 11300km
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 180100km

Moje auto: Renault Scenic I Century, Phase I, 1999r., K4M 1,6 16v (1598/107 KM), benzyna+LPG, 280000km
 
Kujtek
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2015 21:35
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@gielab0019 @dj_mafiozo czytać uważnie co napisałem Smile
W GALERII

funty czy złotówki nie ma różnicy, w ciul drogie, kolega będzie chciał się bawić w ekstremalny offroad to sobie znajdzie prawdziwe 4x4, chce się pobawić 19 w terenie to nadal twierdzę że najlepiej będzie skrzynię z pb

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: