Menu główne
Forum
Klubowicze
Kujtek |
Dodany dnia 13-02-2015 21:51 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Problem jest krótki, terkocze przy jeździe na wprost, wali mocniej przy skręcie w lewo, ruszeniu i przyśpieszaniu... Skrzynia pacjenta: JB1023 Opiszę co i jak. Miałem do wymiany osłonę lewą zewnętrzną przegubu. Wytaszczyłem półoś, po problemach z dostaniem odpowiedniej osłony udało się założyć taką jak trzeba. Niestety dałem ciała, i ten docisk przykręcany na 3 śruby dziesiątki co dociska lewą wewnętrzną osłonę do skrzyni dałem odwrotnie i uciekał olej. Mimo poprawienia dalej półoś sączyła olej. Wyszło że trzeba wymienić łożysko odrzutowe. Niestety wymianie tego łożyska podjęła się inna osoba i przy nabijaniu krzyżaka rozwaliła jedną satelitę - rozpadły się po garażu igiełki z łożysk. Z braku dostępności krzyżaka auto stało, tymczasowo była próba z półosią chyba od F3N. O dziwo, była ona krótsza niż oryginalna, i nie wchodziła odpowiednio głęboko w skrzynię - nie dało się ruszyć. Przez to druga osoba stwierdziła że zamontuje nową półoś. Oczywiście nie mogło być za dobrze. Auto jeździło na nowej półosi, ale przy skręceniu kołami w lewo, ruszaniu i przyśpieszaniu waliło. Byłem przekonany że znowu coś z montażem bo nadal ja tego nie robiłem. Wziąłem starą półoś, nabiłem nowe łożysko odrzutowe, złożyłem krzyżak używając igiełek z drugiego którym poratował mnie chyba ruli, nabiłem go na półośkę, tak żeby był zaraz za tym pierścieniem blokującym złożyłem wszystko do kupy, uzupełniłem olej (weszło mi 1.5 litra)... I dalej wali! Czyli: Nowa półoś - wali. Stara półoś - wali. Półoś z F3N - nie da się jechać, za krótka... wklejam przy okazji wypowiedzi z shoutboxa: kujtek: jak przegub terkocze przy jeździe na wprost to źle czy bardzo źle? jonowaty: Kujtek, nie za dobrze Grin u siostry klaskał przy jeździe na wprost, to mechanik podczas wymiany mówił, że był 5 minut przed rozsypaniem (czyli tragiczny stan) kimada: Kujtek, bardzo źle niestety Cry kujtek: no to ciekawy jestem co się pierwsze podda, przegub czy sprzęgło co gorsze terkotało również na nowej półośce jonowaty: *pytanie czy dobrze złożyłem* kujtek: jonowaty, ale to by terkotało na nowej kompletnej półośce? krzyżak nabiłem zaraz za pierścień zabezpieczający, nie za daleko kimada: Kujtek, a jak terkocze przy ruszaniu na max skręconych kołach? O ile da się wykonać taki eksperyment Smile jonowaty: Kujtek, znaczy się, nie wiem czy nie pomyliłem pojęć, ale jak założysz pół ośkę nie tak jak trzeba, to będzie terkotało, tylko nie wiem czy to się krzyżak nazywa, czy jakoś inaczej Smile kujtek: kimada, najgorzej przy skręcie w lewo i przyśpieszaniu po ruszeniu. jonowaty, hmm, jak "nie tak jak trzeba"? krzyżak musi być w określonym położeniu względem zewnętrznego przegubu? jonowaty: Kujtek, nie wiem dokładnie o co chodzi.. z bratem w Volvo S40 robiliśmy kiedyś przegub, i założył pół ośkę odwrotnie czy coś i klaskało przy ruszaniu, podczas jady nie, potem odwrócił półośkę chyba i przestało... nie powiem ci dokładnie... .. bo nie wiem co było nie tak Smile on to sam potem poprawił ale nie pamiętam co hmmm... z przegubem to jest tak, że na skręconych kołach powinien klaskać ci bardziej niz na prostych jak ma się na wykończeniu Smile kimada: jonowaty, a jak dasz na maxa przy ruszaniu, to rozwalony terkocze jak tarktor, chyba, że dasz ostro w rurę, ,to terkotanie może być sekundowe, ale potem już możesz nie pojechać dalej. jonowaty: kimada, ale przegub da się chyba sprawdzić ręcznie, chwytając za półośkę i ruszając nią przód - tył ? czy się mylę ? kimada: jonowaty, da się, ale jak już daje oznaki umarcia, to i tak do wymiany przecież. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | Dodany dnia 13-02-2015 21:51 |
tomek1405 |
Dodany dnia 14-02-2015 10:13 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
A ta nowa polos to uzywka czy calkiem nowa? I czy problem napewno jest tylko w lewej polosi? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-02-2015 10:33 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
nowa nowa ze sklepu. wali z lewej strony... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 14-02-2015 10:39 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
A skoro na nowej półosi to samo to może nie była to wina półosi tylko skrzyni?
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 14-02-2015 10:53 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Jesli polos nowa jest i terkocze - to skrzynia, mialem tak w JB3028. Slychac wlasnie z lewej strony. Do wymiany skrzynia. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-02-2015 11:57 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
nie pocieszacie @tomek1405 a długo wytrzymała skrzynia? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 14-02-2015 18:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
a masz odpowiednią długość półosi? może być za długa lub za krótka, i za chwile nie bedziesz miał kielicha w skrzyni bo albo ją wyciąga albo wbija do srodka.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 14-02-2015 18:32 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@maestro nowa jest identyczna jak stara. tą trzecią miałem w aucie przez chwilę. obecnie jest włożona stara która była od zawsze w aucie Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |