Menu główne
Forum
Klubowicze
mesh |
Dodany dnia 15-03-2015 13:50 |
Postów: 130 Data rejestracji: 29.10.2014 20:24 Skąd: lubelskie Łuków |
czy oplaca sie swap z f3n na f3p?
co bedzie pasowac a co musze kupic wraz z silnikiem? Zbieram na swap.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 15-03-2015 13:50 |
Camille |
Dodany dnia 15-03-2015 14:00 |
Postów: 233 Data rejestracji: 18.06.2011 11:40 Skąd: zachodniopomorskie Police |
silnik z kolektorem, portkami, wiazka silnika, komp Moje auto: Peugeot 206 2.0 16v, 2000r, benzyna, 178000km
|
mesh |
Dodany dnia 15-03-2015 14:15 |
Postów: 130 Data rejestracji: 29.10.2014 20:24 Skąd: lubelskie Łuków |
czyli skrzynia, osprzet oraz wszystkie weze podejda bez problemu?
Zbieram na swap.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 15-03-2015 16:38 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Skrzynia od F3Na podejdzie bez problemu i ma znacznie lepsze przełożenia, cały osprzęt na pasku też podejdzie, układ chłodzenia tak samo, jedyne co musisz mieć to blok z głowicą, kolektorami, przepustnicą z wtryskiem, dolot, wiązkę silnika z ECU i portki, reszta jest plug and play. Wyciągasz wyczyna, zakładasz osprzęt i skrzynię do F3Pka i wsadzasz to z powrotem, ogarniasz chłodzenie, kładziesz wiązkę, wpinasz ECU, wpinasz wiązkę silnika do wiązki deski, wlewasz olej do silnika i płyn do chłodnicy i odpalasz auto, poduszki zostają twoje (chyba że się kwalifikują do wymiany to głupotą byłoby ich nie wymienić), to samo tyczy się kompletu rozrządu i oceniasz stan sprzęgła, czy wymaga wymiany. Poza tym gdy będziesz miał na wierzchu silnik to fajnie byłoby wymienić wszystkie uszczelniacze, to groszowe sprawy a nigdy nie będzie lepszej okazji.
Treść dodana dnia 15 marzec 2015 16:40: Jeżeli chcesz przełożyć również instalację LPG to potrzebujesz mikser do F3Pka i miej na uwadze, że reduktor, który był kładziony do wyczyna może być za słaby. Oczywiście mowa tu o mono, nie? Edytowane przez dj_mafiozo dnia 15-03-2015 16:40 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
mesh |
Dodany dnia 16-03-2015 14:06 |
Postów: 130 Data rejestracji: 29.10.2014 20:24 Skąd: lubelskie Łuków |
tak o mono silnik od uzytkownika "wnuczek" - tak sie zastanawiam. bo moj f3n na wymarciu raczej.. wiec zbieram informacje czy przerzut czy robic ten - co lepiej itd.. czyli z tego co piszesz to instalacja praktycznie do wymiany -,-. Wielkie dzieki za konkretna odpowiedz @dj_mafiozo !
jaki sprzet bedzie potrzebny zeby to zrobic w warunkach "domowych"? - nie mowie o kluczach.. ale jakos go trzeba dzwignac ;x chyba ze jest jakis sposob "magiczny" Zbieram na swap.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
|
nukedclx |
Dodany dnia 16-03-2015 20:33 |
Postów: 30 Data rejestracji: 27.04.2014 21:36 Skąd: kujawsko-pomorskie Solec Kujawski |
Od siebie dodam ze ja przy takim wlasnie swapie wymienialem pompe paliwa i linke przepustnicy procz tego swiece od F3N nie pasuja a obwod wentylatora chlodnicy zrobilem z przewodow starego silnika. Rzecz jasna potrzebna rura dolotowa(jest w niej czujnik zasysanego powietrza) i obudowa filtra powietrza. A, i wtyk od sondy lambda ma przewidziane przewody od grzalki, w f3n byla sonda tylko z jednym przewodem. Czy sie oplaca. zalezy ile za silnik dasz.. Za to co ten silnik potrafi w tym aucie dal bym dwa razy tyle co za niego dalem Brat ma xantie 130KM i mial problem zeby mnie dogonic. Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 16-03-2015 20:43 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@nukedclx Ty wkladales wielopunktowy wtrysk to musiales zmieniac pompe paliwa. kolega chce wsadzic jednopunkt to nie musi Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
nukedclx |
Dodany dnia 16-03-2015 20:58 |
Postów: 30 Data rejestracji: 27.04.2014 21:36 Skąd: kujawsko-pomorskie Solec Kujawski |
Faktycznie, nawet nizej napisal a ja zapomnialem ze bylo f3p mono :> A magicznych sposobow znam dwa jakis koziol samorobka co go widzialem tutaj na zdjeciach i talia a drugi pozyczylem od wujka - dzwig do silnikow
Edytowane przez nukedclx dnia 16-03-2015 21:05 Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 16-03-2015 21:28 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@mesh W warunkach "domowych" potrzebujesz bloczek, jakiś ładny kawał grubej liny i miejsce aby to podwiesić, w warunkach warsztatowych zazwyczaj używa się specjalnej wyciągarki do silników, ale to sprzęt który kosztuje parę groszy, poza tym znam osoby, które są jeszcze bardziej kreatywne, i używają do tego chociażby koparko-ładowarki.
Treść dodana dnia 16 marzec 2015 21:37: W warunkach domowych mowa o czymś takim: [img]http://domtechniczny24.pl/bilder/bloczek-do-lin-pojedynczy-z-plastikowa-rolka.jpg[/img] is not a valid Image. Wówczas ustawiasz auto pod takim bloczkiem, zapinasz silnik do liny (dobrze użyć do tego celu łańcucha - łączysz łańcuchem oba oczka do wyciągania silnika i w połowie łańcucha zakładasz linę, która jest pod bloczkiem), a następnie w kilka osób wyciągasz silnik z auta, odtaczasz budę i kładziesz silnik na ziemi, ściągnasz z niego osprzęt i skrzynie, bierzesz go odstawiasz gdzieś aby nie wadził, uzbrajasz drugi silnik, zapinasz do bloczka, podnosisz, a w tym czasie ktoś podstawia budę i opuszczacie silnik. Miej na uwadze, że jest to operacja przynajmniej dla trzech chłopa. Aha, znacznie łatwiej (mniej siły potrzeba) zrobić to z dwoma bloczkami, jeden na górze podwieszony a drugi na dole przy łańcuchu. Poza tym bloczek też radziłbym podwiesić na łańcuchu. Tu masz link, gdzie można to kupić online: Bloczek do lin BDL-40 7,10 zł za sztukę + koszty przesyłki. Do tego jakiś łańcuch i linę (najlpeiej stalową) w jakimś Leroy Merlen (czy jak się to pisze) tylko pytanie, czy będziesz miał gdzie to powiesić. Treść dodana dnia 16 marzec 2015 21:54: Najlepiej interesuje cię taka konfiguracja: Edytowane przez dj_mafiozo dnia 16-03-2015 21:54 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
nukedclx |
Dodany dnia 16-03-2015 22:12 |
Postów: 30 Data rejestracji: 27.04.2014 21:36 Skąd: kujawsko-pomorskie Solec Kujawski |
druga konfiguracja jest zwana talia :> Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
|
|
|
ANDI |
Dodany dnia 16-03-2015 22:24 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
jest opcja spuszczenia całych sanek w dół a karoserie bez silnika można unieść nad nim (nad spuszczonym silnikiem) i cofnąć do tyłu auto sprawdzony sposób wielokrotnie ale trzeba mieć jeszcze z dwóch kolegów pod ręką
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
mesh |
Dodany dnia 17-03-2015 20:50 |
Postów: 130 Data rejestracji: 29.10.2014 20:24 Skąd: lubelskie Łuków |
pomysl ANDIego mi sie podoba bo nie za bardzo mialbym gdzie podwiesic - niski garaz mam.. Ciezkie bedzie takie auto zeby je podniesc nad silnik i wypchac z garazu? do pokonania bedzie prog ;x szacowanie jaki czas bylby potrzebny samemu na rozkrecenie srub zeby juz moc go wyciagnac?
Treść dodana dnia 17 marzec 2015 20:59: czy lapy osprzetu podejda od f3n'a? bo juz nie ma w tym silniku co jest brany pod uwage -,- Edytowane przez mesh dnia 17-03-2015 20:59 Zbieram na swap.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
|
patrick_LCH |
Dodany dnia 17-03-2015 21:14 |
Postów: 1184 Data rejestracji: 10.11.2010 16:59 Skąd: mazowieckie Warszawa |
poza tym znam osoby, które są jeszcze bardziej kreatywne, i używają do tego chociażby koparko-ładowarki. hmmmm Fuck the new car !
I'm driving oldschool Moje auto: Renault 19 2.0 16V F7R, benzyna, 200km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 17-03-2015 21:58 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@patrick_LCH Miałem na myśli akurat Miśka, ale wiem, że kilkoro innych osób tutaj już używało do tego celu ciężkiego sprzętu.
@mesh Oczywiście, że podejdzie, cały osprzęt na pasku łącznie z łapami i samym paskiem jest ten sam we wszystkich ośmiozaworowych silnikach z rodziny F, różnice stanowi tylko to czy jest pompa wspomagania (tylko F2N lub F3N L740 mógł występować bez wspomagania, ale to i tak stosunkowo rzadko się zdarzało) i czy jest klimatyzacja (wówczas miejsce alternatora zajmuje kompresor klimy a sam alternator jest wyżej montowany dodatkową łapą do bloku), sam mam u siebie F3P N706 z osprzętem i układem chłodzenia od F3Na L740, u mnie nawet pod maską są pozostałości od EGRa, który poza wyczynem był tylko przy Cleonie. Poza tym mając na wierzchu wiązki obu silników utnij kable do wentylatora chłodnicy i czujnika wentylatora z wiązki F3Na, bo silnik, który chcesz wpakować jest z wiązką pod klimę, a tam było to inaczej rozwiązane i dosztukuj to do wiązki F3Pka. Treść dodana dnia 17 marzec 2015 22:01: @patrick_LCH Dobrze widzę, że to F7P jest zawieszony na tym zdjęciu razem z sankami i drążkiem stabilizatora? Edytowane przez dj_mafiozo dnia 17-03-2015 22:01 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 17-03-2015 22:28 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@dj_mafiozo wiazke zabralem ale druga sie znajdzie Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 17-03-2015 22:42 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Kujtek Co pakujesz jeszcze klimę? Też mam to w planach, ale na razie musi poczekać zresztą rozglądam się za głowicą z osprzętem od sto-dziesiątki ewentualnie kompletną sto-dziesiątką ale i tak pod uwagę biorę tylko opcję mój blok od N706 zostaje w aucie.
Treść dodana dnia 17 marzec 2015 22:44: Sorry za odbieganie od tematu... Ty, a ty nie miałbyś może skąd załatwić jeszcze jednej wiązki do N706 nie pociętej i po wrześniu 1994? Edytowane przez dj_mafiozo dnia 17-03-2015 22:44 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
patrick_LCH |
Dodany dnia 17-03-2015 22:56 |
Postów: 1184 Data rejestracji: 10.11.2010 16:59 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@dj_mafiozo to jest mój F7R i to jest tylko silnik z osprzętem wyjęty z Meganki
Fuck the new car !
I'm driving oldschool Moje auto: Renault 19 2.0 16V F7R, benzyna, 200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 17-03-2015 23:05 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@dj_mafiozo od automatu jak już... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
mesh |
Dodany dnia 17-03-2015 23:32 |
Postów: 130 Data rejestracji: 29.10.2014 20:24 Skąd: lubelskie Łuków |
@Kujtek czyli mialbys wiazke bez klimy gotowa bez zadnych przerobek?
kolega za silnik chce 100 - dosc nie drogo.. ciekawe jak sprezenie i jaki koszt trzeba liczyc na uszczelnienie jezeli wgl trzeba. moj f3n rzuca na pierscieniach olej pluje przez odme i cieknie na uszczelniaczu za kolem pasowym.. naprawa raczej nie oplacalna jezeli chodzi o ten silnik. Zbieram na swap.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 18-03-2015 00:13 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@mesh Skoro wyczyn puszcza pierścieniami to nawet nie myśl, żeby go reanimować, te silniki mają suche tuleje cylindrów i w takiej ewentualności trzeba szlifować blok i zakładać nadwymiarowe tłoki z pierścieniami, co stanowi wstęp do kapitalnego remontu jednostki napędowej, co w przypadku tego silnika jest kompletnie nie opłacalne.
Komplet uszczelnień do bloku silnika to poniżej 200 zł, dolicz olej, płyn chłodniczy i komplet rozrządu na pewno, licz się z wydatkiem kolejnym na zapłon i filtry, do tego warto od razu zmienić olej w skrzyni. Natomiast jeżeli komplet do swapu ma cię kosztować 100 zł to nawet się nie zastanawiaj. Teoretycznie mógłbyś sobie darować uszczelnienie i rozrząd, ale jak wsadzisz już silnik, to aby wymienić uszczelniacze wału trzeba co najmniej wyjmować skrzynie i rozbebeszać rozrząd, co w silniku zamontowanym w aucie jest kłopotliwe i czasochłonne a jak zlecisz mechanikowi uszczelnienie silnika to rachunek wcale nie będzie mały. A i pamiętaj aby mając silnik na wierzchu odkręcić miskę olejową, przeczyścić od wewnątrz, upewnić się co do stanu smoka pompy olejowej i uszczelnić miskę najlepiej przy pomocy Dirko, bo te silniki lubią puszczać przez łączenie miski z blokiem, gdyż fabrycznie nie ma uszczelki i jest skręcona na masę uszczelniającą. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |