28 Marca 2024 20:50:04
Zdjęcia użytkowników
ChrisG HARCERZ
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
swap f3n na f3p 
mesh
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2015 13:50
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

czy oplaca sie swap z f3n na f3p?
co bedzie pasowac a co musze kupic wraz z silnikiem?

Zbieram na swap.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 15-03-2015 13:50
Awatar
Camille
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2015 14:00
Awatar


Postów: 233

Data rejestracji: 18.06.2011 11:40
Skąd: zachodniopomorskie
Police

silnik z kolektorem, portkami, wiazka silnika, komp

Moje auto: Peugeot 206 2.0 16v, 2000r, benzyna, 178000km
 
mesh
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2015 14:15
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

czyli skrzynia, osprzet oraz wszystkie weze podejda bez problemu?

Zbieram na swap.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
dj_mafiozo
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2015 16:38
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Skrzynia od F3Na podejdzie bez problemu i ma znacznie lepsze przełożenia, cały osprzęt na pasku też podejdzie, układ chłodzenia tak samo, jedyne co musisz mieć to blok z głowicą, kolektorami, przepustnicą z wtryskiem, dolot, wiązkę silnika z ECU i portki, reszta jest plug and play. Wyciągasz wyczyna, zakładasz osprzęt i skrzynię do F3Pka i wsadzasz to z powrotem, ogarniasz chłodzenie, kładziesz wiązkę, wpinasz ECU, wpinasz wiązkę silnika do wiązki deski, wlewasz olej do silnika i płyn do chłodnicy i odpalasz auto, poduszki zostają twoje (chyba że się kwalifikują do wymiany to głupotą byłoby ich nie wymienić), to samo tyczy się kompletu rozrządu i oceniasz stan sprzęgła, czy wymaga wymiany. Poza tym gdy będziesz miał na wierzchu silnik to fajnie byłoby wymienić wszystkie uszczelniacze, to groszowe sprawy a nigdy nie będzie lepszej okazji.


Treść dodana dnia 15 marzec 2015 16:40:

Jeżeli chcesz przełożyć również instalację LPG to potrzebujesz mikser do F3Pka i miej na uwadze, że reduktor, który był kładziony do wyczyna może być za słaby.
Oczywiście mowa tu o mono, nie?

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 15-03-2015 16:40
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
mesh
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2015 14:06
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

tak o mono silnik od uzytkownika "wnuczek" - tak sie zastanawiam. bo moj f3n na wymarciu raczej.. wiec zbieram informacje czy przerzut czy robic ten - co lepiej itd.. czyli z tego co piszesz to instalacja praktycznie do wymiany -,-. Wielkie dzieki za konkretna odpowiedz @dj_mafiozo !

jaki sprzet bedzie potrzebny zeby to zrobic w warunkach "domowych"? Grin
- nie mowie o kluczach.. ale jakos go trzeba dzwignac ;x chyba ze jest jakis sposob "magiczny"

Zbieram na swap.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
nukedclx
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2015 20:33
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 27.04.2014 21:36
Skąd: kujawsko-pomorskie
Solec Kujawski

Od siebie dodam ze ja przy takim wlasnie swapie wymienialem pompe paliwa i linke przepustnicy procz tego swiece od F3N nie pasuja a obwod wentylatora chlodnicy zrobilem z przewodow starego silnika. Rzecz jasna potrzebna rura dolotowa(jest w niej czujnik zasysanego powietrza) i obudowa filtra powietrza.
A, i wtyk od sondy lambda ma przewidziane przewody od grzalki, w f3n byla sonda tylko z jednym przewodem. Czy sie oplaca. zalezy ile za silnik dasz.. Za to co ten silnik potrafi w tym aucie dal bym dwa razy tyle co za niego dalem Grin Brat ma xantie 130KM i mial problem zeby mnie dogonic.

Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
 
Kujtek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2015 20:43
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@nukedclx Ty wkladales wielopunktowy wtrysk to musiales zmieniac pompe paliwa. kolega chce wsadzic jednopunkt to nie musi

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
nukedclx
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2015 20:58
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 27.04.2014 21:36
Skąd: kujawsko-pomorskie
Solec Kujawski

Faktycznie, nawet nizej napisal a ja zapomnialem ze bylo f3p mono :> A magicznych sposobow znam dwa jakis koziol samorobka co go widzialem tutaj na zdjeciach i talia a drugi pozyczylem od wujka - dzwig do silnikow

Edytowane przez nukedclx dnia 16-03-2015 21:05
Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
 
dj_mafiozo
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2015 21:28
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@mesh W warunkach "domowych" potrzebujesz bloczek, jakiś ładny kawał grubej liny i miejsce aby to podwiesić, w warunkach warsztatowych zazwyczaj używa się specjalnej wyciągarki do silników, ale to sprzęt który kosztuje parę groszy, poza tym znam osoby, które są jeszcze bardziej kreatywne, i używają do tego chociażby koparko-ładowarki.


Treść dodana dnia 16 marzec 2015 21:37:

W warunkach domowych mowa o czymś takim:
[img]http://domtechniczny24.pl/bilder/bloczek-do-lin-pojedynczy-z-plastikowa-rolka.jpg[/img] is not a valid Image.

Wówczas ustawiasz auto pod takim bloczkiem, zapinasz silnik do liny (dobrze użyć do tego celu łańcucha - łączysz łańcuchem oba oczka do wyciągania silnika i w połowie łańcucha zakładasz linę, która jest pod bloczkiem), a następnie w kilka osób wyciągasz silnik z auta, odtaczasz budę i kładziesz silnik na ziemi, ściągnasz z niego osprzęt i skrzynie, bierzesz go odstawiasz gdzieś aby nie wadził, uzbrajasz drugi silnik, zapinasz do bloczka, podnosisz, a w tym czasie ktoś podstawia budę i opuszczacie silnik. Miej na uwadze, że jest to operacja przynajmniej dla trzech chłopa.
Aha, znacznie łatwiej (mniej siły potrzeba) zrobić to z dwoma bloczkami, jeden na górze podwieszony a drugi na dole przy łańcuchu. Poza tym bloczek też radziłbym podwiesić na łańcuchu.

Tu masz link, gdzie można to kupić online: Bloczek do lin BDL-40 7,10 zł za sztukę + koszty przesyłki. Do tego jakiś łańcuch i linę (najlpeiej stalową) w jakimś Leroy Merlen (czy jak się to pisze) tylko pytanie, czy będziesz miał gdzie to powiesić.


Treść dodana dnia 16 marzec 2015 21:54:

Najlepiej interesuje cię taka konfiguracja:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Polispasto2.jpg

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 16-03-2015 21:54
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
nukedclx
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2015 22:12
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 27.04.2014 21:36
Skąd: kujawsko-pomorskie
Solec Kujawski

druga konfiguracja jest zwana talia :>

Moje auto: Rover R416 1.6 111KM, benzyna, 130000km
 
ANDI
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2015 22:24
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

jest opcja spuszczenia całych sanek w dół a karoserie bez silnika można unieść nad nim (nad spuszczonym silnikiem) i cofnąć do tyłu autoSmile sprawdzony sposób wielokrotnie ale trzeba mieć jeszcze z dwóch kolegów pod ręką Smile

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
mesh
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2015 20:50
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

pomysl ANDIego mi sie podoba Grin bo nie za bardzo mialbym gdzie podwiesic - niski garaz mam.. Ciezkie bedzie takie auto zeby je podniesc nad silnik i wypchac z garazu? do pokonania bedzie prog ;x szacowanie jaki czas bylby potrzebny samemu na rozkrecenie srub zeby juz moc go wyciagnac?


Treść dodana dnia 17 marzec 2015 20:59:

czy lapy osprzetu podejda od f3n'a? bo juz nie ma w tym silniku co jest brany pod uwage -,-

Edytowane przez mesh dnia 17-03-2015 20:59
Zbieram na swap.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
patrick_LCH
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2015 21:14
Awatar


Postów: 1184

Data rejestracji: 10.11.2010 16:59
Skąd: mazowieckie
Warszawa


poza tym znam osoby, które są jeszcze bardziej kreatywne, i używają do tego chociażby koparko-ładowarki.


hmmmm
images62.fotosik.pl/1123/e846be21f2f5eec5gen.jpg

Fuck the new car !!
I'm driving oldschool Smile

Moje auto: Renault 19 2.0 16V F7R, benzyna, 200km
 
dj_mafiozo
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2015 21:58
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@patrick_LCH Miałem na myśli akurat Miśka, ale wiem, że kilkoro innych osób tutaj już używało do tego celu ciężkiego sprzętu.
@mesh Oczywiście, że podejdzie, cały osprzęt na pasku łącznie z łapami i samym paskiem jest ten sam we wszystkich ośmiozaworowych silnikach z rodziny F, różnice stanowi tylko to czy jest pompa wspomagania (tylko F2N lub F3N L740 mógł występować bez wspomagania, ale to i tak stosunkowo rzadko się zdarzało) i czy jest klimatyzacja (wówczas miejsce alternatora zajmuje kompresor klimy a sam alternator jest wyżej montowany dodatkową łapą do bloku), sam mam u siebie F3P N706 z osprzętem i układem chłodzenia od F3Na L740, u mnie nawet pod maską są pozostałości od EGRa, który poza wyczynem był tylko przy Cleonie.
Poza tym mając na wierzchu wiązki obu silników utnij kable do wentylatora chłodnicy i czujnika wentylatora z wiązki F3Na, bo silnik, który chcesz wpakować jest z wiązką pod klimę, a tam było to inaczej rozwiązane i dosztukuj to do wiązki F3Pka.


Treść dodana dnia 17 marzec 2015 22:01:

@patrick_LCH Dobrze widzę, że to F7P jest zawieszony na tym zdjęciu razem z sankami i drążkiem stabilizatora?

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 17-03-2015 22:01
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2015 22:28
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@dj_mafiozo wiazke zabralem ale druga sie znajdzie Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dj_mafiozo
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2015 22:42
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@Kujtek Co pakujesz jeszcze klimę? Też mam to w planach, ale na razie musi poczekać zresztą rozglądam się za głowicą z osprzętem od sto-dziesiątki ewentualnie kompletną sto-dziesiątką ale i tak pod uwagę biorę tylko opcję mój blok od N706 zostaje w aucie.


Treść dodana dnia 17 marzec 2015 22:44:

Sorry za odbieganie od tematu...
Ty, a ty nie miałbyś może skąd załatwić jeszcze jednej wiązki do N706 nie pociętej i po wrześniu 1994?

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 17-03-2015 22:44
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
patrick_LCH
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2015 22:56
Awatar


Postów: 1184

Data rejestracji: 10.11.2010 16:59
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@dj_mafiozo to jest mój F7R Pfft i to jest tylko silnik z osprzętem wyjęty z Meganki Smile

Fuck the new car !!
I'm driving oldschool Smile

Moje auto: Renault 19 2.0 16V F7R, benzyna, 200km
 
Kujtek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2015 23:05
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@dj_mafiozo od automatu jak już...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
mesh
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2015 23:32
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

@Kujtek czyli mialbys wiazke bez klimy gotowa bez zadnych przerobek?

kolega za silnik chce 100 - dosc nie drogo.. ciekawe jak sprezenie i jaki koszt trzeba liczyc na uszczelnienie jezeli wgl trzeba. moj f3n rzuca na pierscieniach olej pluje przez odme i cieknie na uszczelniaczu za kolem pasowym.. naprawa raczej nie oplacalna jezeli chodzi o ten silnik.

Zbieram na swap.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
dj_mafiozo
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 18-03-2015 00:13
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@mesh Skoro wyczyn puszcza pierścieniami to nawet nie myśl, żeby go reanimować, te silniki mają suche tuleje cylindrów i w takiej ewentualności trzeba szlifować blok i zakładać nadwymiarowe tłoki z pierścieniami, co stanowi wstęp do kapitalnego remontu jednostki napędowej, co w przypadku tego silnika jest kompletnie nie opłacalne.
Komplet uszczelnień do bloku silnika to poniżej 200 zł, dolicz olej, płyn chłodniczy i komplet rozrządu na pewno, licz się z wydatkiem kolejnym na zapłon i filtry, do tego warto od razu zmienić olej w skrzyni. Natomiast jeżeli komplet do swapu ma cię kosztować 100 zł to nawet się nie zastanawiaj. Teoretycznie mógłbyś sobie darować uszczelnienie i rozrząd, ale jak wsadzisz już silnik, to aby wymienić uszczelniacze wału trzeba co najmniej wyjmować skrzynie i rozbebeszać rozrząd, co w silniku zamontowanym w aucie jest kłopotliwe i czasochłonne a jak zlecisz mechanikowi uszczelnienie silnika to rachunek wcale nie będzie mały. A i pamiętaj aby mając silnik na wierzchu odkręcić miskę olejową, przeczyścić od wewnątrz, upewnić się co do stanu smoka pompy olejowej i uszczelnić miskę najlepiej przy pomocy Dirko, bo te silniki lubią puszczać przez łączenie miski z blokiem, gdyż fabrycznie nie ma uszczelki i jest skręcona na masę uszczelniającą.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: