25 Kwietnia 2024 21:55:47
Zdjęcia użytkowników
Robik Dawid84
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
Olej do kompresora klimy - Sanden 
milas92
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2015 07:57
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

Halo halo, prawie pewny jestem, ale wole się upewnić. Mam kompresor Sanden sd-709 7721 na czynnik R-12. Układ uzupełniam czynnikiem R-134a.
Oringi mam już zmienione ale jakim olejem zalać teraz kompresor? PAG-46? 135mm wg producenta czy tyle ile zlałem?

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-03-2015 07:57
Awatar
tomek1405
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2015 14:46
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Pag 100 i tyle ile podaje producent. Sprwdz przed zalaniem tylnia czesc kompresora tam gdzie sa srubki czy tarczka zaworowa jest cala.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
milas92
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2015 16:58
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

Co masz na myśli? Która to? Możesz zrobić zdjęcie?

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2015 17:03
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@milas92 ten korpus co są złącza do węży

@tomek1405 jak to określić?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
milas92
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2015 17:33
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

Workstation podaje PAG 46 dla klimy r134a, do r12 bedzie na pewno pag 100?

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2015 17:48
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

serwisówka podaje SANDEM SP-20

macie w załączniku, przeczytajcie sobie (od strony 65):
Kujtek dodał/a następującą plik:
mr293r196.zip [794.81kB / 1331 Pobrane]

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2015 18:55
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

to ty wkoncu masz czynnik r134a czy r12? jak r134a to pag100 typowy do r134a leja go do wszystkich aut. Ile wlac to znalazlem na stronie producenta ale cos mi sie kojarzy ze chyba wlasnie ponad 100ml. Wlewane przez ten korek w korpusie pamietaj by na korku tez dac uszczelke.

Tak wyglada dobra tarczka zaworowa

images67.fotosik.pl/726/c46cd17ed15254cdm.jpg

a tak uszkodzona

images68.fotosik.pl/724/e35e7c5edc4111a5m.jpg

uszkodzona tarczka powoduje ze na jalowych obrotach sprezarka buczy.
Sama sprezarka zas dziala niewlasciwie bo nabija ciagle cisnienie nie rozlacza i nie zalacza co chwile.

Edytowane przez tomek1405 dnia 20-03-2015 19:03
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
milas92
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2015 01:19
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@tomek1405 a jak to rozkrece i skrece to bede musiał jakies uszczelki nowe kłaść?

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
tomek1405
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2015 09:43
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Tam jest tylko po okregu taka cienka uszczelka delikatnie sciagaj to nic sie jej nie stanie i na ta sama skrecasz mocno z czuciem i bedzie super.

W r134a tarczki rzadko padaja bo czynnik nie koroduje elementow. W sprezarkach ktore chodzily na r12 padaja czesto. A z tymi tarczkami o tyle sa cwaniaki ze prywatnie bez znajomosci nie kupisz samej tarczki. Kupowac moga tylko serwisy nie ma sprzedazy detalicznej bo w tej sprawie dzwonilem az do UK do serwisu sandena. Widzialem tez sprezarke ktora jezdzila mimo rozwalonej tarczki spowodowalo to dostanie sie metalowych elementow do tlokow i porysowanie powierzchni cylindrow.

Edytowane przez tomek1405 dnia 21-03-2015 09:50
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
milas92
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2015 10:58
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

ten olej powinien tak przelatywać ? ;/ czy to po czynniku?
a przez korek nie chce leciec olej

i.imgur.com/AKsTQaH.jpg
i.imgur.com/JI4ukCf.jpg
i.imgur.com/2racRaf.jpg
i.imgur.com/RLkzA0U.jpg

Edytowane przez milas92 dnia 21-03-2015 19:06
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Kujtek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2015 20:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

a ja mam zielonego gluta, gęste to
http://imgur.com/...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 22-03-2015 10:12
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Tam gdzie sa tloki dostaje sie olej ladowany wraz z czynnikiem a ten wlewany przez korek 135ml smaruje mechanizm ktory porusza tloki.
Wyczyscic ze starego oleju wylac olej z korpusu zalac i bedzie hulac.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2015 22:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

czym wnętrze kompresora wypłukać? chcę się pozbyć tego zielonego gluta

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2015 23:21
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Benzyna Lakowa lub nitro.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2015 23:22
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@tomek1405 okej, w poniedziałek kupuję
tym samym przepłukać lodówkę i przewody?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2015 13:05
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

@Kujtek Dokladnie tym samym i poczekac az wyschnie i odparuje.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2015 15:01
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@tomek1405 nie przedmuchiwać? mam sprężarkę

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2015 16:39
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Obojetnie byleby potem bylo sucho

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
milas92
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2015 11:31
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

ponawiam pytanie.
mam kompresor który pracował na r12, instalacja przerobiona na r134a.
jaki wlać olej do kompresora: wg ksiazki reno sp20, ale jego nie można dostać.

czy kompresor r12 i r134a jest identyczny w srodku?

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: