Menu główne
Forum
Klubowicze
Kujtek |
Dodany dnia 09-04-2015 17:21 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
f3p mono, komputer silnika z wersji automatu, wiazka silnika manual, brak gazu
wczoraj wymienilem wiazke silnika z wersji automatu na manula wczesniej autko trzymalo ~1500 jalowych ale nie bylo problemu z moca ani ruszaniem teraz na cieplym czasem jak probuje dodac ciut gazu i puszczac sprzeglo to potrafi zgasnac jalowe na cieplym to ok. 800obr/min zeby nie gasl najpierw delikatnie daje do 2000 i dopiero puszczam sprzeglo zeby nie zgasl wymienilem czujnik polozenia przepustnicy z 7 pinowego na 4 pinowy nie jest podpieta sonda lambda, przed wsadzeniem wiazki manuala byla podpieta jednoprzewodowa z c3j Treść dodana dnia 09 kwiecień 2015 21:11: póki mu trzymam powyżej 1500 obrotów to błyskawicznie reaguje na gaz, jak mu pozwolę opuścić na jałowe obroty do około 800 to muszę bardzo delikatnie dodać gazu, przez chwilę będzie chciał zgasnąć, potrzymam chwilkę gaz i dopiero jak wkręci się powyżej tych 1500 to mogę normalnie ruszyć mapsensor podpinałem drugi na pewno sprawny, brak zmian Edytowane przez Kujtek dnia 10-04-2015 16:31 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-04-2015 17:21 |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 10-04-2015 10:15 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Ja bym stawiał jednak na tą sondę lambda. Podłącz nawet tą jednoprzewodową, trzyprzewodowa ma dodatkowo grzałkę, która ją podgrzewa aby szybciej zimna zaczęła pracować, tylko się upewnij, który pin w wiązce jest od sygnału z sondy bo jak jej podepniesz zasilanie grzałki to ją sfajczysz. Pamiętaj, że ECU na podstawie jej odczytu na bieżąco koryguje ilość wtryskiwanego paliwa. Jak silnik wejdzie na obroty to nie ma to aż takiego znaczenia czy mieszanka staje się bogatsza czy uboga, silnik i tak będzie pracować dopóki skład stechiometryczny jest zachowany w odpowiednich granicach, natomiast na wolnych obrotach może się okazać, że mieszanka staje się zbyt uboga aby silnik mógł na niej pracować pod rosnącym obciążeniem, puki sobie spokojnie pracuje na biegu jałowym to się kręci, ale gdy próbujesz ruszyć znacząco zwiększając opory, które musi pokonać silnik to zaczyna brakować mocy na zubożałej mieszance i silnik zaczyna się dusić. Poza tym nadmierne zubożenie mieszanki może opóźnić reakcję na uchylenie przepustnicy.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 10-04-2015 13:39 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
linkę prędkościomierza masz z impulsatorem? Auto nie dymi? może coś z mapsensorem? Podciśnienie od niego zatkane możę? to nie lambda, możesz całkiem odłączyć i będzie poprawnie pracować tylko dużo palić. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Kujtek |
Dodany dnia 10-04-2015 13:46 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
linka z impulsatorem - podpięta
auto nie dymi mapsensor wrzucałem ze starego silnika na pewno sprawny - brak zmiany dałem nowy przewód do mapsensora zaraz wyciągam krokowiec bo z serwisówki wynika że ma być na czujniku zamknietej przepustnicy 0 Ohm a na otwartej nieskończoność u mnie zamknięta to jakieś 300 Ohm a otwarta to nieskończoność i nie czaję, miernikiem na pinach kompa wygląda super, na jałowych 4.7v podawane na silniczek krokowy, a tu brak reakcji. wpiąłem ładowarkę usb (stabilne 5v) i nagle silniczek żyje... jak do 15 czegoś nie wymyślę to jadę na szrot może pożyczą kompa silnika na podmiankę, i może wydębię wymianę czujnika przepustnicy na ori 1.8s bo obecnie mam z golfa 1.8 adz (teoretycznie powinno być to samo, nawet numery wewnątrz te same co na czujniku z 1.8s automat) Treść dodana dnia 10 kwiecień 2015 16:31: NAPRAWIŁEM! winnym okazał się czujnik przepustnicy mądry kujtek sobie wyszukał że z golfa 1.8 adz będzie odpowiedni a tu guzik wieczorem wrzucę fotki jak powinien wyglądać odpowiedni 4 pinowy, 7 pinowy z automatu oraz niepasujący 4 pinowy z golfa przy okazji wrzuciłem z dawcy silniczek krokowy, mimo identycznych numerów teraz lepiej trzyma jałowe koszt - 20zł Treść dodana dnia 18 kwiecień 2015 21:02: wrzucam fotki: dobry 7 pin z automatu: zły 4 pin z golfa 1.8 ADZ dobry 4 pin f3p-706 Edytowane przez Kujtek dnia 18-04-2015 21:02 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 28-07-2015 14:17 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Podepne pod temat bo mozliwe ze powiazane. Jak jest auto zimne jedzie idealnie jak tylko osiagnie prawidlowa temperature szaleja obroty. Jak zrzucam bieg na jalowy lub wysprzeglam by wrzucic inny obroty spadaja do 500 po czym gwaltowanie wskakuja na 800, auto szarpie jak w tym momencie wrzuce inny bieg i dodam gazu. Potrafi tez zgasnac gdy obroty spadna ponizej 500 w najgorszym momencie np na zakrecie jezeli :/ Jak nie jade a stoje to obroty trzymaja sie tak na 800 ale gdy wlaczy sie wentyltor chlodnicy spadaja do 600 i auto wpada w wibracje. Troche wiecej tez pali. Coz to moze byc? Wymienione juz: - kable WN Bougicord - sonda lambda nowa NGK - swiece nowe Bosch dedykowane - silnik krokowy nowy Bosch sprawdzone: -MAP sensor podmieniony to samo - wszystkie weze podcisnienia szczelne - ustawienie srubki sterujacej krokowcem sprawdzone - reset kompa robiony bez zmian Moze faktycznie u mnie padl ten czujnik rpzepustnicy jak sadzicie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-07-2015 14:36 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
kręciłeś tym tpsem co wyżej fotki wrzucałem?
Treść dodana dnia 28 lipiec 2015 14:40: sprawdzenie tps w bosch mono: zrozumiesz czy przetłumaczyć instrukcję? Edytowane przez Kujtek dnia 28-07-2015 14:40 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 28-07-2015 15:02 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Krecilem teraz ustawilem tak jak powinno a napiecie zaraz zmierze a co jak dobre napiecie to czujnik ok czy jAK? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-07-2015 15:10 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@tomek1405 no jak będzie dobre napięcie to ten tps jest okej, to raczej nie psuje się bo ani tego na allegro nie widać ani na szrocie w żadnym silniku nie widziałem ruszanych śrubek od tego
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 28-07-2015 17:05 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Zmierzylem i jak sie nie myle zakres powinien byc 0,2V do 5V u mnie jest 1,15V nic nic nic i 4,96V cos jakos mozna to ustawiac czy caly czujnik do wymiany? Jak widac tylko koncowe wskazanie jest prawidlowe. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-07-2015 17:10 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
a odkręcałeś całkiem ten tps z wtrysku?
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 28-07-2015 17:13 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Nie na przykreconym. Tylko ja mierzylem na czujniki polozenia a nie na krowowcu tak jak wyslales mi te foto. Ale tam tez zmierze tylko ze jutro. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-07-2015 17:18 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ach, niedopowiedziane
na ilustracji do krokowca pokazane jest jak podpiąć baterię 4.5v żeby krokowiec cofnął się na maksa jak się cofnie to masz pełny zakres kręcenia przepustnicą napięcie mierz na pinach sterownika silnika, pomiędzy 9 a 17 pinem hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 28-07-2015 19:37 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Oj a tam na wtyczce czujnika nie moge mierzyc? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-07-2015 19:40 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@tomek1405 możesz oczywiście, jak tą gumę odsuniesz, dla pewności pin 9 z kompa to pin 2 tps, pin 17 kompa to pin 1 tps
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 28-07-2015 19:41 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Czyli co napierw bateria dziada i potem dopiero zmierzyc? Myslisz ze od 1,15V zaczyna sie przez niecofniety krokowiec? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-07-2015 19:44 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
tak, równie dobrze możesz po prostu odkręcić śrubki krokowca żeby przepustnica cofnęła się maksymalnie
może, po zgaszeniu sterownik uchyla przepustnicę hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 28-07-2015 19:46 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Tak jak mowisz lekko uchyla. Jutro sprobuje mam nadzieje ze ten czujnik dobry Tylko jesli nie ten czujnik to co;P Bo szlak mnie trafia najdziwniejsze ze te obroty swiruja tylko na cieplym. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-07-2015 19:50 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
powiedz jeszcze dokładnie co to za sonda lambda
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 28-07-2015 19:54 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
3 przewodowa NGK Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-07-2015 19:56 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@tomek1405 model, podtyp, cokolwiek więcej.
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |