Menu główne
Forum
Klubowicze
PaveleK_ |
Dodany dnia 20-04-2015 22:54 |
Postów: 80 Data rejestracji: 25.08.2014 21:25 Skąd: pomorskie Wejherowo |
Cześć wszystkim.
Od paru dni w zwiazku ze zmianą pracy mam dużo czasu i możliowści, żeby podłubać przy Renówce. Wiec zająłem sie wywalaniem LPG i ogarnięciem pod maską trochę. Dziś udało mi się wywalić całą wiązkę od emulatora wtrysków i centralkę od gazu. Przy okazji wywalania tej wiązki musiałem pociąć kilka dolutowanych kabli do wiązki przy przekaźnikach w okolicy lewego kielicha. Mam tam niezły sajgon i chciałbym Was prosić o małą pomoc w identyfikacji wtyczek i przekaźników. Więc od początku: https://lh5.googl...C_0053.JPG https://lh5.googl...C_0054.JPG Do tego wchodzą 4 przewody: -brązowy gruby -brązowy chudy, -żółty gruby -różowo-biały gruby https://lh5.googl...C_0056.JPG Niestety nie mam zdjęcia nr przekaźnika, jest zielony i napisane na nim G. Cartier, Tu też 4 przewody: -czarny -pomarańczowy -biały gruby -czerwono-szary https://lh5.googl...C_0057.JPG Szara wtyczka, wchodzą 3 przewody, wychodzą 2: Wchodzą: -żółty gruby -fioletowo-biały chudy -biały chudy Wychodzą: -zielono-żółty -biały https://lh5.googl...C_0058.JPG Wtyczka 3 pin, nigdzie nie podpięta: -bialy -czarn -czerwono-zielony chyba https://lh5.googl...C_0061.JPG 5 kabli -brązowy gruby -czerwony gruby -zółty -biały -pomarańczowy https://lh5.googl...C_0064.JPG https://lh5.googl...C_0063.JPG 4 kable: -zielony później zlutowany z białym -biało-żółty -czarny https://lh5.googl...C_0066.JPG Brązowy przewód idzie do alternatora, żółty znika w wiązce przy lewym kielichu. https://lh5.googl...C_0067.JPG Co to za wtyczka? Miałem ją odpiętą, to całe jest za sterownikiem ABS'u. PRAWA STRONA KOMORY https://lh5.googl...C_0068.JPG https://lh5.googl...C_0069.JPG Wychodzi czerwony gruby, znika gdzieś pod kolektorem dolotowym, tam ma być jeden pin, czy ktos wytargał drugi gdy sie stopiło? Od czego to? https://lh5.googl...C_0070.JPG Gdzieś spod kolektora dolotowego z grubej wiązki wychodzi zółto-zielony, łączy się tą wtyczką z jakimś czarnym, który jest uciety i tyle. I teraz to co najciekawsze: Pierwszy przekaźnik ze zdjęć, widać wchodzący gruby żółty, w widocznym lutowanym miejscu połączony był z czerwonym kabelekiem, którego drugi koniec łączył sie z grubym żółtym kablem wchodzącym do szarej wtyczki. To połączenie zawierało też żółty kabel puszczony dziko przez komorę aż do żółtego kabla w 3 pinowej wtyczce do cewki WN. Otóż po odcięciu żółtego kabelka cewka WN-szara wtyczka samochód nie odpali. Odpali dopiero gdy oba żółte kable przy szarej wtyczce i jeden żółty kabel przy przekaźniku połączone są czerwonym kablem. Żadna inna kombinacja nie działa. Natomiast mogę odpiąć szarą wtyczkę i do czasu gdy wszystkie te kable są połączone samochód pracuje, wystarczy, że odczepię czerwony kabel lub żółty z cewki do szarej wtyczki i samochód gaśnie. Ktoś mógłby pomóc wyjaśnić co i jak z tym? Nie wspominam już o jeszcze jednym przekaźniku, który był połączony dwoma kablami z różowym grubym i brązowym grubym, bo po odpięciu nic się nie zmienia, a dwa pozostałe wyjścia szły do parownika chyba.. Never drive faster then
Your guardian angel can fly Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-04-2015 22:54 |
Kujtek |
Dodany dnia 21-04-2015 01:00 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
o matko, ale bajzel! PaveleK_ napisał(a): PRAWA STRONA KOMORY https://lh5.googl...C_0068.JPG https://lh5.googl...C_0069.JPG Wychodzi czerwony gruby, znika gdzieś pod kolektorem dolotowym, tam ma być jeden pin, czy ktos wytargał drugi gdy sie stopiło? Od czego to? tu ci aby mogę pomóc, to kabel ze stałym plusem prosto z akumulatora. od klemy plusowej się rozgałęzia w miejscu grodzi właśnie na kabel z jednym pinem który sfotografowałeś oraz na drugi kabel prosto do rozrusznika Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
monterek5 |
Dodany dnia 21-04-2015 08:32 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
czujnik od dolu przepustnicy masz urwany https://lh5.googl...C_0070.JPG + z alternatora https://lh5.googl...C_0068.JPG komputer abs bendix https://lh5.googl...C_0067.JPG cartier od pompki obiegu wody auto po zgaszeniu chodzi przez 12 minut zalanczajac elektryczna pompke wody ktora ma schlodzic rownomiernie glowice https://lh5.googl...C_0063.JPG to mi wyglada na przekaznik od pompy paliwowej https://lh5.googl...C_0054.JPG Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
PaveleK_ |
Dodany dnia 21-04-2015 08:47 |
Postów: 80 Data rejestracji: 25.08.2014 21:25 Skąd: pomorskie Wejherowo |
To od dolu przepustnicy zauwazylem 5min temu jak odkrecilem przepustnice do czyszczenia. To okragle od obiegu cieczy mam tylko wtyczke i obudowe okragla przekaznika, ale wnetrznosci brak. Jesli ten komp od ABS byl odpiety to moglo byc przyczyna niedzialajacego ABS?
Never drive faster then
Your guardian angel can fly Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 21-04-2015 11:55 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@PaveleK_ tak, przez to nie ma abs. najlepiej wywal go całkowicie bo to bardzo zawodny wynalazek Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
PaveleK_ |
Dodany dnia 21-04-2015 18:36 |
Postów: 80 Data rejestracji: 25.08.2014 21:25 Skąd: pomorskie Wejherowo |
Jasna dupa, szybka pomoc potrzebna. Zlutowalem te kable tak jak byly, nie podlaczylem tego brazowego z alternatora z bezpiecznikiem 20A z zolta wtyczka i podlaczylem wtyczke od kompa ABS, ktora byla odlaczona. Z pracy do domu wrocilem normalnie, ok 1km. Jadac do dziewczyny, 300m od domu wywalilo mi bezpiecznik 20A w skrzynce bezpiecznikow, pierwszy od.lewej w srodkowym rzedzie, na rysunku pod bezpiecznikami to prostokat z blyskawica w srodku, od razu fura zgasla i nie szlo odpalic. Jednak wg rozpiski w FAQ dzialu elektrycznego to.miejsce powinno.byc.puste. A u mnie w to miejsce wchodzi zolty przewod. Wsadzilem.tam 20A, dojechalem do.dziewczyny i kawalek przed jej domem to samo sie stalo, wsadzilem kolejna 20A i od razu po przekreceniu kluczyka znow wywalilo, tak samo zrobilo z trzema kolejnymi 30A. Odpialem wtyczke od sterownika ABS, podlaczylem zolty kabelek pod maska do brazowego z bezpiecznikiem i udalo mi sie odpalic. Od czego jest ten bezpiecznik, pierwszy od lewej w srodkowym rzedzie? To moglo byc przez nie podlaczony jakis przewod, czy tylko i wylacznie zwarcie musialo byc?
Never drive faster then
Your guardian angel can fly Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
maestro |
Dodany dnia 21-04-2015 18:56 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jezeli wyglada na fabryczne to jest to zabezpieczenie sterownika silnika/wtrysku. wszystkie wielopunkty miały bezpiecznik, a reszta dopiero po 94.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 21-04-2015 18:56 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@PaveleK_ może wrzuć jakąś niezniszczoną wiązkę... mniej kłopotów na przyszłość będziesz miał Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
PaveleK_ |
Dodany dnia 21-04-2015 19:45 |
Postów: 80 Data rejestracji: 25.08.2014 21:25 Skąd: pomorskie Wejherowo |
Hm to jest w sumie dobry pomysl, ale musialbym dorwac kompletna, ze wszystkimi przekaznikami i wtyczkami, a to chyba nie bedzie takie proste.
Never drive faster then
Your guardian angel can fly Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 21-04-2015 23:20 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
znajdziesz na pewno, a w obecnej jak są takie kwiatki to nie ma co grzebać jeszcze jak chcesz wywalić lpg zrób żeby aby ci działało jako tako, potem wrzucisz ładną i będzie z głowy Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
PaveleK_ |
Dodany dnia 21-04-2015 23:26 |
Postów: 80 Data rejestracji: 25.08.2014 21:25 Skąd: pomorskie Wejherowo |
Lpg juz nie ma, zostala butla i przewody miedziane czy tam stalowe. Tylko teraz w takim razie gdzie ta wiazka sie zaczyna i co obejmuje? Przy lewym kielichu mam dwie duze brazowe wtyczki z 3 rzedami pinow, to tamjest poczatek?
Never drive faster then
Your guardian angel can fly Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 22-04-2015 00:23 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
tak tam początek, druga strona to ta wtyczka z zajętym jednym pinem z dwóch mam ci wymienić co obejmuje? generalnie to wystarczy że wczołgasz się pod auto i odepniesz sondę resztę odpinasz pod maską od góry wiązka od abs jest całkowicie oddzielna od wiązki silnika Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
PaveleK_ |
Dodany dnia 22-04-2015 22:48 |
Postów: 80 Data rejestracji: 25.08.2014 21:25 Skąd: pomorskie Wejherowo |
Czyli wystarczy sama wiazka silnika.. Lambda jest odlaczona, bo zamiast wtyczki byly dorobione kable, ktore wypadly z samej sondy. Bedzie nowa.
Wiazka obejmuje czujnik TPS, czujnik pod przepustnica, wtyczka regulatora biegu jalowego, wtyczka do wiazki wtryskow, dwie wtyczki do cewki WN, czujnik temperatury chlodnicy, czujnik temperatury w bloku, czujnik spalania stukowego (?), kilka przekaznikow (ile, od czego), wiazka do rozrusznika, czujnik wstecznego, wtyczka tej el. pompki wody miedzy chlodnica a skrzynia, map sensor, wtyczki do alternatora, wtryskiwacz pomocniczy pod kolektorem, wtyczka do tego malego filtra czy czegos obok sterownika silnika, wtyczka do sterownika silnika.. Cos jeszcze, czy moze cos za duzo wymienilem? Never drive faster then
Your guardian angel can fly Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 23-04-2015 05:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
chyba wszystko bo od hamulców jest oddzielnie, wiązka pasa obejmuje oświetlenie z przodu, klakson oraz spryskiwacze Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
PaveleK_ |
Dodany dnia 23-04-2015 15:02 |
Postów: 80 Data rejestracji: 25.08.2014 21:25 Skąd: pomorskie Wejherowo |
Ale wiazki swiatel nie potrzebuje Wymieniac, bo jest osobno, tak? Gdzie moge sprawdzic dokladnie co powinno sie zawierac w tej wiazce silnika, bo chce to zrobic porzadnie wszystko. Schematy w dziale elektrycznym specjalnie duzo mi nie mowia..
Never drive faster then
Your guardian angel can fly Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 23-04-2015 15:25 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@PaveleK_ po prostu ładuj wiązkę z innego 16v. wiązka z klimą jest rzadka więc jej nie dostaniesz. nie wiem czy do 16v bez sondy też jest inna, ale jak tak to też wątpię czy ktoś takie coś ma. więc jak dostaniesz to dostaniesz zwykłą wiązkę 16v. odepnij starą, wsadź nową i voila! Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
monterek5 |
Dodany dnia 23-04-2015 15:46 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
wiazka bez sondy od razu odpusc Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
PaveleK_ |
Dodany dnia 24-04-2015 20:20 |
Postów: 80 Data rejestracji: 25.08.2014 21:25 Skąd: pomorskie Wejherowo |
Dlaczego? Chce wiedziec co jest w wiaze, zeby przed kupem sprawdzic i miec kompletna a nie jakas dlubana jak u mnie teraz jest.
Treść dodana dnia 28 kwiecień 2015 23:49: Nowe objawy sa, prawdopodobnie mocno zwiazane z tym bajzlem w przekaznikach. Stalo sie to drugi raz za mojej kadencji przy R19. Mianowicie, po odpaleniu samochod chodzi dobrze przez +/- 30-45s po czym gwaltownie obroty spadaja do ~600, chodzi kulawo jakby na dwa gary i tak przez ok 5-7s. Wtedy znowu pracuje normalnie przez powiedzmy 10s i znowu spadek obrotow i kulawa praca. Dzieje sie to cyklicznie. Podczas jazdy wyglada to jakby zabraklo paliwa i silnik zgasl, po chwili znowu zaczyna normalnie ciagnac. Co zauwazylem, takie objawy sa przy normalnym traktowaniu pedalu gazu. Przy budzie w podlodze jest wszystko ok. Pod domem pogrzebalem w przekaznikach, docisnalem wszystkie wtyczki i objawy ustapily. Podczas jazdy samoczynnie zniknely, mozliwe, ze po rozgrzaniu silnika. Najpierw myslalem, ze moze cewka jest walnieta, bo niezla ulewa dzis byla, ale to wtedy caly czas by tak nierowno pracowal. Wiec podejrzenia padaja na sterownik silnika, bo pod pelnym obciazeniem objawy znikaja, 2/3 obciazenia i juz objawy sie pojawiaja.. Ew. jakis przekaznik sie konczy. Wiec tu pytanie, potrzebuje wiedziec jakie przekazniki (numery) i od czego sa w tej skrzyneczce na lewym kielichu i czy jest jakis sposob na sprawdzenie ich sprawnosci. No i czy to moze byc wina sterownika silnika czy nie? Dodam, ze mam odpiety i zdjety TPS na chwile obecna, odpiety czujnik pod przepustnica ale to jest od kupna samochodu, a po odlaczeniu regulatora jalowych nic sie nie zmienialo i dalej objawy byly cyklicznie. Edytowane przez PaveleK_ dnia 28-04-2015 23:49 Never drive faster then
Your guardian angel can fly Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-04-2015 23:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@PaveleK_ przy takiej ilości zmian i odpiętych rzeczy ciężko coś doradzić. mógł się sterownik upalić przez brak emulatora, może być cyrk przez brak tps... podepnij wszystkie czujniki, zobacz czy wszystkie są sprawne, wyreguluj tps i można dalej myśleć Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
PaveleK_ |
Dodany dnia 29-04-2015 00:03 |
Postów: 80 Data rejestracji: 25.08.2014 21:25 Skąd: pomorskie Wejherowo |
Tylko juz raz mialem takie cos, chyba na przelomie listopada/grudnia, wtedy jeszcze nic pod maska nie grzebalem. Narazie chce wymienic wiazke i przekazniki bym wymienil na takie jakie powinny byc, jesli znajde gdzies jakas rozpiske/schemat.
Treść dodana dnia 29 kwiecień 2015 17:39: Dzis po pracy znowu to samo zrobil, jak podlaczylem ten czujnik pod przepustnica to samochod od razu zgasl, jak ruszalem wtyczkami cewki WN to mnie troche popiescilo pradem, wiec cos ma przebicie, stawiac na cewke czy wtyczki? Edytowane przez PaveleK_ dnia 29-04-2015 17:39 Never drive faster then
Your guardian angel can fly Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |