26 Kwietnia 2024 20:53:40
Zdjęcia użytkowników
kikol lutek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
Porządkowanie przewodów, wtyczek i przekaźników pod maską. 
PaveleK_
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 20-04-2015 22:54
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 25.08.2014 21:25
Skąd: pomorskie
Wejherowo

Cześć wszystkim.
Od paru dni w zwiazku ze zmianą pracy mam dużo czasu i możliowści, żeby podłubać przy Renówce. Wiec zająłem sie wywalaniem LPG i ogarnięciem pod maską trochę. Dziś udało mi się wywalić całą wiązkę od emulatora wtrysków i centralkę od gazu. Przy okazji wywalania tej wiązki musiałem pociąć kilka dolutowanych kabli do wiązki przy przekaźnikach w okolicy lewego kielicha. Mam tam niezły sajgon i chciałbym Was prosić o małą pomoc w identyfikacji wtyczek i przekaźników.
Więc od początku:
https://lh5.googl...C_0053.JPG
https://lh5.googl...C_0054.JPG
Do tego wchodzą 4 przewody:
-brązowy gruby
-brązowy chudy,
-żółty gruby
-różowo-biały gruby

https://lh5.googl...C_0056.JPG
Niestety nie mam zdjęcia nr przekaźnika, jest zielony i napisane na nim G. Cartier,
Tu też 4 przewody:
-czarny
-pomarańczowy
-biały gruby
-czerwono-szary

https://lh5.googl...C_0057.JPG
Szara wtyczka, wchodzą 3 przewody, wychodzą 2:
Wchodzą:
-żółty gruby
-fioletowo-biały chudy
-biały chudy
Wychodzą:
-zielono-żółty
-biały

https://lh5.googl...C_0058.JPG
Wtyczka 3 pin, nigdzie nie podpięta:
-bialy
-czarn
-czerwono-zielony chyba

https://lh5.googl...C_0061.JPG
5 kabli
-brązowy gruby
-czerwony gruby
-zółty
-biały
-pomarańczowy

https://lh5.googl...C_0064.JPG
https://lh5.googl...C_0063.JPG
4 kable:
-zielony później zlutowany z białym
-biało-żółty
-czarny

https://lh5.googl...C_0066.JPG
Brązowy przewód idzie do alternatora, żółty znika w wiązce przy lewym kielichu.

https://lh5.googl...C_0067.JPG
Co to za wtyczka? Miałem ją odpiętą, to całe jest za sterownikiem ABS'u.

PRAWA STRONA KOMORY
https://lh5.googl...C_0068.JPG
https://lh5.googl...C_0069.JPG
Wychodzi czerwony gruby, znika gdzieś pod kolektorem dolotowym, tam ma być jeden pin, czy ktos wytargał drugi gdy sie stopiło? Od czego to?

https://lh5.googl...C_0070.JPG
Gdzieś spod kolektora dolotowego z grubej wiązki wychodzi zółto-zielony, łączy się tą wtyczką z jakimś czarnym, który jest uciety i tyle.

I teraz to co najciekawsze:
Pierwszy przekaźnik ze zdjęć, widać wchodzący gruby żółty, w widocznym lutowanym miejscu połączony był z czerwonym kabelekiem, którego drugi koniec łączył sie z grubym żółtym kablem wchodzącym do szarej wtyczki. To połączenie zawierało też żółty kabel puszczony dziko przez komorę aż do żółtego kabla w 3 pinowej wtyczce do cewki WN. Otóż po odcięciu żółtego kabelka cewka WN-szara wtyczka samochód nie odpali. Odpali dopiero gdy oba żółte kable przy szarej wtyczce i jeden żółty kabel przy przekaźniku połączone są czerwonym kablem. Żadna inna kombinacja nie działa. Natomiast mogę odpiąć szarą wtyczkę i do czasu gdy wszystkie te kable są połączone samochód pracuje, wystarczy, że odczepię czerwony kabel lub żółty z cewki do szarej wtyczki i samochód gaśnie.
Ktoś mógłby pomóc wyjaśnić co i jak z tym?

Nie wspominam już o jeszcze jednym przekaźniku, który był połączony dwoma kablami z różowym grubym i brązowym grubym, bo po odpięciu nic się nie zmienia, a dwa pozostałe wyjścia szły do parownika chyba..

Never drive faster then
Your guardian angel can fly

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-04-2015 22:54
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2015 01:00
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

o matko, ale bajzel!

PaveleK_ napisał(a):

PRAWA STRONA KOMORY
https://lh5.googl...C_0068.JPG
https://lh5.googl...C_0069.JPG
Wychodzi czerwony gruby, znika gdzieś pod kolektorem dolotowym, tam ma być jeden pin, czy ktos wytargał drugi gdy sie stopiło? Od czego to?


tu ci aby mogę pomóc, to kabel ze stałym plusem prosto z akumulatora. od klemy plusowej się rozgałęzia w miejscu grodzi właśnie na kabel z jednym pinem który sfotografowałeś oraz na drugi kabel prosto do rozrusznika

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
monterek5
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2015 08:32
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

czujnik od dolu przepustnicy masz urwany
https://lh5.googl...C_0070.JPG



+ z alternatora
https://lh5.googl...C_0068.JPG



komputer abs bendix

https://lh5.googl...C_0067.JPG



cartier od pompki obiegu wody auto po zgaszeniu chodzi przez 12 minut zalanczajac elektryczna pompke wody ktora ma schlodzic rownomiernie glowice

https://lh5.googl...C_0063.JPG



to mi wyglada na przekaznik od pompy paliwowej

https://lh5.googl...C_0054.JPG

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
PaveleK_
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2015 08:47
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 25.08.2014 21:25
Skąd: pomorskie
Wejherowo

To od dolu przepustnicy zauwazylem 5min temu jak odkrecilem przepustnice do czyszczenia. To okragle od obiegu cieczy mam tylko wtyczke i obudowe okragla przekaznika, ale wnetrznosci brak. Jesli ten komp od ABS byl odpiety to moglo byc przyczyna niedzialajacego ABS?

Never drive faster then
Your guardian angel can fly

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2015 11:55
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@PaveleK_ tak, przez to nie ma abs. najlepiej wywal go całkowicie bo to bardzo zawodny wynalazek

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
PaveleK_
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2015 18:36
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 25.08.2014 21:25
Skąd: pomorskie
Wejherowo

Jasna dupa, szybka pomoc potrzebna. Zlutowalem te kable tak jak byly, nie podlaczylem tego brazowego z alternatora z bezpiecznikiem 20A z zolta wtyczka i podlaczylem wtyczke od kompa ABS, ktora byla odlaczona. Z pracy do domu wrocilem normalnie, ok 1km. Jadac do dziewczyny, 300m od domu wywalilo mi bezpiecznik 20A w skrzynce bezpiecznikow, pierwszy od.lewej w srodkowym rzedzie, na rysunku pod bezpiecznikami to prostokat z blyskawica w srodku, od razu fura zgasla i nie szlo odpalic. Jednak wg rozpiski w FAQ dzialu elektrycznego to.miejsce powinno.byc.puste. A u mnie w to miejsce wchodzi zolty przewod. Wsadzilem.tam 20A, dojechalem do.dziewczyny i kawalek przed jej domem to samo sie stalo, wsadzilem kolejna 20A i od razu po przekreceniu kluczyka znow wywalilo, tak samo zrobilo z trzema kolejnymi 30A. Odpialem wtyczke od sterownika ABS, podlaczylem zolty kabelek pod maska do brazowego z bezpiecznikiem i udalo mi sie odpalic. Od czego jest ten bezpiecznik, pierwszy od lewej w srodkowym rzedzie? To moglo byc przez nie podlaczony jakis przewod, czy tylko i wylacznie zwarcie musialo byc?

Never drive faster then
Your guardian angel can fly

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2015 18:56
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jezeli wyglada na fabryczne to jest to zabezpieczenie sterownika silnika/wtrysku. wszystkie wielopunkty miały bezpiecznik, a reszta dopiero po 94.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2015 18:56
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@PaveleK_ może wrzuć jakąś niezniszczoną wiązkę... mniej kłopotów na przyszłość będziesz miał

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
PaveleK_
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2015 19:45
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 25.08.2014 21:25
Skąd: pomorskie
Wejherowo

Hm to jest w sumie dobry pomysl, ale musialbym dorwac kompletna, ze wszystkimi przekaznikami i wtyczkami, a to chyba nie bedzie takie proste.

Never drive faster then
Your guardian angel can fly

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2015 23:20
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

znajdziesz na pewno, a w obecnej jak są takie kwiatki to nie ma co grzebać
jeszcze jak chcesz wywalić lpg
zrób żeby aby ci działało jako tako, potem wrzucisz ładną i będzie z głowy

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
PaveleK_
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2015 23:26
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 25.08.2014 21:25
Skąd: pomorskie
Wejherowo

Lpg juz nie ma, zostala butla i przewody miedziane czy tam stalowe. Tylko teraz w takim razie gdzie ta wiazka sie zaczyna i co obejmuje? Przy lewym kielichu mam dwie duze brazowe wtyczki z 3 rzedami pinow, to tamjest poczatek?

Never drive faster then
Your guardian angel can fly

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 22-04-2015 00:23
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

tak tam początek, druga strona to ta wtyczka z zajętym jednym pinem z dwóch

mam ci wymienić co obejmuje?

generalnie to wystarczy że wczołgasz się pod auto i odepniesz sondę
resztę odpinasz pod maską od góry

wiązka od abs jest całkowicie oddzielna od wiązki silnika

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
PaveleK_
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 22-04-2015 22:48
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 25.08.2014 21:25
Skąd: pomorskie
Wejherowo

Czyli wystarczy sama wiazka silnika.. Lambda jest odlaczona, bo zamiast wtyczki byly dorobione kable, ktore wypadly z samej sondy. Bedzie nowa.

Wiazka obejmuje czujnik TPS, czujnik pod przepustnica, wtyczka regulatora biegu jalowego, wtyczka do wiazki wtryskow, dwie wtyczki do cewki WN, czujnik temperatury chlodnicy, czujnik temperatury w bloku, czujnik spalania stukowego (?), kilka przekaznikow (ile, od czego), wiazka do rozrusznika, czujnik wstecznego, wtyczka tej el. pompki wody miedzy chlodnica a skrzynia, map sensor, wtyczki do alternatora, wtryskiwacz pomocniczy pod kolektorem, wtyczka do tego malego filtra czy czegos obok sterownika silnika, wtyczka do sterownika silnika..

Cos jeszcze, czy moze cos za duzo wymienilem?

Never drive faster then
Your guardian angel can fly

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 23-04-2015 05:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

chyba wszystko
bo od hamulców jest oddzielnie, wiązka pasa obejmuje oświetlenie z przodu, klakson oraz spryskiwacze

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
PaveleK_
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 23-04-2015 15:02
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 25.08.2014 21:25
Skąd: pomorskie
Wejherowo

Ale wiazki swiatel nie potrzebuje Wymieniac, bo jest osobno, tak? Gdzie moge sprawdzic dokladnie co powinno sie zawierac w tej wiazce silnika, bo chce to zrobic porzadnie wszystko. Schematy w dziale elektrycznym specjalnie duzo mi nie mowia..

Never drive faster then
Your guardian angel can fly

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
Kujtek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 23-04-2015 15:25
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@PaveleK_ po prostu ładuj wiązkę z innego 16v. wiązka z klimą jest rzadka więc jej nie dostaniesz. nie wiem czy do 16v bez sondy też jest inna, ale jak tak to też wątpię czy ktoś takie coś ma. więc jak dostaniesz to dostaniesz zwykłą wiązkę 16v. odepnij starą, wsadź nową i voila!

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
monterek5
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 23-04-2015 15:46
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

wiazka bez sondy od razu odpusc

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
PaveleK_
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 24-04-2015 20:20
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 25.08.2014 21:25
Skąd: pomorskie
Wejherowo

Dlaczego? Chce wiedziec co jest w wiaze, zeby przed kupem sprawdzic i miec kompletna a nie jakas dlubana jak u mnie teraz jest. Wink


Treść dodana dnia 28 kwiecień 2015 23:49:

Nowe objawy sa, prawdopodobnie mocno zwiazane z tym bajzlem w przekaznikach. Stalo sie to drugi raz za mojej kadencji przy R19.
Mianowicie, po odpaleniu samochod chodzi dobrze przez +/- 30-45s po czym gwaltownie obroty spadaja do ~600, chodzi kulawo jakby na dwa gary i tak przez ok 5-7s. Wtedy znowu pracuje normalnie przez powiedzmy 10s i znowu spadek obrotow i kulawa praca. Dzieje sie to cyklicznie. Podczas jazdy wyglada to jakby zabraklo paliwa i silnik zgasl, po chwili znowu zaczyna normalnie ciagnac. Co zauwazylem, takie objawy sa przy normalnym traktowaniu pedalu gazu. Przy budzie w podlodze jest wszystko ok. Pod domem pogrzebalem w przekaznikach, docisnalem wszystkie wtyczki i objawy ustapily. Podczas jazdy samoczynnie zniknely, mozliwe, ze po rozgrzaniu silnika. Najpierw myslalem, ze moze cewka jest walnieta, bo niezla ulewa dzis byla, ale to wtedy caly czas by tak nierowno pracowal. Wiec podejrzenia padaja na sterownik silnika, bo pod pelnym obciazeniem objawy znikaja, 2/3 obciazenia i juz objawy sie pojawiaja.. Ew. jakis przekaznik sie konczy. Wiec tu pytanie, potrzebuje wiedziec jakie przekazniki (numery) i od czego sa w tej skrzyneczce na lewym kielichu i czy jest jakis sposob na sprawdzenie ich sprawnosci. No i czy to moze byc wina sterownika silnika czy nie?
Dodam, ze mam odpiety i zdjety TPS na chwile obecna, odpiety czujnik pod przepustnica ale to jest od kupna samochodu, a po odlaczeniu regulatora jalowych nic sie nie zmienialo i dalej objawy byly cyklicznie.

Edytowane przez PaveleK_ dnia 28-04-2015 23:49
Never drive faster then
Your guardian angel can fly

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
Kujtek
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2015 23:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@PaveleK_ przy takiej ilości zmian i odpiętych rzeczy ciężko coś doradzić. mógł się sterownik upalić przez brak emulatora, może być cyrk przez brak tps...

podepnij wszystkie czujniki, zobacz czy wszystkie są sprawne, wyreguluj tps i można dalej myśleć

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
PaveleK_
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2015 00:03
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 25.08.2014 21:25
Skąd: pomorskie
Wejherowo

Tylko juz raz mialem takie cos, chyba na przelomie listopada/grudnia, wtedy jeszcze nic pod maska nie grzebalem. Narazie chce wymienic wiazke i przekazniki bym wymienil na takie jakie powinny byc, jesli znajde gdzies jakas rozpiske/schemat.


Treść dodana dnia 29 kwiecień 2015 17:39:

Dzis po pracy znowu to samo zrobil, jak podlaczylem ten czujnik pod przepustnica to samochod od razu zgasl, jak ruszalem wtyczkami cewki WN to mnie troche popiescilo pradem, wiec cos ma przebicie, stawiac na cewke czy wtyczki?

Edytowane przez PaveleK_ dnia 29-04-2015 17:39
Never drive faster then
Your guardian angel can fly

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: