Menu główne
Forum
Klubowicze
katurbo |
Dodany dnia 29-04-2015 18:12 |
Postów: 4 Data rejestracji: 29.04.2015 18:03 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Dzień dobry.
Przeszukałem gruntownie forum jak i internety, jednak pomimo przejrzenia kilkunastu tematów dt. ściemniacza /potencjometru regulacji natężenia oświetlenia tablicy rozdzielczej/, nie znalazłem odpowiedzi w jaki sposób dokonać jego demontażu. Byłbym wdzięczny za pomoc. Edytowane przez katurbo dnia 29-04-2015 19:14 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 29-04-2015 18:12 |
Kujtek |
Dodany dnia 29-04-2015 18:39 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Dobry Tego nad prawym kolanem? wydłubujesz i łączysz dwa przewody idące do niego. Ewentualnie możesz odkręcić 3 śruby od osłony kolumny kierowniczej (od dołu) i ręką go próbować wypchnąć od wewnątrz Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
katurbo |
Dodany dnia 29-04-2015 19:20 |
Postów: 4 Data rejestracji: 29.04.2015 18:03 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Dzięki wielkie, domyślałem się, że to będzie dosyć prosta czynność, ale że nie aż tak. Zmieniłem nazwę tematu, bo nie chcę zakładać nowego wątku, a problem jest w tej tematyce. Wyjąłem ściemniacz, sprawdziłem multimetrem i działa on prawidłowo, dla zupełnej pewności zmostkowałem go i... nic. Jak podświetlenia zegarów nie ma, tak nie ma (oczywiście kontrolki normalnie funkcjonują). Nie wiem co namieszałem przy wyciąganiu po raz pierwszy zegarów, ale od tego momentu podświetlenie przestało działać. Wyjąłem dla pewności je jeszcze raz i posprawdzałem żarówki - wszystko jest ok. Jeśli bezpiecznik numer 4 odpowiada za te podświetlenie ("oświetlenie elementów sterowania), to go sprawdzałem. |
|
|
raV |
Dodany dnia 29-04-2015 22:05 |
Postów: 116 Data rejestracji: 12.06.2009 15:15 Skąd: śląskie Mikołów |
Może kostka albo ta pseudo folia ze ścieżkami nie łączy, jak masz licznik nna wierzchu o podepnij na krótko pod 12v z zasilacza komputerowego lub akumulatora, do których pinow to sprawdzisz po ścieżce, te które idą do żarówek, u mnie nie było podswietlenia bo ścieżka na folii się zerwała (dlatego pisze pseudo)
"Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN." Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 297000km
|
katurbo |
Dodany dnia 29-04-2015 22:28 |
Postów: 4 Data rejestracji: 29.04.2015 18:03 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Hym, jutro skoczę i sprawdzę, aczkolwiek wydaje mi się, że podświetlenie "czasomierza" także nie działa, co trochę by bardziej całą sprawę komplikowało. |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 30-04-2015 00:17 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@katurbo a na którymś z kabelków idących do regulatora jest prąd po przekręceniu manetki świateł? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
katurbo |
Dodany dnia 01-05-2015 17:15 |
Postów: 4 Data rejestracji: 29.04.2015 18:03 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Ostatecznie problem był z manetką świateł - dzięki wszystkim za pomoc. |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |